VIII Edycja WFB + WoCh
Moderator: JarekK
Re: VIII Edycja WFB + WoCh
Erraty będą w dniu opublikowania rulebooka.
Na stronie GW będą możliwe do ściągnięca za darmo.
Na stronie GW będą możliwe do ściągnięca za darmo.
no wszystko sie zgadza, ale pewnie lory i tak bedzie mial chaos ograniczone (a czary powinny ulec zmianie)Duke pisze:Jesli będą to nie oczekujcie tego ze będą zmieniane statystyki jednostek. Mam nadzieje ze miscast zostanie. Wole używać puppeta i pandemonium. Imo najlepiej jakby lose of control=miscast.Marzenia. Ciekawą kwestia jest jak będą wyglądały ataki naszego smoka w HtH skoro ma 2 głowy(2 potencjalne ziania 2d6). Pomyslcie tez o lordzie z ASF i głupotą w zamian za przeżuty trafień. Trzeba sie przygotować na klocki maruderów khorna z flailami.Potencjalne 18 ataków S5 jest ok. Uwazam ze lord mag to raczej undivaded przy nowych lorach. Bramka jest sycaca ale nowe czary ja przebijaja.Wazna kwestia to DoW.na 2350 wchodza nam 2 helki i 2 działka z DoW.
a co do maruderow to sie zastanawiam nad klooocem z dwurakami
IMO dwuraki będą lepsze maruderów za bardzo nie szkoda więc nawet niech biją ostatni, i tak oddadzą a dzięki stubbornowi mogą ustać trochę dłużej i S5 przyda się w kolejnych turach.
Edit:
Tylko gorzej ze screenem będzie prawdopodobnie. Chociaż jeśli miałby być ten minus do hita dla pocisków za strzelanie nad pieskami to dalej będzie dość miło, dorzuci się jeszcze nurgla to ciężko trafić a psy dożyją żeby zebrać S&S
Edit:
Z tematu 8ed tylko plotki pieski dostają kolejne zastosowanie-Standandshoot tylko do pierwszego oddziału szarżującego
Tylko gorzej ze screenem będzie prawdopodobnie. Chociaż jeśli miałby być ten minus do hita dla pocisków za strzelanie nad pieskami to dalej będzie dość miło, dorzuci się jeszcze nurgla to ciężko trafić a psy dożyją żeby zebrać S&S
Hordes of Chaos.... To było to....
no wlansie i o to sie rozbija sprawa, bedzie calkiem milomichau5300 pisze:IMO dwuraki będą lepsze maruderów za bardzo nie szkoda więc nawet niech biją ostatni, i tak oddadzą a dzięki stubbornowi mogą ustać trochę dłużej i S5 przyda się w kolejnych turach.
Edit:Z tematu 8ed tylko plotki pieski dostają kolejne zastosowanie-Standandshoot tylko do pierwszego oddziału szarżującego
Tylko gorzej ze screenem będzie prawdopodobnie. Chociaż jeśli miałby być ten minus do hita dla pocisków za strzelanie nad pieskami to dalej będzie dość miło, dorzuci się jeszcze nurgla to ciężko trafić a psy dożyją żeby zebrać S&S
Mam książkę, także jakby co pytać się o co chcecie
Garść informacji, które są IMO istotne:
- Powrót redeklaracji szarży. Jak przeciwnik powie Flee, to możemy zrobić Redirect w dowolny inny oddział, czyli nie będzie wodzenia nas za nos 5ma psami
- Palenie szarży na odległość równą wyższej kostce rzuconej na szarżę, czyli koło 5". Czyli mało... Należy pocieszyć się, że latacze mają tak samo!
- Vanguard Move dla Fastów, czyli poruszenie się do 12 cali przed bitwą, nie można szarżować w pierwszej turze (ale tylko jak idziemy pierwsi, jak idziemy jako drudzy to można)
- Frenzy: jak możemy deklarować szarżę (nawet zakładając rzut 12" na kościach) to musimy ją zadeklarować. Można powstrzymać się od deklaracji zdanym testem Ld, wtedy poruszamy się normalnie. Jednakże jak nie zdamy Ld, to musimy deklarować szarżę na najbliższy oddział przeciwnika...
- Frenzy nie daje ataku konikom, chyba, że mamy Frenzy z Banner of rage, ale to wyjątek
- BSB pozwala przerzucać dowolne Ld, czyli łatwiej będzie się powstrzymać przed deklarowaniem szarż na 19 cali kawalerią...
- Terror robi teraz test paniki, więc mamy przerzut z Will of the Gods
- Można maszerować w 8" od przeciwnika, więc nie obetną nam już marszu harpiami na przykład
- Katapulta ma teraz profil S3(9), NIE ZABIERA AS, tak więc kawalerie się cieszą, d6 ran tylko na big hicie
- Lasy nie spowalniają już niczego (teraz kawaleria itp muszą rzucać d6 za każdy model ruszający się przez las, na 1 rana bez AS
- Oddział z większą ilością szeregów niż przeciwnik jest Steadfast (zdaje na break teście niemodyfikowane LD, może to być Ld generała!)
- Trupy w walce wręcz zdejmowane z tyłu, co oznacza, że mając 25 maruderów khorna z dwurakami zawsze wypocimy te 15 ataków z S5
No, w sumie tyle jak coś to pytać!
Garść informacji, które są IMO istotne:
- Powrót redeklaracji szarży. Jak przeciwnik powie Flee, to możemy zrobić Redirect w dowolny inny oddział, czyli nie będzie wodzenia nas za nos 5ma psami
- Palenie szarży na odległość równą wyższej kostce rzuconej na szarżę, czyli koło 5". Czyli mało... Należy pocieszyć się, że latacze mają tak samo!
- Vanguard Move dla Fastów, czyli poruszenie się do 12 cali przed bitwą, nie można szarżować w pierwszej turze (ale tylko jak idziemy pierwsi, jak idziemy jako drudzy to można)
- Frenzy: jak możemy deklarować szarżę (nawet zakładając rzut 12" na kościach) to musimy ją zadeklarować. Można powstrzymać się od deklaracji zdanym testem Ld, wtedy poruszamy się normalnie. Jednakże jak nie zdamy Ld, to musimy deklarować szarżę na najbliższy oddział przeciwnika...
- Frenzy nie daje ataku konikom, chyba, że mamy Frenzy z Banner of rage, ale to wyjątek
- BSB pozwala przerzucać dowolne Ld, czyli łatwiej będzie się powstrzymać przed deklarowaniem szarż na 19 cali kawalerią...
- Terror robi teraz test paniki, więc mamy przerzut z Will of the Gods
- Można maszerować w 8" od przeciwnika, więc nie obetną nam już marszu harpiami na przykład
- Katapulta ma teraz profil S3(9), NIE ZABIERA AS, tak więc kawalerie się cieszą, d6 ran tylko na big hicie
- Lasy nie spowalniają już niczego (teraz kawaleria itp muszą rzucać d6 za każdy model ruszający się przez las, na 1 rana bez AS
- Oddział z większą ilością szeregów niż przeciwnik jest Steadfast (zdaje na break teście niemodyfikowane LD, może to być Ld generała!)
- Trupy w walce wręcz zdejmowane z tyłu, co oznacza, że mając 25 maruderów khorna z dwurakami zawsze wypocimy te 15 ataków z S5
No, w sumie tyle jak coś to pytać!
Co rozumiesz przez max magię? Jeśli chodzi o to, czy opłaca się wystawić spam magów, to odpowiedź brzmi: to zależy. Ano zależy od tego, czy będziesz mógł wygenerować przewagę w PD nad DD przeciwnika. Należy wziąć pod uwagę rzuty na ilość kości typu 4,1 albo 6,2 gdzie okazuje się przewaga jest minimalna. A magowie robią kostkę na 6+, więc nie aż tak często... Owszem, w WoCh mamy 2 dodatkowe kostki (Power Familiar i Book of Secrets), ale to może być trochę za mało... Za to przy dobrym rzucie (np 5,4 czy 6,5) mamy znaczną przewagę.
Dużo też zależy, czy zostaną nasze Lore zmienione, czy nie. Jeśli będą zmiany, to pewnie ciekawiej się zrobi. A tak to odrobinę smętniej to wygląda niż do tej pory... Szczególnie, że na IF mamy też od razu Miscast, gdzie praktycznie każdy rezultat boli, więc na bramę bym nie liczył już
Dużo też zależy, czy zostaną nasze Lore zmienione, czy nie. Jeśli będą zmiany, to pewnie ciekawiej się zrobi. A tak to odrobinę smętniej to wygląda niż do tej pory... Szczególnie, że na IF mamy też od razu Miscast, gdzie praktycznie każdy rezultat boli, więc na bramę bym nie liczył już
Jak jest poniżej 3 na rzucie kostkami, to czar się nie udaje niezależnie od modyfikatorów. Dodatkowo po nieudanym czarze dany czarodziej nie może już w danej fazie czarować. IF/Miscast tylko na paru szóstkach w jednym rzucie, chyba, że przedmioty / zasady specjalne to zmieniają (np przy hoteku mamy Miscast na każdym dublecie, ale IF tylko na szóstkach, wtedy czar wchodzi)
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Oba lory na podstawowych magach są dobre. Fire jest stricte ofensywny, posiada wiele fajowych czarów, death zaś do hexowo-snajperski lore. Jeśli myśleliście, iż jedynka Nurgla jest mocarna, to poczekajcie na snajpery Deatha.
Obejrzałem RB.
WoCh, wg. Mnie, idzie o kategorię armii w górę.
Dlaczego?
-Hellcannon, z s5 i łatwiutkim trafianiem bez partialek.-Mocarne cudo
-Walka w kolejności inicjatywy-zajebiście, wiele naszych oddziałów zyskuje
-Vanguard, zasada dla Konnych Marasów i Psów, zaangażowanie w walce wręcz wrogich strzelów cholernie szybko( potencjalnie w pierwszej turze!)
-Zgadza się, Ward z Parry kumuluje się z MoT
-Stubborn na wielkich klockach Marasów pieszych
-Zdejmowanie ofiar walki wręcz z tyłu, co gwarantuje nam odpowiedź
-Mocarne Lore of Death i Fire
-Większy zasięg szarż naszej piechoty.
-I wielki bonus w postaci common Magic Itemów, gdzie znajdujemy :Uniwersalnego Warda na 4+(hehe, MoT anyone?), kosy dla klepaczy, fajowe talismany itd.
-Możność niwelowania hamowania marszu poprzez zdanie testu LD
-Łatwiejsze kontrolowanie Frenzy( test LD)
Powiem tak. Jak na razie, jestem zadowolony. Strzelania się nie bać, mamy śmiecie z zasadą Vanguard
Obejrzałem RB.
WoCh, wg. Mnie, idzie o kategorię armii w górę.
Dlaczego?
-Hellcannon, z s5 i łatwiutkim trafianiem bez partialek.-Mocarne cudo
-Walka w kolejności inicjatywy-zajebiście, wiele naszych oddziałów zyskuje
-Vanguard, zasada dla Konnych Marasów i Psów, zaangażowanie w walce wręcz wrogich strzelów cholernie szybko( potencjalnie w pierwszej turze!)
-Zgadza się, Ward z Parry kumuluje się z MoT
-Stubborn na wielkich klockach Marasów pieszych
-Zdejmowanie ofiar walki wręcz z tyłu, co gwarantuje nam odpowiedź
-Mocarne Lore of Death i Fire
-Większy zasięg szarż naszej piechoty.
-I wielki bonus w postaci common Magic Itemów, gdzie znajdujemy :Uniwersalnego Warda na 4+(hehe, MoT anyone?), kosy dla klepaczy, fajowe talismany itd.
-Możność niwelowania hamowania marszu poprzez zdanie testu LD
-Łatwiejsze kontrolowanie Frenzy( test LD)
Powiem tak. Jak na razie, jestem zadowolony. Strzelania się nie bać, mamy śmiecie z zasadą Vanguard
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Nie. Mają bonusy do casta zalezne od lvl, lecz PD nie generują.magowie nie/ generuja kostek za lvl?
Jak w 7mej. Z wyjątkiem -Bs od Multiple Shoots.jak wygladaja modyfikatory do strzelania? (bs'owego)
no to chyba za bos nie dostaniemy kostki ;]Varinastari pisze:Nie. Mają bonusy do casta zalezne od lvl, lecz PD nie generują.magowie nie/ generuja kostek za lvl?
no to jak w koncu z zaslanianiem jednostek, zasloni sie psami najtow?Jak w 7mej. Z wyjątkiem -Bs od Multiple Shoots.jak wygladaja modyfikatory do strzelania? (bs'owego)
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Dostajemy, tego jestem pewien, jako bonus do ogólnej puli pewnie .
Ani słowa o TRULOS nie widziałem w RB. Więc luz.no to jak w koncu z zaslanianiem jednostek, zasloni sie psami najtow?
Poprawka,psy nie maja fasta wiec chyba sie nie ruszaja z vanguarda? Zyskuje też smoczek bo mamy thunderstompa(+d6atakow) i zianie w walce wrecz:2d6 hitów.Weź tomku doczytaj czy chariot khorna dostaje ataki dla wszystkich tzn dla steedow tez bo o ile przy kawalerii to jest jasne to chariot=1 model. Mysle ze Dragon ogry beda spoko i fajnym patentem bedzie BSB z Banner Of Rage dołączany do niektorych unitów jako taka bateryjka: np DO z nim beda spoko.Marudersi khorna,6 w szeregu z flailami/dwurakami tez dobre. Helki nadal musza scatterowac wiec nie jest tak słodko.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Nie jestem tak na 100% pewien czy DO będą niezłe z 2 inicjatywy . Choć chciałbym by były - mam zajefajny pomysł na ich konwersję i czekam na to czy będą dobe i robić czy słabe i nie .
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
-
- Masakrator
- Posty: 2297
A mi obiło się o uszy, iż psy VC i WoCh mają Vanguard- tak powiedział mój kumpel, który też czytał RB.
Tylko psy (wilki) VC mają zasadę fast, a nasze pieski nie, więc teraz wszystko zależy od opisu tej zasady.Varinastari pisze:A mi obiło się o uszy, iż psy VC i WoCh mają Vanguard- tak powiedział mój kumpel, który też czytał RB.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole