8 edycja: WIN or FAIL?

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ

8 edycja: win or fail

Czas głosowania minął 4 sie 2010, o 15:39

Win: najlepsza edycja Warhammera
93
41%
Fail: prosta i głupia
78
34%
Nie mam zdania / trudno powiedzieć
56
25%
 
Liczba głosów: 227
Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Re: 8 edycja: WIN or FAIL?

Post autor: Dymitr »

tomekjar pisze:a potem reform po przegranej walce na Ld10
my to chyba gramy w różne gry...
powiedz mi kiedy tak się da zrobić? bo o ile pamietam to ten reform po przegranej walce robi sie na LD z takim minusem jaki się z CR dostało. Chyba, że masz gdzies 11LD i przegrałes o 1 to wtedy spoko
Pozdro
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

WL mają cholernego stuborna -.-
Ale ja tez sie zastanawiam skąd sie wzieło az 10 dla mnie jedyna mozliwą opcja jest 9 :?
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

Możliwe, że ze sztandaru +1 do LD. Chyba, że już takowy wliczacie. Ogólnie potrzeba w takim oddziale szefa z ld 9, który nie jest generałem i można dzięki temu mieć w sumie 10 ld.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

Mengile nie były odporne na warhammera. Były całkiem odporne na demony, Ale bez większych problemów szło je pociąć właściwie każdą armią. No, chyba że były wystawione w DE, to faktycznie był problem. Inaczej to magia, kowboje, biegacze, zionięcia+terror, i jako miły bonus - fakt, że w szarży składało je niemal wszystko. Porównaj to z klockiem całkowicie odpornym na magię, całkiem odpornym na strzelanie, z niezabijalnym magiem, którego wg GW nie imaja się misscasty (koleś jest eterykiem, a hity z misscastów są niemagiczne :| ), który przyjmuje na klatę dowolną szarżę i się z przeciwnika śmieje... Ataki na bok i tył są śmieszne, a krzywdę są wstanie mu zrobić conajwyżej 4 armie w grze, z czego 2 przy fartownych rzutach na scaterce (bretka i woch). A, złapanie Bsb jest właściwie awykonalne - wpadasz kowbojem z magiczna bronia - czelendż od arcy, bez mag ataków - czelendż z arcy, masz z bazy magiczne ataki? - czelendż czempionem. Trzeba naprawdę wielopiętrowej kminy, łączonych, przekombinowanych szarż (LOSOWYCH!!!!!), żeby kloc przestał być odporny na magię.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

z niezabijalnym magiem, którego wg GW nie imaja się misscasty (koleś jest eterykiem, a hity z misscastów są niemagiczne :| )
Eee, na pewno :roll: ? :
Q: What are ‘magical attacks’? (p68)
A: All attacks made by spells and magic items are considered
to be magical attacks, as are all attacks that are specifically
noted as being magical attacks. Shots fired from magical items
are also considered to be magical attacks, unless their
description specifically states otherwise. Hits inflicted by rolls
on the Miscast table are treated as magical attacks.
Sprawdź zanim powiesz :P :roll: .....
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Eltharion pisze:WL mają cholernego stuborna -.-
Ale ja tez sie zastanawiam skąd sie wzieło az 10 dla mnie jedyna mozliwą opcja jest 9 :?
Reksio pisze:Możliwe, że ze sztandaru +1 do LD. Chyba, że już takowy wliczacie. Ogólnie potrzeba w takim oddziale szefa z ld 9, który nie jest generałem i można dzięki temu mieć w sumie 10 ld.
Oczywiście, że jest możliwy Stubborn na 10 z przerzutem i nie potrzeba do tego żadnych sztandarów. Bohater w oddziale Stubborn (lub Steadfast) sam jest pod działaniem tych zasad i je posiada - Prince o ile dobrze pamiętam ma 10Ld, więc po wejściu do WL jest to 10Ld na Stubbornie (z przerzutem od najbliższego BSB). No i już nie mówiąc o enchanted itemie z commonów za 35pkt. który daje Stubborna.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

eliah91 napisał(a):
Jab napisał(a):
True, ale 4 słoneczka

Kee?


Zanim postniesz to przeczytaj o czym się mówi/pisze.
True, ale 4 słoneczka na 4 różnych magach dają Ci tą wygodę że możesz je puszczać z różnych stron w ten sposób wycinając jak najwięcej, tak więc jest pewna różnica.



Sam sie na tym złapałem pare postow wczesniej, sorry ale to nie 7 ed i nie można miec wiecej jak JEDNO słoneczko

Także Eliah ma tutaj rację, skoro sie dziwi 8)

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

Oczywiście, że można mieć - wystarczy mieć magów ze znajomością całego lore.

Awatar użytkownika
Don_Silvarro
Chuck Norris
Posty: 508
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Don_Silvarro »

Nie możesz mieć w armii więcej niż jednego maga używającego danej szkoły magii. Kropka.

To, że dasz gościowi przedmiot, który pozwala mu znać wszystkie sześć (siedem) czarów z wybranej szkoły, nie ma tu nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Don_Silvarro pisze:Nie możesz mieć w armii więcej niż jednego maga używającego danej szkoły magii. Kropka.
mozesz. kropka.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Don_Silvarro pisze:Nie możesz mieć w armii więcej niż jednego maga używającego danej szkoły magii. Kropka.
Czyli nie można mieć w armii 3 wampirów z Lore of the Vampires? Ciekawe...

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

nie można miec w armii więcej niż jeden taki sam czar chyba że to signature spell.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Don_Silvarro
Chuck Norris
Posty: 508
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Don_Silvarro »

Fakt, zapędziłem się, mea culpa.

Co nie zmienia faktu, że czarów dublować nie można, więc dwóch lub wiecej magów ze słońcem nie będzie. Znajomosć całego lore'a w praktyce ten lore dla innych magów zamyka.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

chyba, ze ten inny mag wykupuje konkretny czar lub zna caly lore.

Wiec mozna miec kilka sloneczek. Glownie w wampirach

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Znajomosć całego lore'a w praktyce ten lore dla innych magów zamyka
Widocznie masz inną praktykę.

Awatar użytkownika
Raptor
Kretozord
Posty: 1990
Lokalizacja: True Legion Kraków!!!

Post autor: Raptor »

Dodam od siebie że smutny się ten battl zrobił i sprzedaje ludki :(

pozdro
Obrazek

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

Reksio pisze:Możliwe, że ze sztandaru +1 do LD. Chyba, że już takowy wliczacie. Ogólnie potrzeba w takim oddziale szefa z ld 9, który nie jest generałem i można dzięki temu mieć w sumie 10 ld.
Ale jak najbardziej może być generałem.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tak to jest jeden z bugow tego przedmiotu chyba :>

dagome
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114

Post autor: dagome »

Czolem.

Dalem fail ale niestety tak jest skonstruowana ankieta ze nie da sie odpowiedziec wedlug widzimisie tylko jak w sondazach wyborczych. I podkreslam ze nie znaczy to ze uwazam poprzednia edycje za lepsza.

Anyway.

Bardzo duuuuuuuuuuuuzym minusem warhamca stala sie losowosc. Wszedzie sie rzuca na wszystko. losowe szarze moim zdaniem to sredni pomysl. mniejszy wplyw na gre ma przemyslenie dowodzacego niz rzut koscia. Kazdy gracz O&G powinien teraz mi przyklasnac. Wiem co mowie. jezeli mam w lesie oddzial savage orcow to zanim cokolwiek zrobie musze wykonac cztery testy. CZTERY!! a to dopiero jeden oddzial. Prosilbym o nie pisanie bzdetow taka masz armie i taki jej klimat, bo nie chcialbym miec takiej armii i p*****le taki klimat a bardzo lubie orki i chicalbym nimi miec realne szanse zwyciestwa tylko ze sa zezszmacone.
Zanim wyjde z lasu savagami najpierw robie animozje RZUT,(ktora oczywiscie moze mnie ukrocic) jak juz zrobie animozje to czas na powstrzymanie sie od szarzy RZUT, jezeli tego nie zrobie nastepuje szarza RZUT. jezeli wybiegam z lasu to oczywiscie testuje DT RZUT. Jezeli nie szarzuje to chce zrobic reforma i wyjsc z lasu RZUT pod warunkiem ze RZUT zdam test jezeli wrog jest w osmiu calach(wiem wiem w siodemce nie moglem marszowac wogole). A to dopiero pierwszy regiment.

Druga rzecz ze przepasiono piechote i to absolutnie. Nie wiem czy wogole jest sens wystawiac kawalerie, bo zatrzymuje sie na pierwszym lepszym klocku ze steadfastem i tylko czeka na atak z flanki, a jak wiadomo kawaleria punktowo jest droga.

TLoS- absurd calkowity. Nic mnie nie powstrzymuje od tego zeby postawic spear chukka'e na kamyku ktory ma 10 centymetrow bo to taka konwersja a widze wszystko. Uwazam ze poprzednie rozwiazanie za duzo lepsze, poniewaz juz kilka razy przeciagalem nitke z balist nad regimentami, tracajac tym samym sztandary(ktore sie oczywiscie nie licza) i klocac sie ze przesunalem figurke nitka bo przed chwila nie bylo widac. wiekszosc terenow jest umowna i tak na przyklad wzgorze ma 3 centymetry a domek postawiony na stole ma 15cm. Zeby zrozumiec skale zjawiska polecam wyjechac do chlopa malorolnego zobaczyc chalde gnoju za jego domem bo to mniej wiecej taki stosunek.Nawet Endrju L. nie odwazylby sie nazwac tego wzgorzem. lasy zaslaniaja tak jak drzewka w nim postawione:D smiech na sali.

Mozna by tak bez konca. inne kwestie.


Magia. Osobiscie nie uwazam zeby byla przegieta. W 6ce i 7ce bardzo mnie irytowalo ze nie mozna nia nic zrobic, za wyjatkiem kilku czarow i brakowalo mi uderzenia magia z 5ej edycji. ale po kolei. Dlaczego nieprzegieta?? Po kolei. Na starcie mozesz miec tylko jeden dany czar w armii (za wyjatkiem 0nek) wiec pierwszy blok. drugi blok to losowe kosci do PD, trzeci blok to wysoki pool DD do tego dochodza scrolle itp. kolejny blok to IFka z miscastem a dokladnie to tabelka miscasta ktora jest strrraszna.jezeli raz wyrzucisz IFke bedziesz sie zastanawial czy warto rzucic nastepna. Na prawidlowe rzucenie czaru sklada sie bardzo wiele czynnikow zaczynajac od wylosowania go, tym bardziej ze powychodza ksiazki do armii z czarami dedykowanymi i przedmiotami z MRami albo chamskimi arcanami jak przedmiot lizakow oddajacy innym magom miscasty:D a generalnie magia robi w koncu to co powinna robic magia. Na*****lac bo za przeproszeniem D6 z S4 to moga rzucac Sigfried i Roy albo Copperfield. Placisz 100 pkt za goscia ktory ma rzucic D6 z S4 pod warunkiem ze mu wyjdzie rzut, nikt go nie zdispeluje a na koniec rzucasz 1 hitow.Prooosze.

Najwiekszym plusem tej edycji jest w reszcie uregulowanie zasad. Nie chodzi mi o nieomylnosc rzeczonych bo te oczywiscie sa dziurawe, ale w koncu nie bedzie nadinterpretacji tego samego pomyslu poniewaz w czyjejs ksiazce jest napisane to samo ale innymi slowami, a tak mamy napisane czarno na bialym. SM maja ASF (patrz do ksiazki) a nie opis ze ich ASF jest lepszy bo jest ze zdolnosci a twoj z przedmiotu i u mnie jest napisane ze bija pierwsi a u ciebie ze bija pierwsi "regardles of initiative".
szkoda tylko ze potrzeba bylo az 7miu edycji zeby na to wpasc.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

dagome pisze:
Magia. Osobiscie nie uwazam zeby byla przegieta. W 6ce i 7ce bardzo mnie irytowalo ze nie mozna nia nic zrobic, za wyjatkiem kilku czarow i brakowalo mi uderzenia magia z 5ej edycji. ale po kolei. Dlaczego nieprzegieta?? Po kolei. Na starcie mozesz miec tylko jeden dany czar w armii (za wyjatkiem 0nek) wiec pierwszy blok. drugi blok to losowe kosci do PD, trzeci blok to wysoki pool DD do tego dochodza scrolle itp. kolejny blok to IFka z miscastem a dokladnie to tabelka miscasta ktora jest strrraszna.jezeli raz wyrzucisz IFke bedziesz sie zastanawial czy warto rzucic nastepna. Na prawidlowe rzucenie czaru sklada sie bardzo wiele czynnikow zaczynajac od wylosowania go, tym bardziej ze powychodza ksiazki do armii z czarami dedykowanymi i przedmiotami z MRami albo chamskimi arcanami jak przedmiot lizakow oddajacy innym magom miscasty:D a generalnie magia robi w koncu to co powinna robic magia. Na*****lac bo za przeproszeniem D6 z S4 to moga rzucac Sigfried i Roy albo Copperfield. Placisz 100 pkt za goscia ktory ma rzucic D6 z S4 pod warunkiem ze mu wyjdzie rzut, nikt go nie zdispeluje a na koniec rzucasz 1 hitow.Prooosze.
=D>
Nic dodać nic ująć jeśli chodzi o magię. Mag lord (sam lub ze świtą pomniejszych leszczy) nie powinien wsławiać się zabiciem dwóch skinków podczas całej bitwy.

Co do ankiety - wybrałem opcję trzecią gdyż narazie zagrałem dopiero dwie bitwy na 2500 ale już wiem że gra się szybciej i nie jestem ograniczony w składaniu rozpisek do "jedynych słusznych kombinacji" (zreszta i tak nigdy na nich nie grałem). Dużo kwestii zostało wyjaśnionych a magia jak wspomniał dagome jest taka jak ma być. Może łatwo mi tak mówić bo gram Dwarfami aktualnie i jedyne co przeciwnikom się udało rzucić do tej pory to czary z IFek...

Jeśli chodzi o losowość:
1. Zdawanie testu LDczy w w trudnych warunkach bitwy grupa dowodzenia jest w stanie wykrzesać z oddziału coś więcej niż jeden reform - TAK!
2. Rzut czy świerzy oddział 40 orków szarżuje na 16 czy 6 cali i przez to zatrzymuje się przed moim dwarf-plutonem i mi jest aż głupio redukować go do 10 sztuk - NIE!

Co do terenów - trzeba będzie poprostu zrobić nowe makiety, żeby wzgórza (góry, górki, pagórki) rzeczywiście coś zasłaniały. Lasy są do pupy (chyba że się je gęsto przemodeluje ale wtedy się nic tam nie postawi, poza sytuacją gdy umawiasz się z przeciwnikiem że lasy są tak gęste jak przed usunięceim z nich drzewek w celu postawienia oddziału) bo co 6 tylko jest normalny.

ODPOWIEDZ