WFB - 7ed vs 8ed - porównanie zasad
Re: WFB - 7ed vs 8ed - porównanie zasad
Człowieku. . .stukrotne dzieki !!!
. . .i szacun, że chciało Ci przygotowywać to wszystko !!!
. . .i szacun, że chciało Ci przygotowywać to wszystko !!!
"JOIN OR DIE"
w panice dopisalbym jeszcze:
- po oblanym tescie na zbieranie sie, ucieka sie przed siebie a nie jak teraz do najblizszej krawedzi,
- jest mozliwosc zbierania sie oddzialow ktorych zostalo tylko 25% na 2x1
i mialbym jeszcze prosbe. czy dalo by sie zrobic zbior wszystkich rodzajow, gorek, przeszkod, budynkow i ruin??
--- edit ---
zapomnialem:
GJ
- po oblanym tescie na zbieranie sie, ucieka sie przed siebie a nie jak teraz do najblizszej krawedzi,
- jest mozliwosc zbierania sie oddzialow ktorych zostalo tylko 25% na 2x1
i mialbym jeszcze prosbe. czy dalo by sie zrobic zbior wszystkich rodzajow, gorek, przeszkod, budynkow i ruin??
--- edit ---
zapomnialem:
GJ
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Wielkie dzięki!
Wczoraj rozegrałem pierwszą bitwę i muszę przyznać, że ta edycja daje o wiele więcej frajdy.
Morsereg: To już było, może nie zauważyłeś: "3.COMPULSORY MOVES." Co do opisu reszty terenów, to pewnie to kiedyś zrobię, ale teraz jest całkiem chłodno. W trakcie deszczu, czy burzy najlepiej mi się maluje. Jak pogoda się pogorszy (w sensie - będą upały), to wezmę się za resztę.
Sasza: Tutaj masz rację, dopiero wczoraj grając, odkryłem nowe zasady szarżowania. Faktycznie, jeżeli nasz najbliższy model znajduje się 2D6+M (rzut na Charge range) do najbliższego wroga, to szarża uznawana jest jako successful. Od tego punktu nie liczy się ruchu za wheele itd. Jedyne ograniczenie to max 90 stopni wheel. W ten sposób część modeli może ruszyć się dalej niż wynika to z rzutu. Moim zdaniem jest to bardzo dobre rozwiązanie... część żołnierzy dobiegnie szybciej, część dogoni resztę i tyle. A co najważniejsze - zniweluje wszelkie kłótnie o to ile cali kosztować ma wheel, ile kosztuje przejście przez trudny teren (już takiego też nie ma).
Tedzio: To już było, może nie zauważyłeś: "Każdy teren inny niż wzniesienia i teren otwarty traktują jako Impassable. Można jednak w trakcie deploymentu wystawić maszynę w lesie, na skarpie, czy nawet w budynku. W takim przypadku nie będzie mogła się ruszyć do końca gry, może jedynie robić pivoty."
Co do magical vortex - "w kontakcie z magiem", nie oznacza, że mag ma być pierwszym celem czaru, ale podstawka ma się tylko stykać z templatką - to też poprawiłem.
STOMP - dodałem, że jest to Always Strike Last
Czy Wy też zauważyliście, że Two hand weapons nie zużywają dóch rąk? :/ Także Great Fire Dragon i Chimera nie mają zasady Large Target...
Wczoraj rozegrałem pierwszą bitwę i muszę przyznać, że ta edycja daje o wiele więcej frajdy.
Morsereg: To już było, może nie zauważyłeś: "3.COMPULSORY MOVES." Co do opisu reszty terenów, to pewnie to kiedyś zrobię, ale teraz jest całkiem chłodno. W trakcie deszczu, czy burzy najlepiej mi się maluje. Jak pogoda się pogorszy (w sensie - będą upały), to wezmę się za resztę.
Sasza: Tutaj masz rację, dopiero wczoraj grając, odkryłem nowe zasady szarżowania. Faktycznie, jeżeli nasz najbliższy model znajduje się 2D6+M (rzut na Charge range) do najbliższego wroga, to szarża uznawana jest jako successful. Od tego punktu nie liczy się ruchu za wheele itd. Jedyne ograniczenie to max 90 stopni wheel. W ten sposób część modeli może ruszyć się dalej niż wynika to z rzutu. Moim zdaniem jest to bardzo dobre rozwiązanie... część żołnierzy dobiegnie szybciej, część dogoni resztę i tyle. A co najważniejsze - zniweluje wszelkie kłótnie o to ile cali kosztować ma wheel, ile kosztuje przejście przez trudny teren (już takiego też nie ma).
Tedzio: To już było, może nie zauważyłeś: "Każdy teren inny niż wzniesienia i teren otwarty traktują jako Impassable. Można jednak w trakcie deploymentu wystawić maszynę w lesie, na skarpie, czy nawet w budynku. W takim przypadku nie będzie mogła się ruszyć do końca gry, może jedynie robić pivoty."
Co do magical vortex - "w kontakcie z magiem", nie oznacza, że mag ma być pierwszym celem czaru, ale podstawka ma się tylko stykać z templatką - to też poprawiłem.
STOMP - dodałem, że jest to Always Strike Last
Czy Wy też zauważyliście, że Two hand weapons nie zużywają dóch rąk? :/ Także Great Fire Dragon i Chimera nie mają zasady Large Target...
no to mamy trola na 72. stronie RBM.T. pisze:No i prawidłowo. Nie ma już zasady Large Target.Blaesus pisze: Także Great Fire Dragon i Chimera nie mają zasady Large Target...
Jest zasada Large Target jak najbardziej... tylko inaczej działa.M.T. pisze:No i prawidłowo. Nie ma już zasady Large Target.Blaesus pisze: Także Great Fire Dragon i Chimera nie mają zasady Large Target...
Są to oficjalne zasady gry na kilka armii... Ilość samych graczy nie ma znaczenia. Możesz zawsze wziąć sobie np. 2 armie w sojuszu wg zasad tam wypisanych. Zwykle walki parowe opierały się na zasadach przez nas wymyślonych. Teraz rule book też to uwzględnia.
Shield of Ptolos – 25, Tarcza, +1AS przeciw ostrzałowi
Enchanted Shield – 5, Tarcza, +1AS
może mi ktos wytlumaczyc sens shield of ptols skoro za 20 pkt mniej masz lepszą e.shield
czy zwykla tarcza daje +1AS i ws 6+ jest jak używam hand weapand & shield czy wystarczy używanie tylko tarczy
moglbys napisac wszelkie zmiany dot. ekwipunku bron, zbroje Czy po prostu nic sie nie zmienilo??
bo zapomniales ze spear daje bicie z 3 rankow
dzieki poza tym GJ
Enchanted Shield – 5, Tarcza, +1AS
może mi ktos wytlumaczyc sens shield of ptols skoro za 20 pkt mniej masz lepszą e.shield
czy zwykla tarcza daje +1AS i ws 6+ jest jak używam hand weapand & shield czy wystarczy używanie tylko tarczy
moglbys napisac wszelkie zmiany dot. ekwipunku bron, zbroje Czy po prostu nic sie nie zmienilo??
bo zapomniales ze spear daje bicie z 3 rankow
dzieki poza tym GJ
von Kopf - jak napisałem na samym początku pierwszego maila, nie wypisuję tutaj rzeczy, które się nie zmieniły. Czyli włócznia dalej pozwala atakować z dodatkowego szeregu, jeśli w tej turze nikt nie szarżował. Co do tarcz - to obie mają w opisie Shield, czyli dają normalnie AS +1, a dodatkowo ES daje kolejne +1. Kto by brał tarczę, która daje tylko +1AS jak zwykła tarcza?
Ptolos daje 1+ przeciw ostrzałowi jak napisał Korhil - mój błąd, poprawiam.
Robbbb99 - link do wszystkich FAQ:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 06&start=2
Dodam jeszcze update do armat... Teraz wszystkie zadają D6 obrażeń :/ Great Cannon 100pkt, krasnoludzkie działko 85pkt - i gdzie jest sprawiedliwość?
Ptolos daje 1+ przeciw ostrzałowi jak napisał Korhil - mój błąd, poprawiam.
Robbbb99 - link do wszystkich FAQ:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 06&start=2
Dodam jeszcze update do armat... Teraz wszystkie zadają D6 obrażeń :/ Great Cannon 100pkt, krasnoludzkie działko 85pkt - i gdzie jest sprawiedliwość?
zasięg.Blaesus pisze:Great Cannon 100pkt, krasnoludzkie działko 85pkt - i gdzie jest sprawiedliwość?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned