8 edycja: WIN or FAIL?

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ

8 edycja: win or fail

Czas głosowania minął 4 sie 2010, o 15:39

Win: najlepsza edycja Warhammera
93
41%
Fail: prosta i głupia
78
34%
Nie mam zdania / trudno powiedzieć
56
25%
 
Liczba głosów: 227
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Re: 8 edycja: WIN or FAIL?

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Moje wrażenie względem 8 edycji chwilowo są nie jasne. Najprościej powiedzieć, że są w końcu nowe, ciekawe i ułatwiające gre rozwiązania jak i takie przy których ręce opadają. Te dobre i złe już zostały z grubsza wymienione. Mnie jednak ciągle razi brak jakiś realnych playtestów robionych przez GW ale najbardziej razi mnie totalne olewanie doświadczeń i zasad z wszystkich poprzednich edycji. Mimo wszystko sam WFB to w całości całe dekady lat playtestów już bez mała ośmiu edycji. Niezliczona ilośc bitew, doświadczeń, kilku systemów bazujących na odmianach tej samej mechaniki (LOtr, Wotr, WFB, WH40k, masa gier niszowych made in GW). To wystarczająca baza, w zasadzie aż nadto aby skorzystać z tych doświadczeń i stworzyć chociażby naprawdę dobrą komplilację zasad + kilka świeżych i dobrych nowych rozwiązań. Jest to o tyle łatwe, że informacji, turniejów, forum, stron, edycji jest wbrud, aby wiedzieć wstępnie co się sprawdzałało, a co nie i jakie rozwiązania będą najciekawsze. Tym czasem pomimo tej niewiarygodnej bazy wciąż GW boryka się z takimi podstawowymi problemami jak chociazby osiągnięcie równowagi między static CRem a nabitymi ranami w CC albo równowagą między podstawowymi kategoriami jednostek typu kawaleria a piechota czy ciekawą ale nie przesadzoną magią o samych army bookach nawet nie wspominając.

Innymi słowy szkoda, że GW usilnie rezygnuje ze sprawdzonych i przetestowanych sposobów i zasad osiągniętych na przestrzeni 8 edycji WFB i masy edycji gier o podobnej mechanice na rzecz zasad nawet nie przetestowanych.

Zatem w mojej opinii 8 edycja jest mniej więcej taka jak pozostałe - niedopracowana, odpowiednio nie przetestowana, nie czerpiąca doświadczeń z poprzednich edycji i z doświadczenia samych graczy. Czyli zasadniczo nic nowego w sposobie pisania i spojrzenia na tą gre.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Daw pisze:
Azz pisze:Pozatym stwierdzam, ze ta edycja nie jest przystosowana do grania zwyklego pitched battle.
Pozdro Azz
szkoda tylko że GW przy okazji nie stworzyła tych rewelacyjnych scenariuszy... bo obecne to picze z innymi strefami wystawienia :wink:
Daw pisze:...całe szczęście, że PG jest mocno obcięte już na starcie.
całe szczęście że zwróciłeś na to uwagę klękajcie Narody w 8ed PG umarł :!: :!: :!: :!: 8) kamień spadł mi z serca :wink:

pozdro,
Ż.

P.S. muszę na turze zagrać w pełne zasady GW - czuję że zabawy będzie co niemiara :lol2:

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Z dedykacją dla Blessa i Dawa, a propos intencji genialnych twórców RB i złej LS, która wypacza ich idee:
Q: Can I use more than 12 power or dispel dice in a phase even
though the pool is limited to 12? (p30)
A: Yes. While the pool can never contain more than 12 power
or dispel dice at any one time, some abilities can generate
more dice part way through a Magic phase.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

OK, poszli w tym kierunku. Szkoda, trudno. Nie bylo to jasne i wolalem, zeby bylo odwrotnie. Jednak skoro tak nieelegancko wytykasz mi, ze nie przewidzialem zapisu erraty, to pozwole sobie zauwazyc, ze Ty takze w kilku miejscach spudłowaeś. Tak na szybko:
1) Reform w close combacie - zasada zachowania środka oddziału bardzo go ogranicza (praktycznie możliwy jest tylko turn i ew. bardzo mały expand frontage, modele na niekwadratowych podstawkach nie mogą nawet zrobić turna w bok. Czy tak ma być, czy piszemy własne zasady reforma?
a) Zachowanie istniejących zasad tak, jak są napisane - zachowanie środka. Uzasadnienie: Są bardzo ograniczające, ale zwiększają taktyczność rozgrywki (szarża w bok jest istotnym problemem dla oddziału, a nie chwilową niedogodnością) - tylko tak mozna łapać deathstary
b) Reform bez zachowania środka a z zachowaniem frontu (najprostsze wyjście) . Uzasadnienie: wynika to z opisu w RB np o expandzie - każdy expand przesunie środek dodatkowo jest wzmianka "There is no special restriction on combat reform" dla mnie opcja a jest zabiciem tej zasady - i jestem pewien że nie o to chodziło

gogol B
jankiel
shino
barb: A - FAIL
marek


2) Specjalne zasady - mają napisane, że się kumulują, ale warto to zweryfikować (np. mogą się kumulować dwie różne zasady, pytanie brzmi, czy dwie takie same zasady się kumulują, np. 2 x AP
a) Łączą się ze sobą tylko różne zasady specjalne. Wiele instancji tej samej zasady specjalnej daje tylko jeden bonus. Oznacza to m.in., że jednostka z frenzy wyposażona w extra hand weapon ma w sumie +1 atak.
b) Takie same zasady specjalne łączą się wielokrotnie. Oznacza to np., że jednostka z frenzy i ze sztandarem dającym frenzy otrzymuje +2 ataki.
c) nie kumuluje się: 2x KB , 2xfrenzy 2x flaming itp natomiast kumuluje sie 2x hw + frenzy, 2x rany + flaming, itp
d) Łączą się ze sobą tylko różne zasady specjalne. Wiele instancji tej samej zasady specjalnej daje tylko jeden bonus. Jedynym wyjątkiem jest zasada extra attacks, jeśli pochodzi z różnych zasad specjalnych, tzn: 2x frenzy daje tylko +1 atak, ale frenzy + additional hand weapon daje +2 ataki.

gogol D
jankiel
shino
barb: A - FAIL
marek


19) Czy rany za miscasty są magiczne
a) Tak
b) Nie

gogol A
jankiel
shino
barb: A - FAIL
marek
BTW, nigdy nie pisalem, ze LS jest złem. Po prostu czasem nie zgadzam sie z Waszymi interpretacjami, ale ogolnie to wspieram Was i szanuje Waszą robotę, wiec nie wiem, po co u Ciebie ten agresywny ton....
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Robi sie ciekawie. Poczekajcie chwilę z wątkiem idę zrobić sobie popcorn. :twisted:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Nie nakrecaj sie. Z mojej strony temat zamkniety.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Bless - Nigdy nie twierdzę, że znam intencję twórców przy okazji wszystkich uściśleń. Mnóstwo rzeczy z tej listy jest 50/50. Ty natomiast wjeżdżasz w ten wątek i mówisz, że znasz intencje twórców, 8ed jest zarąbista, tylko głupia LS psuje Warhammera i funduje nam powergaming.

Czaisz różnicę?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Barbarossa pisze:Ty natomiast wjeżdżasz w ten wątek i mówisz, że znasz intencje twórców, 8ed jest zarąbista, tylko głupia LS psuje Warhammera i funduje nam powergaming.

Czaisz różnicę?
Mialem konczyc, ale... w powyzszej wypowiedzi co najmniej 3 twierdzenia sa falszywe a jedno jest lekko naciągane. Ciekawe, czy potrafisz je znaleźć? Albo znalezc potwierdzenie, ze sa jednak prawdziwe. I czemu znowu agresywnie tonem "czaisz"?
Jutro sie przeciez spotkamy, bedziemy mogli pogadac. Po co tyle nienawiści? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jakiej nienawiści???

To tylko mały forum battle :P

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

BTW, zna ktoś może jakiś alternatywny system w którym bardziej liczy się taktyka od kostek? I najlepiej jakby można wykorzystać battlowe figurki :P

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

PiotrekN pisze:BTW, zna ktoś może jakiś alternatywny system w którym bardziej liczy się taktyka od kostek? I najlepiej jakby można wykorzystać battlowe figurki :P
शतरंज (to gra z Indii jak co)

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Szachy odpadają, zbyt mało kolorowe ;)

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

I można grać tylko mirrory :)

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

PiotrekN pisze:BTW, zna ktoś może jakiś alternatywny system w którym bardziej liczy się taktyka od kostek? I najlepiej jakby można wykorzystać battlowe figurki :P
Czekam na zasady kings of war.
Obrazek

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

jak dla mnie nowa edycja jest od czapy, do tego stopnia ze nawet nie chcialo mi sie przejrzec errat do ABkow.
juz nawet nie chodzi o przewalona magie, kostkologie i inne glupie rzeczy - najbardziej wpienia mnie to, ze GW nie potrafi napisac paragrafu zasad ktory nie wymagalby 3 FAQ'ow, ktore jak sie pozniej okazuje przecza sobie nawzajem i trzeba je uscislac. ja osobiscie czuje sie jako gracz po prostu olany i oszukany, dlatego dziekuje bardzo panom z GW. figurki sobie zostawie, bo sentyment jest, ale granie sobie podaruje.
zamiast tego bede gral w gierki Privateera, oni potrafia napisac spojne, zbalansowane zasady z minimalna iloscia dziur. i figurki ladniejsze robia, o.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Osobiście uważam, że nigdy nie doczekamy się porządnej edycji WFB póki zasady gry i army listy nie napiszą gracze dla graczy. Innego wyjście nie ma, chyba że WFB zaczną pisać pracownicy GW, którzy jednocześniej są "regularnymi" graczami, a zarząd GW takie zasady będzie skłonny wydać.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

tak naprawdę jest kilka spraw do uściślenia, dopracowanie zasad terenów ( rozmawiając w cytadeli dziś) dla przykładu lasów, podrzuciłem propozycję, że to co w lesie widać, za lasem już nie aby ograniczyć przejścia, strzelania itp.
co do samych przegięć w rozpiskach, to powrót do tabelki na lordów i herosów z 7ed. + BSB, który nie wlicza się do slotów, ale już jest brany pod uwagę przy %
co do slotów jednostek, rozwiązanie też proste, do 3000pts. jednostki core mogą być triplowane, special dublowane, rare już tylko pojedynczo, ucina to dyskusje przy spamie różnych dziwnych kompozycji (typu 2x helstorm, 3x mortar czy coś takiego) przy przekroczeniu 3000, dodaje się +1 do slotów, czyli:
Lords 0-2
Heros 0-4 + ew. BSB
Core 4 takie same danego rodzaju
Special 3 takiego samego rodzaju
Rare 2 identyczne
Wiadomo, że nie zapobiegnie się wszystkim gięciom, ale rozwiązuje to wiele problemów, a żadna armia nie ma tylko po 1-2 unity z danej kategorii (poza rare)
przy takim rozwiązaniu pozostają oczywiście progi %
to taka myśl na teraz dla organizatorów, gdyby chcieli coś poucinać
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Żaba pisze:
Daw pisze:
Azz pisze:Pozatym stwierdzam, ze ta edycja nie jest przystosowana do grania zwyklego pitched battle.
Pozdro Azz
szkoda tylko że GW przy okazji nie stworzyła tych rewelacyjnych scenariuszy... bo obecne to picze z innymi strefami wystawienia :wink:
Wlasnie o to chodzi :] niestandardowe ale inne, 6'' od srodka i rezerwy sprawia ze nastawienie sie na tylko kusze+dziala moze sie nie sprawdzic, 9'' od srodka i od bocznych krawedzi troszke zbija armie w qpke, oraz wyladowanie calej artylerii na lewej/prawej flance przez niekorzystny rzut w 3 scenariuszu rowniez nie sprzyja poczatkowej rozgrywce, do tego dochodza break pointy i watchtower, naprawde wystarczy co ogarnietym posiedziec troszke nad tymi scenariuszami i na ich podstawie zlozyc kilka podobnych a zarazem ciutke roznych (przeciez nie chodzi o to ze przychodzi sie na turniej i w 1 bitwie rzuca k6 i wybiera scenariusz, organizator zaznacza, pierwszy scenariusz watchtower, drugi jakis tam, trzeci taki itd, naprawde proste do ogarniecia, dla przykladu moze podam, ze jakby gracze wh40k olali scenariusze to na stolach rzadzilyby takie wlasnie 40stkowe sloneczka/safh'y i inne zgiecia, jedni by plakali na forum a drudzy kupowali co trzeba), do tego trzeba rowniez dolozyc raczej inny system punktowania, a sprawe przegiec 8 edycyjnych/ niescislosci pozostawic do rozwiazania LS. Podsumowujac troche pracy i naprawde znow kazdy bedzie mogl cieszyc sie ta gra :].


Pozdro Azz

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

BTW, zna ktoś może jakiś alternatywny system w którym bardziej liczy się taktyka od kostek? I najlepiej jakby można wykorzystać battlowe figurki
Za gobosem: Warmachina/Hordy. Niestety figurek battlowych raczej nie wykorzystasz turniejowo, w grze domowej nie bedzie z tym problemu (po przeklejeniu na okragłe podstawki).

GW powinno wziasc u Privateera lekcję jak zrobic DOBRĄ (zbalansowaną i bez dziurów w zasadach) grę.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 735
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Fluffy pisze:
GW powinno wziasc u Privateera lekcję jak zrobic DOBRĄ (zbalansowaną i bez dziurów w zasadach) grę.

Pozdrawiam
Wcale tak super nie jest.Oni wyciągnęli wnioski z poprzedniej edycji,ale nadal balans leży i kwiczy.Nie mniej widać że kolejna edycja jest lepsza od poprzedniej, co w przypadku GW pozostaje nadal w strefie marzeń.

ODPOWIEDZ