Beasty a 8 ed

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pieta
Chuck Norris
Posty: 488
Lokalizacja: Wrocław

Re: Beasty a 8 ed

Post autor: Pieta »

Któryś raz to powtarzacie, ale w jaki sposób 10 gorów z dwoma brońmi wypłaca 20 ataków? Chyba tylko jak są w jednym rzędzie, bo jak w dwóch to ataków jest 15.

Awatar użytkownika
MlSlEK
Chuck Norris
Posty: 624
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlSlEK »

Jasiuuu pisze:iddqd: tez tak kiedyś myślałem ale w przeciwieństwie do Cibie testowałem taką bandę ungorów w praktyce

w skrócie
żal.pl
Skąd wogóle taka opinia? Ungory zdjęły Sun Dragona, krasnoludzkie organki... pisałem nawet wczoraj o tym, a liczę że w 8 edycja dołoży im jeszcze trochę zadawanych woundów. Jednostki wychodzą z boku i od tyłu i nie powinny nawet blokować szarż tylko zająć się unikaniem bycia widocznym i ostrzeliwaniem.

Gory w zasadzce nie uderzą zaraz po wyjściu, potem dostaną jakiś ostrzał i zwieją, bo nie można wstawiać bohaterów do zasadzonych oddziałów.

Dlaczego polskie uściślenia mają zaprzeczać uściśleniom wydanym przez GW? Jedna jednostka na stole i dowolna ilość w zasadzce. Nie ma ograniczeń też powtarzalności jednostek jak przy specialach i rarach, bo cały ambush to core. Jak takie pierdoły ujrzą światło dzienne, to nie będę na nich grał :mrgreen: .
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

. Będą zadawać obrażenia dużym celom z racji +1 do hit
Nie ma +1 do hita na LT.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

5 ungorów to lubię ściągać maszynki w CC a nie w strzelaniu... czemu ? bo zabijemy jednego krasnala a oni nam jednego ungora nas jest więcej i się testuj... oki niech zdadzą LD ale nie strzelają w następnej turze bo jest związany CC
Pieta pisze:Któryś raz to powtarzacie, ale w jaki sposób 10 gorów z dwoma brońmi wypłaca 20 ataków? Chyba tylko jak są w jednym rzędzie, bo jak w dwóch to ataków jest 15.
zgadza się
Varinastari pisze:
. Będą zadawać obrażenia dużym celom z racji +1 do hit
Nie ma +1 do hita na LT.
też prawda, więc nie jest tak srogie te strzelanie z ungorów

albo wystawimy duże klocki albo nie, bo zda LD i się obróci do szarży jakimś śmieciem i po naszych śmieciach i nic nie zrobią :roll:

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Iddqd pisze: Dlaczego polskie uściślenia mają zaprzeczać uściśleniom wydanym przez GW? Jedna jednostka na stole i dowolna ilość w zasadzce. Nie ma ograniczeń też powtarzalności jednostek jak przy specialach i rarach, bo cały ambush to core. Jak takie pierdoły ujrzą światło dzienne, to nie będę na nich grał :mrgreen: .
Przecież nie ma uściślenia GW co do tego ? Na wyjaśnienie jeszcze musimy poczekać. Polskie Uściślenia Sędziowskie są tymczasowe. Ppoza tym ja nie mówie o ilości oddziałów core w ogóle w armii tylko o ilości wystawianej w ambushu :wink: Tak jak pisałem wcześniej - dowolność w ambushu niedługo się skończy (niestety).

Mam pytanie - masz tyle modeli ungórów ? czy teoretyzujesz ?
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

a liczę że w 8 edycja dołoży im jeszcze trochę zadawanych woundów.
a przepraszam , czego nie mogłeś zranić ungorami ?

Mam pytanie - masz tyle modeli ungórów ? czy teoretyzujesz ?
też jestem ciekaw...




Pieta: tak mówie o ustawieniu w kreszeczke ofc , zwykle bardziej się opłaca
Obrazek
T

Awatar użytkownika
MlSlEK
Chuck Norris
Posty: 624
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlSlEK »

Mam 40 metalowych z 4/5 edycji, nawet nie przepodstawkowane były i teraz znów będą pasować. Dziesięciu dodatkowych już zamówiłem, najnowsze plastiki, reszta to gobliny ze skullpassa. Gdy wypracuję sobie ilu tak naprawdę będzie się sprawdzać w 8 edycji, to kupię odpowiednią ilość. Ważne jest to, że najczęściej będę strzelał do maszynek, a całkowicie zmienia się zasada walki z nimi. Jest problem z modelami na allegro, mało kto gra zwierzoludźmi, nie ma odsprzedawanych używek, w sklepach drogo.

Ungory w cc z maszynkami u mnie nie przechodzą, bo zarówno HE jak i Dwarfs ustawiają je międzu klocami piechoty, wszarżować się da tylko czasami.

W ósemce zastąpione są N na 6 w tabeli zranień, już dowiedziałem się że nie ma +1 to hit za LT, ale i tak powinno się opłacać strzelać w rary. Teraz będzie dostęp do ranienia stworów z T 7 i więcej, a przy dużej liczbie ungorów, to i garść 6 wypadnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

jakie znasz stwory z T7 i więcej :O ?

trafiasz na 6 zwykle jak masz zasięg, panikujesz od byle gówna i cięcie marszu zostało ograniczone

wystarczy Ci tyle ungorów co masz , nie dokupuj więcej tylko pograj na proxach (najlepiej na jakimś turnieju a nie z babcią) i zobacz jak Ci sprawują się ci snajperzy ; )
Obrazek
T

Awatar użytkownika
MlSlEK
Chuck Norris
Posty: 624
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlSlEK »

Jasiuuu pisze:jakie znasz stwory z T7 i więcej :O ?

trafiasz na 6 zwykle jak masz zasięg, panikujesz od byle gówna i cięcie marszu zostało ograniczone

wystarczy Ci tyle ungorów co masz , nie dokupuj więcej tylko pograj na proxach (najlepiej na jakimś turnieju a nie z babcią) i zobacz jak Ci sprawują się ci snajperzy ; )
Czepiasz się :roll: Każda naziemna maszynka krasnoludów ma T7, a teraz ma wejść że maszynki rani się na ich T, a nie załogantów. Kolejna rzecz to balisty HE, a te dodatkowo mają tylko dwóch załogantów do eliminacji.

Na panikę jest sposób, zapodałem w kozich sukcesach i porażkach, ale to temat o 8 edycji. 50 ungorów się sprawdza gdy jest Kazrak, gdy go nie ma trzeba ich dołożyć sporo by to grało.
Obrazek

Konop
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: Konop »

Heh, właśnie czytam podręcznik. Jak ktoś ma pytanka, walcie śmiało.

Nie wiem czy było, ale zaklęcia Lore of Beasts mają obniżoną trudność o 1 jeśli rzuca się je na jakiekolwiek jednostki Beastmenów :D

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

właśnie się zastanawiam czy lepiej wystawiać 6 minotaurów czy 4

4... mają atest 7ed. ;) zawsze coś dojdzie... jeśli będzie więcej 4 to więcej dojdzie bo jak spanikują to mniej ucieknie

6... dużo wystawione po 3 robię tyle do 6 z przodu ( mowa o GW ) 1 szereg no i look out sir jest... więc można dawać doomka czy gorebulla by tak szybko nie ginęli a oni dadzą frenzy by nie panikowały... ale dużo pkt w 1 odział to byba już lepiej 7 by było ich 8 ( Khornowo ) z herosem i lepiej wypakowani :twisted:

sam nie wiem...

Konop pytania do rozstrzygnięcia:

czy minoski z tyłu dają też impakty jak szarżują?

czy minoski z tyłu będą walić ze stompa?

i ten stomp nie działa na kawalerię?

z góry dziękuję za odpowiedzi :)

pozdrawiam :D

Konop
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: Konop »

1. Impakty tylko w base contact przy szarży, czyli żadnych impaktów z drugiego rzędu.
2. Stomp też tylko w base contact, czyli figurki po bokach mogą walić ze stompa tylko w przypadku 'multiple combat', czyli np. jak zostanie oddział zaszarżowany z boku.
3. Stomp działa tylko na piechotę, war beasts i swarmy. Nigdy nie działa na nic innego - nawet Thunder Stomp, czyli nawet Gorgoną nie zdepczesz kawalerzysty...

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

dziśiaj grałem pierwszy raz w 8ed. przeciw lizakom, ale może najpierw rozpa:
2350

doombull, ward 4+, hełm, SS, sword of strajking, AP, HA, shield

gorebull, banner z relorem hita, +1A, HA, shield, GW, rune of true beszt, +1I

shamin, DS, stone of spite, AHW

3x 5x ungor, music

3x 5 psy, SS

5x rydwany

2x 7x minotaur, GW, music
więc... muzyk to podstawa jak można to brać...

strasznie jest mobilne, zawsze coś się dzieje... CC już od 2 tury :twisted:

magiia mocna ale, czasem nie wychodzi, też jest dużo DD na kluczowe czary...

zastanawiam się nad graniem na takich kolockach minosków bo jak 1 przeżyje to żadnych pkt. nie ma po 2 długo "look out sir" jest dłużej

myślę o minoskach raczej AHW niż GW bo jest zawsze coś co ma mniej I i co ma tyle samo a przychodzi era na piechotowe klocki co mają większości mało SV ( 3+ max, z wardem na 6+ ) i 3 T, a na hero max SV to 1 więc os 5S jest na 3+ to nie tak źle

można by wystawiać cygorów jako sniperów czających się za lasem.. mniejsza losowość niż wcześniej choć to dalej 5T i 5W tylko... gorgona jest mocna może zamiast 1 klocka minosków... i trzeba zmieścić jakieś pkt. na jakiegoś scrolla albo chalise na 2 szamanie

widzę szansę bestiach na magii i kamyku bo ta 1 kostka więcej na każdym magu to dużo... w nowej ed. będą max 2 / 3 magów bo więcej by się nie opłacało( nawet 3 to przesada )... a w bestiach spokojnie można walnąć 3/4 bo zawsze coś się rzuci na 1 kosce jakąś zerówkę... w mini klockach 8 ungorów z muzolem + może czygory i gory z dużym CR

małe rydwany świetny zapychacz corów i niezła śmieciara na śmieci oponenta... ale warto mieć psy bo za psów minoski widzą a nie można na nie szarżować a psy gdzieś a minoski potem, a redareckja w co się widzi boskie, ungory też przydatne

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

W otchłani wyłania się Varinastari by skomentować kolejną rozpiskę Kumana :P
gorebull, banner z relorem hita, +1A, HA, shield, GW, rune of true beszt, +1I
Nie ma takiego sztandaru.
doombull, ward 4+, hełm, SS, sword of strajking, AP, HA, shield

gorebull, banner z relorem hita, +1A, HA, shield, GW, rune of true beszt, +1I

shamin, DS, stone of spite, AHW

3x 5x ungor, music

3x 5 psy, SS

5x rydwany

2x 7x minotaur, GW, music
Przez chwilę zastanawiałem się, gdzie utopiłeś pkt. za jednostki, do czasu, gdy policzyłem minosy.
Moim zdaniem 2 kloce po 7 się nie sprawdzą, za dużo miejsca zajmują.
Moja rada:
4x4 Minosy.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

1. jakiś prześladowca czy coś myśli sobie biedny Kumanor ( w skrócie kuman czy też kumek )

2. tak wiem ale graliśmy troszkę na plotki troszkę na RB jak na razie żaden z nas nie posiada ( dziś dostałem pdf. jeszcze raz dziękuję ów Panu ) zresztą nie doszedł do CC bo pitka go zjadła ( nie ma jak na look out rzucić 1 a potem na I 6 )

3. 4x4 to dopiero nie mobilne przy tak zaśmieconym stole :? takie odnoszę wrażenie... może 2 to za dużo ale 1 na pewno się pojawi z BSB z +1S :twisted:... zastanawiam się nad drugim uderzeniem gorgona albo coś... i jakiś do pałka dla lorda by tak szybko nie ginął może towarzystwo razorgonrów... ward i coś jeszcze, a może dodatkowy SV na 3+ starczy, bo BSB będzie miał SS w tym momencie SV 2+ co da mu przeżywalność większą :roll:

zastanawiam się jak bardzo ognowe ataki będą populrne bo bloodkinowi można dać wardz na 2+ a na regiment 4+ takie krasiowe katapy czy KT się zdziwią :mrgreen:

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

4x4 to dopiero nie mobilne
Pamiętaj...lasy nie blokują marszu i nie spowalniają.
gorgona
Zapomnij o Rare'ach. Gorgona schodzi od byle czego teraz :wink: O Jabberze i Cygorze zapomniałem już dawno.
zastanawiam się jak bardzo ognowe ataki będą populrne bo bloodkinowi można dać wardz na 2+ a na regiment 4+ takie krasiowe katapy czy KT się zdziwią
Good idea.

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Ja tam czekam az mi przysla 8ed ksiazke i bede sie bardziej wypowiadal . Ale tak sie zastanawiam , jakby zapodac 3x 2 razorgory (bo chyba nie mozna wiecej jak 3x dana jednostka special) , do tego 2 klocki minoskow po 4-5 , oraz 2x2 chaos spawny + pare tuskgos rydwanow , czy cos takiego jest mozliwe pkt-owo , niby bylaby duza sila uderzeniowa ;)
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Varinastari pisze:
4x4 to dopiero nie mobilne
Pamiętaj...lasy nie blokują marszu i nie spowalniają.
gorgona
Zapomnij o Rare'ach. Gorgona schodzi od byle czego teraz :wink: O Jabberze i Cygorze zapomniałem już dawno.
zastanawiam się jak bardzo ognowe ataki będą populrne bo bloodkinowi można dać wardz na 2+ a na regiment 4+ takie krasiowe katapy czy KT się zdziwią
Good idea.
1. to nie chodzi o lasy tylko o ilości jednostek na stole nic więcej...

2. właśnie więżę że gorgona będzie dobrym celem kumulującym ostrzł a jet jednak wytrzymała... nawet na bolce a z chalisem to będzie większy problem

3. też tak myślę bo to co robi abbdomka krasią to jest nieporozumienie... szarża impakty, niech będzie zdawanie I i d3 W, do tego stompa pod koniec, no masakra... na TK działa podobnie 4I robi z niej najbardziej grywalnego monstera ( pomijając regenke :wink: ) DE też bym niewystawiał bolców tylko 2 hydry 2 kotły 2x 30 wiche i śmieci strzelających może gwardię bo coś tam co dobycia pkt. na 2350 :mrgreen:
CAR2N pisze:Ja tam czekam az mi przysla 8ed ksiazke i bede sie bardziej wypowiadal . Ale tak sie zastanawiam , jakby zapodac 3x 2 razorgory (bo chyba nie mozna wiecej jak 3x dana jednostka special) , do tego 2 klocki minoskow po 4-5 , oraz 2x2 chaos spawny + pare tuskgos rydwanow , czy cos takiego jest mozliwe pkt-owo , niby bylaby duza sila uderzeniowa ;)
pkt. na 2350 to masz za dużo w specialach 4 minosków z AHW + muzole to 492pkt., a 25% to 587,5 ( zastanawiam się czy zaokrągla się w dół czy w górę )

z ograniczeniami pkt. jest taki problem że nie ma się takiego silnego uderzenia jak wcześnie... ale za to magii a bestii będzie kozaczyć plus ambush na 30 gorach... właśnie się zastanawiam czy nie wystawiać 10 gorów do straszenia maszynek i klocków od boku zamiast 3 rydwanów... to 1 10 w stole i 2 10 w ambushu choć z 2 trony rydwan to rydwan nawet mały ;)

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Hmm jak na rary tez jest do 25% to dalej moze byc przywalenie 1 gigant + 4 chaos spawny (zastepujace nam swiniaki) na plebs z uwagi na mala silke :mrgreen: a ze nie uciekna i maja random ataki to moze byc wesolo. Ambush jest fajny jak sie ma 4+ jednostek ,ktore moga zaskoczyc , inaczej prawdopodobienstwo wyjscia od strony przeciwnika jest dosyc male
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

CAR2N pisze:Hmm jak na rary tez jest do 25% to dalej moze byc przywalenie 1 gigant + 4 chaos spawny (zastepujace nam swiniaki) na plebs z uwagi na mala silke :mrgreen: a ze nie uciekna i maja random ataki to moze byc wesolo. Ambush jest fajny jak sie ma 4+ jednostek ,ktore moga zaskoczyc , inaczej prawdopodobienstwo wyjscia od strony przeciwnika jest dosyc male
gigant też może być dość ciekawym pomysłem na tą ed. tylko szkoda że nie możemy dać mu mark of Khorne by miał 7S... spawny są losowe mało szarży choć nie ma S&S... ale jest unbrekeble i tylko 3 W z 5T... nie wiem jakoś nie przekonywuje ten rare

tak ambush trza sporo... minimum 4 jednostki zgodzę się z tym... więc może kloce 2ungorów + 2 kloce gorów po 20 jest to 200 pkt za ungory ewentualnie dać im baner i muzyka + 320 za gory AHW dodamy FCG 50 za 2 + po klocku na stole 109 ( banner i muzyk ) i 185 = 794pkt. warto ? jeszcze 4x 5 psów na wystawienie dla spamu 120pkt... 800 herosi, może beast lord z 4 małymi shamanami 2lvl z 2 scrolami i kamykiem oraz chalisem, ungory do szamanów 132 4x5 i muzyk = 1714... niby 636pkt. jeszcze więc proponuję 2x 4 minoski z GW i muzyk to 524 + 2x spawny 110 = 634 + 1714 wcześniejsze = 2348... 2pkt na coś AHW... na szamanie :twisted: ( chyba jest mała pomyłka w obliczeniach ale na herosów 800 to dużo więc może coś zostać albo dać 1 dużego shamana i 2 małych bez beastlorda jak kto tam woli )

fajna rozpa? :wink: w sumie dość mocna jak się wydaje 8)

ODPOWIEDZ