8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III

Post autor: katerek »

Mac pisze:W RB jest napisane, że "LOS is always taken from chosen firing point" - w przypadku działa koniec lufy, w przypadku bolt throwera czubek bolta, a w przypadku katapulty... eee tu nie wiem... punkt w którym kamień odrywa się od maszyny?
Czyli na początku bitwy "czusujesz" sobie że katapa strzela z tego punktu np. środek maszyny i do końca bitwy będzie to Twój "choosen firing point". Tworzycie takie problemy że zanim jeszcze dotrze podręcznik do Polski będzie już 167 balancingów i errat :)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

to wkoncu w co wali katapulta stojac na jednym poziomie z oddzialem?

w zwiazku z tym ze oni uproscili ta gre w tej edycji

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Jeśli poszli w stronę zasad z 40 to wzornik ustawiasz w strefie LOS i siup. Nie jest powiedziane że model w który chcesz trafić ma być w LOS, a jedynie templatka.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

katpa wali od "poprzeczki".

Gdzie pisało, że pivotujesz w fazie ruchu? Jeśli dobrze pamiętam to był zapis przy maszynach, że pivotujesz przed strzałem i nie liczy się to jako ruch.
Obrazek

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

Rakso_The_Slayer pisze:katpa wali od "poprzeczki".
tzn pierwszego szeregu? czy skoro drugi szereg moze walic z lukow to nie jest on widoczny jako cel?

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Rakso_The_Slayer pisze:Gdzie pisało, że pivotujesz w fazie ruchu? Jeśli dobrze pamiętam to był zapis przy maszynach, że pivotujesz przed strzałem i nie liczy się to jako ruch.
Przy opisie armaty bodajże. Ale przecież faza ruchu jest przed strzałem, więc nie ma problemu.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Rakso_The_Slayer pisze:Gdzie pisało, że pivotujesz w fazie ruchu? Jeśli dobrze pamiętam to był zapis przy maszynach, że pivotujesz przed strzałem i nie liczy się to jako ruch.
Dokładnie tak jest. Ale jest również zapis w poddziale "Choose target" dotyczącym strzelaniu z działa, że "Remember that war machines are allowed to pivot in the Movememnt phase, the better to bring your chosen target into weapon's line of sight."
kauczuk pisze: tzn pierwszego szeregu? czy skoro drugi szereg moze walic z lukow to nie jest on widoczny jako cel?
Wali od poprzeczki, jako "firing point" - a template'y kładzie nad oddziałami w pełni w LOS jak chce.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

kauczuk przeczytaj kilka postów z poprzedniej strony. Katpa może walić i w ostatni szereg jak chce bo wzornik ma być w LoS a nie model który się pod nim znajduje.

Mac - fakt, przy opisie strzelania z canona jest napisane o pivotowaniu w fazie ruchu żeby mieć LoS... hm...

w ogóle maszyny nie mają już 360 pole widzenia więc chyba trzeba je w fazie ruchu ustawić tak, żeby cel był w polu widzenia.
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

A gdzie niby jest powiedziane że to musi być od "poprzeczki" czy to tylko takie lokalne widzimisię?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

majzownik pisze:Ale przecież faza ruchu jest przed strzałem, więc nie ma problemu.
może być problem w tym sensie że w fazie strzelania nie będziesz mógł zmienić zdania co do celu, musisz sobie wybrać generalny kierunek w fazie ruchu, a przecież może być i tak że lepiej zmienić zdanie pod koniec fazy strzelania, dlaczego to chyba nie muszę tłumaczyć
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

katerek pisze:A gdzie niby jest powiedziane że to musi być od "poprzeczki" czy to tylko takie lokalne widzimisię?
w rulebooku... takie lokalne widzimisię panów z UK opisane na stronie 109.
Obrazek

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Rakso_The_Slayer pisze:kauczuk przeczytaj kilka postów z poprzedniej strony. Katpa może walić i w ostatni szereg jak chce bo wzornik ma być w LoS a nie model który się pod nim znajduje.
Placek kładzie sie na ziemi, nie ma zasady hover i nie unosi się w powietrzu ;)
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

szafa@poznan pisze:
Rakso_The_Slayer pisze:kauczuk przeczytaj kilka postów z poprzedniej strony. Katpa może walić i w ostatni szereg jak chce bo wzornik ma być w LoS a nie model który się pod nim znajduje.
Placek kładzie sie na ziemi, nie ma zasady hover i nie unosi się w powietrzu ;)

ciekawe... wg rulebooka jest układany nad jednostką. Czyli jednostkę kładziemy pod stołem na czas strzelania? ;) dokładnie piszą "over enemy unit" "over enemy model"...
Obrazek

Awatar użytkownika
CzarnY
Falubaz
Posty: 1470
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: CzarnY »

no tak, ale jesli widzisz "tył" placka, to on (placek) jest wciaz widoczny. Model, ktory dzieki temu zahaczasz - nie musi byc.

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

tak czytalem wczesniej ale wydaje mi sie ze sa sprzecznosci

jak rozmumiem wlasciwe strzelanie podawane tu to polozyc placek jak sie chce byle by go bylo widac przez obsluge (tzn bedzie dobrze bo bedzie widac tyl placka)

ale czy to nie jest walek w mysl tego ze napisali ze trzeba polozyc nad wroga jednostka a ta jednostka w momencie kladzenie (jako glowny cel) nie bedzie widoczna dla strzelajacego a tylko tyl placka na niej bedacy?

dobra wycofuje sie. dziwnie to napisane jest ale skoro glowny cel nie musi byc widoczny to sie zgadzam z tym dziwnym strzelaniem :)
Ostatnio zmieniony 5 lip 2010, o 14:26 przez kauczuk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

no to jeszcze raz i po kolei:

LoS łapiemy od punktu celowniczego machiny, nie załogi

przy strzale z katapy bierzemy znacznik i ustawiamy go gdziekolwiek w polu widzenia maszyny i w zasięgu. Może być on nad pierwszym szeregiem, środkowym, ostatnim... nie ma to znaczenia bo znacznik i jednostka są w LoSie.

rzucamy kosteczkami i patrzymy co się dzieje. Jak znosi to przesuwamy jak hit to się cieszymy.

Możemy też ustawić znacznik poza LoSem machiny ale wtedy mamy indirecta czyli nawet jak wypadnie hit to przesuwamy template (chyba, że po odjęciu BS załogi wyjdzie nam, że ląduje w tym samym miejscu).
Obrazek

eddie
Chuck Norris
Posty: 406
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: eddie »

Ostatnio nie śledziłem zbytnio dyskusji na temat 8 ed więc mam pytanie. O co chodzi dokładnie z tym limitem 12 pd :?:

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

w żadnym momencie nie możesz mieć więcej niż 12 PD/DD.
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

W każdym momencie fazy magii można mieć najwyżej 12 Power Dice

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Rakso_The_Slayer pisze:
szafa@poznan pisze:
Rakso_The_Slayer pisze:kauczuk przeczytaj kilka postów z poprzedniej strony. Katpa może walić i w ostatni szereg jak chce bo wzornik ma być w LoS a nie model który się pod nim znajduje.
Placek kładzie sie na ziemi, nie ma zasady hover i nie unosi się w powietrzu ;)

ciekawe... wg rulebooka jest układany nad jednostką. Czyli jednostkę kładziemy pod stołem na czas strzelania? ;) dokładnie piszą "over enemy unit" "over enemy model"...

Jestem całkiem pewien, że wystarczy mi w każdym klocku piechoty jeden pamper trzymajacy reke z mieczem uniesiona do góry, aby ta własnie ręka zasłaniała punktowi celowniczemu twojej klopy kawałek tego templejta . I w tym momencie, gdy chociaz obrobinę zasłaniam Ci templatkę, strzał jest juz indirect, czyz nie?
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

ODPOWIEDZ