VIII Edycja WFB + WoCh

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Re: VIII Edycja WFB + WoCh

Post autor: Varinastari »

No cóż, trza zatem wpakować dziurkę takiemu typkowi. Pozostaje ward na 4+ :wink:

Co do reszty, to chyba się zgadzamy w jednej kwestii:

WoCh w ósmej edycji zapowiada się dobrze.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Nie wiem czy dobrze, myślę że ciekawiej. Z drugiej strony z armiami strzeleckimi (Empire, Dwarfs, O&G, Skaven) płyniemy, i to płyniemy okrutnie. Skoro lasy nie zasłaniają, a mamy True LoS, to zawsze będzie można wpakować ostrzał w kawalerię / bohaterów. Nie będzie się gdzie / za kim kryć w ogóle...

No cóż, zobaczymy jak to będzie. Mnie się podoba powiew świeżości, który zdecydowanie czuć od nowej edycji :D
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Chować? Z 200tką maruderów pieszych? Nawet nie ma gdzie :P
Ja zamierzam czynić piękny, piechotny napór. I coś czuję, iż wyjdzie to na dobre. Nadchodzi kres trzech szóstek najtów.

Awatar użytkownika
Parravon
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Oko Terroru

Post autor: Parravon »

Orany lasy nic nie zasłaniają ale masakra :shock:
To teraz będzie dokładnie jak napisał Varinastari trzeba iść na masę :D

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

jezeli nie zmienia lore'ow chaos'owych to bedzie sie wycinac (przy dobrych wiatrach) klocek na ture.

(shadowa zabralem z warseer'a, ale sie chyba nic nie zmienilo)
2. Enfeebling Foe: Hex. Pick an enemy unit within 18" (powered up at +3 to cast 36") reduce their Strength by D3. Remains In Play.
3. Withering: Hex. As above but T rather than S and 3 higher to cast.

plus do tego klatwa leppera i jazda ;)

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Na siłę można w kluczowym momencie użyć tego scrolla za 35pkt, dającego Ifkę i Mistcast na dubletach. Aczkolwiek nasze armijne Lory w porównaniu z RB'owskimi nieco posysają.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Varinastari pisze:Na siłę można w kluczowym momencie użyć tego scrolla za 35pkt, dającego Ifkę i Mistcast na dubletach. Aczkolwiek nasze armijne Lory w porównaniu z RB'owskimi nieco posysają.
moim zdaniem w polaczeniu z lorami z rb daja fajne mozliwosci (nie tylko 5 nurgla ale i 6 slaneesha), ale to jest moje zdanie ;)

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Pandemonium posysa ? : D
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2993
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

Ja chciałbym tylko zapytać jak wy teraz chowacie swoje oddziały skoro w booku do 7 ed też jest true los? :lol2:

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Skaven pisze:Ja chciałbym tylko zapytać jak wy teraz chowacie swoje oddziały skoro w booku do 7 ed też jest true los? :lol2:
teraz bedzie problem bo nie schowasz tak dobrze kolesia na koniku w piechocie, ktorej bedziesz mial sporooo.
Pandemonium posysa ? : D
ee pandemonium spoko opcja, pisalem tylko o czarach ktore beda mialy niezly dopal z nowymi lorami ;)

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Akurat pandemonium może być niezłe, z racji dość wysokich CV większości czarów i zwiększonemu przydziałowi PD dla każdego maga(do 6?).

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

Varinastari pisze: -Mieczyk z +2S
-Enchanted Item za 15pkt.(?), wymuszający przerzuty udanych Savów w styku z Lordem.
co to są za przedmioty?
Z nowego rulebooka?
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Tak, cała lista jest w tematach o 8 edycji. Jeśli dobrze pamiętam to na 1 stronie 3 części jest wklejona.
Sporo tego i całkiem pakerne są
Hordes of Chaos.... To było to....

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

Dzięki za info.

Jestem trochę nie w temacie, ale rzeczywiście zapowiada się ciekawie.
Aczkolwiek widzę, że magia będzie naprawdę mocna (ze względu na słabą antymagię).
Dodatkowo strzelanie powinno być również mordercze.
Trochę mnie to smuci bo wolałbym, żeby właśnie te 2 kwestie osłabili.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Kasztan de True
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: Kasztan de True »

Marios nie rozpaczaj akurat z antymagia nie jest tak zle .

czesto moze sie trafic porownywalna liczba disspella do pdekow, a nie trzeba miec do tego strasznej juz liczby magow.

faktycznie jest tylko jeden disspell scroll na armie- poza kraskami/od biedy rowniez w demonach, ale za to jest inny potrafiacy zrobic powazne kęsim na smierć przeciwnego maga (wound na 5+ za kazda kostke zuzyta do rzucenia czaru).

bedze wreszcie ciekawie bez grania na samych magach :)
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

tzn tak, wydaje mi się, że edycja idzie w dobrym kierunku.
Zmiany są podobne przy przejściach edycji w czterdziestce. Czyli oddziały zaczynają walczyć a nie tylko być statystami.

W 2 ed 40k szarżowało się jakimś pakerem w rozciągnięty oddział i paker wszystko wycinał. Teraz jak jakiś hiro zaszarżuje oddział do walki wręcz to oberwie od wszystkich i nie ma szans. Battle idzie w podobnym kierunku co mnie cieszy. Ok, wpadnie taki szef na smoku, wytnie 7 halabardników, ale dostanie zwrotkę 10 ataków.
Jak wpadnie w srefzowanych marauderów/warriorów chaosu to dostanie: 16A S5/ 24A S6 zwrotki to się postłada (podobno dwuraki mają atakować z dwóch ranków z pełnych ataków).
Czyli dla mnie git, ale magia:
Masz maga 4 lvl z jakimś przedmiotem z dodatkowym czarem.
Masz 2d6 kostek + 4*1/6 szansy na dodatkowe kostki. Można liczyć, że będzie 6-7 kostek.
Oznacza to, że mag rzuci dwa małe czary: D6+4 do casta + dwa duże czary 2D6+4 do casta.
W starej edycji miałby 6 kostek, czyli 2 czary, jeden kontruje się z kostek, jeden ze scrolla.
teraz: będę miałpowiedzmy 3-4 kostki dispela. Jego czary będą miały pzeciętne trudności: 7,8,11,12 (przy 6 kostkach).
Czyli z 4 kostek to sobie zdispelować 1 mocniejszy czar, może uda się 2 słabsze. I tyle.

Imho magia będzie mocniejsza, zwłaszcza jak będą stopiniowane fireballe i inne gadżety.

Aczkolwiek czary mogą być osłabione jeśli modyfikatory sejwów rzeczywiście będą zmienione.
Prawdę mówiąc bardzo na to liczę. Większość pocisków ma S4 albo S5, a -1/-2 do sejwa t już bardzo dużo. Jeśli mag wywali takiego dużego fireballa w rycerzy (3d6 S6) to nic z nich nie zostanie, a jeśli cofnęliby modyfikator sejwów chociaż o 1 to w przypadku mniejszych pocisków (S5) ich szansa przeżycia wzrasta dwukrotnie.
Nareszcie będą miały sens sejwy na 5+, bo fireball nie będzie ich scinał do 6+.

Fingers crossed for this ;).
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.

Kasztan de True
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: Kasztan de True »

W 2 ed 40k szarżowało się jakimś pakerem w rozciągnięty oddział i paker wszystko wycinał.
wycial tylko to do czego sie dostawil, bloodthirsterowi z 11 atakami wyciecie zwyklego oddzialu zajmowalo kilka tur...

Teraz jak jakiś hiro zaszarżuje oddział do walki wręcz to oberwie od wszystkich i nie ma szans. Battle idzie w podobnym kierunku co mnie cieszy. Ok, wpadnie taki szef na smoku, wytnie 7 halabardników, ale dostanie zwrotkę 10 ataków.
Jak wpadnie w srefzowanych marauderów/warriorów chaosu to dostanie: 16A S5/ 24A S6 zwrotki to się postłada (podobno dwuraki mają atakować z dwóch ranków z pełnych ataków).


dwuraki bija z tylnych szeregow- tzn daja bonus do sily, modele z 2 szeregu wala tylko po 1 ataku ,chyba ze to ogre sized infantry wtedy maks po 3 ataki per model, a i tylko w przod.
pozatym taki szef na smoku ma 6 atakow smoka plus znowu pierdzilion atakow z gory, plus ataki z zioniecia, plus pozniej stompa.


nie ma zmian w modyfikatorach sejwow, czary juz masz dawno podane w watkach o 8ed.


pozdrowionko,
Kasztan
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

a napiszę jeszcze raz :)

nie wiem czym wy się przejmujecie w nowej ed. strzelaniem na kawie nie robi większego wrażenia szczegulnie że bije z SV pojawią się za to więcej bolców ( bo piechotę każdy będzie miał ) a w tym wypadku macie MoN...

nie macie gdzie chować herosów? zacznijcie grać na 3 dyskowcach z wardem na 3+ ( a dwóch z SV na 2 a jeden na 1 ) do tego i po co ich chować(?)

koszt loru tzeencha zachęca do takich akcji ( szczegulnie że min. S 2 ranicie wszystko na 6 ), wrota na 3 kostkach 2lvl magie wystarczy...

ktoś ma turbo magię w końcu rzuci "lost control" a wy wyciągniecie pappeta z kieszenie i zrobicie bubu... a hele mogą dopomóc

potworki jakie warto wystawiać gigant z S7, walnie stompa z 3 / 4 auto hitami i po rozmowie... albo MoN żeby było trudniej go ściągnąć

banner of the god's... i tak i tak trzeba wystawić ileś tam pkt. w core to warrioży są do tego genialni i nie pakować w klocek 30 osobowy, tylko 2x 15 do tego kawa i rydwana a gdzieś tam ziom z ów bannerem by nie było tak tragicznie ;)

eh... gdzie wy widzicie te problemy nie wiem :roll:

pozdrawiam :)

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

nie wiem czym wy się przejmujecie w nowej ed
dokładnie, za cholerę nie wiem ocb :|
strzelaniem na kawie nie robi większego wrażenia szczegulnie że bije z SV pojawią się za to więcej bolców ( bo piechotę każdy będzie miał ) a w tym wypadku macie MoN...
To ktoś będzie grał na Kawie? :shock:
nie macie gdzie chować herosów? zacznijcie grać na 3 dyskowcach z wardem na 3+ ( a dwóch z SV na 2 a jeden na 1 ) do tego i po co ich chować(?)
Oczywiście, iż mamy. Poczynają od klocka 40tu maruderów.
koszt loru tzeencha zachęca do takich akcji ( szczegulnie że min. S 2 ranicie wszystko na 6 ), wrota na 3 kostkach 2lvl magie wystarczy...
Oraz powszechnie dla nas dostępny Lore of Death- który jest w sumie zajebisty.
ktoś ma turbo magię w końcu rzuci "lost control" a wy wyciągniecie pappeta z kieszenie i zrobicie bubu... a hele mogą dopomóc
Dokładnie.
potworki jakie warto wystawiać gigant z S7, walnie stompa z 3 / 4 auto hitami i po rozmowie... albo MoN żeby było trudniej go ściągnąć
Z rarów tylko Heleny. Absolutnie tylko.
banner of the god's... i tak i tak trzeba wystawić ileś tam pkt. w core to warrioży są do tego genialni i nie pakować w klocek 30 osobowy, tylko 2x 15 do tego kawa i rydwana a gdzieś tam ziom z ów bannerem by nie było tak tragicznie ;)
Po co? Za 35pkt. jest item ze Stubbornem.
eh... gdzie wy widzicie te problemy nie wiem :roll:
Dobre pytanie.

Styl gry WoCh po prostu się zmieni. Zresztą sami się przekonacie. Ja odkładam najtów na półkę i wyciągam piechotę.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

1. :)

2. nie wiem może z przyzwyczajenia ;) ale zawsze ma większego SV niż piechota i troszeczkę jednak szybciej zajdzie... zajedzie

3. ale pamiętaj że nie będą oni na koniku... dodatkowo nie wiadomo jak rozwiążą TLoS więc po co się męczyć ?

4. zgadzam się będzie pewnie najpopularniejszy, ale wtedy nie możesz się pochwalić wardem na 3+ i mobilnym lataczem

5. 6. no wiesz pamiętaj że jak będziesz grał na magii to hele czasem utrudnią i Tobie żywot... a giganty wydają się dość ciekawą propozycją

7. ale tylko na jednym oddziale a nie w 6"

8. tak piechota będzie na pewno bardziej popularna niż teraz, szczegulnie że jak zdasz LD to maszerujesz, jak zdasz LD i masz muzyka to masz free reform i sarża, i stubborn jak ktoś się bardzo postara za hordę... nie wiem jak plotka z tym że model może mieć jeden rodzaj ekwipunku(?) bo jak tak to tylko halabardy i do przodu z MoN nad sobą i dookoła

ODPOWIEDZ