Temple Guard
Moderator: Ziemko
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Temple Guard
Strasznie podobają mi się figurki i klimat Temple Guard. Figsy są na tyle fajne, że mimo iż są bardzo drogie, a znacznie taniej jest zrobić TG z Saurusów, to chyba zakupię sobie oddział oryginalnych, metalowych TG.
TG to elitarna wersja Saurusów - mają WS4, I2, scaly skin 5+ i stubborn. Stubborn na Ld8 cold blooded w połączeniu ze sztandarem armii daje zdawalność testów złamania na poziomie 98.9%, jak weźmie się Totem of Prophecy to TG sieją strach i są na niego odporni, dzięki czemu nie muszą obawiać się fear-outnumber.
Problemem jest wysoki koszt - 18 punktów za pieszego wojownika to bardzo dużo, z całej piechoty w WFB tylko Chosen Chaos Warriors kosztują więcej. Kiepskie jest także to, że halabarda nie jest opcjonalna. Praktycznie nigdy się jej nie używa, lepsza jest kombinacja "broń ręczna + tarcza", a halabarda w WFB kosztuje 2 punkty, więc bez niej TG kosztowaliby 16 punktów.
Chciałbym się dowiedzieć jak wystawiacie TG. W jakiej liczbie, kogo bierzecie z command group, jakie dajecie sztandary magiczne, czy wstawiacie do nich bohaterów. Chętnie poczytałbym też jakie macie doświadczenia z tym oddziałem - podajcie ciekawe przykłady udanych i nieudanych walk TG w Waszych bitwach.
TG to elitarna wersja Saurusów - mają WS4, I2, scaly skin 5+ i stubborn. Stubborn na Ld8 cold blooded w połączeniu ze sztandarem armii daje zdawalność testów złamania na poziomie 98.9%, jak weźmie się Totem of Prophecy to TG sieją strach i są na niego odporni, dzięki czemu nie muszą obawiać się fear-outnumber.
Problemem jest wysoki koszt - 18 punktów za pieszego wojownika to bardzo dużo, z całej piechoty w WFB tylko Chosen Chaos Warriors kosztują więcej. Kiepskie jest także to, że halabarda nie jest opcjonalna. Praktycznie nigdy się jej nie używa, lepsza jest kombinacja "broń ręczna + tarcza", a halabarda w WFB kosztuje 2 punkty, więc bez niej TG kosztowaliby 16 punktów.
Chciałbym się dowiedzieć jak wystawiacie TG. W jakiej liczbie, kogo bierzecie z command group, jakie dajecie sztandary magiczne, czy wstawiacie do nich bohaterów. Chętnie poczytałbym też jakie macie doświadczenia z tym oddziałem - podajcie ciekawe przykłady udanych i nieudanych walk TG w Waszych bitwach.
Ja również jestem w trakcie kompletowania oddziału TG
Moim zdaniem nie są warci swych punktów, Saurusi z Quetzlem to podobna jakość za niższą cenę. I wszystko jest w porządku, praktycznie nie ma różnicy między tymi 2 oddziałami, gdy się kontroluje sytuację na polu bitwy. Ale gdy coś "idzie nie tak" i nagle przeciwnik za sprawą farta w kościach / wejścia na flankę / Battle Bannera itp itd wygrywa Close Combat TG są nieocenieni ze swym Stubbornem. Jako początkujący gracz bez tego oddziału nie mogłem się obyć (mało kto jest w stanie wybić ten oddział do nogi przed końcem bitwy). Wystawiałem 18-20 zależnie od tego, co jeszcze miałem w rozpisce. Sprawdzali mi się dobrze, ale tylko w celu trzymania Slanna, łamaczem jakimś cudownym przy myślącym przeciwniku to nie są. Teraz raczej nie starcza mi dla nich miejsca w rozpisce...
Co do plusów: Stubborn na 3 kościach z Ld 8 i przerzutem od BSB, mogą wziąć WarBanner, WS4
Minusy: cena (18 pkt to baaardzo drogo za taki oddział), przymusowe halabardy (ja tylko raz je wyciągnąłem moimi TG, szarżowałem na fasta ), Slann nie może wyjść z tego oddziału, co wg mnie jest dużym minusem TG.
Moim zdaniem nie są warci swych punktów, Saurusi z Quetzlem to podobna jakość za niższą cenę. I wszystko jest w porządku, praktycznie nie ma różnicy między tymi 2 oddziałami, gdy się kontroluje sytuację na polu bitwy. Ale gdy coś "idzie nie tak" i nagle przeciwnik za sprawą farta w kościach / wejścia na flankę / Battle Bannera itp itd wygrywa Close Combat TG są nieocenieni ze swym Stubbornem. Jako początkujący gracz bez tego oddziału nie mogłem się obyć (mało kto jest w stanie wybić ten oddział do nogi przed końcem bitwy). Wystawiałem 18-20 zależnie od tego, co jeszcze miałem w rozpisce. Sprawdzali mi się dobrze, ale tylko w celu trzymania Slanna, łamaczem jakimś cudownym przy myślącym przeciwniku to nie są. Teraz raczej nie starcza mi dla nich miejsca w rozpisce...
Co do plusów: Stubborn na 3 kościach z Ld 8 i przerzutem od BSB, mogą wziąć WarBanner, WS4
Minusy: cena (18 pkt to baaardzo drogo za taki oddział), przymusowe halabardy (ja tylko raz je wyciągnąłem moimi TG, szarżowałem na fasta ), Slann nie może wyjść z tego oddziału, co wg mnie jest dużym minusem TG.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Dzięki za posta.
To prawda, że prawdziwą siłą TG jest stubborn. I właśnie dlatego Saurusy Quetzla czasem mogą ich zastąpić, czasem nie, zależnie od sytuacji.
Jak wystawiacie TG? Miniumum to chyba 16 tak, by ze Slannem (który zajmuje miejsce czterech TG) stworzyli oddział ustawiony 5x4. Można też wystawić 20 (6x4) lub maksymalnie 21 (5x5). Jeśli wstawiamy bohatera to można zmniejszyć liczebność o jednego wojownika. Więcej niż 21 TG to chyba przegięcie, kosztuje to strasznie dużo, choć na duuuże punkty w sumie pewnie można.
To prawda, że prawdziwą siłą TG jest stubborn. I właśnie dlatego Saurusy Quetzla czasem mogą ich zastąpić, czasem nie, zależnie od sytuacji.
Jak wystawiacie TG? Miniumum to chyba 16 tak, by ze Slannem (który zajmuje miejsce czterech TG) stworzyli oddział ustawiony 5x4. Można też wystawić 20 (6x4) lub maksymalnie 21 (5x5). Jeśli wstawiamy bohatera to można zmniejszyć liczebność o jednego wojownika. Więcej niż 21 TG to chyba przegięcie, kosztuje to strasznie dużo, choć na duuuże punkty w sumie pewnie można.
TG to moja ulubiona jednostka. Mam 16 z V edycji, 16 konwertowanych i 15 z nowej edycji. Mam zamiar jeszcze dokupić 10 z nowej edycji.
Ja ogólnie wystawiam i zawsze wystawiałem po 16. FCG i Huanchi's Blessed Totem (od wielkiego dzwonu jak miałem też kawę z Huanchim to Temple dostawali War Banner). Ogólnie rzeczywiście są drodzy ale bardzo często potrafią wytrzymać niewyobrażalnie wiele. Są podstawą mojej armii i już nie raz ratowali mi dupę. A Huanchi's Blessed Totem daje im dodatkową mobliność, więc w ofensywie też mogą sporo namieszać. Jak się dobrze ustawią to mogą dzięki szarżom spory kawałek stołu zwiedzić.
Poza tym moga wywieźć Slanna na środek pola bitwy dzięki czemu ten ma dużo lepszy zasięg zarówno czarów jak i daje lepszy zasięg przerzutów i liderki jako BSB i generał.
Teraz myślę, żeby TG brać więcej. 20 albo 25. I ewentualnie zamiast Huanchiego dawać im Sun Standar of Chotec (chociarz na to się pewnie nie zdecyduję).
Ciekawą opcją ale dość drogą jest wstawianie jakiejś puszki do TG. Wtedy nawet smoki mogą się schować bo nawet pierwszej tury swojej szarży raczej nie ustoją. Natomiast mając Slanna 2 generacji to sloty hero są już raczej zapchane (priest+biegacz), dlatego ostatnio starałem się trochę to pogodzić i biorę biegacza z 0+AS (ES+quetzl) i Mark of the Old Ones. W razie czego może robić jako trochę gorsza puszka, ale wystarczająca by smok nie nabił woundów. Chociarz często korci żeby pobiegać
Ja ogólnie wystawiam i zawsze wystawiałem po 16. FCG i Huanchi's Blessed Totem (od wielkiego dzwonu jak miałem też kawę z Huanchim to Temple dostawali War Banner). Ogólnie rzeczywiście są drodzy ale bardzo często potrafią wytrzymać niewyobrażalnie wiele. Są podstawą mojej armii i już nie raz ratowali mi dupę. A Huanchi's Blessed Totem daje im dodatkową mobliność, więc w ofensywie też mogą sporo namieszać. Jak się dobrze ustawią to mogą dzięki szarżom spory kawałek stołu zwiedzić.
Poza tym moga wywieźć Slanna na środek pola bitwy dzięki czemu ten ma dużo lepszy zasięg zarówno czarów jak i daje lepszy zasięg przerzutów i liderki jako BSB i generał.
Teraz myślę, żeby TG brać więcej. 20 albo 25. I ewentualnie zamiast Huanchiego dawać im Sun Standar of Chotec (chociarz na to się pewnie nie zdecyduję).
Ciekawą opcją ale dość drogą jest wstawianie jakiejś puszki do TG. Wtedy nawet smoki mogą się schować bo nawet pierwszej tury swojej szarży raczej nie ustoją. Natomiast mając Slanna 2 generacji to sloty hero są już raczej zapchane (priest+biegacz), dlatego ostatnio starałem się trochę to pogodzić i biorę biegacza z 0+AS (ES+quetzl) i Mark of the Old Ones. W razie czego może robić jako trochę gorsza puszka, ale wystarczająca by smok nie nabił woundów. Chociarz często korci żeby pobiegać
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Problemem z TG jest to, że oni w odpowiedniej liczbie i dopakowany Slann kosztują w sumie ok. 1000 punktów, więc na 2000 pkt. zostaje nam tylko ok. 1000 pkt. do wykorzystania. A że wszystko w Lizakach jest drogie (oprócz skinków) to trzeba złożyć rozpiskę bardzo mądrze, ale na pewno jest to możliwe (gdyby nie było skinków to byłaby tragedia - armia byłaby strasznie mało liczebna i podatna na ostrzał).
moze to zgorszy ludzi ]:->
ale ja na twoim miejscu jak tak ci sie oni podobaja kup figurki tg a uzywaj ich jako saurusow ]:->
co ty na to?
ale ja na twoim miejscu jak tak ci sie oni podobaja kup figurki tg a uzywaj ich jako saurusow ]:->
co ty na to?
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiem, że to miał byc dowcip z Twojej strony, ale żebyś wiedział - gdybym ich kupił to bym ich używał w zależności od rozpiski raz normalnie (jako TG) a czasem jako Saurusy (szczególnie pasują na Saurusy Quetzla z włóczniami, bo ich halabardy przypominają włócznie i wyglądają na lepiej opancerzonych, niż zwykłe Saurusy).max pisze:moze to zgorszy ludzi ]:->
ale ja na twoim miejscu jak tak ci sie oni podobaja kup figurki tg a uzywaj ich jako saurusow ]:->
co ty na to?
Sekudne Was zostawic samym sobie i juz sie zaczyna MAx , Slanesz - prosze o spokoj , nie spamowac...
Ja wielokrotnie grałem z lizakami na TG (gram bretą) i powiem wam że do slanna dokopać się da jak jest 16-20 TG ale jak już jest 24 to nie ma bata zeby zrobic to w 6 tur nawet z taką ilością ciężkiej jazdy. Może wyda się wam to drogie etc ale IMO najbardziej optymalną liczbą dla TG jest 24 ;]
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
24 to straszny koszt. No i jak ich ustawić? Slann zajmuje miejsce 4 TG, więc tak jakby było ich 28. Ustawienie 7 x 4 jest bez sensu, za szybko (już przy 3 zabitych TG) tracimy pełen bonus za szeregi:Jagal pisze:Ja wielokrotnie grałem z lizakami na TG (gram bretą) i powiem wam że do slanna dokopać się da jak jest 16-20 TG ale jak już jest 24 to nie ma bata zeby zrobic to w 6 tur nawet z taką ilością ciężkiej jazdy. Może wyda się wam to drogie etc ale IMO najbardziej optymalną liczbą dla TG jest 24 ;]
GGGGGGG
GGGSSGG
GGGSSGG
GGGGGGG
G = Temple Guard
S = Slann
Przy 6 w szeregu wyglądałoby to tak:
GGGGGG
GGSSGG
GGSSGG
GGGGGG
GGGG
Tu tracimy pełen bonus za szeregi dopiero przy 6 zabitych!
Przy 5 w szeregu wygląda to tak:
GGGGG
GGSSG
GGSSG
GGGGG
GGGGG
GGG
Tutaj tracimy pełen bonus za szeregi przy 9 zabitych!
A Wy jak i w jakiej liczbie wystawiacie TG? 5 czy 6 w szeregu (więcej jest wg mnie kompletnie bez sensu)?
Przy 20+ TG moim zdaniem ustawienie 6 w szeregu zaczyna być bardzo sensowne (łatwiej coś złapać, a mając Huanchiego to już szczególnie). Wtedy 2 ustawienia są sensowne - 5 i 6 w szeregu. Przy mniej niż 20 raczej tylko 5 w szeregu się opłaca wystawiać.
Jak myślicie co jest lepsze - Temple Guardzi czy Hammererzy ?
I jeszcze jedno. Próbował ktoś kiedyś brać Cupped Hands of the Old Ones na Slannie (5+ ward dla regimentu) ?? Wtedy na defense można smiało iść do przodu. Wtedy Slann musi mieć jednak Cupped Hands of the Old Ones i Plaque of Protection. Co za tym idzie traci +1 zaklęcie co jest dość istotne dla 2 generacji. No i musimy brać 2 szamanów (jeden na diadem, drugi na 2xDS). Co za tym idzie odpada biegacz. Jednak wtedy klocek TG zystkuje zajebista odporność (szczególnie jak damy mu jeszcze Sun Standard of Chotec). Myślę o czymś podobnym bo ostatnio na defensy nie mogę nosa wychylac bo mi 16 TG tną :/ Nie mogę się tylko przełamać z powodu braku biegacza.
Jak myślicie co jest lepsze - Temple Guardzi czy Hammererzy ?
I jeszcze jedno. Próbował ktoś kiedyś brać Cupped Hands of the Old Ones na Slannie (5+ ward dla regimentu) ?? Wtedy na defense można smiało iść do przodu. Wtedy Slann musi mieć jednak Cupped Hands of the Old Ones i Plaque of Protection. Co za tym idzie traci +1 zaklęcie co jest dość istotne dla 2 generacji. No i musimy brać 2 szamanów (jeden na diadem, drugi na 2xDS). Co za tym idzie odpada biegacz. Jednak wtedy klocek TG zystkuje zajebista odporność (szczególnie jak damy mu jeszcze Sun Standard of Chotec). Myślę o czymś podobnym bo ostatnio na defensy nie mogę nosa wychylac bo mi 16 TG tną :/ Nie mogę się tylko przełamać z powodu braku biegacza.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Karol J pisze:Przy 20+ TG moim zdaniem ustawienie 6 w szeregu zaczyna być bardzo sensowne (łatwiej coś złapać, a mając Huanchiego to już szczególnie). Wtedy 2 ustawienia są sensowne - 5 i 6 w szeregu. Przy mniej niż 20 raczej tylko 5 w szeregu się opłaca wystawiać.
No to widzę, że myślimy podobnie
Jak myślicie co jest lepsze - Temple Guardzi czy Hammererzy ?
TG mają lepszy M, Ld (bo Ld8 cold blooded jest lepsze od zwykłego Ld9, na dodatek TG korzystają z Ld9 Slanna) oraz 2A.
Hammerers mają lepszy WS oraz możliwość "darmowej" (gdy jest z nimi Lord) odporności na strach i terror.
No i różnica punktowa jest ogromna, TG z tarczą kosztuje aż 18 punktów, Hammerer z tarczą tylko 13 punktów. I obawiam się, że ta ogromna, 5-punktowa różnica sprawia, że Hammerers są lepsi (na dodatek mają dostęp do fajniejszych sztandarów magicznych).
I jeszcze jedno. Próbował ktoś kiedyś brać Cupped Hands of the Old Ones na Slannie (5+ ward dla regimentu) ?? Wtedy na defense można smiało iść do przodu. Wtedy Slann musi mieć jednak Cupped Hands of the Old Ones i Plaque of Protection. Co za tym idzie traci +1 zaklęcie co jest dość istotne dla 2 generacji. No i musimy brać 2 szamanów (jeden na diadem, drugi na 2xDS). Co za tym idzie odpada biegacz. Jednak wtedy klocek TG zystkuje zajebista odporność (szczególnie jak damy mu jeszcze Sun Standard of Chotec). Myślę o czymś podobnym bo ostatnio na defensy nie mogę nosa wychylac bo mi 16 TG tną :/ Nie mogę się tylko przełamać z powodu braku biegacza.
Właśnie też mnie to na początku zdziwiło, że nikt nie bierze CHotOO. Ja zawsze lubię maksymalnie chronić oddział, szczególnie tak drogi. Ale potem trochę poczytałem o tym w necie i zgadzam się ze stwierdzeniem, że jednak priorytetem jest ochrona Slanna. Gdy zginie od ostrzału kilku TG (którzy normalnie mieliby szansę przeżyć dzięki wardowi 5+) to jeszcze nie jest tragedia, gdy ginie Slann - to koniec, szczególnie gdy jest starej generacji. Więc niestety Plaque of Protection ma pierwszeństwo. Można rzeczywiście dać i CHotOO i PoP, ale wtedy Slann nie może wziąć nic więcej. Pewnie kiedyś wypróbuję tę kombinację, ale chyba jednak jest nieopłacalna. Jeśli nie bierzemy więc CHotOO to możemy chronić TG w jeszcze jeden sposób - Sun Standard of Chotec. I to jest dla mnie najważniejszy sztandar dla TG (choć gdybym brał też kawalerię to miałbym dylemat, bo SSoC też by się jej przydał), choć prawie nikt go nie bierze, ludzie wolą War Banner lub Huanchi's Blessed Totem. Oczywiście wszystko zależy od przeciwnika, jeśli jego ostrzał jest słaby lub w ogóle nie istnieje to życie jest łatwiejsze i nie trzeba brać tych ochronnych Plaques i sztandaru Z drugiej strony zauważ, że Skinki jako screen są w stanie spełnić część roli CHotOO i Sun Standard chroniąc TG przed częścią ostrzału, natomiast PoP raczej nie zastąpi Ci nic, bo Slann jest Large Targetem.
Tylko, że Sun Standard of Chotec jest dużo gorszy od Cupped Hands of the Old Ones jesli nie brac pod uwagę tego, że to na Slannie aż 50 pkt zajmuje.
5+ ward na wszystkie armaty, bolce, klopy - tego skinkwy screen nie powstrzyma... No a bez 2+ warda nie ma co z lasu na strzelajace armie wychodzic...
5+ ward na wszystkie armaty, bolce, klopy - tego skinkwy screen nie powstrzyma... No a bez 2+ warda nie ma co z lasu na strzelajace armie wychodzic...
Jak myślicie - czy 30 TG to liczba wystarczająca, żeby być prawie pewnym że mi ich nie rozkręcą ? Wiem, że pytanie może wydawać się głupie, bo to zależy od paru czynników ale proszę o taką ogólną odpowiedź. Weźcie pod uwagę, że reszta armii jest uszczuplona przez taką ilość templi. Oto rozpiski, które zrobiłem z duzym klockiem TG:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=3705
Co o nich sądzicie ? (myslę, żeby jakoś wcisnąć jeszcze 2 (lub 1+biegacz) TG bo wtedy mam piękny idealnie kwadratowy klocuszek 6x6 )
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=3705
Co o nich sądzicie ? (myslę, żeby jakoś wcisnąć jeszcze 2 (lub 1+biegacz) TG bo wtedy mam piękny idealnie kwadratowy klocuszek 6x6 )
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
30 siejących strach TG (dzięki Totem of Prophecy) po prostu nie da się wybić Ciekawy pomysł z tą rozpiską
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Klocek 6x6 jest niemożliwy do zjedzenia ?? Ale mnie rozbawiliście. To ma (o ile dobrze licze) 225 cm kwadratowych. Aż ciężko jest w to nie trafić z katapulty / działa czy czegokolwiek innego tego typu.
Poza tym taki oddział kosztuje tyle punktów, że szkoda gadać. 1100 ?? 1200 ?? Jeśli w środku siedzi biegacz to jeszcze więcej.
O manewrowności takiego klocka juz nawet nie wspominam.
Samą magią Slanna bitwy sie nie wygra, a przy takiej rozpie (ma na myśli taką) nie za bardzo ma się czym łapać punkty.
Pozdrawiam
Poza tym taki oddział kosztuje tyle punktów, że szkoda gadać. 1100 ?? 1200 ?? Jeśli w środku siedzi biegacz to jeszcze więcej.
O manewrowności takiego klocka juz nawet nie wspominam.
Samą magią Slanna bitwy sie nie wygra, a przy takiej rozpie (ma na myśli taką) nie za bardzo ma się czym łapać punkty.
Pozdrawiam
Na takie turbo defensy jak dwarfy można się schować z tyłu i posłać terki i biegacza (ze steeda) żeby zaczęli zamiatać maszynki (nie muszą wszystkiego rozwalac - muszą tylko osłabić strzelanie, żebym mógł wyjść templami). Jak sprzątną 2x organki i cos jeszcze ugryzą to już mozna spokojnie wyjść.
Wiadomo, że jak stanę na środku, podam Ci dystans i Ty bedziesz napierdalal ze wszystkiego co masz to praktycznie wszystko rozwalisz defensem. Tylko, że ja raczej nie koniecznie bede chciał tak zrobić ...
Wiadomo, że jak stanę na środku, podam Ci dystans i Ty bedziesz napierdalal ze wszystkiego co masz to praktycznie wszystko rozwalisz defensem. Tylko, że ja raczej nie koniecznie bede chciał tak zrobić ...