Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)

Post autor: Tofic »

Ferus, witamy na bretońskim forum.
Jeżeli broń wymaga obu rąk w walce wręcz tarczy używać nie można, ale cały czas ją masz. Jeżeli chcesz jej używać, to masz prawo zamienić halabardy na spear'y, gdyż pole-arm może być wykorzystany zarówno jako halabarda, jak i włócznia.

@Gobo
W 8 edycji, gdy masz do wyboru hand weapon albo inną broń, zawsze musisz z niej korzystać, chyba że zostanie w jakiś przedziwny sposób zniszczona. Ahh ile tych zasad się zmienia, nie sposób się połapać :| .
Obrazek

Ferus
Plewa
Posty: 8

Post autor: Ferus »

thx i mam jeszcze takie jedno pytanko gram z kumplem ja mam batalion a on krasnali z Przełęczy Czaszki (12 wojii, 8 górników, 12 gromowładnych, działo, Tan, i Slayer) i teraz pytanie jaką taktykę na niego??

on też się pytał na forum niedawno jaką taktyke na mnie http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 7&start=40

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3749
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Kawy dużo. Zmieciesz go.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Gracie na jakieś określone punkty? Bo może być trochę niezbyt fair jeśli jedna osoba weźmie 500, a druga 700 punktów. Do tego nie masz BsB, który jest wymagany, ale pewnie ustaliłeś to wcześniej z przeciwnikiem. Lanca nie posiada pełnych 2 szeregów, co dość niesmacznie wygląda i do tego jeżeli wejdziesz w combat, to nie będziesz miał +2 rank bonusa. Pewnie gracie na zasadach 7ed, więc ciężko będzie twojemu przeciwnikowi trafić armatą, skoro nie ma miarki w oku. Bitwa zapewne będzie wyglądała bardzo prosto, ale jeżeli nie znacie dobrze zasad, to będziecie potrzebować kogoś, kto będzie wszystko nadzorował. Taktykę widzę tylko jedną biegnij wszystkim do przodu i morduj pokurczów. Życzę powodzenia :wink:.
Obrazek

Ferus
Plewa
Posty: 8

Post autor: Ferus »

thx i kolejne kilka pytań
po 1 co to jest BsB ?
po 2 co dają te pale obronne?
po 3 ile muszkiety maja modyfikatora pancerza?
po 4 co to jest skirmish??
po 5 czy mogę dać pegazowi jakiś magiczny przedmiot??

wiem że to pewnie pisze w rulebooku ale niestety tylko mój kumpel ma ten z przełęczy czaszki

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 932
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

po 1 co to jest BsB ?
po 2 co dają te pale obronne?
po 3 ile muszkiety maja modyfikatora pancerza?
po 4 co to jest skirmish??
po 5 czy mogę dać pegazowi jakiś magiczny przedmiot??

1. Dumny rycerz dzierżący sztandar armii. U nas musi być jeden paladyn, który będzie ten sztandar niósł. Pozwala on na przerzuty nieudanych testów zdolności przywódczych w trakcie walki w 12 calach.
2. Niwelują wszystkie bonusy za szarże przeciwnika. Czyli nie ma +2 siły za lance itd. i dodatkowo bije się po inicjatywie.
3. -2. Pierwsze -1 za 4 siły i drugie z racji zasady przebicia pancerza.
4. Formacja rozproszona.
5. samemu pegazowi nie jednak bohaterowi dosiadającemu pegaza już jak najbardziej.

Ferus
Plewa
Posty: 8

Post autor: Ferus »

a co daje ta Formacja rozproszona??
i
czy te cnoty rycerskie bierze się na armie czy na bohatera

hagarr
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: ZKF

Post autor: hagarr »

formacja rozproszona jest wtedy jak jesdnostki nie stoją w oddziale czyli:
-wystawiasz ich jak chcesz i ale musi być max cal między jednostkami
-przeciwnik ma - 1 do strzelania w nich
-pole widzenia jednostki obejmuje 360 stopni
-IMO cholernie opłaca się wystawiać łuczników w skirmishu.ale o tak ode mnie :)

cnotki bierzesz na bohatera,i wliczają się w koszt magic itemów

mam nadzieję że pomogłem :wink:
EvilOne pisze:I najlepsze
-Za +6p może robić "Arrr" =D> :lol2: , epickie

Awatar użytkownika
bagno
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: bagno »

hagarr pisze:
cnotki bierzesz na bohatera,i wliczają się w koszt magic itemów

mam nadzieję że pomogłem :wink:

Virtue i magic items nie mogą przekraczać 50 punktów dla palka?
Obrazek

Ferus
Plewa
Posty: 8

Post autor: Ferus »

dobra jeszcze 2 pytania
po 1 co dają te płonące strzały ??
po 2 co daje sztandar i muzyk??

Awatar użytkownika
bagno
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: bagno »

Ferus pisze:dobra jeszcze 2 pytania
po 1 co dają te płonące strzały ??
po 2 co daje sztandar i muzyk??

1 można spalić treemena :wink: i chyba będą płoszyć konie w 8 ed.

2 sztandar +1 do wyniku walki, muzyk przy remisie daje dodatkowo 1 punkt ale tylko przy remisie po podliczaniu wyniku walki.
Obrazek

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

bagno pisze: Virtue i magic items nie mogą przekraczać 50 punktów dla palka?
Dokładnie
Ferus pisze:dobra jeszcze 2 pytania
po 1 co dają te płonące strzały ??
po 2 co daje sztandar i muzyk??
1.Płonące strzały niwelują jednostko regenerację, a oddziałom z "łatwopalnością" nie wiem jak to jest po polskiemu ale chodzi o angielski flammable i w nowej edycji tzn 8mej sieją strach w jednostkach kawalerii, chariotach i war beastach. Dodatkowo masz przerzuty na ranienie jeśli strzelasz, próbujesz odbić budynek ;)
2.a Sztandar dodaje +1 do wyniku walki (kilka sztandarów w jednej walce nie licząc sztandaru armii daje tylko +1) i prócz tego jak twój regiment ucieknie z walki to sztandarowy umiera, tak samo bsb.
2.b Muzyk pozwala na dodanie +1 do wyniku walki w przypadku remisu, jak obie strony go mają to dalej jest remis i obaj stoicie. Jeśli twój oddział uciekł to przy teście zbierania się muzyk dodaje +1 do ld. dodatkowo jeśli masz muzyka to zdając test ld możesz zafundować oddziałowi reform jak zdadzą mogą się jeszcze ruszyć na odległość swojego ruchu czyli ludzie na 4". Jak nie zdasz to i tak musisz zrobić reform i traktujesz oddział jako ruszony więc strzelasz z -1 do trafienia.
Największa maruda na Border Princes 8)

Ferus
Plewa
Posty: 8

Post autor: Ferus »

mam jeszcze kilka pytań
po 1 jeśli piechota szarżuje to ma jakiś bonus??
po 2 co dają te szarże od boku i od tyłu??
po 3 co daje latanie??

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Ferus pisze:mam jeszcze kilka pytań
po 1 jeśli piechota szarżuje to ma jakiś bonus??
po 2 co dają te szarże od boku i od tyłu??
po 3 co daje latanie??
1.uderza pierwsza, tak jak kawa [7ed]
2. odpowiednio +1cr/+2cr
3.latasz na 20 cali, uciekasz/gonisz na 3k6

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 932
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

1. Nie w 7 edycji jedynym bonusem jest to, ze bije pierwsza.
2. Jeżeli zaszarżujesz przeciwnika od boku masz +1 do wyniku walki i przeciwnik nie ma bonusu za szeregi, a jak od tyłu to +2 bonusu. Dodatkowo przeciwnik nie ma bonusu do pancerza z racji tarczy i broni ręcznej.

Uprzedzono mnie :P.

Ferus
Plewa
Posty: 8

Post autor: Ferus »

jeśli latam 20 cali to mogę szarże na 40??

Awatar użytkownika
Thomas
Falubaz
Posty: 1207

Post autor: Thomas »

nie chcę być nie miły i wiem jaką ten dział nosi nazwę, ale nie brzmi ona "turbonoobowe pytania"!
pytania o muzyka, sztandar, ataki z boku, latanie itd są nawet w tym małym podręczniku do skull passa który przy odrobinie własnego zaangażowania byłbyś w stanie pożyczyć i bardzo szybko przeczytać a nawet wynotować co ważniejsze rzeczy żeby można było szybko do nich sięgnąć. Może jeszcze zaczniesz pytać o to z jaką siłą masz rzucać kostkami oraz którą ręką trzymać miarkę...

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

Też nie chcę być niemiły Thomas, ale zdajesz sobie sprawę że ten podręcznik można śmiało wrzucić do kosza? Teraz mamy 8mą edycję, już od 1,5 dnia ;)
Ferus pisze:jeśli latam 20 cali to mogę szarże na 40??
Nie, w nowej edycji latasz na 10" ale jest też lot "marszowy" czyli 20". Proponuję przyswajać zasady z 8mej edycji. Szarże w niej nie dają już praktycznie nic prócz bonusu z broni za szarżę, bo każda walka odbywa się poprzez inicjatywę, jeśli twój rycerzyk ma inicjatywy 3 a krasnolud kolegi 2 to nawet jeśli on szarżuje ty atakujesz pierwszy, ale tylko z siłą bazową, jak ty szarżujesz to masz +2 do sił za lancę. natomiast jeśli przeciwnik ma więcej inicjatywy to nawet jeśli ty go zaszarżujesz to on ciebie najpierw bije. W przypadku równej inicjatywy obaj uderzacie jednocześnie chociaż niekoniecznie musicie to robić jednocześnie po prostu nie odejmujesz ataków w przypadku jakiejkolwiek straty.

Panowie uczcie go 8mej edycji ;) nie mieszajcie mu w głowie bo to już jest drugi dzień 8mki ;) Ja już podręcznik studiowałem dogłębnie od kilku dni i w przypadku ewentualnych problemów mogę pomóc :)
Największa maruda na Border Princes 8)

Ferus
Plewa
Posty: 8

Post autor: Ferus »

no tak jak bym miał nawet mały podręcznik to bym przeczytał a pożyczyć nie mogę bo mój kumpel który to ma wyjechał i zabrał ze sobą podręczniki

hagarr
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: ZKF

Post autor: hagarr »

poczekać się nie da?
EvilOne pisze:I najlepsze
-Za +6p może robić "Arrr" =D> :lol2: , epickie

ODPOWIEDZ