Ciekawostki odnosnie zasad lizakow

Lizardmen

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sebollus
Mudżahedin
Posty: 265
Lokalizacja: Katowice-Vendetta

Re: Ciekawostki odnosnie zasad lizakow

Post autor: Sebollus »

Przy opisie działania dywanu jest napisane że nie można dołączać do unitów.

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

jak to jest z trafianiem salamander shootingiem?
wg mojego dziwnego rozumowania:
najpierw losujemy na 5+ skinki (zasada salek)
potem woundy wbite w salki na 5+ przechodza na skinki (monsters and handlers)
co sadzicie?
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Według erraty 1.1 u kroxów ignorujemy zasadę "great reach" - duzy zasięg. Kiedyś kroxy dzięki niej biły z drugiego szeregu skinków. Teraz jest to naturalne. Hmm ale według tej samej zasady - tzn anulowanej great reachkroxigor mógł być atakowany. Czyli kroksik teraz pacnie, ale już mu nikt nie da po dupie ta?:P
Edit
A ataki może wykonać ponieważ jest monster infantry i ma nawet stompa.

Co do twojej wypowiedzi chciałęm to zintepretować inaczej, czyli że mamy nadrzędną zasadę Rb która kasują starą, ale ostatecznie stiwerdziłem, że tak nie ejst. Mamy dwie. Czyli jest tak jak mówisz (jeszcze lepsze zabezpieczenie salamander).
Imo przeciwnik bije w combacie zawsze w Salki (zasada M&H 2akapit trzecie zdanie). Z ostrzału z kolei jest tak jak mówisz. Najpierw trzeba trafić, potem rozlokować, a potem mamy jeszcze fartowny rzut i moze i tak skinek zdechnie. Ogólnie bonus.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Sorrki za dodatkowy post ale sprawa dość nieciekawa.
Przeliczyłem kwestię strzelania z blowpipe:
-1 to hit za ruch i strzał (brak zasady quik to fire),
-1 za zasięg,
-1 za podwójny (o ile walimy podwójnym)
co daje nam 7+hit...Tak więc shooting na 1strzałce i to pod warunkiem, że nie do skirmishu...
jaweliny z kolei mają tylko -1 za zasięg więc statystycznie trafiają na 5+ chyba że skirmish wtedy 6+ i poison działa.
Zaczęłem więc przezbrajać wszystkich harcowników w oszczepy aby wykonywać marsz i strzał (z zasady harcowników).

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Bogins czytaj zasady poprawnie. Javeliny nie maja ani za ruch ani za zasieg - quick to fire.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Ziemko pisze:Bogins czytaj zasady poprawnie. Javeliny nie maja ani za ruch ani za zasieg - quick to fire.
U mnie w rulebooku tego nie ma ...hmm : "Do not suffer the usual -1 to hit penalty for moving and shooting" - zapis w shootingu na str 40 na dole po prawej - moving and shooting -1 to hit. Bo przy long range brak zapisu że niby quick fire weapons pomijają ją?

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Wczytalem sie i kurde jestem w szoku :shock: :shock: :shock:
Jestes pierwsza osoba, ktora zwrocila uwage, ze zasada quick to fire nie mowi, o brak minusow za zasieg - dlatego pewnie zwiekszyli javelinom do 12 cali, aby teraz kroic ich za niego. Cudownie :?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

W sumie nie jest tak źle.
Tzn cohorty trafiają normalnie na te 5+, nawet skirmish jest na 6+ wiec jest ok.
Dla mnie przerażenie to blowpipe. Właściwie nie ma poisona. Dlatego skirmisherków trzeba przerabiać na jaweliny - marsz 12+12jawelinki i daje to jakiś efekt.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Tylko pamietaj, ze skirmish z javelinem jest drozszy to raz, a z kohorta nie jest taak mobilna jak skirmish. Pipy najbardziej boli brak +1 za Ltki

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Kurcze rochę opcja hordy skinków upada... qtwa

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

BOGINS pisze:Przeliczyłem kwestię strzelania z blowpipe:
-1 to hit za ruch i strzał (brak zasady quik to fire),
-1 za zasięg,
-1 za podwójny (o ile walimy podwójnym)
co daje nam 7+hit...Tak więc shooting na 1strzałce i to pod warunkiem, że nie do skirmishu...
jaweliny z kolei mają tylko -1 za zasięg więc statystycznie trafiają na 5+ chyba że skirmish wtedy 6+ i poison działa.
Zaczęłem więc przezbrajać wszystkich harcowników w oszczepy aby wykonywać marsz i strzał (z zasady harcowników).
Czuje sie troche zbity z tropu, ale... przeciez w 7 edycji bylo tak samo? Nic sie nie zmienilo, poza tym, ze mamy dalszy zasieg efektywny( strzelanie po marszu)
Bo jak rozumiem, to Cie zdziwilo w kwestii 8 edycji? Czy ogolnie?
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

cohorty dają radę, nawet na 5+. Dobrze się tym gra, zwłaszcza z muzykami. Są wtedy niemal tak mobilne jak skirmish.

Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Post autor: JungleJack »

Mam czysto teoretyczne pytaniwe:
Saurus Oldblood
Glittering Scales Light armour Max 1+ save, -1 to hit in close combat
Aura of Quetzl -1 to hit bearer in CC
Fencer's Blades Weapon pair, bearer has weapon skill 10

Czy minusy do trafienia się sumują?(jeśli tak to wszystko trafia go 6 a to co ma Ws 4 albo mniej nie trafia go w ogóle np: WS 4 na 10 trafia na 5, przeciwnik wyrzucił 6 odejmujemy 2 zostało 4= nie trafiony. Tylko z magii ginie i z sztrzelania dość łatwo i sypie się z impactów i cr:D. Stompa się nie boi bo siedzi na coldone, poluje na skirmisch i jakieś hydry itp)

edit:Skasowałem 1 pytanie.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

To, że wszystko trafia go na 6+ to prawda. Z tym nietrafianiem w ogóle to nie byłbym tego taki pewien. Wiesz, coś w stylu "niemodyfikowana 6 zawsze trafia"
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
JungleJack
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187
Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec

Post autor: JungleJack »

Masz rację właśnie doczytałem, ale pomysł chyba nie najgorszy a przynajmniej nie typowy.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Imo javelin (thrown weapon) nie ma kar za zasięg, przynajmniej tak było w 7 - ale w 8 sie to chyba nie zmieniło? nie mam booka i nie wiem czy javelin to thrown, ale w opisie broni powinno być

Awatar użytkownika
galahar
Mudżahedin
Posty: 226

Post autor: galahar »

Javeliny maja zasadę Quick to fire, czyli nie ma kar za ruch i strzelanie. Pozostałe kary obowiązują (Czyli kara za daleki zasięg np).

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Jest kara za zasieg, ale przynajmniej zwiekszyli im ten zasieg ;)

Awatar użytkownika
galahar
Mudżahedin
Posty: 226

Post autor: galahar »

Czy Cube rozprasza także nasze RIPy? (Raczej tak) Ale zwała :D

TurlajKostki
Warzywo
Posty: 18

Post autor: TurlajKostki »

Witam, każda figurka Temple guarda posiada halabarde i tarcze, czy te jednostki mogą ich używać jednocześnie?

Edit: A tutaj podam taki cytat z armybooka.

Świątynna Straż miażdży wroga ciosami
swych wspaniałych halabard, rozcinając go na sztuki,
w czasie, gdy potężne uderzenia ostrych tarcz otwierają
mu klatkę piersiową.

ODPOWIEDZ