VC a VIII ed.

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Re: VC a VIII ed.

Post autor: Barbarossa »

Eeee tam marudy. VC dają radę.

Elfickich włóczników się zwija kawą. Włócznie są żenujące na ASV 2+, a wagon 11 black knightów z kingiem na hełmie z lancami i barrowsem wypłaca 15 ataków S6 trafiających na 2+ = pół regonu włóczników wraca w objęcia Asuryana po szarży. Nawet bez szarży kroją ich jak chleb wiejski pod smalec. Gwardia z tarczami też nie jest zła: T4 ASV 4+ ward 6+ po prostu daje radę na masowe ataki z S3.

Z kolei 30tki ghuli całkiem skutecznie kroją elitarną elficką piechotę - trzeba się umiejętnie rozstawić, żeby zmaksymalizować ataki (2 modele szerzej, niż elitarna piechota) i naprawdę robią rzeź, bo elita jest droga i szybko się wyczerpuje.

Wreszcie, magia: Vanhals jest jeszcze lepszy. W sensie łatwo go rzucić, a nie ma go czym blokować za bardzo, tylko żabo-scroll potencjalnie kosi nekrosa. W CC też niesamowicie działa. Układ Lord 4 poziomu (dzięki wybieraniu czaru na dublecie naprawdę nie ma po co brać F/L, lepiej jest mieć 4 poziom, chyba 95% szans na vanhalsa) + MBA/ i 2x nekros jest śmieszny magicznie. Przeciwnik ma zazwyczaj ze 4 kości dispela i jeden scroll, a z periapata i MBA VCty wykręcają dziesięć średnio.

Aha, leczenie oddziałów wcale nie jest trudniejsze, niż to drzewiej bywało - jak w armii jest 3 magów (lord i dwa nekrosy j.w.) to bierzesz jedną kostkę i z lorda kulasz. Po 1-2 przerzucasz się na nekrosa #1. Dopiero przy nekrosie #2 walisz na dwóch kościach. Przyspamować inwokację na gwardię można całkiem nieźle nadal, bo masz +1 cast za nekrosów i +4 za lorda. Nie buduje się nią armii na początku (choć można w sumie, 4 wampirów do walki wręcz tylko z poutykanymi +1 na wskrzeszanie ghuli spokojnie przespamuje cała fazę magii na jednej kości, a jeszcze w combacie pokozaczą), tylko uzupełnia straty, ale serio jest to równie skuteczne co kiedyś.

Aha, a z lighta można sobie dać I10 lub ASF (dwa różne czary, dodatkowo jeden daje też WS 10 a drugi dodatkowe ataki). Ale IMHO lepszy jest Vanhals. Praktycznie co turę wchodzi przynajmniej jeden.

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Problem jak ten kloc za kilkaset punktów zostanie zablokowany przez np. 60 slavów za 120 pkt.

Nie wyjedzie z nich do końca bitwy.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

W 6 też były swarmy i jakoś się grało na klockach BK. Taki lajf, że trzeba wymanewrować wroga - dobrze, że na wszystko w WFB jest teraz jakaś kontra.

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Za kloc kawaleri wchodzą 4 x 60 slavów/goblinów.

Przy braku możliwości zdjęcia stubborna jest to problem. Chciałbym zagrać na kawalerii, ale nie bardzo widzę jej realne możliwości przebicia się przez wielkie kloce piechoty.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Tak jak piszę - w 6 ed. były swarmy i jakoś dało się grać, choć też parę razy ugrzęzłem. Jeśli istotnie warhammer przekształci się w spam slave'ów/NG, to proponuję spam ghuli+death magic na bohaterach (do załatwienia generała i BSB) jako antidotum. VC niestety nie mają maszynek, co jest zawsze bardzo karzące (i wkurzające - WOCH był w tej samej sytuacji i dostał hellcannony).

Stubborn slave'ów można flankować. Można ich wciągać do walki z oddziałami ghuli, którą na dłuższą metę przegrają. Ew. można mieć kloc 25 zombie, wskrzesić do około 40-45 i łamać stubborn dzięki przewadze ranków. Generała/BSB można zabić z Deatha. Na wszystko jest metoda - lepsza lub gorsza, ale jest. Ja się bardziej boję abominacji mimo wszystko.

Popychaczki ułatwiają zadanie. Moim zdaniem kluczem są też odpowiednie proporcje jednostek: równowaga masy i siły przebicia. Core nie tylko trzeba brać - po prostu warto zainwestować w te ghule/zombie.

Na 2400 (wydaje mi się, że to będzie nowe 2250) masz następującą listę kawaleryjską:

VC lord skonfigurowany do walki wręcz (inf. hate, +2S, red fury, konny, przerzucany save 1+, 2+ ward od płonących, 1x przerzut wyniku w tabeli miscast)
Wight King Drakenhoff konny
Wampir z +2PD, hełmem i periaptem
Necros z vanhalsem i dispel scrollem

2 x 5 wilków z doom wolfem (z BSB w pobliżu trzymają swarm szczurów przez jedną turę)
60 ghuli podzielonych na unity jak chcesz (u mnie 2x25+1x10 z ghastami)
21 zombie z FCG

2x 10 BK z FCG i bardingiem - jedni z barrowsem, drudzy z flaming attacks

Moim zdaniem taka armia jest w miarę uniwersalna - choć oczywiście są na nią kontry. Może wymaga dopracowywania (np magic resistance na lordzie) pod kątem tego, jaki "metagame" się wykształci.

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

Ja bym się powaznie zastanawiał nad spamem nekrosów i WK. Na te punkty można wystawić tego sporo. :wink:

pzd


PS: A ja i tak bede gral na szkielach :mrgreen: Klimat górą :twisted:

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Jaki ma mieć sens spam necrosów? Mag 4 poziomu dispelujący ich czary ma +3 do dispela. Może z powodzeniem używać jedną kostkę mniej.

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

no jeśli to z tymi bonusami do dispela to prawda to racja, że nekrosi mogę być średni. Z drugiej strony wybuch lorda za 450pk bedzie dość znacznie bolał a o to nie trudno przy takim magowaniu. A nekromanta to tam co tam :wink:

Ale taki WK w co drugim oddziale może nieźle kosić :)

pzd

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

Chcąc nie chcąc Barbarossa ma całkowita racje, widziałem co prawda jedno grę ale zawsze 8 edycji i widzę gdzie to zmierza. A co do magów to tak samo jak ci nie wyjdzie czar to dalej nie możesz rzucać czarów tak samo jest z dispelem danym magiem. Była plota ze skoro wszystkie armie maja stuborna za większość szeregów tak undead maja się nie sypać ale to jak już w erracie.
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

Awatar użytkownika
Malcavian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Malcavian »

Varden pisze:Problem jak ten kloc za kilkaset punktów zostanie zablokowany przez np. 60 slavów za 120 pkt.

Nie wyjedzie z nich do końca bitwy.

mi sie wydaje, ze teraz cala kawaleria bedzie pelnila role bardziej supportujaca te wielkie kloce piechoty w twojej armii - dodadza w szarzy pierdolniecia, potrzebnego twojemu oddzialowi do przechylenia szali zwyciestwa, wpadna od boku zdejmujac szeregi i zwalajac stubborna. Mysle, ze samodzielna szarza kawalerii, jesli nie bedzie w niej siedzialo 2 herosow w tym jeden klepacz drugi bsb w jakikolwiek wielki kloc nie bedzie miala teraz zbyt duzego sensu - bo najzwyczajniej sie juz mozesz nie ruszyc. Ale to tez kwestia taktyki, manewrowania - albo idziesz w jeden wielki kloc jazdy i rzeczywiscie dopieszczasz go na maksa i probujesz swoich sil z hordami, albo wystawiasz ich po 5-6 z zadaniem zdejmowania ranek / scigania mobilnych celow wroga / dodatkowego wsparcia dla piechoty

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Dlaczego twierdzisz, że szarża z boku zdejmuje stubborna? [-X

Awatar użytkownika
Malcavian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Malcavian »

bo zdejmuje ranki, ktore stbborna daja

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Przeczytaj jeszcze raz. "Disrupt ranks" to jedno. "Steadfast" to drugie. Możesz mieć "disrupted ranks" i jednocześnie "Steadfast".
It should be noted that a unit does not loose its steadfast status for being disrupted

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Po zapoznaniu się z rulesami 8 ed wyszło z VC coś takiego:

1 Vampire Lord @ 380 Pts
Magic Level 2; Necromancy; Great Weapon; Heavy armour
The Arkayne: Master of the Black Arts [50]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Carstein Ring [75]

1 Vampire Lord @ 245 Pts
General; Magic Level 2; Necromancy; Lance; Heavy armour Enchanted Shield [15]
The Martialle: Dread Knight [25] Barded Nightmare @ [0] Pts


1 Wight King @ 125 Pts
Battle Standard Bearer; Heavy armour; Shield War Banner [25]

1 Necromancer @ 85 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells Invocation of Nehek Vanhel's Danse Macabre
Black Periapt [15]

1 Necromancer @ 120 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells Invocation of Nehek Vanhel's Danse Macabre [0]
Żabi scroll

1 Necromancer @ 95 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells Invocation of Nehek Vanhel's Danse Macabre [0]
Dispel Scroll [25]

1 Corpse Cart @ 100 Pts Miasma of Deathly Vigor Unholy Loadstone

30 Skeleton Warriors @ 285 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician Champion
Banner of the Endless Nightmare [25]

30 Skeleton Warriors @ 275 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champion
Standard of Sfiftness [15]

32 Zombies @ 140 Pts
Standard; Musician

20 Grave Guard @ 290 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician Champion

5 Blood Knights @ 360 Pts
Barding; Frenzy; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician, champion
Royal Standard of Strigos [35]

Models in Army: 123


Total Army Cost: 2500

Założenia: Armia powinna byc przy tej liczbie magów i słabszemu defensowi magicznemu dużo szybsza. Tam gdzie potrzebuję screena, odgięcia itp - wskrzeszam oddział zombich. Głowna siła uderzeniowa to BK i klocek szkieletów z ukrytym CR 9 na "dzień dobry". Dla Grave Guardu zdecydowałem się na Screaming Banner - przy tescie feara w kazdej fazie CC może błysnąć. Zrezygnowałem też z wraithów - przy obecnych zasadach skirmisza sporo stracili, dlatego zdecydowałem sie dać szansę Blood Knightom.
Gwoxdziem programu jest Lord z Lore of Beast i celujemy w smoczura.. A jak go zabiją to na 2+ zaczynamy sie bawic od początku :mrgreen:

Co myślicie?

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Fluffy pisze: 1 Vampire Lord @ 380 Pts
Magic Level 2; Necromancy; Great Weapon; Heavy armour
The Arkayne: Master of the Black Arts [50]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Carstein Ring [75]
Gwoxdziem programu jest Lord z Lore of Beast i celujemy w smoczura.. A jak go zabiją to na 2+ zaczynamy sie bawic od początku :mrgreen:

Co myślicie?
Nie widzę tu forbidden lore.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Baz hełmu armia 8-edycyjna VC nie wychodzi z domu.

Kiedyś można się było bawić w klimat, teraz bez tego upgrade'u WS Twoje drogie regimenty będą przegrywać kosztowo ze wszystkim z przegiętą zasadą alive. Takie coś będzie zamiatać na dolne stoły razem z Wood Elfami :wink:

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Nie widzę tu forbidden lore.
Missclick. Zamiast Master of Black Arts powinno być Forbidden Lore.

Natomiast powyższe jest po prostu funową wariacją n/t wykorzystania Lore of Beast.

Rozpiska "bardziej turniejowa" jak dla mnie to coś takiego:KLIK
Co do braku wilków/batów - nie lubię tych unitów, podobnie jak black knightów. Dlatego wolę operować na klockach piechoty jako drzewiej bywało. Zresztą teraz rożnice między kawalerią i piechotą się zacierają - ze wzgledu na podobne losowe zasięgi szarż.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Kolejna modyfikacja:

Vampire Lord @ 435 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy; Lance; Shield, Barded Nightmare
The Master: Lord of the Dead [15] The Martialle: Dread Knight [25]
The Courtly: Walking Death [25] The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Sceptre de Noirot [25] Walach's Bloody Hauberk [45] Sword of Might [20]

Vampire @ 195 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Heavy armour; Shield
The Arkayne: Dark Acolyte [30] The Martialle: Avatar of Death [20]
Helm of Commandment [30] Black Periapt [15]

Wight King @ 225 Pts
Battle Standard Bearer; Heavy armour; Shield
The Drakenhof Banner [125]

Wight King @ 100 Pts
Great Weapon; Heavy armour; Shield
Talisman of Protection [15]

Necromancer @ 95 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 2 Necro Spells
0: Invocation of Nehek [0]
2: Vanhel's Danse Macabre [0]
Dispel Scroll [25]

25 Skeleton Warriors @ 245 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champion
Banner of the Endless Nightmare [25]

25 Skeleton Warriors @ 235 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champion
Standard of Everlasting Death [15]

37 Zombies @ 160 Pts
Standard; Musician

28 Grave Guard @ 439 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician, Champion
Banner of the Barrows [45]

5 Blood Knights @ 370 Pts
Barding; Frenzy; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician, Kastellan @ [30] Pts
Royal Standard of Strigos [35] Balefire Spike [10]

Models in Army: 125
Total Army Cost: 2499

Po kilku bitwach:

Edycja ssie. Ze względu na konsturkcję armii z reguły wszystko sprowadza sie do jednego większego combatu. Niezaleznie od wyniku jest po bitwie. Kawaleria przestaje byc opłacalna - nie krzysta z zasad Hordy tak jak piesze unity, jednocześnie zasięgi szarz się troche wyrównują. Dlatego spodzxiewam sie ze rozpiski kawaleryjskie wyginą na wojnie.
30 GG z Drakenhoffem i dwurakami jest niezabijalna. Po przyjeciu na klatę całej armii chaosu (2x 6 knightów, 12 chosenówz halabardami, herosa) sprzedali breaka na -10. Jeżeli we wrażej armii pojawią się flaming ataki, zapycham je zombimi. Średnio 23 Ataki (poz zdjęciu zabitych) trafiającyh 2+ raniących 2+.. Kurwa, przepraszam, ale to jakies nieporozumienie.
Rozpiska rządzi, ale mam ogromny niesmak z gry.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

Chłopaki, jestem trochę nie na czasie, czy banner of barrows + hełm powoduje, że oddziały trafiają na 2+ (?). Czy ktoś dałby mi źródło tej interpretacji?.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Hełm = Masz WS 7 od lorda, więc większość rzeczy trafisza na 3+ (tabelka WS)
Banner of the Barrows = +1 to hit = trafiasz na 2+.

ODPOWIEDZ