BP a 8 edycja

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Re: BP a 8 edycja

Post autor: Laik »

I w połączeniu z brakiem +1 do strzelania w LT niech będą one nieśmiertelne...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

To tylko dzialami mozna rozwalic LTki? Nie wiedzialem...

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

starczy odpwoiednia ilość kuszników, łuczników
cos do combatu.

trza kombinować, jak zabijać grubasy- ale tak było zawsze :D

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Laik pisze:I w połączeniu z brakiem +1 do strzelania w LT niech będą one nieśmiertelne...
Ziemko pisze:To tylko dzialami mozna rozwalic LTki? Nie wiedzialem...
hmm jak rozumiem to +1 do hita jest z dział.

Wiadomo że armie strzeleckie będą próbowały gada zastrzelić, i nie mówcie mi żebym WE zabijał hydry czy inne abominacje w CC…
Pamiętajcie dlaczego poprzednio LS dopuściła działa DoW i o wszystkim co się zmieniło w zasadach
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Grazbird pisze:starczy odpwoiednia ilość kuszników, łuczników
cos do combatu.

trza kombinować, jak zabijać grubasy- ale tak było zawsze :D
To postaw się w roli gracza WoCh... Weź te łuki kusze i sobie radź...

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Laik pisze:
Laik pisze:I w połączeniu z brakiem +1 do strzelania w LT niech będą one nieśmiertelne...
Ziemko pisze:To tylko dzialami mozna rozwalic LTki? Nie wiedzialem...
hmm jak rozumiem to +1 do hita jest z dział.

Wiadomo że armie strzeleckie będą próbowały gada zastrzelić, i nie mówcie mi żebym WE zabijał hydry czy inne abominacje w CC…
Pamiętajcie dlaczego poprzednio LS dopuściła działa DoW i o wszystkim co się zmieniło w zasadach

Jakby to powiedziec d6 W zamiast d3 i brak przymusu deklarowania zasiegu tylko wskazywanie punktu po prostu odkad idzie bounce to rzeczywiscie zadna roznica... zadna...

Grolshek gracze Woch nie maja heleny i nie maja mocnych lorow magii... Nic, a nic ;)
Choc niektore armie maja oczywiscie latwiej inne ciezej.

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

To można rozwiązać ograniczeniami prawda :? ? tz. maxymalnie jeden DoW w armii. Armie typu WE muszą miec jakis straszak przed smoczydłami bo inaczej robi sie dla takich monsterów wesołe miasteczko.
Ps. Post pod postem Panie Moderatorze:)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Ziemko pisze:
Laik pisze:
Laik pisze:I w połączeniu z brakiem +1 do strzelania w LT niech będą one nieśmiertelne...
Ziemko pisze:To tylko dzialami mozna rozwalic LTki? Nie wiedzialem...
hmm jak rozumiem to +1 do hita jest z dział.

Wiadomo że armie strzeleckie będą próbowały gada zastrzelić, i nie mówcie mi żebym WE zabijał hydry czy inne abominacje w CC…
Pamiętajcie dlaczego poprzednio LS dopuściła działa DoW i o wszystkim co się zmieniło w zasadach

Jakby to powiedziec d6 W zamiast d3 i brak przymusu deklarowania zasiegu tylko wskazywanie punktu po prostu odkad idzie bounce to rzeczywiscie zadna roznica... zadna...
Fakt że będą skuteczniejsze ale z drugiej strony wszelkie BSowe strzelanie będzie sobie z nimi gorzej radziło, w dodatku maszyny są znacznie bardziej podatne na ostrzał – szarże będą dalsze a blokowanie marszu czy odginanie delikatnie mówiąc utrudnione…
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Nawiązując do smoków - są one teraz zupełnie inną bronią.

Przede wszystkim, póki w regimencie jest 5 modeli (jeden szereg), to jest on steadfast. Z liderką generała i zasięgiem do BSBka oznacza to, że smok musi autentycznie wyrżnąć do nogi oddział, zanim ten da w długą.

Teoretycznie smok ma tutaj pomoc K6 thunderstomp hitów (które działają tylko na piechotę, nie na kawę). Do tego nie ma już outnumbera. Z drugiej strony - nie zdejmuje szeregów. Od przodu słaba piechota ma wardy. Do tego zawsze zainkasuje kilka ataków zwrotnych, więc zwykłe slejvy mogą wbić ranę, a jak coś ma poisona, KBka lub dwuraki, to aż strach podchodzić.

Smok goni i ucieka ground movem, to też jest ważne.

Więc smokiem trzeba ostrożniej grać, żeby się w ogóle spłacił - szarża w śmieciuchy niesie ryzyko utknięcia, szarża w elitę - ryzyko odwetu. Do tego jest jeszcze potężna magia - a wiadomo, że smok jest alternatywą dla maga czwartego poziomu w rozpie. Dodajmy laserowo naprowadzane działa/katapki, lepsze sejvy dla bohaterów potencjalnie przyjmujących challenge, przedmiot za 35 punktów który "uodparnia" regiment na smoki, mniej terenów zasłaniających LOS i chyba już widać, że smoki będą widywane rzadziej. Na pewno nie jest to taki no-brainer, jak w poprzedniej edycji.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dodajmy laserowo naprowadzane działa/katapki, lepsze sejvy dla bohaterów potencjalnie przyjmujących challenge, przedmiot za 35 punktów który "uodparnia" regiment na smoki
Już mam plan na cannony - kulka się zatrzymuje, jeśli nie zabije kawalerzysty lub czegoś większego. BSB na pegazie z pendantem daje smokowi niezłego covera przed armatą (po przekątnej jest szerszy niż podstawka smoka) i nie ogranicza LOS. A jak na LOS nam nie zależy, to się można schować za hydrą. Nie wiem, czy którakolwiek inna armia będzie miała lepszy sposób na armatki, no, może jeszcze demony. Jak kulka nie trafi idealnie w podstawkę, to nic się nie stanie.
Teoretycznie smok ma tutaj pomoc K6 thunderstomp hitów (które działają tylko na piechotę, nie na kawę). Do tego nie ma już outnumbera
I 2d6 autohitów z breath weapona.
Do tego jest jeszcze potężna magia
Nie zauważyłem czarów wyjątkowo mocnych na smoki.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Druchii
Kretozord
Posty: 1878

Post autor: Druchii »

Bezpośrednio może nie, ale są buffy dla oddziałów. Takie +3 do S oddziałowi np. może smoka mocno zaboleć.
Powiedzcie mi czy dobrze rozumiem zapis ze strony 34. Czy teraz BoH nie miscastuje na dublecie i nie musi przebijać casting value czarów? dublet=if bez konieczności rzucania na miscast table? :shock: :shock: :shock:

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Barbarossa pisze: Z liderką generała i zasięgiem do BSBka oznacza to, że smok musi autentycznie wyrżnąć do nogi oddział, zanim ten da w długą.
stubborn nie jest na generalskiej.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino pisze:
Barbarossa pisze: Z liderką generała i zasięgiem do BSBka oznacza to, że smok musi autentycznie wyrżnąć do nogi oddział, zanim ten da w długą.
stubborn nie jest na generalskiej.

Stubborn moze nie, ale steadfast tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

o rzeczywiscie jest :oops: . juz nie pierwszy raz sie mysle co do tej edycji :oops:

natomiast ni wynika stad, ze przeciwko smokowi maja steadfast oddzialy majace 5 modeli.

Jak dla mnie to jest ewidentnie edycja modeli w stylu hydry (czyli ogolnie monsterow w kategorii wagowej do 200 pkt),
gdyz takie mozna wrzucic w oddziay przytrzymujac je na dugo, i artylerii (nie guessujacej juz).

Ale pozyjemy zobaczymy. Jestem ciekawy jak bardzo bedzie potrzebny bp w nowej edycji :)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

A zreszta stubborn tez jest na generalskiej....
Masz chyba racje co do 5 modeli - takiego oddzialu nie mozna traktowac jako majacego wiecej szeregow niz smok, bo... nie ma zadnych szeregów.
Monstery typu Hydra beda mialy sporo problemów, ale tez bym niczego nie przesadzal... faktycznie moga dawac rade.
Obrazek

Awatar użytkownika
Druchii
Kretozord
Posty: 1878

Post autor: Druchii »

odpowie mi ktoś? :P
"Powiedzcie mi czy dobrze rozumiem zapis ze strony 34. Czy teraz BoH nie miscastuje na dublecie i nie musi przebijać casting value czarów? dublet=if bez konieczności rzucania na miscast table?"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bless pisze:A zreszta stubborn tez jest na generalskiej....
zmylilo mnie too characterze w oddziale w stubbornie :)
Masz chyba racje co do 5 modeli - takiego oddzialu nie mozna traktowac jako majacego wiecej szeregow niz smok, bo... nie ma zadnych szeregów.
nie ma dodatkowych rankow ale jeden ma stad nie jestem pewien jak to liczyc (pamietaj, ze rank bonus sie teraz nazywa extra ranks)
Monstery typu Hydra beda mialy sporo problemów, ale tez bym niczego nie przesadzal... faktycznie moga dawac rade.
sporo problemow? przeciez oddzialy im beda robily tyle co dotad :D a monstery tanie beda dostawaly thunderstompa i sporo wybijac :)
"Powiedzcie mi czy dobrze rozumiem zapis ze strony 34. Czy teraz BoH nie miscastuje na dublecie i nie musi przebijać casting value czarów? dublet=if bez konieczności rzucania na miscast table?"
rawopwo nie miscastuje. Rawowo musi miec wynik z czaru odpowiedni.

Awatar użytkownika
Druchii
Kretozord
Posty: 1878

Post autor: Druchii »

10 pts sztandar dający flamingi rozwiązuje dużo problemów.
Edit: No tak. rawowo potrzeba 2 6tki na if, a nie 2 dublety...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Druchii pisze:10 pts sztandar dający flamingi rozwiązuje dużo problemów.
glownie dragon princom...

Awatar użytkownika
Druchii
Kretozord
Posty: 1878

Post autor: Druchii »

ja tam widzę zastosowania w DE...

ODPOWIEDZ