WFB - 7ed vs 8ed - porównanie zasad

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Re: WFB - 7ed vs 8ed - porównanie zasad

Post autor: Samael »

Człowieku. . .stukrotne dzieki !!!
. . .i szacun, że chciało Ci przygotowywać to wszystko !!!
"JOIN OR DIE"

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Na pewno się przyda, dzięki :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

No i to mi się podoba taka pracowita postawa proletariacka kolegi Blaesusa ;) gud dżab tawarisz

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Wielkie dzięki!

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

No robota dobra. Jak skończę czytać RB na pewno tym sobie jeszcze utrwalę ;)

=D> =D> =D> =D>

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

w panice dopisalbym jeszcze:
- po oblanym tescie na zbieranie sie, ucieka sie przed siebie a nie jak teraz do najblizszej krawedzi,
- jest mozliwosc zbierania sie oddzialow ktorych zostalo tylko 25% na 2x1

i mialbym jeszcze prosbe. czy dalo by sie zrobic zbior wszystkich rodzajow, gorek, przeszkod, budynkow i ruin?? :D

--- edit ---
zapomnialem:
GJ =D>

:)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

super sprawa. Brawo =D>

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Wielkie dzięki! :)

Wczoraj rozegrałem pierwszą bitwę i muszę przyznać, że ta edycja daje o wiele więcej frajdy.

Morsereg: To już było, może nie zauważyłeś: "3.COMPULSORY MOVES." Co do opisu reszty terenów, to pewnie to kiedyś zrobię, ale teraz jest całkiem chłodno. W trakcie deszczu, czy burzy najlepiej mi się maluje. Jak pogoda się pogorszy (w sensie - będą upały), to wezmę się za resztę. :)

Sasza: Tutaj masz rację, dopiero wczoraj grając, odkryłem nowe zasady szarżowania. Faktycznie, jeżeli nasz najbliższy model znajduje się 2D6+M (rzut na Charge range) do najbliższego wroga, to szarża uznawana jest jako successful. Od tego punktu nie liczy się ruchu za wheele itd. Jedyne ograniczenie to max 90 stopni wheel. W ten sposób część modeli może ruszyć się dalej niż wynika to z rzutu. Moim zdaniem jest to bardzo dobre rozwiązanie... część żołnierzy dobiegnie szybciej, część dogoni resztę i tyle. A co najważniejsze - zniweluje wszelkie kłótnie o to ile cali kosztować ma wheel, ile kosztuje przejście przez trudny teren (już takiego też nie ma).

Tedzio: To już było, może nie zauważyłeś: "Każdy teren inny niż wzniesienia i teren otwarty traktują jako Impassable. Można jednak w trakcie deploymentu wystawić maszynę w lesie, na skarpie, czy nawet w budynku. W takim przypadku nie będzie mogła się ruszyć do końca gry, może jedynie robić pivoty."

Co do magical vortex - "w kontakcie z magiem", nie oznacza, że mag ma być pierwszym celem czaru, ale podstawka ma się tylko stykać z templatką - to też poprawiłem.

STOMP - dodałem, że jest to Always Strike Last

Czy Wy też zauważyliście, że Two hand weapons nie zużywają dóch rąk? :/ Także Great Fire Dragon i Chimera nie mają zasady Large Target...

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Blaesus pisze: Także Great Fire Dragon i Chimera nie mają zasady Large Target...
No i prawidłowo. Nie ma już zasady Large Target.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

M.T. pisze:
Blaesus pisze: Także Great Fire Dragon i Chimera nie mają zasady Large Target...
No i prawidłowo. Nie ma już zasady Large Target.
:roll: no to mamy trola na 72. stronie RB :D

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

M.T. pisze:
Blaesus pisze: Także Great Fire Dragon i Chimera nie mają zasady Large Target...
No i prawidłowo. Nie ma już zasady Large Target.
Jest zasada Large Target jak najbardziej... tylko inaczej działa.

Awatar użytkownika
Zbik666
Chuck Norris
Posty: 433
Lokalizacja: Danzig SNOT

Post autor: Zbik666 »

Mam pytanie bo nie zabardoz rozumiem tych sojusznikow. czyli moge zrobic rozpiske mieszana ? ? typu HE + emp ? ? czy to tylko zasady do jakis parowek/kampanii ??

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Są to oficjalne zasady gry na kilka armii... Ilość samych graczy nie ma znaczenia. Możesz zawsze wziąć sobie np. 2 armie w sojuszu wg zasad tam wypisanych. Zwykle walki parowe opierały się na zasadach przez nas wymyślonych. Teraz rule book też to uwzględnia.

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

Jak teraz działa Lanca bo nie mogłem tego znaleśc.

von Kopf
Wałkarz
Posty: 70

Post autor: von Kopf »

Shield of Ptolos – 25, Tarcza, +1AS przeciw ostrzałowi

Enchanted Shield – 5, Tarcza, +1AS
może mi ktos wytlumaczyc sens shield of ptols skoro za 20 pkt mniej masz lepszą e.shield
czy zwykla tarcza daje +1AS i ws 6+ jest jak używam hand weapand & shield czy wystarczy używanie tylko tarczy
moglbys napisac wszelkie zmiany dot. ekwipunku bron, zbroje Czy po prostu nic sie nie zmienilo??
bo zapomniales ze spear daje bicie z 3 rankow
dzieki poza tym GJ

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

shield of ptols - a bearer has 1+ AS vs shooting attacks, ptols daje 1+ save na strzelanie a EC daje +1 save na wszystko....
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Korhil pisze:EC +1 save na wszystko....
chyba ES i +2 :wink:

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

von Kopf - jak napisałem na samym początku pierwszego maila, nie wypisuję tutaj rzeczy, które się nie zmieniły. Czyli włócznia dalej pozwala atakować z dodatkowego szeregu, jeśli w tej turze nikt nie szarżował. Co do tarcz - to obie mają w opisie Shield, czyli dają normalnie AS +1, a dodatkowo ES daje kolejne +1. Kto by brał tarczę, która daje tylko +1AS jak zwykła tarcza? :)
Ptolos daje 1+ przeciw ostrzałowi jak napisał Korhil - mój błąd, poprawiam.
Robbbb99 - link do wszystkich FAQ:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 06&start=2

Dodam jeszcze update do armat... Teraz wszystkie zadają D6 obrażeń :/ Great Cannon 100pkt, krasnoludzkie działko 85pkt - i gdzie jest sprawiedliwość?

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

że tamta może mieć magiczne ataki i przerzuty wbudowane ;)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Blaesus pisze:Great Cannon 100pkt, krasnoludzkie działko 85pkt - i gdzie jest sprawiedliwość?
zasięg.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ