VIII edycja
Moderator: Gremlin
Re: VIII edycja
oj tam, oj tam :> a właśnie, że słuchałem i słucham, a przez dr Wilczura krejziheda mi się napisało kwoli, kfoli gdzie powinno być gwoli... bo co sobotę mi robi taką wodę w mózgu, że potem piszę głupoty jak się słyszy a tak w ogóle to już byście wszyscy przestali spamować :>
a wracając do elfów... może nowa edycja we coś zmieni tylko kiedy to będzie wkrotce sami sie przekonamy jak to będzie z tym rzucanie templejtek gdzie się chce i jak elfy to przyjmą
a wracając do elfów... może nowa edycja we coś zmieni tylko kiedy to będzie wkrotce sami sie przekonamy jak to będzie z tym rzucanie templejtek gdzie się chce i jak elfy to przyjmą
Ostatnio zmieniony 8 lip 2010, o 02:11 przez Kefas, łącznie zmieniany 1 raz.
co do 9 siły katapulty, to jest to tylko pod dziurą, więc przy odrobinie pecha zejdzie jeden cały treekin. Do przeżycia chyba... A przy mega pechu zejdą wszystkie treekiny z oddziału.bigpasiak pisze:grzech76 pisze:Ten tego... na to strzelanie katapult to mogą narzekać wszyscy. Czemu elfy mają być tym tak pokrzywdzone, skoro inni cierpią na to samo.
Katapulty które nas interesują to te krasnoludzkie i Tk.
Obie magiczne i ogniste co sprawia, że treekinów po prostu nie ma.
Magia i reszta maszyn mówi:
" O jaki fajny klocek za wpip pkt... zabijmy to jak najszybciej z daleka bo po co ryzykować?"
No i to miałem na myśli, prawda? rozumiem, że wg Ciebie wszystkie inne armie składają się z samych katapult a tylko leśne elfy mają same klocki w które wystarczy trafiać, bo zawsze wypadnie HIT...
Trafianie z maszyn u doświadczonego gracza i tak było bardzo zbliżone do tego co jest obecnie w edycji. Teraz niestety trzeba się przygotować do tego jak walczyć nie mogąc się schować.
ta, i zapewne też będę go brał. Co nie stoi na przeszkodzie, by zablokować taki oddział czymś czemu to nie przeszkadza. Pozatym - ognisty nie znaczy, że daje magiczne ataki, co przy T5 lub 6 i wardzie daje spore szanse na przeżycie.Gwarantuje Tobie, że najlepszy sztandar z corowych itemów prawie każdy będzie miał bo ogniste ataki to bajera na KAŻDĄ regenerkę która obecnie króluje na stołach [ VC, Skaven, DE itp ] za marne 10 pkt.
a do tej pory nie były losowe? i tak wszyscy gracze WE używali praktycznie driad i szybkiej kawalerii.Ataki są strasznie losowe i niestety nie można na nich nic oprzeć bo możesz się solidnie zawieść gdy powinieneś być z nich zadowolony [ np taka szarża na slejwów i przegonienie czyściutkich driad bo coś nie poszło... ].
choć tak - zgadza się - teraz żeby kogoś złamać niestety trzeba będzie mieć oddzial z rankami chociażby po to by zdjąć ranki przeciwnikowi.
Jakbym miał grać WE na 8 ed, to chwilowo widze tylko taką rozpiskę.
Spellweaver @ 325 Pts General Lore of Life; Magic Level 4
Wand of Wych Elm [55]
Elynett's Brooch [20]
Spellsinger @ 115 Pts
Divination Orb [25]
Spellsinger @ 115 Pts
Dispel Scroll [25]
Noble BSB @ 102 Pts Light Armour
Dragon Helm (6+AS 2+ ward na flamingi) [10]
2x Great Eagle @ 2x 50 Pts
11x Glade Guard @ 11x 120 Pts
23 Eternal Guard @ 321 Pts FCG
Banner of Dicipline (+1 do LD) [15]
Models in Army: 139
Total Army Cost: 2398
Spellweaver @ 325 Pts General Lore of Life; Magic Level 4
Wand of Wych Elm [55]
Elynett's Brooch [20]
Spellsinger @ 115 Pts
Divination Orb [25]
Spellsinger @ 115 Pts
Dispel Scroll [25]
Noble BSB @ 102 Pts Light Armour
Dragon Helm (6+AS 2+ ward na flamingi) [10]
2x Great Eagle @ 2x 50 Pts
11x Glade Guard @ 11x 120 Pts
23 Eternal Guard @ 321 Pts FCG
Banner of Dicipline (+1 do LD) [15]
Models in Army: 139
Total Army Cost: 2398
Raczej bez sensu, nie ma gdzie schować czarek. Niby masz gwardie, ale na ile ona ma As? 6+? 5+? Przecież to zejdzie w jedną, góra w dwie tury. A potem trzeba się kitrać w łucznikach, co jest jeszcze słabszą opcją.
Moim zdaniem najgorsze dla WE jest brak możliwości schowania w bezpiecznym miejscu magów. Może 15 wardancerów lepiej by się nadało? Są w formacji skirmisza, więc katapy będą mniej bolały, a normalne strzelanie będzie miało -2. Do tego ward 5+ od magii. Nie sądzisz, że teraz wardancerzy są najbardziej wytrzymałą jednostką WE?
Moim zdaniem najgorsze dla WE jest brak możliwości schowania w bezpiecznym miejscu magów. Może 15 wardancerów lepiej by się nadało? Są w formacji skirmisza, więc katapy będą mniej bolały, a normalne strzelanie będzie miało -2. Do tego ward 5+ od magii. Nie sądzisz, że teraz wardancerzy są najbardziej wytrzymałą jednostką WE?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
To jest tak samo bez sensu jak 15 wardancerów. Tak czy owak jedno i drugie jest kiepskie. 15 wardancerów już na pewno nie schowam, a look out zejdzie tak samo szybko jak się pojawił.
Sądzę, że najbardziej wytrzymałą jednostą poza forest spiritami są wardancerzy a zaraz za nimi eternale. Eternale daja mi przynajmniej stubborna i bonus za szeregi, tancerze w walce z dużymi unitami nnie dają już prawe nic. No i eternale lepiej sejwują katapy niz tancerze.
Sądzę, że najbardziej wytrzymałą jednostą poza forest spiritami są wardancerzy a zaraz za nimi eternale. Eternale daja mi przynajmniej stubborna i bonus za szeregi, tancerze w walce z dużymi unitami nnie dają już prawe nic. No i eternale lepiej sejwują katapy niz tancerze.
W korzeniach mojej pamięci grało się na 2 rydwanach, każdym walącym D6+1 impaktów z siłą 7…
Co do łuczników faktycznie są fajni ale bez przesady.
Swoją drogą muszę podziękować mojemu modelarzowi za to że mi 2 lata temu robił traye dla 10 łuczników 2x5…:d
Co do łuczników faktycznie są fajni ale bez przesady.
Swoją drogą muszę podziękować mojemu modelarzowi za to że mi 2 lata temu robił traye dla 10 łuczników 2x5…:d
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Ale co Ty odemnie kcesz?Mac pisze:Nie sądzę by dzieci z Angoli miały jakąkolwiek szansę zagrać w WFB...bigpasiak pisze:angolskie dzieci
Zaznaczyłem ze ogniste?grzech76 pisze:co do 9 siły katapulty, to jest to tylko pod dziurą, więc przy odrobinie pecha zejdzie jeden cały treekin. Do przeżycia chyba... A przy mega pechu zejdą wszystkie treekiny z oddziału.
Trafianie z maszyn u doświadczonego gracza i tak było bardzo zbliżone do tego co jest obecnie w edycji. Teraz niestety trzeba się przygotować do tego jak walczyć nie mogąc się schować.
No właśnie... zadana rana = 2 czyli bardzo łatwo ściągnąć taki klocuszek.
Dodajmy do tego że klopy to zwierzęta stadne i występują w grupach czyli przynajmniej 2. Czaisz o co mi biega?
Koncentracja ostrzału w jednej turze [ TK dodatkowo z magii a dwarfy jakieś jeszcze maszynki ale głównie chodzi o przerzut scatera ] i puff treekinów nie ma.
przy 6 kolesiach powinieneś tę jedną 6 oberwać z s3 więc teoretycznie z jednego strzału wyłapujesz 2 kolesi do piachu [ drugi to ten z s9 dostający a dwarfy dodatkowo mają s4, wiadomo, runy]... Średnia opcja.
No baa, masz jeszcze asv 4+ ale jakoś mi to szału nie robi... nie wiem czemu, ale w WE nie bazuję na pancerzu a na niedostawaniu rangrzech76 pisze:ta, i zapewne też będę go brał. Co nie stoi na przeszkodzie, by zablokować taki oddział czymś czemu to nie przeszkadza. Pozatym - ognisty nie znaczy, że daje magiczne ataki, co przy T5 lub 6 i wardzie daje spore szanse na przeżycie.
Tylko teraz jest taka tyci, tyciuni, malutka różnica...grzech76 pisze:a do tej pory nie były losowe? i tak wszyscy gracze WE używali praktycznie driad i szybkiej kawalerii.
choć tak - zgadza się - teraz żeby kogoś złamać niestety trzeba będzie mieć oddzial z rankami chociażby po to by zdjąć ranki przeciwnikowi.
Jak odpowiednio dużo zabiłem to nic mi nie atakowało moich cennych jednostek w odpowiedzi a teraz mogę się w dupę pocałować bo zawsze ktoś odda, chyba, że wytłukę cały kloc od razu... Miodzio nie?
opłacalny kloc rankowy... łucznicy po 15?
Łatwiej nie, to jest konieczność by nie dostać za bardzo inaczej to będzie Pyrusowe zwycięstwo...runepriest pisze:myślę że w wood elfach łatwiej jest go po prostu zabić, tak wiesz na śmierć używając ataków
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Nie, wystarczy zabić te ludki które biją, czyli najczęsciej 2 rzędy .bigpasiak pisze: Jak odpowiednio dużo zabiłem to nic mi nie atakowało moich cennych jednostek w odpowiedzi a teraz mogę się w dupę pocałować bo zawsze ktoś odda, chyba, że wytłukę cały kloc od razu... Miodzio nie?
Nie ma to jak się wypowiadać, nie znając zasad
Jak z oddziału 40 kolesi zabijesz 30, to i tak 10 Ci odda.
Jak z oddziału 40 kolesi zabijesz 30, to i tak 10 Ci odda.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
widzisz Pasiak zabijaj wszystkie od razu ^^, a tak na serio da się to zrobić jak najpierw postrzelasz do nich potem zrobisz z 2 murki driad przez które muszą przejść tracąc oczywiście na tym a potem wbijasz się czymś i koniec ^^.
tak na serio dla mnie jest to jeden największy minus dla WE mimo średniej walki wręcz, która jeszcze drogo kosztuje będzie prawie gówno dawać
tak na serio dla mnie jest to jeden największy minus dla WE mimo średniej walki wręcz, która jeszcze drogo kosztuje będzie prawie gówno dawać
skoro tak boimy się klop trzeba postarać się by jak najszybciej znalazły się w close combacie lub po prostu je wystrzelać.
combat:
- wildzi, teraz będą schodzić jeszcze szybciej, bo strzelania będzie więcej i ciężej jest ich schować. zaletą jest to, że przeciwnik będzie skupiał na nich ostrzał jak w 1 turze będą na 42 calu (12+12+18), zamiast strzelać do czegoś innego - treekiny, łuki, etc...
- 2 orły
- waye
strzelanie:
- standardowo łuki i waye
- hoda
moim zdaniem najbardziej WE boli to, że las nie przesłania LOSa..
nie ma gdzie się schować. nie ma jak zabezpieczyć 700 punktów (2 magiczki, tancerze), nie wspominając, że ciężej jest się za czymkolwiek schować..
co tu dużo gadać, WE straciło większość swoich atutów. trzeba będzie teraz zupełnie inaczej grać.
treekiny tylko na pierwszy rzut oka wydawały się mocne, drzewo to samo..
podsumowując.. myślałem, że 8 edycja będzie znacznie gorsza, dostaliśmy nową grę, trzeba poczekać z rozpiskami aż gracze innych armii stworzą swoje standardy i wtedy będzie można myśleć co jest dobre, a co nie.
combat:
- wildzi, teraz będą schodzić jeszcze szybciej, bo strzelania będzie więcej i ciężej jest ich schować. zaletą jest to, że przeciwnik będzie skupiał na nich ostrzał jak w 1 turze będą na 42 calu (12+12+18), zamiast strzelać do czegoś innego - treekiny, łuki, etc...
- 2 orły
- waye
strzelanie:
- standardowo łuki i waye
- hoda
moim zdaniem najbardziej WE boli to, że las nie przesłania LOSa..
nie ma gdzie się schować. nie ma jak zabezpieczyć 700 punktów (2 magiczki, tancerze), nie wspominając, że ciężej jest się za czymkolwiek schować..
co tu dużo gadać, WE straciło większość swoich atutów. trzeba będzie teraz zupełnie inaczej grać.
treekiny tylko na pierwszy rzut oka wydawały się mocne, drzewo to samo..
podsumowując.. myślałem, że 8 edycja będzie znacznie gorsza, dostaliśmy nową grę, trzeba poczekać z rozpiskami aż gracze innych armii stworzą swoje standardy i wtedy będzie można myśleć co jest dobre, a co nie.
To znaczy... wardancerzy nie są tacy źli po namyśle. W sumie to przez ten cały skirmish to może być naprawdę świetny oddział do trzymania magów.
Ustawia się ich w formacji dwu rankowej i taka tamplate nie wiele może z tym zrobić <co najwyżej zjeść 5-6 na turę> albo lepiej nawet taką 14 ustawiać w jednym ranku. <fakt zajmuje to miejsce ale akurat WE z nim nie będą miały problemu ponieważ jest was mało> Chyba będę musiał to po testować na stole
Ustawia się ich w formacji dwu rankowej i taka tamplate nie wiele może z tym zrobić <co najwyżej zjeść 5-6 na turę> albo lepiej nawet taką 14 ustawiać w jednym ranku. <fakt zajmuje to miejsce ale akurat WE z nim nie będą miały problemu ponieważ jest was mało> Chyba będę musiał to po testować na stole
Paskudny uśmiech power gamera
14 sztuk juz staje sie porzadanym kaskiem dla przeciwnika - nie wiem kto to pisal ale taka 5-7 sztuk jest swietna do blokowania szarz bohaterow bo moze zaistniec ryzyko ze zdejma go z KB i ja mysle ze wlasnie do tego sie swietnie nadaja - postawic ich przed oddzialem z magiem tez mozna na to maja zwiekszonego warda jakby missle wszedl a nawet jak nie to raczej bedzie chcial uciekac z pola widzenia takich tancerzy
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...
A co myślicie o takim złożeniu lorda:
Highborn-Waywatcher : 145+ 45
Talisman of persevation <4+ ward> - 45
Sword of swift slaying <ASF> - 25
Potion of strenght <+3 str/turę> -20
Total: 280
No i teraz mała ciekawostka. W waszym AB jest napisane że możecie go wykładać jak normalny scout a wtedy nie musicie trzymać dystansu od wrogiej jednostki. Czyli takiego typa po prostu wystawiacie na parku maszynowym i go rozkur*** w drugiej turze <o ile zaczynacie> a jak nie zaczynacie to w drugiej. A potka może się przyda na coś twardszego
Highborn-Waywatcher : 145+ 45
Talisman of persevation <4+ ward> - 45
Sword of swift slaying <ASF> - 25
Potion of strenght <+3 str/turę> -20
Total: 280
No i teraz mała ciekawostka. W waszym AB jest napisane że możecie go wykładać jak normalny scout a wtedy nie musicie trzymać dystansu od wrogiej jednostki. Czyli takiego typa po prostu wystawiacie na parku maszynowym i go rozkur*** w drugiej turze <o ile zaczynacie> a jak nie zaczynacie to w drugiej. A potka może się przyda na coś twardszego
Paskudny uśmiech power gamera
a mi do głowy teraz przyszło coś takiego:
spellweaver - 305
4 level; wand
spellsinger - 140
1 level; feedback scroll
branchwraith - 90
cluster of radiants
5x10 glade guard - 600
3x12 dryad - 432
2x5 wild riders - 260
3x6 wardancers - 324
6 waywatchers - 144
2x great eagle - 100
total army cost: 2395
jutro będę to testować, może zamienię wayów na 3 orła i 6ste łuki.
dużą magiczkę będzie brał pewnie teraz każdy. magia, a zwłaszcza life niszczą system. wood elfy miały i mają mocną antymagię.
tancerzy puszczam na klocki z bohaterami.
orły, wildzi i waye mają za zadanie pozbyć się maszyn.
driady trzymają osłabione klocki (od GG) jak najdłużej by gladzi mogli strzelać ile wlezie.
nadal nie mam pomysłu na large targety. jedynym rozwiązaniem jest smok. lightowa rozpa, która moim zdaniem w dużej mierze opiera się na tym ile wardów zdam...
highborn - 571
light armour; shield; green dragon
sword of might
helm of the hunt - +1 atak i ws w szarży
hail of doom arrow
stone of the crystal mere - 3+ ward na górę i mounta, wyczerpywalny
spellsinger - 140
magic level 1; feedback scroll
branchwraith - 90
cluster of radiants
3x11 glade guard - 396
3x12 dryad - 432
2x5 wild riders - 260
2x7 wardancers - 252
2x great eagle - 100
6 waywatchers - 168
spellweaver - 305
4 level; wand
spellsinger - 140
1 level; feedback scroll
branchwraith - 90
cluster of radiants
5x10 glade guard - 600
3x12 dryad - 432
2x5 wild riders - 260
3x6 wardancers - 324
6 waywatchers - 144
2x great eagle - 100
total army cost: 2395
jutro będę to testować, może zamienię wayów na 3 orła i 6ste łuki.
dużą magiczkę będzie brał pewnie teraz każdy. magia, a zwłaszcza life niszczą system. wood elfy miały i mają mocną antymagię.
tancerzy puszczam na klocki z bohaterami.
orły, wildzi i waye mają za zadanie pozbyć się maszyn.
driady trzymają osłabione klocki (od GG) jak najdłużej by gladzi mogli strzelać ile wlezie.
nadal nie mam pomysłu na large targety. jedynym rozwiązaniem jest smok. lightowa rozpa, która moim zdaniem w dużej mierze opiera się na tym ile wardów zdam...
highborn - 571
light armour; shield; green dragon
sword of might
helm of the hunt - +1 atak i ws w szarży
hail of doom arrow
stone of the crystal mere - 3+ ward na górę i mounta, wyczerpywalny
spellsinger - 140
magic level 1; feedback scroll
branchwraith - 90
cluster of radiants
3x11 glade guard - 396
3x12 dryad - 432
2x5 wild riders - 260
2x7 wardancers - 252
2x great eagle - 100
6 waywatchers - 168
Ostatnio zmieniony 8 lip 2010, o 23:12 przez goboss, łącznie zmieniany 1 raz.
@ Jab
A co ma powstrzymać park maszynowy przed, jak to mówisz, rozkur***niem lorda i zdobyciem 380 punktów za free?
A co ma powstrzymać park maszynowy przed, jak to mówisz, rozkur***niem lorda i zdobyciem 380 punktów za free?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.