Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)
Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)
Ferus, witamy na bretońskim forum.
Jeżeli broń wymaga obu rąk w walce wręcz tarczy używać nie można, ale cały czas ją masz. Jeżeli chcesz jej używać, to masz prawo zamienić halabardy na spear'y, gdyż pole-arm może być wykorzystany zarówno jako halabarda, jak i włócznia.
@Gobo
W 8 edycji, gdy masz do wyboru hand weapon albo inną broń, zawsze musisz z niej korzystać, chyba że zostanie w jakiś przedziwny sposób zniszczona. Ahh ile tych zasad się zmienia, nie sposób się połapać .
Jeżeli broń wymaga obu rąk w walce wręcz tarczy używać nie można, ale cały czas ją masz. Jeżeli chcesz jej używać, to masz prawo zamienić halabardy na spear'y, gdyż pole-arm może być wykorzystany zarówno jako halabarda, jak i włócznia.
@Gobo
W 8 edycji, gdy masz do wyboru hand weapon albo inną broń, zawsze musisz z niej korzystać, chyba że zostanie w jakiś przedziwny sposób zniszczona. Ahh ile tych zasad się zmienia, nie sposób się połapać .
thx i mam jeszcze takie jedno pytanko gram z kumplem ja mam batalion a on krasnali z Przełęczy Czaszki (12 wojii, 8 górników, 12 gromowładnych, działo, Tan, i Slayer) i teraz pytanie jaką taktykę na niego??
on też się pytał na forum niedawno jaką taktyke na mnie http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 7&start=40
on też się pytał na forum niedawno jaką taktyke na mnie http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 7&start=40
Kawy dużo. Zmieciesz go.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Gracie na jakieś określone punkty? Bo może być trochę niezbyt fair jeśli jedna osoba weźmie 500, a druga 700 punktów. Do tego nie masz BsB, który jest wymagany, ale pewnie ustaliłeś to wcześniej z przeciwnikiem. Lanca nie posiada pełnych 2 szeregów, co dość niesmacznie wygląda i do tego jeżeli wejdziesz w combat, to nie będziesz miał +2 rank bonusa. Pewnie gracie na zasadach 7ed, więc ciężko będzie twojemu przeciwnikowi trafić armatą, skoro nie ma miarki w oku. Bitwa zapewne będzie wyglądała bardzo prosto, ale jeżeli nie znacie dobrze zasad, to będziecie potrzebować kogoś, kto będzie wszystko nadzorował. Taktykę widzę tylko jedną biegnij wszystkim do przodu i morduj pokurczów. Życzę powodzenia .
thx i kolejne kilka pytań
po 1 co to jest BsB ?
po 2 co dają te pale obronne?
po 3 ile muszkiety maja modyfikatora pancerza?
po 4 co to jest skirmish??
po 5 czy mogę dać pegazowi jakiś magiczny przedmiot??
wiem że to pewnie pisze w rulebooku ale niestety tylko mój kumpel ma ten z przełęczy czaszki
po 1 co to jest BsB ?
po 2 co dają te pale obronne?
po 3 ile muszkiety maja modyfikatora pancerza?
po 4 co to jest skirmish??
po 5 czy mogę dać pegazowi jakiś magiczny przedmiot??
wiem że to pewnie pisze w rulebooku ale niestety tylko mój kumpel ma ten z przełęczy czaszki
po 1 co to jest BsB ?
po 2 co dają te pale obronne?
po 3 ile muszkiety maja modyfikatora pancerza?
po 4 co to jest skirmish??
po 5 czy mogę dać pegazowi jakiś magiczny przedmiot??
1. Dumny rycerz dzierżący sztandar armii. U nas musi być jeden paladyn, który będzie ten sztandar niósł. Pozwala on na przerzuty nieudanych testów zdolności przywódczych w trakcie walki w 12 calach.
2. Niwelują wszystkie bonusy za szarże przeciwnika. Czyli nie ma +2 siły za lance itd. i dodatkowo bije się po inicjatywie.
3. -2. Pierwsze -1 za 4 siły i drugie z racji zasady przebicia pancerza.
4. Formacja rozproszona.
5. samemu pegazowi nie jednak bohaterowi dosiadającemu pegaza już jak najbardziej.
po 2 co dają te pale obronne?
po 3 ile muszkiety maja modyfikatora pancerza?
po 4 co to jest skirmish??
po 5 czy mogę dać pegazowi jakiś magiczny przedmiot??
1. Dumny rycerz dzierżący sztandar armii. U nas musi być jeden paladyn, który będzie ten sztandar niósł. Pozwala on na przerzuty nieudanych testów zdolności przywódczych w trakcie walki w 12 calach.
2. Niwelują wszystkie bonusy za szarże przeciwnika. Czyli nie ma +2 siły za lance itd. i dodatkowo bije się po inicjatywie.
3. -2. Pierwsze -1 za 4 siły i drugie z racji zasady przebicia pancerza.
4. Formacja rozproszona.
5. samemu pegazowi nie jednak bohaterowi dosiadającemu pegaza już jak najbardziej.
formacja rozproszona jest wtedy jak jesdnostki nie stoją w oddziale czyli:
-wystawiasz ich jak chcesz i ale musi być max cal między jednostkami
-przeciwnik ma - 1 do strzelania w nich
-pole widzenia jednostki obejmuje 360 stopni
-IMO cholernie opłaca się wystawiać łuczników w skirmishu.ale o tak ode mnie
cnotki bierzesz na bohatera,i wliczają się w koszt magic itemów
mam nadzieję że pomogłem
-wystawiasz ich jak chcesz i ale musi być max cal między jednostkami
-przeciwnik ma - 1 do strzelania w nich
-pole widzenia jednostki obejmuje 360 stopni
-IMO cholernie opłaca się wystawiać łuczników w skirmishu.ale o tak ode mnie
cnotki bierzesz na bohatera,i wliczają się w koszt magic itemów
mam nadzieję że pomogłem
EvilOne pisze:I najlepsze
-Za +6p może robić "Arrr" , epickie
Ferus pisze:dobra jeszcze 2 pytania
po 1 co dają te płonące strzały ??
po 2 co daje sztandar i muzyk??
1 można spalić treemena i chyba będą płoszyć konie w 8 ed.
2 sztandar +1 do wyniku walki, muzyk przy remisie daje dodatkowo 1 punkt ale tylko przy remisie po podliczaniu wyniku walki.
Dokładniebagno pisze: Virtue i magic items nie mogą przekraczać 50 punktów dla palka?
1.Płonące strzały niwelują jednostko regenerację, a oddziałom z "łatwopalnością" nie wiem jak to jest po polskiemu ale chodzi o angielski flammable i w nowej edycji tzn 8mej sieją strach w jednostkach kawalerii, chariotach i war beastach. Dodatkowo masz przerzuty na ranienie jeśli strzelasz, próbujesz odbić budynekFerus pisze:dobra jeszcze 2 pytania
po 1 co dają te płonące strzały ??
po 2 co daje sztandar i muzyk??
2.a Sztandar dodaje +1 do wyniku walki (kilka sztandarów w jednej walce nie licząc sztandaru armii daje tylko +1) i prócz tego jak twój regiment ucieknie z walki to sztandarowy umiera, tak samo bsb.
2.b Muzyk pozwala na dodanie +1 do wyniku walki w przypadku remisu, jak obie strony go mają to dalej jest remis i obaj stoicie. Jeśli twój oddział uciekł to przy teście zbierania się muzyk dodaje +1 do ld. dodatkowo jeśli masz muzyka to zdając test ld możesz zafundować oddziałowi reform jak zdadzą mogą się jeszcze ruszyć na odległość swojego ruchu czyli ludzie na 4". Jak nie zdasz to i tak musisz zrobić reform i traktujesz oddział jako ruszony więc strzelasz z -1 do trafienia.
Największa maruda na Border Princes
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
1.uderza pierwsza, tak jak kawa [7ed]Ferus pisze:mam jeszcze kilka pytań
po 1 jeśli piechota szarżuje to ma jakiś bonus??
po 2 co dają te szarże od boku i od tyłu??
po 3 co daje latanie??
2. odpowiednio +1cr/+2cr
3.latasz na 20 cali, uciekasz/gonisz na 3k6
1. Nie w 7 edycji jedynym bonusem jest to, ze bije pierwsza.
2. Jeżeli zaszarżujesz przeciwnika od boku masz +1 do wyniku walki i przeciwnik nie ma bonusu za szeregi, a jak od tyłu to +2 bonusu. Dodatkowo przeciwnik nie ma bonusu do pancerza z racji tarczy i broni ręcznej.
Uprzedzono mnie .
2. Jeżeli zaszarżujesz przeciwnika od boku masz +1 do wyniku walki i przeciwnik nie ma bonusu za szeregi, a jak od tyłu to +2 bonusu. Dodatkowo przeciwnik nie ma bonusu do pancerza z racji tarczy i broni ręcznej.
Uprzedzono mnie .
nie chcę być nie miły i wiem jaką ten dział nosi nazwę, ale nie brzmi ona "turbonoobowe pytania"!
pytania o muzyka, sztandar, ataki z boku, latanie itd są nawet w tym małym podręczniku do skull passa który przy odrobinie własnego zaangażowania byłbyś w stanie pożyczyć i bardzo szybko przeczytać a nawet wynotować co ważniejsze rzeczy żeby można było szybko do nich sięgnąć. Może jeszcze zaczniesz pytać o to z jaką siłą masz rzucać kostkami oraz którą ręką trzymać miarkę...
pytania o muzyka, sztandar, ataki z boku, latanie itd są nawet w tym małym podręczniku do skull passa który przy odrobinie własnego zaangażowania byłbyś w stanie pożyczyć i bardzo szybko przeczytać a nawet wynotować co ważniejsze rzeczy żeby można było szybko do nich sięgnąć. Może jeszcze zaczniesz pytać o to z jaką siłą masz rzucać kostkami oraz którą ręką trzymać miarkę...
Też nie chcę być niemiły Thomas, ale zdajesz sobie sprawę że ten podręcznik można śmiało wrzucić do kosza? Teraz mamy 8mą edycję, już od 1,5 dnia
Panowie uczcie go 8mej edycji nie mieszajcie mu w głowie bo to już jest drugi dzień 8mki Ja już podręcznik studiowałem dogłębnie od kilku dni i w przypadku ewentualnych problemów mogę pomóc
Nie, w nowej edycji latasz na 10" ale jest też lot "marszowy" czyli 20". Proponuję przyswajać zasady z 8mej edycji. Szarże w niej nie dają już praktycznie nic prócz bonusu z broni za szarżę, bo każda walka odbywa się poprzez inicjatywę, jeśli twój rycerzyk ma inicjatywy 3 a krasnolud kolegi 2 to nawet jeśli on szarżuje ty atakujesz pierwszy, ale tylko z siłą bazową, jak ty szarżujesz to masz +2 do sił za lancę. natomiast jeśli przeciwnik ma więcej inicjatywy to nawet jeśli ty go zaszarżujesz to on ciebie najpierw bije. W przypadku równej inicjatywy obaj uderzacie jednocześnie chociaż niekoniecznie musicie to robić jednocześnie po prostu nie odejmujesz ataków w przypadku jakiejkolwiek straty.Ferus pisze:jeśli latam 20 cali to mogę szarże na 40??
Panowie uczcie go 8mej edycji nie mieszajcie mu w głowie bo to już jest drugi dzień 8mki Ja już podręcznik studiowałem dogłębnie od kilku dni i w przypadku ewentualnych problemów mogę pomóc
Największa maruda na Border Princes