Czyli na początku bitwy "czusujesz" sobie że katapa strzela z tego punktu np. środek maszyny i do końca bitwy będzie to Twój "choosen firing point". Tworzycie takie problemy że zanim jeszcze dotrze podręcznik do Polski będzie już 167 balancingów i erratMac pisze:W RB jest napisane, że "LOS is always taken from chosen firing point" - w przypadku działa koniec lufy, w przypadku bolt throwera czubek bolta, a w przypadku katapulty... eee tu nie wiem... punkt w którym kamień odrywa się od maszyny?
8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III
Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) III
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Przy opisie armaty bodajże. Ale przecież faza ruchu jest przed strzałem, więc nie ma problemu.Rakso_The_Slayer pisze:Gdzie pisało, że pivotujesz w fazie ruchu? Jeśli dobrze pamiętam to był zapis przy maszynach, że pivotujesz przed strzałem i nie liczy się to jako ruch.
Dokładnie tak jest. Ale jest również zapis w poddziale "Choose target" dotyczącym strzelaniu z działa, że "Remember that war machines are allowed to pivot in the Movememnt phase, the better to bring your chosen target into weapon's line of sight."Rakso_The_Slayer pisze:Gdzie pisało, że pivotujesz w fazie ruchu? Jeśli dobrze pamiętam to był zapis przy maszynach, że pivotujesz przed strzałem i nie liczy się to jako ruch.
Wali od poprzeczki, jako "firing point" - a template'y kładzie nad oddziałami w pełni w LOS jak chce.kauczuk pisze: tzn pierwszego szeregu? czy skoro drugi szereg moze walic z lukow to nie jest on widoczny jako cel?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
kauczuk przeczytaj kilka postów z poprzedniej strony. Katpa może walić i w ostatni szereg jak chce bo wzornik ma być w LoS a nie model który się pod nim znajduje.
Mac - fakt, przy opisie strzelania z canona jest napisane o pivotowaniu w fazie ruchu żeby mieć LoS... hm...
w ogóle maszyny nie mają już 360 pole widzenia więc chyba trzeba je w fazie ruchu ustawić tak, żeby cel był w polu widzenia.
Mac - fakt, przy opisie strzelania z canona jest napisane o pivotowaniu w fazie ruchu żeby mieć LoS... hm...
w ogóle maszyny nie mają już 360 pole widzenia więc chyba trzeba je w fazie ruchu ustawić tak, żeby cel był w polu widzenia.
może być problem w tym sensie że w fazie strzelania nie będziesz mógł zmienić zdania co do celu, musisz sobie wybrać generalny kierunek w fazie ruchu, a przecież może być i tak że lepiej zmienić zdanie pod koniec fazy strzelania, dlaczego to chyba nie muszę tłumaczyćmajzownik pisze:Ale przecież faza ruchu jest przed strzałem, więc nie ma problemu.
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
Placek kładzie sie na ziemi, nie ma zasady hover i nie unosi się w powietrzuRakso_The_Slayer pisze:kauczuk przeczytaj kilka postów z poprzedniej strony. Katpa może walić i w ostatni szereg jak chce bo wzornik ma być w LoS a nie model który się pod nim znajduje.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
szafa@poznan pisze:Placek kładzie sie na ziemi, nie ma zasady hover i nie unosi się w powietrzuRakso_The_Slayer pisze:kauczuk przeczytaj kilka postów z poprzedniej strony. Katpa może walić i w ostatni szereg jak chce bo wzornik ma być w LoS a nie model który się pod nim znajduje.
ciekawe... wg rulebooka jest układany nad jednostką. Czyli jednostkę kładziemy pod stołem na czas strzelania? dokładnie piszą "over enemy unit" "over enemy model"...
no tak, ale jesli widzisz "tył" placka, to on (placek) jest wciaz widoczny. Model, ktory dzieki temu zahaczasz - nie musi byc.
tak czytalem wczesniej ale wydaje mi sie ze sa sprzecznosci
jak rozmumiem wlasciwe strzelanie podawane tu to polozyc placek jak sie chce byle by go bylo widac przez obsluge (tzn bedzie dobrze bo bedzie widac tyl placka)
ale czy to nie jest walek w mysl tego ze napisali ze trzeba polozyc nad wroga jednostka a ta jednostka w momencie kladzenie (jako glowny cel) nie bedzie widoczna dla strzelajacego a tylko tyl placka na niej bedacy?
dobra wycofuje sie. dziwnie to napisane jest ale skoro glowny cel nie musi byc widoczny to sie zgadzam z tym dziwnym strzelaniem
jak rozmumiem wlasciwe strzelanie podawane tu to polozyc placek jak sie chce byle by go bylo widac przez obsluge (tzn bedzie dobrze bo bedzie widac tyl placka)
ale czy to nie jest walek w mysl tego ze napisali ze trzeba polozyc nad wroga jednostka a ta jednostka w momencie kladzenie (jako glowny cel) nie bedzie widoczna dla strzelajacego a tylko tyl placka na niej bedacy?
dobra wycofuje sie. dziwnie to napisane jest ale skoro glowny cel nie musi byc widoczny to sie zgadzam z tym dziwnym strzelaniem
Ostatnio zmieniony 5 lip 2010, o 14:26 przez kauczuk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
no to jeszcze raz i po kolei:
LoS łapiemy od punktu celowniczego machiny, nie załogi
przy strzale z katapy bierzemy znacznik i ustawiamy go gdziekolwiek w polu widzenia maszyny i w zasięgu. Może być on nad pierwszym szeregiem, środkowym, ostatnim... nie ma to znaczenia bo znacznik i jednostka są w LoSie.
rzucamy kosteczkami i patrzymy co się dzieje. Jak znosi to przesuwamy jak hit to się cieszymy.
Możemy też ustawić znacznik poza LoSem machiny ale wtedy mamy indirecta czyli nawet jak wypadnie hit to przesuwamy template (chyba, że po odjęciu BS załogi wyjdzie nam, że ląduje w tym samym miejscu).
LoS łapiemy od punktu celowniczego machiny, nie załogi
przy strzale z katapy bierzemy znacznik i ustawiamy go gdziekolwiek w polu widzenia maszyny i w zasięgu. Może być on nad pierwszym szeregiem, środkowym, ostatnim... nie ma to znaczenia bo znacznik i jednostka są w LoSie.
rzucamy kosteczkami i patrzymy co się dzieje. Jak znosi to przesuwamy jak hit to się cieszymy.
Możemy też ustawić znacznik poza LoSem machiny ale wtedy mamy indirecta czyli nawet jak wypadnie hit to przesuwamy template (chyba, że po odjęciu BS załogi wyjdzie nam, że ląduje w tym samym miejscu).
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
Rakso_The_Slayer pisze:szafa@poznan pisze:Placek kładzie sie na ziemi, nie ma zasady hover i nie unosi się w powietrzuRakso_The_Slayer pisze:kauczuk przeczytaj kilka postów z poprzedniej strony. Katpa może walić i w ostatni szereg jak chce bo wzornik ma być w LoS a nie model który się pod nim znajduje.
ciekawe... wg rulebooka jest układany nad jednostką. Czyli jednostkę kładziemy pod stołem na czas strzelania? dokładnie piszą "over enemy unit" "over enemy model"...
Jestem całkiem pewien, że wystarczy mi w każdym klocku piechoty jeden pamper trzymajacy reke z mieczem uniesiona do góry, aby ta własnie ręka zasłaniała punktowi celowniczemu twojej klopy kawałek tego templejta . I w tym momencie, gdy chociaz obrobinę zasłaniam Ci templatkę, strzał jest juz indirect, czyz nie?
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k