Pytania krótkobrodego - stary temat
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego
? Przecież ten hit jest rozpatrywany jak w walce wręcz , więc można dowolnie wybrać w co się bije .
runepriest pisze:oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
Zastanawiam się nad opcją Master Engineera + maszynka z Master Rune of Disguise... Zastanawiam się, czy taka kombinacja mogłaby dać nam jakieś dodatkowe korzyści. Trzeba najpierw jednak rozpatrzeć samo działanie tej opcji:
Master Engineer stoi 3 cale od maszynki, która posiada ww. runę. Maszynka jest niemożliwa do zdjęcia, a więc ME zyskuje permanentny LoS! na 4+, jednak nie wykorzysta swoich zdolności dla tej maszynki, jeśli nie chce by runa przestała działać (może natomiast użyczać umiejętności innej maszynce w pobliżu). I tu wchodzi kwestia problematyczna - LoS! jest zdany przez ME i:
1. Maszyna obrywa, lecz runa nie przestaje działać,
2. Maszyna obrywa i runa przestaje działać,
3. Maszynka nie może być trafiona, a więc LoS! w praktyce nie działa/nie istnieje,
4. LoS! działa, ale maszynka nie może być trafiona, a więc w praktyce rany idą w eter (ME nie może być zraniony/trafiony).
Która z odpowiedzi jest poprawna?
Po drugie - Czy kwestia działania Master Rune of Disguise wraz z edycją się zmienia? Znaczy w końcu formalnie maszyna nie pojawia się na stole, dopóki wróg nie podejdzie na 3 cale albo maszyna nie strzeli/ruszy się?
Po trzecie - Działanie Valiant Rune - czy Master Engineer, wciąż dostaje od niej Unbreakable? (zakładając, że używa LoS! od tej maszyny i/lub użycza jej zdolności Artillery Master)
Po czwarte - Master Engineer stojący 3 cale od kowadła otrzymuje LoS! przerzucanego na kowadło (to jako ciekawostka, bo czy to dobre i da się jakoś wykorzystać?)
Po piąte - Działo używa wszystkich efektów run, jeśli strzela z grapeshota? (np. grapeshot ma zasadę Flaming Attacks jeśli Rune of Burning znajduje się na dziale lub grapshot zadaję hity z siłą 6 jeśli Rune of Penetration znajduje się na dziale)
Po szóste - Czy maszyna testuje panikę z zasady utraty 25% początkowej wielkości oddziału? Wiem, że z powodu innych źródeł tak (z jednostek sojuszniczych zniszczonych, zbreakowanych 6 cali od maszyny, lub oddziałów sojuszniczych uciekających przez maszynę), ale co do tego nie jestem pewien. Maszyna jest teraz właściwie jednym modelem, gdzie jej załoganci są połączeni z profilem maszyny i nie liczą się w żadnej kwestii oprócz woundów, AS i oferowania ataków z jakąś inicjatywą, WS-em i siłą.
Master Engineer stoi 3 cale od maszynki, która posiada ww. runę. Maszynka jest niemożliwa do zdjęcia, a więc ME zyskuje permanentny LoS! na 4+, jednak nie wykorzysta swoich zdolności dla tej maszynki, jeśli nie chce by runa przestała działać (może natomiast użyczać umiejętności innej maszynce w pobliżu). I tu wchodzi kwestia problematyczna - LoS! jest zdany przez ME i:
1. Maszyna obrywa, lecz runa nie przestaje działać,
2. Maszyna obrywa i runa przestaje działać,
3. Maszynka nie może być trafiona, a więc LoS! w praktyce nie działa/nie istnieje,
4. LoS! działa, ale maszynka nie może być trafiona, a więc w praktyce rany idą w eter (ME nie może być zraniony/trafiony).
Która z odpowiedzi jest poprawna?
Po drugie - Czy kwestia działania Master Rune of Disguise wraz z edycją się zmienia? Znaczy w końcu formalnie maszyna nie pojawia się na stole, dopóki wróg nie podejdzie na 3 cale albo maszyna nie strzeli/ruszy się?
Po trzecie - Działanie Valiant Rune - czy Master Engineer, wciąż dostaje od niej Unbreakable? (zakładając, że używa LoS! od tej maszyny i/lub użycza jej zdolności Artillery Master)
Po czwarte - Master Engineer stojący 3 cale od kowadła otrzymuje LoS! przerzucanego na kowadło (to jako ciekawostka, bo czy to dobre i da się jakoś wykorzystać?)
Po piąte - Działo używa wszystkich efektów run, jeśli strzela z grapeshota? (np. grapeshot ma zasadę Flaming Attacks jeśli Rune of Burning znajduje się na dziale lub grapshot zadaję hity z siłą 6 jeśli Rune of Penetration znajduje się na dziale)
Po szóste - Czy maszyna testuje panikę z zasady utraty 25% początkowej wielkości oddziału? Wiem, że z powodu innych źródeł tak (z jednostek sojuszniczych zniszczonych, zbreakowanych 6 cali od maszyny, lub oddziałów sojuszniczych uciekających przez maszynę), ale co do tego nie jestem pewien. Maszyna jest teraz właściwie jednym modelem, gdzie jej załoganci są połączeni z profilem maszyny i nie liczą się w żadnej kwestii oprócz woundów, AS i oferowania ataków z jakąś inicjatywą, WS-em i siłą.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
ponieważ w opisie runy jest wyszczególnione kiedy przestaje działać.Mac pisze: 1. Maszyna obrywa, lecz runa nie przestaje działać,
Jeśli FAQ nie zmienił opisu runy to nic się nie zmienia. Maszynka stoi ale nikt jej nie widziPo drugie - Czy kwestia działania Master Rune of Disguise wraz z edycją się zmienia? Znaczy w końcu formalnie maszyna nie pojawia się na stole, dopóki wróg nie podejdzie na 3 cale albo maszyna nie strzeli/ruszy się?
nie ponieważ nie jest częścią jednostki jużPo trzecie - Działanie Valiant Rune - czy Master Engineer, wciąż dostaje od niej Unbreakable? (zakładając, że używa LoS! od tej maszyny i/lub użycza jej zdolności Artillery Master)
Hmm... trzeba by to przemyśleć. W sumie jeśli tak jest i mamy Kowala z dobrą zbroją i Wardem to dobry interes jest.Po czwarte - Master Engineer stojący 3 cale od kowadła otrzymuje LoS! przerzucanego na kowadło (to jako ciekawostka, bo czy to dobre i da się jakoś wykorzystać?)
Tak.Po piąte - Działo używa wszystkich efektów run, jeśli strzela z grapeshota? (np. grapeshot ma zasadę Flaming Attacks jeśli Rune of Burning znajduje się na dziale lub grapshot zadaję hity z siłą 6 jeśli Rune of Penetration znajduje się na dziale)
Dawniej nie. Teraz, jeśli nie wprowadzono tu zmiany nadal nie. Muszę zerknąć do rulebooka.Po szóste - Czy maszyna testuje panikę z zasady utraty 25% początkowej wielkości oddziału? Wiem, że z powodu innych źródeł tak (z jednostek sojuszniczych zniszczonych, zbreakowanych 6 cali od maszyny, lub oddziałów sojuszniczych uciekających przez maszynę), ale co do tego nie jestem pewien. Maszyna jest teraz właściwie jednym modelem, gdzie jej załoganci są połączeni z profilem maszyny i nie liczą się w żadnej kwestii oprócz woundów, AS i oferowania ataków z jakąś inicjatywą, WS-em i siłą.
Mallaki - tak.
No to jeszcze gdyby tylko można by zwiększyć zasięg strzału tego grapeshota a nie te marne, żałosne 12 cali... brałbym wtedy zamiast organek. Siła 7 z AP to jednak jest już coś... tyle, że trzeba jeszcze trafiać (a tu szkoda, że ME nie użycza swego BS-a).Rakso_The_Slayer pisze:Cytuj:
Po piąte - Działo używa wszystkich efektów run, jeśli strzela z grapeshota? (np. grapeshot ma zasadę Flaming Attacks jeśli Rune of Burning znajduje się na dziale lub grapshot zadaję hity z siłą 6 jeśli Rune of Penetration znajduje się na dziale)
Tak.
W sumie zamiast tego głupiego przerzutu, GW mogło dać, że:
1. ME zwiększa zasięg cannona do 60 cali (jak duży cannon) i grapeshota do 18/24 cali albo
2. Do tego co już jest w FAQ mogli dopisać, że na potrzeby grapeshota ME daje swój BS
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
w sumie tak mnie naszlo pytanie a propo tej runki ukrywajacej maszyne.
czy jesli cos z ta runa (maszyna A) bedzie na flance a za nia kolejna (maszyna B) i oddzial przeciwnika zblizajacy sie od flanki.
w tym momencie przeciwnik nie widzi maszyny A tylko maszyne B (odleglosc wieksza niz 3" - wiadomo). jest deklaracja szarzy na maszynke B, jednak by to zrobic przeciwnik musialby przebiec po maszynce A. co w tym momencie? szarza nie moze zostac przekierowana. czy w takim razie atrzymuje sie 1" od A?
wiem, ze troche zakrecilem ale mam nadzieje, ze wiadomo o co chodzi.
czy jesli cos z ta runa (maszyna A) bedzie na flance a za nia kolejna (maszyna B) i oddzial przeciwnika zblizajacy sie od flanki.
w tym momencie przeciwnik nie widzi maszyny A tylko maszyne B (odleglosc wieksza niz 3" - wiadomo). jest deklaracja szarzy na maszynke B, jednak by to zrobic przeciwnik musialby przebiec po maszynce A. co w tym momencie? szarza nie moze zostac przekierowana. czy w takim razie atrzymuje sie 1" od A?
wiem, ze troche zakrecilem ale mam nadzieje, ze wiadomo o co chodzi.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
W tej edycji nie ma czegoś takiego jak szarża na jednostki na które się nie deklarowało szarży (tylko w przypadku szarży na wielu przeciwników na raz), więc tak, chyba to byłby sposób - przeciwnik musiałby się zatrzymać cal od maszynki, która "nagle" pojawia mu się na drodze. Daje Ci to jedną turę więcej na strzelanie, a w końcu poświęca maszynę, która była dotąd ukryta (i tu pytanie czy warto?).Morsereg pisze:w sumie tak mnie naszlo pytanie a propo tej runki ukrywajacej maszyne.
czy jesli cos z ta runa (maszyna A) bedzie na flance a za nia kolejna (maszyna B) i oddzial przeciwnika zblizajacy sie od flanki.
w tym momencie przeciwnik nie widzi maszyny A tylko maszyne B (odleglosc wieksza niz 3" - wiadomo). jest deklaracja szarzy na maszynke B, jednak by to zrobic przeciwnik musialby przebiec po maszynce A. co w tym momencie? szarza nie moze zostac przekierowana. czy w takim razie atrzymuje sie 1" od A?
wiem, ze troche zakrecilem ale mam nadzieje, ze wiadomo o co chodzi.
I jeszcze jedna kwestia - przeciwnik przecież widzi maszynę na stole (najwyżej nie może wiedzieć jaka runa się na niej znajduje, gdy gra się na tajne rozpiski) więc nie będzie raczej deklarował szarży po linii, gdzie ta szarża mu nie wyjdzie.
Przeciwnik nie może również przekierować szarży, gdyż ta opcja pojawia się tylko w przypadku gdy oddział szarżowany wykona flee as charge reaction.
Tak naprawdę idąc coraz głębiej w takie przemyślenia można dojść do ciekawych opcji, rozegrań taktycznych itp. tylko czy są one wszystkie warte swojej ceny działania.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
dzieki temu mozna by blokowac drozsze maszynki.
w tym wypadku ta runa oplacala by sie tylko i wylacznie na baliste. jako, ze ta jest najtansza.
mozna by do tego jeszcze rune poswiecenia dolozyc. wtedy jednak, jej koszt znacznie wzrasta.
minusem jest jednak to co wspomniales mac. ona, bedac na stole jest caly czas widoczna. chyba, ze uda sie przekonac przeciwnika by ten pozwolil ci ja ujawnic w ostatnim momencie. a ty rysujesz sobie gdzie na stole sie ona ma znajdowac.
w tym wypadku ta runa oplacala by sie tylko i wylacznie na baliste. jako, ze ta jest najtansza.
mozna by do tego jeszcze rune poswiecenia dolozyc. wtedy jednak, jej koszt znacznie wzrasta.
minusem jest jednak to co wspomniales mac. ona, bedac na stole jest caly czas widoczna. chyba, ze uda sie przekonac przeciwnika by ten pozwolil ci ja ujawnic w ostatnim momencie. a ty rysujesz sobie gdzie na stole sie ona ma znajdowac.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Masz na myśli Master Rune of Immolation? Nie bardzo, bo i Master Rune of Disguise i Master Rune of Immolation to są dwie runy Master... choć kombinacja byłaby ciekawa.Morsereg pisze:mozna by do tego jeszcze rune poswiecenia dolozyc.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
no tak, racja.
a teraz kolejne "dziwne" pytanie.
czy na kowadlo mozna wsadzac runy?? jest ono traktowane jako war maszyna a przy opisie run inzynierskich nie ma o samym kowadle wzmianki.
jest tylko napisane o dzialach, klopach i bolcach oraz, ze nie mozna run wsadzac na FC, organki czy zyrka.
i mac, odpowiedz dla ciebie z innego dzialu (po czesci zwiazane z moim teraz) tego pytania z FAQ czy tabela "nieudanej runy" z kowadla jest traktowana jako niewypal.
mamy rune inzynierska ktora jest jednokrotnego uzytku, i wynik rzutu na tabelach niewypalu mozna zamienic na 6. moze wlasnie o to chodzi, ze kowadlo mozna orunowac?
i dajemy takie 3x penetracji by zwiekszyc sile runy gniewu i zniszczenia z 4 na 7 czy jakies inne zastosowania, np: 3x runa trwania. wiadomo, ze wtedy znacznie zwieksza nam sie koszt kowadla, no ale coz... kto nie ryzykuje ten nie ma
wiem, ze to daleko idace dywagacje ale mac i FAQ krasnoludzkie mnie do nich zmusilo
a teraz kolejne "dziwne" pytanie.
czy na kowadlo mozna wsadzac runy?? jest ono traktowane jako war maszyna a przy opisie run inzynierskich nie ma o samym kowadle wzmianki.
jest tylko napisane o dzialach, klopach i bolcach oraz, ze nie mozna run wsadzac na FC, organki czy zyrka.
i mac, odpowiedz dla ciebie z innego dzialu (po czesci zwiazane z moim teraz) tego pytania z FAQ czy tabela "nieudanej runy" z kowadla jest traktowana jako niewypal.
mamy rune inzynierska ktora jest jednokrotnego uzytku, i wynik rzutu na tabelach niewypalu mozna zamienic na 6. moze wlasnie o to chodzi, ze kowadlo mozna orunowac?
i dajemy takie 3x penetracji by zwiekszyc sile runy gniewu i zniszczenia z 4 na 7 czy jakies inne zastosowania, np: 3x runa trwania. wiadomo, ze wtedy znacznie zwieksza nam sie koszt kowadla, no ale coz... kto nie ryzykuje ten nie ma
wiem, ze to daleko idace dywagacje ale mac i FAQ krasnoludzkie mnie do nich zmusilo
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
no było by śmiesznie gdyby można było orunować Kowadło. Jednak brak zapisu o tym, że można to zrobić oraz własnie zapis z AB, że runy można wklepywać na katapy, działo i balisty sprawiają, że na pewno nie zostanie to dopuszczone.
Co do Storm Bannera - wychodzi na to że tak debile z GW zrobili kowadło War machine zamiast Unique
Co do Storm Bannera - wychodzi na to że tak debile z GW zrobili kowadło War machine zamiast Unique
Dokładnie jest napisane, że runy można wsadzać na działa, klopy i bolce. Brak wymienienia innych opcji oznacza brak innych możliwości.Morsereg pisze:i mac, odpowiedz dla ciebie z innego dzialu (po czesci zwiazane z moim teraz) tego pytania z FAQ czy tabela "nieudanej runy" z kowadla jest traktowana jako niewypal.
mamy rune inzynierska ktora jest jednokrotnego uzytku, i wynik rzutu na tabelach niewypalu mozna zamienic na 6. moze wlasnie o to chodzi, ze kowadlo mozna orunowac?
i dajemy takie 3x penetracji by zwiekszyc sile runy gniewu i zniszczenia z 4 na 7 czy jakies inne zastosowania, np: 3x runa trwania. wiadomo, ze wtedy znacznie zwieksza nam sie koszt kowadla, no ale coz... kto nie ryzykuje ten nie ma
wiem, ze to daleko idace dywagacje ale mac i FAQ krasnoludzkie mnie do nich zmusilo
I w takim razie to pytanie (i odpowiedź na nie) czy nieudany rzut na kowadle jest liczony jako misfire wciąż pozostaje bez sensu? I co z tego czy jest liczony czy też nie? Nie ma przecież żadnych efektów, przedmiotów, zdolności które jakoś by wpływały na kowadło, nawet gdyby to był misfire. Głupota...
Co do kowadła i Stormbannera - wyglądałoby na to, że skaveńska szmata działa na kowadełko (tylko na Rune of Wrath&Ruin)... Tylko pragnąłbym jeszcze zauważyć, że zniknęło określenie, że wszystkie ataki wykonywane w shooting phase są klasyfikowane jako shooting attacks. A kowadło jest dosyć hmm specyficzne w swoim "strzelaniu" - czy na tyle specyficzne by nie klasyfikować tego jako "shooting attack"?Co do Storm Bannera - wychodzi na to że tak debile z GW zrobili kowadło War machine zamiast Unique
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
czy krasnale mogą brać w 8 edycji ogry?
nie.
w FAQ'u jest powiedziane:
"Dogs of War
Ignore this army list entry"
--- edit ---
co by nie bylo. nie tylko krasnale ich nie moga brac. wszystkie armie maja taki sam dopisek przy dogs of war. jedynym wyjsciem z tej sytuacji to podzielic dostepne punkty na dwa i zlozyc sobie rozpiske na dwie armie
w FAQ'u jest powiedziane:
"Dogs of War
Ignore this army list entry"
--- edit ---
co by nie bylo. nie tylko krasnale ich nie moga brac. wszystkie armie maja taki sam dopisek przy dogs of war. jedynym wyjsciem z tej sytuacji to podzielic dostepne punkty na dwa i zlozyc sobie rozpiske na dwie armie
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Sekunda... przeciez storm banner nie dziala na magiczne strzelanie, a przeciez runy z kowadla sa chyba w AB jako magiczne oznaczone nie? a na 100% w erracie jest wpis, ze "striking runes" sie nie zmienia... Wiec sadze, ze strom banner jednak nie dziala na kowadlo.
pzdr!
pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta
W eratach zmienił się opis Strom bannera i teraz działa na każde strzelanie.
runepriest pisze:oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
Cale szczescie! Biedne szczurki potrzebowaly czegos dobrego, bo baty im wszyscy spuszczali...Grunaldi pisze:W eratach zmienił się opis Strom bannera i teraz działa na każde strzelanie.
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta