VC a VIII ed.

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Re: VC a VIII ed.

Post autor: Barbarossa »

Tak.

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

Hym wyglada na to ze Corps cart trochę zyska. Przy biciu wedłóg inicjatywy ASF na takich GG czy BK to spory boost, -1 do casta przy takym nowym magowaniu tez nie jest już takie złe :) No i może jakieś impakty dostanie. 3k6 brzmi fajowo choć oczywiście CC nie od tego jest :P

Jelśi to prawda że fear co ture sie zdaje i dodaje +1 do CR to IMO takie szkielety nawet trochę zyskały. Podobnie fasty. Nie nabijając nic sa i tak na +

Varghulf i k6 impaktów to też spory boost, choć zgadzam się że coach będzie mega przydatny i pakerny. Właściwie w 2 turze już bedzie sobie latał jak nieźle pójdzie.

pzd

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Piotrax pisze:Hym wyglada na to ze Corps cart trochę zyska.
IMO będzie dużo gorszy.
Piotrax pisze:Jelśi to prawda że fear co ture sie zdaje i dodaje +1 do CR to IMO takie szkielety nawet trochę zyskały.
Nie dostajesz +1 CR, a zdanie takiego fear'a z BSB'kiem i generalcem to pikuś.
Piotrax pisze:Varghulf i k6 impaktów to też spory boost,
Large będą miały k6 ,varg tylko jeden albo k3 nie pamiętam.
Piotrax pisze:coach będzie mega przydatny i pakerny.

Przyda się ta stówka od Babci :D
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

co do Coacha nigdzie póki co nie jest powiedziane, że będzie albo nie zasysał kości w obu turach, poczekamy do errat do AB :) żeby się nie okazało, że zasysamy kości tylko we własnej turze, a w turze przeciwnika np tylko magów w 6" a z poola już nie albo w ogóle nie zasysamy.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

Hym czemu CC ma byc dużo gorszy?

tak mzoe i pikus ale teraz musza to co ture zdawać wiec jest wieksze prawdopodobieństwo że bedzie ten ws 1 a wtedy jest jakas szansa na wygrana combata :P

varghulf ma 50X50 znaczy sie raczej k3 (jeśli k6 ylko LT). Ogre size dostają +1.

pzd

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

przerzuty hita z ASF będa jak masz większą inicjatywę tak?
znajdź armie które mają w większości mniej inicjatywy niż VC? u nas wszyscy mają I3, Varg, Zombie Dragon też żenada jedynie dla herosów coś to może dodać, ale nie wiem czy jest sens 100ptk wydawać tylko dlatego, żeby dać boosta herosowi, w dodatku tak słabo mobilną jednostką jak CC.

w 7 edycji tylko z innym ASF'em było w dupę czytaj HE albo Black Guards :P resztę biłeś zawsze pierwszy, a tu nic ci nie pomoże
a ten bonus -1 do casta? ile CC trzeba by wystawić, żeby miało to sens, pewnie jakoś ze 3 heheh 300ptk zapomnij
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Motorek
Mudżahedin
Posty: 339
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

Post autor: Motorek »

Z rozpiskami, trzeba będzie na eraty poczekać.
Bene mori praestat, quam trpiter vvere

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Zapomniałeś dodać że to BS więc trzeba będzie ładować kości powera.
Czyli tak naprawdę dwie kości żeby być pewnym że się przekroczy te 3+ i jakiś 4 levelowy koleś nie zbije go na jednej kości.
Za 100 pkt dostajesz MOŻLIWOŚĆ rzucenia ASF'a w sześciu calach ,który tak naprawdę nic nie daję.
Chyba że na korki przerzuty, łałałyła :P .
-1 do cast'a będzie IMO słabiutki. I tak na czary 16+ raczej liczysz na OoC.
Wielka szkoda bo wystawiałem CC w każdej bitwie 1500+, a teraz odstawie tak piękny model Gamezone'a na półkę albo będzie robił za filer (jaki marny koniec :| )
Obrazek

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

misha pisze:przerzuty hita z ASF będa jak masz większą inicjatywę tak?
znajdź armie które mają w większości mniej inicjatywy niż VC? u nas wszyscy mają I3, Varg, Zombie Dragon też żenada jedynie dla herosów coś to może dodać, ale nie wiem czy jest sens 100ptk wydawać tylko dlatego, żeby dać boosta herosowi, w dodatku tak słabo mobilną jednostką jak CC.

w 7 edycji tylko z innym ASF'em było w dupę czytaj HE albo Black Guards :P resztę biłeś zawsze pierwszy, a tu nic ci nie pomoże
a ten bonus -1 do casta? ile CC trzeba by wystawić, żeby miało to sens, pewnie jakoś ze 3 heheh 300ptk zapomnij

Bardzoej chodziło mi o konnice. Niestety z ta inicjatywą czesto gesto moze się zdazyć że nawet jak zaszarżujemy to nie bedzie czym bić. ASF to rozwiazuje w wiekszości przypadków. i dla varga sie przyda który ma tak nawiasem I 2 :P

Jeśli prawda by bło ża każdy nieudany czar to jak AoC to -1 by było juz sporo.

Ale racja, czekay na erraty :wink:


pzd

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Ta "I" chyba zmusiła co niektórych graczy do sprzedania swoich umarlaczków ;/
Obrazek

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Piotrax pisze:Bardzoej chodziło mi o konnice.
Nie dociągniesz go do nich.
Piotrax pisze:eśli prawda by bło ża każdy nieudany czar to jak AoC to -1 by było juz sporo.
Jeżeli nie osiągniesz CV to tylko nie czarujesz do końca tury.

Ja boję się tylko że erraty nic tak naprawdę nie wniosą.
Jeżeli jednak GW spróbuje wprowadzić większe zmiany to zje..e.
Raczej nie da się zrobić mega innowacyjnej nowej edycji+bardzo ingerencyjnych errat w tak krótkim czasie, żeby czego nie spieprz.ć.

"Ta "I" chyba zmusiła co niektórych graczy do sprzedania swoich umarlaczków ;/"
I bardzo dobrze, im mniej danej armii na turniejach tym lepiej.
Cierpi na tym jedynie rywalizacja między daną frakcją w lidze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Corpse Cart pod nekrosem przede wszystkim nie będzie miał look out sira, a że bound spell zużywa kości powera z poola to już w ogóle obsys. Musieliby go za jakieś 50 punktów sprzedawać z -1 to cast, żeby był marginalnie opłacalny.

Varghulf ma mieć D6 hitów S5 z Thunderstompa. Więc inicjatywa słaba, ALE potencjał wypłacania dodatkowych hitów w połączeniu z soczystą plotą, że w pierwszej turze hate daje przerzuty zarówno na trafienie jak i na zranienie, czyni go całkiem niezłym. Dwa Wargulfy i Coach wydają się solidnym zestawem rare na 2200+ puntów.

Poza tym naprawdę nie jest źle. W specialach zapewniam, że 10 BK lub 25 Grave guardów z dwurakami i Barrowsem będą w stanie zrobić solidne kuku: dużo ataków z S6 i KB trafiających na 2+ z hełmem. Słaba inicjatywa działa tylko na niekorzyść małych, elitarnych i kruchych jednostek.

W corach pozostają ghule - 30 sztuk na hełmie spokojnie może rywalizować z każdą lekką piechotą w trybie hordy.

W herosach macie: najbardziej efektywnych kosztowo magów (nekros) i wojowników (wight king T5 3W KB). Wight king + przerzucalny armour save 1+ albo ward 4+ i dwurak = tanio+dobrze.

Weźcie też poprawkę na to, że najcięższa armia dla VC - demony - dostały srogo w d... Za 5 lub 10 punktów macie uniwersalną kontrę na firestorm blade. Herald khorna ma maksymalny armour save 1+, dodatkowo nic poza bloodcrusherami nie daje mu look out sire, jak siedzi na juggerze. Wszyskie nie-khornowe GD zaboli limit 25% na lordów. Problem z flamerami? Jeden wight king z hełmem 2+ od fire na koniku wyjeżdzą pod oddział flamerów, bierze go na klatę i stopniowo przeżuwa, jak BSB to wręcz komfortowo.

Wszystko to wskrzeszalne - a czar #6 będzie naprawdę mocarny, bo mało scrolli.

Natomiast jeśli VC mają potencjał, by być w TOP 3 (razem z Liz i DE), to dzięki magii na lordzie. W nowej edycji największą magiczną obrzydliwoscią będzie spamowanie 2-kostkowego vanhalsa.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Natomiast jeśli VC mają potencjał, by być w TOP 3 (razem z Liz i DE), to dzięki magii na lordzie. W nowej edycji największą magiczną obrzydliwoscią będzie spamowanie 2-kostkowego vanhalsa.
I po pierwszym czarze zamienia się w żabę. A jak się będzie miało pecha w rzutach, to będzie tą żabą przez pół bitwy. Coś mi się wydaje, że ten scroll będzie w każdej rozpie, a co za tym idzie, przepakowani lordowie czarodzieje nie będą mieli racji bytu. Pierwotna koncepcja (spam nekrosów) zdaje się dużo mocniejsza (o ile nie zabronią im w FAQ dublowania czarów)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Eeee, nie wydaje mi się z tą żabą :)

Ale istotnie, w razie czego lord do combatu i trzech nekrosów, jeden ze skrollem, drugi z lagą IFek, trzeci z power stonem

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Ja na 100% sprawdzę kilka razy jeszcze Nightshroud'a
Dzisiaj Angolowi wessałem w jedną turę stardragona :D
I tak później sam mi się Lord rozpizgał przez 2x6 i 3 na wyniku ehhh ;]
Obrazek

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Barbarossa pisze:W corach pozostają ghule - 30 sztuk na hełmie spokojnie może rywalizować z każdą lekką piechotą w trybie hordy.
Z żadną piechotą ze spear-ami sobie nie poradzą niestety... a już na pewno z elfami - nieważne jakimi... 40 włóczni ustawionych w hordzie = wszyscy atakują... zabij 30-ma ghulami jeżeli będziesz atakował pierwszy nawet 10-ciu... i tak dostajesz 30-40 ataków... zależy od dostawienia... nie jest tak fajnie... a z racji na mobilność, reform (command którego ghule nie mają) - taki kloc włóczni w hordzie może się dowolnie reformować w każdej turze i siepać wszystko po kolei... w nowej edycji może się okazać, że szkielety będą wyżej cenieni... ;) - z niecierpliwością czekam jeszcze te 2 tyg. na erraty i przynajmniej przez chwilę czasu do wydania book-a będzie można się rajcować :)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

W 8 ed. atakuje się po inicjatywie, więc to HE będą atakowały pierwsze. Z przerzutem.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Dlatego z Elfickimi włóczniami na pewno Ghule nie dadzą rady... z innymi włóczniami mają małe bądź równe szanse.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Wiecie może będzie można np obniżyć I unitu jakimś czarem lub zastopować go jakoś.
Będzie podręcznik będzie imprezka ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Motorek
Mudżahedin
Posty: 339
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

Post autor: Motorek »

Przeżut tylko gdy ma się większą I oraz ASF. Poza tym nasza piechota wstaje. Więc nawet jak w kombacie masz wyższe straty, to możesz to nadrobić.
Bene mori praestat, quam trpiter vvere

ODPOWIEDZ