Dział "War machines in close combat" str. 110 rulebooka

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Jak strzelasz to tak, na T maszyny. Jak walczysz to na T zalogi. Walka wyglada tak samo jak w 7. (pomijajac fakt, ze masz limit zolnierzykow, ktore moga bic sie z zaloga). Wszystko masz ladnie opisane na 110. stronie RBGrolshek pisze:To teraz ja mam pytanko. Atakując maszynę biję po swojej inicjatywie jako pierwszy i przebijam się przez T7 ? Nie mogę bić po załodze ? Przecież to totalny kolejny bezsens tej edycji... Nie mogę wyrżnąć obsługi działa tylko muszę rozwalać potężne działo ? Jaki sens ma szarża fasta na działo która w normalnej grze i rzeczywistości masakruje jakiekolwiek maszyny ?
T maszyny używasz przy strzelaniu. Podczas walki walisz normalnie po obsłudze. To znaczy nie do końca normalnie, bo są jakieś tam ograniczenia we ilości modeli bijących itp, ale ogólnie po statach obsługi.Grolshek pisze:To teraz ja mam pytanko. Atakując maszynę biję po swojej inicjatywie jako pierwszy i przebijam się przez T7 ? Nie mogę bić po załodze ? Przecież to totalny kolejny bezsens tej edycji... Nie mogę wyrżnąć obsługi działa tylko muszę rozwalać potężne działo ? Jaki sens ma szarża fasta na działo która w normalnej grze i rzeczywistości masakruje jakiekolwiek maszyny ?
kauczuk pisze:mysle ze to najlepszy przyklad tego ze najpierw trzeba duzo duzo duzo pograc by nauczyc sie zasad by potem dopiero narzekac na ta straszna 8edycjeGrolshek pisze:Przecież to totalny kolejny bezsens tej edycji...
bez urazy
1+kauczuk pisze:mysle ze to najlepszy przyklad tego ze najpierw trzeba duzo duzo duzo pograc by nauczyc sie zasad by potem dopiero narzekac na ta straszna 8edycjeGrolshek pisze:Przecież to totalny kolejny bezsens tej edycji...
bez urazy
Nie. Wynik na kościach bez modyfikatorów musi wynieś 1 lub 2. W przeciwnym razie mag 2 levelu nie miał by szans stracić koncentracjiczy ten modyfikator jest odejmowany rzutowi (przeciwnik wyrzucił np 1,2 suma 3)
w takim przypadku może mu niewyjść czar
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Ale jest wyraźnie w tym cytacie napisane, że "can always choose" ... to wypiera ewidentnie tok myślenia, że nie można zamienić w ogóle na "0" czar żadnej z wyrzuconych kości. Po prostu dla tych co nie wybierają żadnego "replacement spell" lub po prostu nie mają takiej możliwości wtedy zawsze mogą wybrać "signature spell" zamiast innego czaru wyrzuconego na kościach.majzownik pisze:Nieprawda. Na '0' (signature spell) można zamienić dowolny czar po wybraniu czarów za te już zduplikowane.Jeśli masz już zajęte wszystkie 6 normalnych czarów (bo na przykład masz zdolność Loremaster na czarodzieju który generował czary jako pierwszy), to kolejny czarodziej z tej samej szkoły nie weźmie już żadnych czarów - chyba, że ma zdolność pozalającą mu znać cały lore lub konkretne czary.Ruleboook, str. 409 'SIGNATURE SPELLS' pisze:After choosing replacement for duplicate spells, a wizard can always choose to substitute one of the spells he rolls with the signature spell (...).
Odpitol sie ode mnie (ofc bez urazy). To jedna jedyna z 284 rzeczy które mnie wkurwiają w tej edycji... Jesteś ostatnią osobą która powinna mnie oceniać... (bez urazy ofc)...kauczuk pisze:mysle ze to najlepszy przyklad tego ze najpierw trzeba duzo duzo duzo pograc by nauczyc sie zasad by potem dopiero narzekac na ta straszna 8edycjeGrolshek pisze:Przecież to totalny kolejny bezsens tej edycji...
bez urazy
moze tylko stracic koncentraje jesli czar nie bedzie mial casting value po bonusach (+ z lev i minus z cascetu)Jankiel pisze:Nie. Wynik na kościach bez modyfikatorów musi wynieś 1 lub 2. W przeciwnym razie mag 2 levelu nie miał by szans stracić koncentracjiczy ten modyfikator jest odejmowany rzutowi (przeciwnik wyrzucił np 1,2 suma 3)
w takim przypadku może mu niewyjść czar
skoro zna randomowy lore to ma 7 czarowSkoro ma lev 2 to zna 2 czary.
na to wyglada.To w Takim razie jeżeli mag ma MasterLore - dowolnie jaki to blokuje wszystkie czary 1-6 dla pozostałych magów wielopoziomowych...????
tak wampirki maja swoje zasady. 0 maja niezaleznie od innych czarow1. Czy zgodnie z tym co jesst napisane w AB Vampir mając 1lvl Necro i automatycznie znając czar 0 - losuje jedną kością w Lore of Vampires a ponadto z automatu zna Invocation - signature spell inczej mówiąc?
necromanta nie wybiera tylko kupuje kolejne czary. Wiec poza nekromantami inni bohaterowie tego czaru miec nie moga2. Natomiast pomimo czarów które zostały wylosowane przez Vampirów, Necromanta z kolei wybiera sobie spośród 3-ech pierwszych czarów necromanckich omijając powtarzanie się czarów?
moze miec wiecej rzeczy niz te 1+ save (np. chaos armour juggernaut i tarcza lub herald z giftem i jugerem) ale save jest co najwyzej 1+Czy bohater może mieć save lepszego niz 1+?
Po lektórze RB myslałem, że nie, ale po erracie mam wrazenie, że może i wtedy np. hit z siłą 6 w goscia z 0+ savem powoduje, iż udny rzut obronny wychodzi na 3+.
Blokuje wszystkie czary z lora który sam zna - sposób jest na to prosty - wylosować najpierw czary czarodziejami bez zasady Loremaster zanim się wystawi gościa znającego wszystkie czary.Shino pisze:na to wyglada.To w Takim razie jeżeli mag ma MasterLore - dowolnie jaki to blokuje wszystkie czary 1-6 dla pozostałych magów wielopoziomowych...????
Chyba że najpierw wystawi się wampira - czary losujemy przed wystawieniem czarodzieja, a nie przed wystawianiem w ogóle. Wampir nie może zblokować czarów nekromacie, więc najpierw na stół wąpierz (i jego czary), a później nekromanta ze swoimi wykupionymi.necromanta nie wybiera tylko kupuje kolejne czary. Wiec poza nekromantami inni bohaterowie tego czaru miec nie moga2. Natomiast pomimo czarów które zostały wylosowane przez Vampirów, Necromanta z kolei wybiera sobie spośród 3-ech pierwszych czarów necromanckich omijając powtarzanie się czarów?
to nie jest sposob. Skoro typo ma wykupione wszystkie czary i ma lore do siebie przypisany to je zna przed wystawieniem. Byloby jak mowisz gdyby wybieral lore po wystawieniuBlokuje wszystkie czary z lora który sam zna - sposób jest na to prosty - wylosować najpierw czary czarodziejami bez zasady Loremaster zanim się wystawi gościa znającego wszystkie czary.
Shino pisze:to nie jest sposob. Skoro typo ma wykupione wszystkie czary i ma lore do siebie przypisany to je zna przed wystawieniem. Byloby jak mowisz gdyby wybieral lore po wystawieniuBlokuje wszystkie czary z lora który sam zna - sposób jest na to prosty - wylosować najpierw czary czarodziejami bez zasady Loremaster zanim się wystawi gościa znającego wszystkie czary.
A nie mówiłemGrolshek pisze:Odpitol sie ode mnie (ofc bez urazy). To jedna jedyna z 284 rzeczy które mnie wkurwiają w tej edycji... Jesteś ostatnią osobą która powinna mnie oceniać... (bez urazy ofc)...kauczuk pisze:mysle ze to najlepszy przyklad tego ze najpierw trzeba duzo duzo duzo pograc by nauczyc sie zasad by potem dopiero narzekac na ta straszna 8edycjeGrolshek pisze:Przecież to totalny kolejny bezsens tej edycji...
bez urazy