Krasnale w dzisiejszych czasach... 8 ed.
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Krasnale w dzisiejszych czasach należących do...
To ja powrócę do początkowych założen tego tematu i napisze jak dwarfy radzą sobie w 7 ed póki jeszcze ona jest
Grałem ostatnio z VC na 6100 pkt. Ogólnie nie nastawiałem się na nic innego tylko na masakrę jaką dostanę. Jeszcze jak Thorek w 1 turze nie rzucił dużej runy na 3+ z przerzutem i nie mógł działać w następnej (dobrze że nie wybuchł), a strzelanie zabiło może 10 modeli to chciałem się pakować Ale wtedy zrobiłem akcje bitwy. Mowie do przeciwnika "Trafiam z tej balisty w twojego smoka, później strzał idzie w lorda, wounduje, ty nie zdajesz warda, a na konięc rzucam 6 czyli tracisz 3 woundy" Potem wziąłem kostki i jak mówiłem tak zrobiłem Od tego momentu zacząlem co raz bardziej cisnać. Zabiłem większość wampirów i klocków. Ostatecznie skonczyło się 15-5 dla mnie Chociaz gdyby była jeszcze jedna tura pocisnąłbym 20-0 ale i tak bitwa była spoko
Aha, jeszcze 8 minerów trzymała przez cała grę klocek GG, społowiła go i na koniec zabiła nekromantę
Grałem ostatnio z VC na 6100 pkt. Ogólnie nie nastawiałem się na nic innego tylko na masakrę jaką dostanę. Jeszcze jak Thorek w 1 turze nie rzucił dużej runy na 3+ z przerzutem i nie mógł działać w następnej (dobrze że nie wybuchł), a strzelanie zabiło może 10 modeli to chciałem się pakować Ale wtedy zrobiłem akcje bitwy. Mowie do przeciwnika "Trafiam z tej balisty w twojego smoka, później strzał idzie w lorda, wounduje, ty nie zdajesz warda, a na konięc rzucam 6 czyli tracisz 3 woundy" Potem wziąłem kostki i jak mówiłem tak zrobiłem Od tego momentu zacząlem co raz bardziej cisnać. Zabiłem większość wampirów i klocków. Ostatecznie skonczyło się 15-5 dla mnie Chociaz gdyby była jeszcze jedna tura pocisnąłbym 20-0 ale i tak bitwa była spoko
Aha, jeszcze 8 minerów trzymała przez cała grę klocek GG, społowiła go i na koniec zabiła nekromantę
wyślę, że nie będzie pktów za wysiwyg
"Not that I have anything against senseless violence, manling, but why exactly are you strangling that old man?"
+++ Gotrek Gurnisson, Trollslayer +++
facebook.com/HammerhoodGames <--- takie tam o grach
Stare Dwarfy oraz O&G KUPIĘ
+++ Gotrek Gurnisson, Trollslayer +++
facebook.com/HammerhoodGames <--- takie tam o grach
Stare Dwarfy oraz O&G KUPIĘ
Ja już po lekturze dużego kodeksu.
Moje - wrażenia - dwarfy na pewno będą dobrze sie trzymać. Skirmishe pocięte i latacze - widza tak jak zwykłe jednostki...no i nie ma outnumber fear na jednostkach więc nawet nasze maszyny - o ile przeżyją h-t-h trzymają wszystko.
Moje - wrażenia - dwarfy na pewno będą dobrze sie trzymać. Skirmishe pocięte i latacze - widza tak jak zwykłe jednostki...no i nie ma outnumber fear na jednostkach więc nawet nasze maszyny - o ile przeżyją h-t-h trzymają wszystko.
Z tymi maszynkami to głupie gadanie. Nie dostają praktycznie żadnego bonusu w 8 edycji (tylko łatwiej je zestrzelić lub wyczarować). Bo klopa z siłą 5 będzie mocna, ale pamiętajcie, że D6 ran jest tylko w big hicie. Wiec raczej na remis wychodzi akurat ta maszynka porównując 7 i 8 edycję. Organki tracą bo bardzo łatwo schodzą od głupich łuków...
Jeśli ni nie zmienią, to krasie mają full scrolli. Jako jedyna armia. Natomiast w RB jest zapis, iż krasie dostają do każdego dispella +2 do rzutu. W praktyce oznacza to, że Runsmith będzie nieopłacalny (i nic nie daje) bo wszystkie scrolle będzie niańczył Papa Runelord na kowadle.
Najwięcej natomiast zyskują Minerzy, Rangersi! (nowy scout, nowe zasady strzelania z toporków), Herosi na patentach (Dragon Slayerzy, Thani z brotherhoodem w rangerach, minerach), duże oddziały kuszoli z dwurakami i zgrabne dziesiątki thoundów.
Maszynki w Dwarfach powinny stanowić jedynie argument, żeby to przeciwnik się do Was ruszył. 2 x Armatka i 2 x klopa starczy. Przy nowych zasadach grape shota Cannona nie brałbym nawet organków. Zobaczcie jak łatwo je zabić z armaty/łuków/czarów.
Jeśli ni nie zmienią, to krasie mają full scrolli. Jako jedyna armia. Natomiast w RB jest zapis, iż krasie dostają do każdego dispella +2 do rzutu. W praktyce oznacza to, że Runsmith będzie nieopłacalny (i nic nie daje) bo wszystkie scrolle będzie niańczył Papa Runelord na kowadle.
Najwięcej natomiast zyskują Minerzy, Rangersi! (nowy scout, nowe zasady strzelania z toporków), Herosi na patentach (Dragon Slayerzy, Thani z brotherhoodem w rangerach, minerach), duże oddziały kuszoli z dwurakami i zgrabne dziesiątki thoundów.
Maszynki w Dwarfach powinny stanowić jedynie argument, żeby to przeciwnik się do Was ruszył. 2 x Armatka i 2 x klopa starczy. Przy nowych zasadach grape shota Cannona nie brałbym nawet organków. Zobaczcie jak łatwo je zabić z armaty/łuków/czarów.
IMO niedocenianie klopy w tej edycji to blad - legalny overguessing i przerzuty obu kosci przy Mgr Inż. i Rune of Accuracy, brak partiali na rzecz automatycznego trafiania kazdej jednostki o ktora zahacza templatka czynia ja duzo grozniejsza.
Runesmith na ta chwile nie daje nic, ale przeciez bedzie errata - kiedys dawal dodatkowa kosc DD, zobaczymy co wymysla teraz, jak sie losuje kosci (pool - D6 + 1 za kazdego? +1 do wyniku rzutu na rozproszenie czaru?).
Runesmith na ta chwile nie daje nic, ale przeciez bedzie errata - kiedys dawal dodatkowa kosc DD, zobaczymy co wymysla teraz, jak sie losuje kosci (pool - D6 + 1 za kazdego? +1 do wyniku rzutu na rozproszenie czaru?).
Fisch, myślę podobnie- może mam trochę inny pogląd na klopę i użyteczność flame cannona.
bo wydaje mi się, że ten ostatni będzie baardzo groźny- wysoka siła, multiwoundy.
o kusznikach mówiłem już dawno.
a brak fearoutnumber to już w ogóle mega.
bo wydaje mi się, że ten ostatni będzie baardzo groźny- wysoka siła, multiwoundy.
o kusznikach mówiłem już dawno.
a brak fearoutnumber to już w ogóle mega.
Jezeli runy na maszynach będa nie zmienione, to klopy będą żadzić. Zwiększenie siły i dodanie m.inżyniera (w wersji ekonomicznej to tylko 70punktów), który dodatkowo jeszcze je okopie (co zwiększy ochronę przed strzelaniem). Canony też sie przydadzą, ale już mniej , jeżeli nie zwiększą organkom zasięgu, to mogą się nie sprawdzać tak dobrze jak teraz (ale to się okaże w praniu).CzarnY pisze:IMO niedocenianie klopy w tej edycji to blad - legalny overguessing i przerzuty obu kosci przy Mgr Inż. i Rune of Accuracy, brak partiali na rzecz automatycznego trafiania kazdej jednostki o ktora zahacza templatka czynia ja duzo grozniejsza.
Runesmith na ta chwile nie daje nic, ale przeciez bedzie errata - kiedys dawal dodatkowa kosc DD, zobaczymy co wymysla teraz, jak sie losuje kosci (pool - D6 + 1 za kazdego? +1 do wyniku rzutu na rozproszenie czaru?).
Runesmith będzie jak najbardzie nam potrzebny, ktoś przecież musi trzymać scrole. Runlord na kowadle w tym momencie tylko w wersji ekonomicznej kosztuje troszkę ponad 300, więc tak naprawdę możemy go wystawić już od bitew na 1300 punktów, a na większe punkty dołożyć jeszcze lorda na tarczy (kolejne 300 punktów). Wygląda na to , że kowadełko będzie teraz w każdej rozpie brodaczy, niezależnie od punków (bo na mniej niz 1250 turniejów nie ma).
Okazuje sie kolego, ze moja wyobraznia jednak lepsza od twojej nieco... cytuje:Grunaldi pisze:Ach człowieku trochę wyobraźni i przeczytaj sobie jeszcze raz jak brzmi ta plota. A NIE brzmi ona tak :"Musisz korzystać z dodatkowej broni" tylko tak : " Jak masz samego hand weapona(nie z tarczą albo z drugim hand weaponem) to wtedy musisz użyć broni dodatkowej ".
"If a model caries a special close combat weapon- he can not elect to wield his hand weapon instead. (...)"
Walka z tarcza i bronia reczna jest ujeta przed opisem broni specjalnej. Ergo tarcza plus bron reczna, to nadal uzywanie broni recznej, ergo, jak ma sie bron specjalna, w przypadku przez nas rozpatrywanym, dwurak, to jest MUS uzywania dwuraka w walce wrecz...
Ja sie nawet ciesze. Przynajmniej wszytko stalo sie jasna a i hamkow i tak i tak bede wystawial
Tylko musze sie powaznie zastanowic nad warriorsami/longami... 10tki z dwurakami to mus... nie wiem czy jednak duze kloce z tarcza nie lepsze mimo wszystko...
pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta
Ide o zaklad, ze nasze DS-y tez beda 0-1. Pozatym wcale nie sadze, zeby kowadlo bylo musem. Ja gralem i zawsze bede gral bez niego. Zreszta jezeli nie zmeinia mu zasad, to bedzie wg mnie bez sensu w nowej edycji, bo runy ktore wybija staja sie wyjatkowo malo uzyteczne... na pewno za malo jak na nowa edycja. To juzwole wziac R. Lorda bez kowadla do tych scrolli a zaoszczedzone punkty wydac na jakas maszyne albo dodatkowy klocek...Grichalk pisze:Jezeli runy na maszynach będa nie zmienione, to klopy będą żadzić. Zwiększenie siły i dodanie m.inżyniera (w wersji ekonomicznej to tylko 70punktów), który dodatkowo jeszcze je okopie (co zwiększy ochronę przed strzelaniem). Canony też sie przydadzą, ale już mniej , jeżeli nie zwiększą organkom zasięgu, to mogą się nie sprawdzać tak dobrze jak teraz (ale to się okaże w praniu).CzarnY pisze:IMO niedocenianie klopy w tej edycji to blad - legalny overguessing i przerzuty obu kosci przy Mgr Inż. i Rune of Accuracy, brak partiali na rzecz automatycznego trafiania kazdej jednostki o ktora zahacza templatka czynia ja duzo grozniejsza.
Runesmith na ta chwile nie daje nic, ale przeciez bedzie errata - kiedys dawal dodatkowa kosc DD, zobaczymy co wymysla teraz, jak sie losuje kosci (pool - D6 + 1 za kazdego? +1 do wyniku rzutu na rozproszenie czaru?).
Runesmith będzie jak najbardzie nam potrzebny, ktoś przecież musi trzymać scrole. Runlord na kowadle w tym momencie tylko w wersji ekonomicznej kosztuje troszkę ponad 300, więc tak naprawdę możemy go wystawić już od bitew na 1300 punktów, a na większe punkty dołożyć jeszcze lorda na tarczy (kolejne 300 punktów). Wygląda na to , że kowadełko będzie teraz w każdej rozpie brodaczy, niezależnie od punków (bo na mniej niz 1250 turniejów nie ma).
Inna sprawa, ze jestem strasznym anty-kowadlowcem, wiec byc moze goopoty gadam
pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta
+1Grazbird pisze:nie, nie będzie kowadła w każdej rozpisce brodaczy. wolę tarczownika i dodatkowych demonslayerów. ze zwiększoną szarżą to dopiero będzie power.
Sory za spam... ale co chce posta wyslac, to w tym czasie sie cos innego, wartego skomentowania pojawia
A lord na tarczy rzadzi i wymiata... a z nowymi regolami lord slayer tez bedzie u mnie czestym gosciem
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta
wlasnie dostalem RB od kumpla i przed lektura chcialem sobie go poogladac.
nie wiem czy ktos juz zwrocil na to uwage ale na stronie 99 jest zdjecie thorgrima na tronie ktory zostal dolaczony do oddzialu ironow.
czy sadzicie, ze dadza nam mozliwosc dokupienia tronu dla generala (wydaje mi sie, ze tak. w koncu wiecej figurek by im z polek zniknela ) i czy bedzie mozliwosc dolaczania go do oddzialow?
jak by nie patrzec:
- general na LT swoja Ld zapozycza na 18" a nie 12" (6 cali wiecej to sporo). wiem, ze u nas wszystko ma 9 Ld, jednak zawsze 10 jest lepsze niz 9
- bylby "look out sir!"
nie wiem czy ktos juz zwrocil na to uwage ale na stronie 99 jest zdjecie thorgrima na tronie ktory zostal dolaczony do oddzialu ironow.
czy sadzicie, ze dadza nam mozliwosc dokupienia tronu dla generala (wydaje mi sie, ze tak. w koncu wiecej figurek by im z polek zniknela ) i czy bedzie mozliwosc dolaczania go do oddzialow?
jak by nie patrzec:
- general na LT swoja Ld zapozycza na 18" a nie 12" (6 cali wiecej to sporo). wiem, ze u nas wszystko ma 9 Ld, jednak zawsze 10 jest lepsze niz 9
- bylby "look out sir!"
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Nie ma sie co napalac, w erracie podobno nie bedzie zadnych dodatkowych jednostek, ba nawet najmniejszych zmian w statystykach czy kosztach ma nie byc Ale nie narzekajmy, wraz z nowa edycja raczej zmieni sie koncepcja grania krasnalami, wystawimy zamiast maszynek inne maszyny ( ). Swoja droga mamy nieco dluzsze szarze (2d6+3), podobno scout zostal zmieniony, kowadlo bedzie dostepne juz od <2k wiec moze da rade zrobic ofensywne krasnale wraz z pomoca ogrow? Co myslicie? Po takim czasie porno defence pobiegalbym sobie troche po stole
Osobiście zamierzam bardziej próbować wersji piechota + wsparcie maszynowo/strzelnicze, a nie vice versa. Uważam, że będzie to równie dobre rozwiązanie.Arqueek pisze:wystawimy zamiast maszynek inne maszyny
Zmieniony w ten sposób, że możesz wystawić się w polu widzenia wroga, poza swoim deploymentem, ale nie bliżej niż 12 cali. Do tego jeśli zaczynasz, to tym oddziałem nie możesz szarżować. Pomóc to może w zablokowaniu przeciwnika, no i daje znacznie większe możliwości rozstawienia naszego uszeregowanego klocka Rangerów.Arqueek pisze:podobno scout zostal zmieniony
Ale jeśli umiejętności zostaną jakie są to trochę krucho. Przy tym wszystkim co aktualnie z nową edycją nadchodzi kowadło wydaje się słabe.Arqueek pisze:kowadlo bedzie dostepne juz od <2k
Zyskuje trochę Rune of Hearth&Hold - w efekcie mogąca nam zastąpić padłego BSB, lub zmniejszająca ryzyko oblania feara w walce i zostawienia nas z 1WS.
Rune of Oath&Honour będzie albo użyteczna albo przyda się w stopniu minimalnym - zależnie od stylu gry - można starać się wycwanić przeciwnika, zachęcać go do ryzykownych szarż, by samemu móc przeprowadzić udaną, ale głównie bonus +1CR będziemy chcieli zyskać gdy stawiamy na armię piechotną. Gdy większy nacisk kładziemy na maszynki i strzelanie, raczej będziemy unikali walk, a tą runę wtedy będzie można wykorzystać tylko do wyprowadzania przeciwnika w pole.
Rune of Wrath&Ruin zwykle dla szarż odejmie 2-3 cali, co jest niewiele zakładając, że przeciwnik będzie grał na pewne szarże. Ewentualna kombinacja z Rune of Slowness i/lub Runą popychaczki może tu być bardzo mocna - zapewniając nam +1CR, skoro rune of wrath&ruin w jakimś stopniu działa również na szarże. Tyle czy koszt tego wszystkiego jest wart tego jednego bonusu? Co do części obrażeniowej, to nie jest ona teraz taka mocna - jeśli porównujemy do tego co może magia. Zawsze jednak są to jakieś możliwe obrażenia.
Na razie wychodzi na to, że właśnie tylko Ogry z AB Ogre Kingdoms będzie można brać na zasadach DoW. Cóż krasie tracą tu takie wspaniałe oddziały jak Slayer Pirates czy Goblin Hewer, albo wspomaganie w postaci fastów, jednak i tak tracą najmniej.Arqueek pisze:ofensywne krasnale wraz z pomoca ogrow
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
IMHO Krasnale w nowej edycji zostały zauważalnie ugrywalnione, otworzyły się bardzo ciekawe perspektywy. Piechota, na której Krasie się opierają, została znacznie wzmocniona w tej ed, nowa zasada scout może pozwolić silnym klockom szachować przeciwnika, nowe zasady strzelania uatrakcyjniają longów z toporkami, można wystawiać kilka jednostek Minerów bez "strat" w maszynach, dzięki nowym zasadom strzelania i walki kusznicy z dwurakami stali się naprawdę mocni... Zmian jest dużo i na korzyść, w szczególności w połączeniu z kowadłem dostaliśmy sporą możliwość manewru.
Bardzo dobrze. Bedziemy rangersami juz w drugiej turze w walce, z pomoca minersow z drillem moze byc fajnie.Mac pisze:Zmieniony w ten sposób, że możesz wystawić się w polu widzenia wroga, poza swoim deploymentem, ale nie bliżej niż 12 cali. Do tego jeśli zaczynasz, to tym oddziałem nie możesz szarżować. Pomóc to może w zablokowaniu przeciwnika, no i daje znacznie większe możliwości rozstawienia naszego uszeregowanego klocka Rangerów.
Kowadlo porownujac do nowej magii wyglada plewnie, ale my i tak nie mamy zadnej alternatywy, a popychaczka bedzie raczej konieczna, podobnie jak spowalniaczkaMac pisze:Ale jeśli umiejętności zostaną jakie są to trochę krucho. Przy tym wszystkim co aktualnie z nową edycją nadchodzi kowadło wydaje się słabe.
Szkoda mi goblin hewer, zawsze mi sie bardzo podobala ta maszynka. No coz, w grach domowych jeszcze malakaia pewnie wiele razy wykorzystam, na turniejach juz nie A co do ogrow to bardzo zyskuja rhinoxy i meneaterzy, kiedys zajmowali dwa slaty teraz slotow nie ma. I bardzo mnie to cieszy. Szkoda tylko irongutsow i bicia po inicjatywie (beznadziejna zasada).Mac pisze:Na razie wychodzi na to, że właśnie tylko Ogry z AB Ogre Kingdoms będzie można brać na zasadach DoW. Cóż krasie tracą tu takie wspaniałe oddziały jak Slayer Pirates czy Goblin Hewer, albo wspomaganie w postaci fastów, jednak i tak tracą najmniej.