BP a 8 edycja
Moderator: Barbarossa
Re: BP a 8 edycja
I w połączeniu z brakiem +1 do strzelania w LT niech będą one nieśmiertelne...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
To tylko dzialami mozna rozwalic LTki? Nie wiedzialem...
Laik pisze:I w połączeniu z brakiem +1 do strzelania w LT niech będą one nieśmiertelne...
hmm jak rozumiem to +1 do hita jest z dział.Ziemko pisze:To tylko dzialami mozna rozwalic LTki? Nie wiedzialem...
Wiadomo że armie strzeleckie będą próbowały gada zastrzelić, i nie mówcie mi żebym WE zabijał hydry czy inne abominacje w CC…
Pamiętajcie dlaczego poprzednio LS dopuściła działa DoW i o wszystkim co się zmieniło w zasadach
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Laik pisze:Laik pisze:I w połączeniu z brakiem +1 do strzelania w LT niech będą one nieśmiertelne...hmm jak rozumiem to +1 do hita jest z dział.Ziemko pisze:To tylko dzialami mozna rozwalic LTki? Nie wiedzialem...
Wiadomo że armie strzeleckie będą próbowały gada zastrzelić, i nie mówcie mi żebym WE zabijał hydry czy inne abominacje w CC…
Pamiętajcie dlaczego poprzednio LS dopuściła działa DoW i o wszystkim co się zmieniło w zasadach
Jakby to powiedziec d6 W zamiast d3 i brak przymusu deklarowania zasiegu tylko wskazywanie punktu po prostu odkad idzie bounce to rzeczywiscie zadna roznica... zadna...
Grolshek gracze Woch nie maja heleny i nie maja mocnych lorow magii... Nic, a nic
Choc niektore armie maja oczywiscie latwiej inne ciezej.
Fakt że będą skuteczniejsze ale z drugiej strony wszelkie BSowe strzelanie będzie sobie z nimi gorzej radziło, w dodatku maszyny są znacznie bardziej podatne na ostrzał – szarże będą dalsze a blokowanie marszu czy odginanie delikatnie mówiąc utrudnione…Ziemko pisze:Laik pisze:Laik pisze:I w połączeniu z brakiem +1 do strzelania w LT niech będą one nieśmiertelne...hmm jak rozumiem to +1 do hita jest z dział.Ziemko pisze:To tylko dzialami mozna rozwalic LTki? Nie wiedzialem...
Wiadomo że armie strzeleckie będą próbowały gada zastrzelić, i nie mówcie mi żebym WE zabijał hydry czy inne abominacje w CC…
Pamiętajcie dlaczego poprzednio LS dopuściła działa DoW i o wszystkim co się zmieniło w zasadach
Jakby to powiedziec d6 W zamiast d3 i brak przymusu deklarowania zasiegu tylko wskazywanie punktu po prostu odkad idzie bounce to rzeczywiscie zadna roznica... zadna...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Nawiązując do smoków - są one teraz zupełnie inną bronią.
Przede wszystkim, póki w regimencie jest 5 modeli (jeden szereg), to jest on steadfast. Z liderką generała i zasięgiem do BSBka oznacza to, że smok musi autentycznie wyrżnąć do nogi oddział, zanim ten da w długą.
Teoretycznie smok ma tutaj pomoc K6 thunderstomp hitów (które działają tylko na piechotę, nie na kawę). Do tego nie ma już outnumbera. Z drugiej strony - nie zdejmuje szeregów. Od przodu słaba piechota ma wardy. Do tego zawsze zainkasuje kilka ataków zwrotnych, więc zwykłe slejvy mogą wbić ranę, a jak coś ma poisona, KBka lub dwuraki, to aż strach podchodzić.
Smok goni i ucieka ground movem, to też jest ważne.
Więc smokiem trzeba ostrożniej grać, żeby się w ogóle spłacił - szarża w śmieciuchy niesie ryzyko utknięcia, szarża w elitę - ryzyko odwetu. Do tego jest jeszcze potężna magia - a wiadomo, że smok jest alternatywą dla maga czwartego poziomu w rozpie. Dodajmy laserowo naprowadzane działa/katapki, lepsze sejvy dla bohaterów potencjalnie przyjmujących challenge, przedmiot za 35 punktów który "uodparnia" regiment na smoki, mniej terenów zasłaniających LOS i chyba już widać, że smoki będą widywane rzadziej. Na pewno nie jest to taki no-brainer, jak w poprzedniej edycji.
Przede wszystkim, póki w regimencie jest 5 modeli (jeden szereg), to jest on steadfast. Z liderką generała i zasięgiem do BSBka oznacza to, że smok musi autentycznie wyrżnąć do nogi oddział, zanim ten da w długą.
Teoretycznie smok ma tutaj pomoc K6 thunderstomp hitów (które działają tylko na piechotę, nie na kawę). Do tego nie ma już outnumbera. Z drugiej strony - nie zdejmuje szeregów. Od przodu słaba piechota ma wardy. Do tego zawsze zainkasuje kilka ataków zwrotnych, więc zwykłe slejvy mogą wbić ranę, a jak coś ma poisona, KBka lub dwuraki, to aż strach podchodzić.
Smok goni i ucieka ground movem, to też jest ważne.
Więc smokiem trzeba ostrożniej grać, żeby się w ogóle spłacił - szarża w śmieciuchy niesie ryzyko utknięcia, szarża w elitę - ryzyko odwetu. Do tego jest jeszcze potężna magia - a wiadomo, że smok jest alternatywą dla maga czwartego poziomu w rozpie. Dodajmy laserowo naprowadzane działa/katapki, lepsze sejvy dla bohaterów potencjalnie przyjmujących challenge, przedmiot za 35 punktów który "uodparnia" regiment na smoki, mniej terenów zasłaniających LOS i chyba już widać, że smoki będą widywane rzadziej. Na pewno nie jest to taki no-brainer, jak w poprzedniej edycji.
Już mam plan na cannony - kulka się zatrzymuje, jeśli nie zabije kawalerzysty lub czegoś większego. BSB na pegazie z pendantem daje smokowi niezłego covera przed armatą (po przekątnej jest szerszy niż podstawka smoka) i nie ogranicza LOS. A jak na LOS nam nie zależy, to się można schować za hydrą. Nie wiem, czy którakolwiek inna armia będzie miała lepszy sposób na armatki, no, może jeszcze demony. Jak kulka nie trafi idealnie w podstawkę, to nic się nie stanie.Dodajmy laserowo naprowadzane działa/katapki, lepsze sejvy dla bohaterów potencjalnie przyjmujących challenge, przedmiot za 35 punktów który "uodparnia" regiment na smoki
I 2d6 autohitów z breath weapona.Teoretycznie smok ma tutaj pomoc K6 thunderstomp hitów (które działają tylko na piechotę, nie na kawę). Do tego nie ma już outnumbera
Nie zauważyłem czarów wyjątkowo mocnych na smoki.Do tego jest jeszcze potężna magia
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Bezpośrednio może nie, ale są buffy dla oddziałów. Takie +3 do S oddziałowi np. może smoka mocno zaboleć.
Powiedzcie mi czy dobrze rozumiem zapis ze strony 34. Czy teraz BoH nie miscastuje na dublecie i nie musi przebijać casting value czarów? dublet=if bez konieczności rzucania na miscast table?
Powiedzcie mi czy dobrze rozumiem zapis ze strony 34. Czy teraz BoH nie miscastuje na dublecie i nie musi przebijać casting value czarów? dublet=if bez konieczności rzucania na miscast table?
o rzeczywiscie jest . juz nie pierwszy raz sie mysle co do tej edycji
natomiast ni wynika stad, ze przeciwko smokowi maja steadfast oddzialy majace 5 modeli.
Jak dla mnie to jest ewidentnie edycja modeli w stylu hydry (czyli ogolnie monsterow w kategorii wagowej do 200 pkt),
gdyz takie mozna wrzucic w oddziay przytrzymujac je na dugo, i artylerii (nie guessujacej juz).
Ale pozyjemy zobaczymy. Jestem ciekawy jak bardzo bedzie potrzebny bp w nowej edycji
natomiast ni wynika stad, ze przeciwko smokowi maja steadfast oddzialy majace 5 modeli.
Jak dla mnie to jest ewidentnie edycja modeli w stylu hydry (czyli ogolnie monsterow w kategorii wagowej do 200 pkt),
gdyz takie mozna wrzucic w oddziay przytrzymujac je na dugo, i artylerii (nie guessujacej juz).
Ale pozyjemy zobaczymy. Jestem ciekawy jak bardzo bedzie potrzebny bp w nowej edycji
A zreszta stubborn tez jest na generalskiej....
Masz chyba racje co do 5 modeli - takiego oddzialu nie mozna traktowac jako majacego wiecej szeregow niz smok, bo... nie ma zadnych szeregów.
Monstery typu Hydra beda mialy sporo problemów, ale tez bym niczego nie przesadzal... faktycznie moga dawac rade.
Masz chyba racje co do 5 modeli - takiego oddzialu nie mozna traktowac jako majacego wiecej szeregow niz smok, bo... nie ma zadnych szeregów.
Monstery typu Hydra beda mialy sporo problemów, ale tez bym niczego nie przesadzal... faktycznie moga dawac rade.
zmylilo mnie too characterze w oddziale w stubborniebless pisze:A zreszta stubborn tez jest na generalskiej....
nie ma dodatkowych rankow ale jeden ma stad nie jestem pewien jak to liczyc (pamietaj, ze rank bonus sie teraz nazywa extra ranks)Masz chyba racje co do 5 modeli - takiego oddzialu nie mozna traktowac jako majacego wiecej szeregow niz smok, bo... nie ma zadnych szeregów.
sporo problemow? przeciez oddzialy im beda robily tyle co dotad a monstery tanie beda dostawaly thunderstompa i sporo wybijacMonstery typu Hydra beda mialy sporo problemów, ale tez bym niczego nie przesadzal... faktycznie moga dawac rade.
rawopwo nie miscastuje. Rawowo musi miec wynik z czaru odpowiedni."Powiedzcie mi czy dobrze rozumiem zapis ze strony 34. Czy teraz BoH nie miscastuje na dublecie i nie musi przebijać casting value czarów? dublet=if bez konieczności rzucania na miscast table?"