Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Re: Pytania krótkobrodego

Post autor: Grunaldi »

? Przecież ten hit jest rozpatrywany jak w walce wręcz , więc można dowolnie wybrać w co się bije .
runepriest pisze:
Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Zastanawiam się nad opcją Master Engineera + maszynka z Master Rune of Disguise... Zastanawiam się, czy taka kombinacja mogłaby dać nam jakieś dodatkowe korzyści. Trzeba najpierw jednak rozpatrzeć samo działanie tej opcji:

Master Engineer stoi 3 cale od maszynki, która posiada ww. runę. Maszynka jest niemożliwa do zdjęcia, a więc ME zyskuje permanentny LoS! na 4+, jednak nie wykorzysta swoich zdolności dla tej maszynki, jeśli nie chce by runa przestała działać (może natomiast użyczać umiejętności innej maszynce w pobliżu). I tu wchodzi kwestia problematyczna - LoS! jest zdany przez ME i:
1. Maszyna obrywa, lecz runa nie przestaje działać,
2. Maszyna obrywa i runa przestaje działać,
3. Maszynka nie może być trafiona, a więc LoS! w praktyce nie działa/nie istnieje,
4. LoS! działa, ale maszynka nie może być trafiona, a więc w praktyce rany idą w eter (ME nie może być zraniony/trafiony).
Która z odpowiedzi jest poprawna?

Po drugie - Czy kwestia działania Master Rune of Disguise wraz z edycją się zmienia? Znaczy w końcu formalnie maszyna nie pojawia się na stole, dopóki wróg nie podejdzie na 3 cale albo maszyna nie strzeli/ruszy się?

Po trzecie - Działanie Valiant Rune - czy Master Engineer, wciąż dostaje od niej Unbreakable? (zakładając, że używa LoS! od tej maszyny i/lub użycza jej zdolności Artillery Master)

Po czwarte - Master Engineer stojący 3 cale od kowadła otrzymuje LoS! przerzucanego na kowadło :P (to jako ciekawostka, bo czy to dobre i da się jakoś wykorzystać?)

Po piąte - Działo używa wszystkich efektów run, jeśli strzela z grapeshota? (np. grapeshot ma zasadę Flaming Attacks jeśli Rune of Burning znajduje się na dziale lub grapshot zadaję hity z siłą 6 jeśli Rune of Penetration znajduje się na dziale)

Po szóste - Czy maszyna testuje panikę z zasady utraty 25% początkowej wielkości oddziału? Wiem, że z powodu innych źródeł tak (z jednostek sojuszniczych zniszczonych, zbreakowanych 6 cali od maszyny, lub oddziałów sojuszniczych uciekających przez maszynę), ale co do tego nie jestem pewien. Maszyna jest teraz właściwie jednym modelem, gdzie jej załoganci są połączeni z profilem maszyny i nie liczą się w żadnej kwestii oprócz woundów, AS i oferowania ataków z jakąś inicjatywą, WS-em i siłą.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Burgund
Chuck Norris
Posty: 376
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Burgund »

Mozna dawac klopie 2x rune plus 1 do sily by ta lacznie miala 5?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Mac pisze: 1. Maszyna obrywa, lecz runa nie przestaje działać,
ponieważ w opisie runy jest wyszczególnione kiedy przestaje działać.

Po drugie - Czy kwestia działania Master Rune of Disguise wraz z edycją się zmienia? Znaczy w końcu formalnie maszyna nie pojawia się na stole, dopóki wróg nie podejdzie na 3 cale albo maszyna nie strzeli/ruszy się?
Jeśli FAQ nie zmienił opisu runy to nic się nie zmienia. Maszynka stoi ale nikt jej nie widzi :P
Po trzecie - Działanie Valiant Rune - czy Master Engineer, wciąż dostaje od niej Unbreakable? (zakładając, że używa LoS! od tej maszyny i/lub użycza jej zdolności Artillery Master)
nie ponieważ nie jest częścią jednostki już :(
Po czwarte - Master Engineer stojący 3 cale od kowadła otrzymuje LoS! przerzucanego na kowadło :P (to jako ciekawostka, bo czy to dobre i da się jakoś wykorzystać?)
Hmm... trzeba by to przemyśleć. W sumie jeśli tak jest i mamy Kowala z dobrą zbroją i Wardem to dobry interes jest.

Po piąte - Działo używa wszystkich efektów run, jeśli strzela z grapeshota? (np. grapeshot ma zasadę Flaming Attacks jeśli Rune of Burning znajduje się na dziale lub grapshot zadaję hity z siłą 6 jeśli Rune of Penetration znajduje się na dziale)
Tak.
Po szóste - Czy maszyna testuje panikę z zasady utraty 25% początkowej wielkości oddziału? Wiem, że z powodu innych źródeł tak (z jednostek sojuszniczych zniszczonych, zbreakowanych 6 cali od maszyny, lub oddziałów sojuszniczych uciekających przez maszynę), ale co do tego nie jestem pewien. Maszyna jest teraz właściwie jednym modelem, gdzie jej załoganci są połączeni z profilem maszyny i nie liczą się w żadnej kwestii oprócz woundów, AS i oferowania ataków z jakąś inicjatywą, WS-em i siłą.
Dawniej nie. Teraz, jeśli nie wprowadzono tu zmiany nadal nie. Muszę zerknąć do rulebooka.



Mallaki - tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

tak

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Rakso_The_Slayer pisze:Cytuj:
Po piąte - Działo używa wszystkich efektów run, jeśli strzela z grapeshota? (np. grapeshot ma zasadę Flaming Attacks jeśli Rune of Burning znajduje się na dziale lub grapshot zadaję hity z siłą 6 jeśli Rune of Penetration znajduje się na dziale)


Tak.
No to jeszcze gdyby tylko można by zwiększyć zasięg strzału tego grapeshota a nie te marne, żałosne 12 cali... brałbym wtedy zamiast organek. Siła 7 z AP to jednak jest już coś... tyle, że trzeba jeszcze trafiać (a tu szkoda, że ME nie użycza swego BS-a).

W sumie zamiast tego głupiego przerzutu, GW mogło dać, że:
1. ME zwiększa zasięg cannona do 60 cali (jak duży cannon) i grapeshota do 18/24 cali albo
2. Do tego co już jest w FAQ mogli dopisać, że na potrzeby grapeshota ME daje swój BS
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

w sumie tak mnie naszlo pytanie a propo tej runki ukrywajacej maszyne.
czy jesli cos z ta runa (maszyna A) bedzie na flance a za nia kolejna (maszyna B) i oddzial przeciwnika zblizajacy sie od flanki.
w tym momencie przeciwnik nie widzi maszyny A tylko maszyne B (odleglosc wieksza niz 3" - wiadomo). jest deklaracja szarzy na maszynke B, jednak by to zrobic przeciwnik musialby przebiec po maszynce A. co w tym momencie? szarza nie moze zostac przekierowana. czy w takim razie atrzymuje sie 1" od A?

wiem, ze troche zakrecilem ale mam nadzieje, ze wiadomo o co chodzi.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ciekawy przypadek. Redirecta można robić tylko jeśli cel zrobił flee więc nie ma redirecta. Enemy in the way w ogóle wypadł. Więc wg zapisu ze strony 22 RB musi się zatrzymać cal przed maszynką :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:w sumie tak mnie naszlo pytanie a propo tej runki ukrywajacej maszyne.
czy jesli cos z ta runa (maszyna A) bedzie na flance a za nia kolejna (maszyna B) i oddzial przeciwnika zblizajacy sie od flanki.
w tym momencie przeciwnik nie widzi maszyny A tylko maszyne B (odleglosc wieksza niz 3" - wiadomo). jest deklaracja szarzy na maszynke B, jednak by to zrobic przeciwnik musialby przebiec po maszynce A. co w tym momencie? szarza nie moze zostac przekierowana. czy w takim razie atrzymuje sie 1" od A?

wiem, ze troche zakrecilem ale mam nadzieje, ze wiadomo o co chodzi.
W tej edycji nie ma czegoś takiego jak szarża na jednostki na które się nie deklarowało szarży (tylko w przypadku szarży na wielu przeciwników na raz), więc tak, chyba to byłby sposób - przeciwnik musiałby się zatrzymać cal od maszynki, która "nagle" pojawia mu się na drodze. Daje Ci to jedną turę więcej na strzelanie, a w końcu poświęca maszynę, która była dotąd ukryta (i tu pytanie czy warto?).

I jeszcze jedna kwestia - przeciwnik przecież widzi maszynę na stole (najwyżej nie może wiedzieć jaka runa się na niej znajduje, gdy gra się na tajne rozpiski) więc nie będzie raczej deklarował szarży po linii, gdzie ta szarża mu nie wyjdzie.

Przeciwnik nie może również przekierować szarży, gdyż ta opcja pojawia się tylko w przypadku gdy oddział szarżowany wykona flee as charge reaction.

Tak naprawdę idąc coraz głębiej w takie przemyślenia można dojść do ciekawych opcji, rozegrań taktycznych itp. tylko czy są one wszystkie warte swojej ceny działania.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

dzieki temu mozna by blokowac drozsze maszynki.
w tym wypadku ta runa oplacala by sie tylko i wylacznie na baliste. jako, ze ta jest najtansza.
mozna by do tego jeszcze rune poswiecenia dolozyc. wtedy jednak, jej koszt znacznie wzrasta.

minusem jest jednak to co wspomniales mac. ona, bedac na stole jest caly czas widoczna. chyba, ze uda sie przekonac przeciwnika by ten pozwolil ci ja ujawnic w ostatnim momencie. a ty rysujesz sobie gdzie na stole sie ona ma znajdowac.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:mozna by do tego jeszcze rune poswiecenia dolozyc.
Masz na myśli Master Rune of Immolation? Nie bardzo, bo i Master Rune of Disguise i Master Rune of Immolation to są dwie runy Master... choć kombinacja byłaby ciekawa.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

no tak, racja. :D

a teraz kolejne "dziwne" pytanie.
czy na kowadlo mozna wsadzac runy?? jest ono traktowane jako war maszyna a przy opisie run inzynierskich nie ma o samym kowadle wzmianki.
jest tylko napisane o dzialach, klopach i bolcach oraz, ze nie mozna run wsadzac na FC, organki czy zyrka.

i mac, odpowiedz dla ciebie z innego dzialu (po czesci zwiazane z moim teraz) :) tego pytania z FAQ czy tabela "nieudanej runy" z kowadla jest traktowana jako niewypal.
mamy rune inzynierska ktora jest jednokrotnego uzytku, i wynik rzutu na tabelach niewypalu mozna zamienic na 6. moze wlasnie o to chodzi, ze kowadlo mozna orunowac?
i dajemy takie 3x penetracji by zwiekszyc sile runy gniewu i zniszczenia z 4 na 7 :D czy jakies inne zastosowania, np: 3x runa trwania. wiadomo, ze wtedy znacznie zwieksza nam sie koszt kowadla, no ale coz... kto nie ryzykuje ten nie ma :D

wiem, ze to daleko idace dywagacje ale mac i FAQ krasnoludzkie mnie do nich zmusilo :P
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

takie male pytanko, czy storm banner blokuje dzialanie kowadla?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

no było by śmiesznie gdyby można było orunować Kowadło. Jednak brak zapisu o tym, że można to zrobić oraz własnie zapis z AB, że runy można wklepywać na katapy, działo i balisty sprawiają, że na pewno nie zostanie to dopuszczone.

Co do Storm Bannera - wychodzi na to że tak #-o debile z GW zrobili kowadło War machine zamiast Unique #-o
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:i mac, odpowiedz dla ciebie z innego dzialu (po czesci zwiazane z moim teraz) :) tego pytania z FAQ czy tabela "nieudanej runy" z kowadla jest traktowana jako niewypal.
mamy rune inzynierska ktora jest jednokrotnego uzytku, i wynik rzutu na tabelach niewypalu mozna zamienic na 6. moze wlasnie o to chodzi, ze kowadlo mozna orunowac?
i dajemy takie 3x penetracji by zwiekszyc sile runy gniewu i zniszczenia z 4 na 7 :D czy jakies inne zastosowania, np: 3x runa trwania. wiadomo, ze wtedy znacznie zwieksza nam sie koszt kowadla, no ale coz... kto nie ryzykuje ten nie ma :D

wiem, ze to daleko idace dywagacje ale mac i FAQ krasnoludzkie mnie do nich zmusilo :P
Dokładnie jest napisane, że runy można wsadzać na działa, klopy i bolce. Brak wymienienia innych opcji oznacza brak innych możliwości.

I w takim razie to pytanie (i odpowiedź na nie) czy nieudany rzut na kowadle jest liczony jako misfire wciąż pozostaje bez sensu? I co z tego czy jest liczony czy też nie? Nie ma przecież żadnych efektów, przedmiotów, zdolności które jakoś by wpływały na kowadło, nawet gdyby to był misfire. Głupota...
Co do Storm Bannera - wychodzi na to że tak #-o debile z GW zrobili kowadło War machine zamiast Unique #-o
Co do kowadła i Stormbannera - wyglądałoby na to, że skaveńska szmata działa na kowadełko (tylko na Rune of Wrath&Ruin)... Tylko pragnąłbym jeszcze zauważyć, że zniknęło określenie, że wszystkie ataki wykonywane w shooting phase są klasyfikowane jako shooting attacks. A kowadło jest dosyć hmm specyficzne w swoim "strzelaniu" - czy na tyle specyficzne by nie klasyfikować tego jako "shooting attack"?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

czy krasnale mogą brać w 8 edycji ogry?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

nie.
w FAQ'u jest powiedziane:
"Dogs of War
Ignore this army list entry"

--- edit ---
co by nie bylo. nie tylko krasnale ich nie moga brac. wszystkie armie maja taki sam dopisek przy dogs of war. jedynym wyjsciem z tej sytuacji to podzielic dostepne punkty na dwa i zlozyc sobie rozpiske na dwie armie :D
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Sekunda... przeciez storm banner nie dziala na magiczne strzelanie, a przeciez runy z kowadla sa chyba w AB jako magiczne oznaczone nie? a na 100% w erracie jest wpis, ze "striking runes" sie nie zmienia... Wiec sadze, ze strom banner jednak nie dziala na kowadlo.

pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

W eratach zmienił się opis Strom bannera i teraz działa na każde strzelanie.
runepriest pisze:
Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Grunaldi pisze:W eratach zmienił się opis Strom bannera i teraz działa na każde strzelanie.
Cale szczescie! Biedne szczurki potrzebowaly czegos dobrego, bo baty im wszyscy spuszczali... :evil:
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Zablokowany