VIII Edycja WFB + WoCh

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Re: VIII Edycja WFB + WoCh

Post autor: Waldi »

Erraty będą w dniu opublikowania rulebooka.
Na stronie GW będą możliwe do ściągnięca za darmo.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Duke pisze:Jesli będą to nie oczekujcie tego ze będą zmieniane statystyki jednostek. Mam nadzieje ze miscast zostanie. 8) Wole używać puppeta i pandemonium. Imo najlepiej jakby lose of control=miscast.Marzenia. Ciekawą kwestia jest jak będą wyglądały ataki naszego smoka w HtH skoro ma 2 głowy(2 potencjalne ziania 2d6). Pomyslcie tez o lordzie z ASF i głupotą w zamian za przeżuty trafień. Trzeba sie przygotować na klocki maruderów khorna z flailami.Potencjalne 18 ataków S5 jest ok. Uwazam ze lord mag to raczej undivaded przy nowych lorach. Bramka jest sycaca ale nowe czary ja przebijaja.Wazna kwestia to DoW.na 2350 wchodza nam 2 helki i 2 działka z DoW.
no wszystko sie zgadza, ale pewnie lory i tak bedzie mial chaos ograniczone (a czary powinny ulec zmianie)
a co do maruderow to sie zastanawiam nad klooocem z dwurakami ;)

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

IMO dwuraki będą lepsze maruderów za bardzo nie szkoda więc nawet niech biją ostatni, i tak oddadzą a dzięki stubbornowi mogą ustać trochę dłużej i S5 przyda się w kolejnych turach.

Edit:
-Standandshoot tylko do pierwszego oddziału szarżującego
Z tematu 8ed tylko plotki :D pieski dostają kolejne zastosowanie :mrgreen:
Tylko gorzej ze screenem będzie prawdopodobnie. Chociaż jeśli miałby być ten minus do hita dla pocisków za strzelanie nad pieskami to dalej będzie dość miło, dorzuci się jeszcze nurgla to ciężko trafić a psy dożyją żeby zebrać S&S :twisted:
Hordes of Chaos.... To było to....

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

michau5300 pisze:IMO dwuraki będą lepsze maruderów za bardzo nie szkoda więc nawet niech biją ostatni, i tak oddadzą a dzięki stubbornowi mogą ustać trochę dłużej i S5 przyda się w kolejnych turach.

Edit:
-Standandshoot tylko do pierwszego oddziału szarżującego
Z tematu 8ed tylko plotki :D pieski dostają kolejne zastosowanie :mrgreen:
Tylko gorzej ze screenem będzie prawdopodobnie. Chociaż jeśli miałby być ten minus do hita dla pocisków za strzelanie nad pieskami to dalej będzie dość miło, dorzuci się jeszcze nurgla to ciężko trafić a psy dożyją żeby zebrać S&S :twisted:
no wlansie i o to sie rozbija sprawa, bedzie calkiem milo :)

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Mam książkę, także jakby co pytać się o co chcecie :D

Garść informacji, które są IMO istotne:
- Powrót redeklaracji szarży. Jak przeciwnik powie Flee, to możemy zrobić Redirect w dowolny inny oddział, czyli nie będzie wodzenia nas za nos 5ma psami
- Palenie szarży na odległość równą wyższej kostce rzuconej na szarżę, czyli koło 5". Czyli mało... Należy pocieszyć się, że latacze mają tak samo!
- Vanguard Move dla Fastów, czyli poruszenie się do 12 cali przed bitwą, nie można szarżować w pierwszej turze (ale tylko jak idziemy pierwsi, jak idziemy jako drudzy to można)
- Frenzy: jak możemy deklarować szarżę (nawet zakładając rzut 12" na kościach) to musimy ją zadeklarować. Można powstrzymać się od deklaracji zdanym testem Ld, wtedy poruszamy się normalnie. Jednakże jak nie zdamy Ld, to musimy deklarować szarżę na najbliższy oddział przeciwnika...
- Frenzy nie daje ataku konikom, chyba, że mamy Frenzy z Banner of rage, ale to wyjątek
- BSB pozwala przerzucać dowolne Ld, czyli łatwiej będzie się powstrzymać przed deklarowaniem szarż na 19 cali kawalerią...
- Terror robi teraz test paniki, więc mamy przerzut z Will of the Gods
- Można maszerować w 8" od przeciwnika, więc nie obetną nam już marszu harpiami na przykład
- Katapulta ma teraz profil S3(9), NIE ZABIERA AS, tak więc kawalerie się cieszą, d6 ran tylko na big hicie
- Lasy nie spowalniają już niczego (teraz kawaleria itp muszą rzucać d6 za każdy model ruszający się przez las, na 1 rana bez AS
- Oddział z większą ilością szeregów niż przeciwnik jest Steadfast (zdaje na break teście niemodyfikowane LD, może to być Ld generała!)
- Trupy w walce wręcz zdejmowane z tyłu, co oznacza, że mając 25 maruderów khorna z dwurakami zawsze wypocimy te 15 ataków z S5 :D


No, w sumie tyle :D jak coś to pytać!
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Czy da się grać tak jak lubię czyli na maks magii ? Czy raczej to chodzenie po polu minowym ?

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Co rozumiesz przez max magię? Jeśli chodzi o to, czy opłaca się wystawić spam magów, to odpowiedź brzmi: to zależy. Ano zależy od tego, czy będziesz mógł wygenerować przewagę w PD nad DD przeciwnika. Należy wziąć pod uwagę rzuty na ilość kości typu 4,1 albo 6,2 gdzie okazuje się przewaga jest minimalna. A magowie robią kostkę na 6+, więc nie aż tak często... Owszem, w WoCh mamy 2 dodatkowe kostki (Power Familiar i Book of Secrets), ale to może być trochę za mało... Za to przy dobrym rzucie (np 5,4 czy 6,5) mamy znaczną przewagę.

Dużo też zależy, czy zostaną nasze Lore zmienione, czy nie. Jeśli będą zmiany, to pewnie ciekawiej się zrobi. A tak to odrobinę smętniej to wygląda niż do tej pory... Szczególnie, że na IF mamy też od razu Miscast, gdzie praktycznie każdy rezultat boli, więc na bramę bym nie liczył już :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Ja gram na bezmarkowych magach a konkretnie fire więc ten lore mnie najbardziej interesuje... Na jakim rzucie dokładnie wypada IF-ka i miscast ? Na 2x6 ? Co sie dzieje jak wypadnie poniżej trzech oczek ?

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Jak jest poniżej 3 na rzucie kostkami, to czar się nie udaje niezależnie od modyfikatorów. Dodatkowo po nieudanym czarze dany czarodziej nie może już w danej fazie czarować. IF/Miscast tylko na paru szóstkach w jednym rzucie, chyba, że przedmioty / zasady specjalne to zmieniają (np przy hoteku mamy Miscast na każdym dublecie, ale IF tylko na szóstkach, wtedy czar wchodzi)
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Oba lory na podstawowych magach są dobre. Fire jest stricte ofensywny, posiada wiele fajowych czarów, death zaś do hexowo-snajperski lore. Jeśli myśleliście, iż jedynka Nurgla jest mocarna, to poczekajcie na snajpery Deatha.

Obejrzałem RB.
WoCh, wg. Mnie, idzie o kategorię armii w górę.

Dlaczego?
-Hellcannon, z s5 i łatwiutkim trafianiem bez partialek.-Mocarne cudo
-Walka w kolejności inicjatywy-zajebiście, wiele naszych oddziałów zyskuje
-Vanguard, zasada dla Konnych Marasów i Psów, zaangażowanie w walce wręcz wrogich strzelów cholernie szybko( potencjalnie w pierwszej turze!)
-Zgadza się, Ward z Parry kumuluje się z MoT
-Stubborn na wielkich klockach Marasów pieszych
-Zdejmowanie ofiar walki wręcz z tyłu, co gwarantuje nam odpowiedź
-Mocarne Lore of Death i Fire
-Większy zasięg szarż naszej piechoty.
-I wielki bonus w postaci common Magic Itemów, gdzie znajdujemy :Uniwersalnego Warda na 4+(hehe, MoT anyone?), kosy dla klepaczy, fajowe talismany itd.
-Możność niwelowania hamowania marszu poprzez zdanie testu LD
-Łatwiejsze kontrolowanie Frenzy( test LD)

Powiem tak. Jak na razie, jestem zadowolony. Strzelania się nie bać, mamy śmiecie z zasadą Vanguard :wink:

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

tomekjar pisze:(Power Familiar i Book of Secrets)
magowie nie/ generuja kostek za lvl?
jak wygladaja modyfikatory do strzelania? (bs'owego)

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

magowie nie/ generuja kostek za lvl?
Nie. Mają bonusy do casta zalezne od lvl, lecz PD nie generują.
jak wygladaja modyfikatory do strzelania? (bs'owego)
Jak w 7mej. Z wyjątkiem -Bs od Multiple Shoots.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Varinastari pisze:
magowie nie/ generuja kostek za lvl?
Nie. Mają bonusy do casta zalezne od lvl, lecz PD nie generują.
no to chyba za bos nie dostaniemy kostki ;]
jak wygladaja modyfikatory do strzelania? (bs'owego)
Jak w 7mej. Z wyjątkiem -Bs od Multiple Shoots.
no to jak w koncu z zaslanianiem jednostek, zasloni sie psami najtow?

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Dostajemy, tego jestem pewien, jako bonus do ogólnej puli pewnie .
no to jak w koncu z zaslanianiem jednostek, zasloni sie psami najtow?
Ani słowa o TRULOS nie widziałem w RB. Więc luz.

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

Poprawka,psy nie maja fasta wiec chyba sie nie ruszaja z vanguarda? Zyskuje też smoczek bo mamy thunderstompa(+d6atakow) i zianie w walce wrecz:2d6 hitów.Weź tomku doczytaj czy chariot khorna dostaje ataki dla wszystkich tzn dla steedow tez bo o ile przy kawalerii to jest jasne to chariot=1 model. Mysle ze Dragon ogry beda spoko i fajnym patentem bedzie BSB z Banner Of Rage dołączany do niektorych unitów jako taka bateryjka: np DO z nim beda spoko.Marudersi khorna,6 w szeregu z flailami/dwurakami tez dobre. Helki nadal musza scatterowac wiec nie jest tak słodko.
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Nie jestem tak na 100% pewien czy DO będą niezłe z 2 inicjatywy :wink: . Choć chciałbym by były - mam zajefajny pomysł na ich konwersję i czekam na to czy będą dobe i robić czy słabe i nie :mrgreen: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

A mi obiło się o uszy, iż psy VC i WoCh mają Vanguard- tak powiedział mój kumpel, który też czytał RB.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

zastanawiaja mnie herosi z slaneshowymi mountami, bo w plotkach bylo ze fast dostaje vanguarda?
jak to wyglada, bo jak bedziemy mieli hero ktory moze byc na 32" w 1 turze (w sumie na plecach wroga) to hmmm :D

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

nie.

12+3d6-najniższy wynik na d6 +10.

:wink:

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Varinastari pisze:A mi obiło się o uszy, iż psy VC i WoCh mają Vanguard- tak powiedział mój kumpel, który też czytał RB.
Tylko psy (wilki) VC mają zasadę fast, a nasze pieski nie, więc teraz wszystko zależy od opisu tej zasady.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

ODPOWIEDZ