Cześć! Pierwszy post, pierwsza stworzona armia - jestem noobem. Tak, na edycję VII.
Armia jest zmieniana od paru miesięcy, gdyż gram bardzo rzadko i z tylko jednym przeciwnikiem - graczem mającym krasnale, inwestującym w artylerię i możliwie ciężkie do ubicia klocki i herosów. Jego założeniem jest zmusić przeciwnika do przemieszczania się, gdyż albo wystrzela ich z armat. A jak przeciwnik dochodzi, jest trudniej, gdyż obecni w klockach herosi w praktyce nie padają, nawet, jeżeli reszta klocka zejdzie.
Z tego powodu taka "armia". Dotychczas działała bardzo dobrze, ale zastanawiam się, czy zagranie z kimkolwiek innym miałoby jakiś sens.
Heroes
Prince @ 248 Pts
Bow of the Seafarer, Shadow armour, Mask of the Merlord, Shield, Hand weapon
Noble @ 137 Pts
Shadow armour, Sword of might, Mask of the Merlord, Shield, Hand weapon
Noble @ 137 Pts
Shadow armour, Sword of might, Mask of the Merlord, Shield, Hand weapon
Noble @ 137 Pts
Shadow armour, Sword of might, Mask of the Merlord, Shield, Hand weapon
Core
10 Spearmans @ 90 Pts
10 Spearmans @ 90 Pts
Special
Lion Chariot @ 140 Pts
Lion Chariot @ 140 Pts
Lion Chariot @ 140 Pts
Lion Chariot @ 140 Pts
13 Shadow Warriors @ 220 Pts
Shadow walker
13 Shadow Warriors @ 220 Pts
Shadow walker
Rare
Repeater Bolt Thower @ 100 Pts
Repeater Bolt Thower @ 100 Pts
Repeater Bolt Thower @ 100 Pts
Repeater Bolt Thower @ 100 Pts
2250 punktów (2239)
Core 2+ (Used: 2)
Special 0-6 (6)
Rare 0-4 (4)
Heroes – max 4 (including max 1 lord) (3+1)
Taktyka: Jednostki Core są tylko po to, by powstrzymywać ewentualne oddziały dochodzące do balist i stanowić żywą tarczę dla rydwanów.
Rydwany mają zadać jak największy dmg, dojechać szybko i mogą nawet od razu paść.
Balisty po prostu nawalają.
Kluczowym elementem są shadow warriorsi i herosi, którzy mają pancerze zapewniające scouta. Pojawiają się jak najbliżej przeciwnika, czasem związując go w walce w pierwszej turze szarży. Najlepiej dotychczas działa książe - we wczorajszej grze dwoma salwami z łuku żeglarza (4 A z BS 6 o zasadach balisty) samodzielnie zdjął klocek wart 350 pt. Szlachta też sobie radziła dobrze, mając 3 a z WS 6 (większość hitów na 3+) i S 5.
Jak widać, bardzo dużo zależy też od tego, czy jestem pierwszym, czy drugim graczem. Jeżeli drugim, zazwyczaj w tym momencie nie mam już przynajmniej jednej balisty / rydwanu i wszystkie oddziały są przyjęte na mój atak od frontu, raczej unikając flankowania.
Jak mówiłem, jestem noobem. Co byście radzili poprawić? Czy armia w ogóle ma sens?
HE 2250 Pts VII Ed
Jak robisz rozpiskę na 7 edycję <bez magii? > to przynajmniej wywal wszystkich herosów i zrób ich od nowa ponieważ magiczne przedmioty są unikalne <czyli jeden taki na armię>
Za dużo rydwanów, przeciwko statycznym klockom krasnoludów nie będą miały takiej siły przebicia. <nie wspomnie nawet o tym że nie dojedziesz do maszyn>
SW to jedna z najbardziej idiotycznych jednostek naszej armii. Z łukami, które mają siłę 3 nie wiele wskórasz. <Krasnoludy mają same z Siebie 4 T>
Za dużo rydwanów, przeciwko statycznym klockom krasnoludów nie będą miały takiej siły przebicia. <nie wspomnie nawet o tym że nie dojedziesz do maszyn>
SW to jedna z najbardziej idiotycznych jednostek naszej armii. Z łukami, które mają siłę 3 nie wiele wskórasz. <Krasnoludy mają same z Siebie 4 T>
Paskudny uśmiech power gamera
ech, jakby tak dzialal ten luk to móglbym i nawet 100pkt za niego daćAureus pisze:we wczorajszej grze dwoma salwami z łuku żeglarza (4 A z BS 6 o zasadach balisty) samodzielnie zdjął klocek wart 350 pt.
Niestety masz nim tylko JEDEN atak strzelecki. Każdy luk ma 1 atak chyba, że jest to zapisane gdzieś indziej, patrz reaver bow, czy luk leśnych elfów, który pozwala na tyle strzal ile się ma ataków.