Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
Moderator: Ziemko
Re: Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
Przy opisie działania dywanu jest napisane że nie można dołączać do unitów.
Według erraty 1.1 u kroxów ignorujemy zasadę "great reach" - duzy zasięg. Kiedyś kroxy dzięki niej biły z drugiego szeregu skinków. Teraz jest to naturalne. Hmm ale według tej samej zasady - tzn anulowanej great reachkroxigor mógł być atakowany. Czyli kroksik teraz pacnie, ale już mu nikt nie da po dupie ta?:P
Edit
A ataki może wykonać ponieważ jest monster infantry i ma nawet stompa.
Co do twojej wypowiedzi chciałęm to zintepretować inaczej, czyli że mamy nadrzędną zasadę Rb która kasują starą, ale ostatecznie stiwerdziłem, że tak nie ejst. Mamy dwie. Czyli jest tak jak mówisz (jeszcze lepsze zabezpieczenie salamander).
Imo przeciwnik bije w combacie zawsze w Salki (zasada M&H 2akapit trzecie zdanie). Z ostrzału z kolei jest tak jak mówisz. Najpierw trzeba trafić, potem rozlokować, a potem mamy jeszcze fartowny rzut i moze i tak skinek zdechnie. Ogólnie bonus.
Edit
A ataki może wykonać ponieważ jest monster infantry i ma nawet stompa.
Co do twojej wypowiedzi chciałęm to zintepretować inaczej, czyli że mamy nadrzędną zasadę Rb która kasują starą, ale ostatecznie stiwerdziłem, że tak nie ejst. Mamy dwie. Czyli jest tak jak mówisz (jeszcze lepsze zabezpieczenie salamander).
Imo przeciwnik bije w combacie zawsze w Salki (zasada M&H 2akapit trzecie zdanie). Z ostrzału z kolei jest tak jak mówisz. Najpierw trzeba trafić, potem rozlokować, a potem mamy jeszcze fartowny rzut i moze i tak skinek zdechnie. Ogólnie bonus.
Sorrki za dodatkowy post ale sprawa dość nieciekawa.
Przeliczyłem kwestię strzelania z blowpipe:
-1 to hit za ruch i strzał (brak zasady quik to fire),
-1 za zasięg,
-1 za podwójny (o ile walimy podwójnym)
co daje nam 7+hit...Tak więc shooting na 1strzałce i to pod warunkiem, że nie do skirmishu...
jaweliny z kolei mają tylko -1 za zasięg więc statystycznie trafiają na 5+ chyba że skirmish wtedy 6+ i poison działa.
Zaczęłem więc przezbrajać wszystkich harcowników w oszczepy aby wykonywać marsz i strzał (z zasady harcowników).
Przeliczyłem kwestię strzelania z blowpipe:
-1 to hit za ruch i strzał (brak zasady quik to fire),
-1 za zasięg,
-1 za podwójny (o ile walimy podwójnym)
co daje nam 7+hit...Tak więc shooting na 1strzałce i to pod warunkiem, że nie do skirmishu...
jaweliny z kolei mają tylko -1 za zasięg więc statystycznie trafiają na 5+ chyba że skirmish wtedy 6+ i poison działa.
Zaczęłem więc przezbrajać wszystkich harcowników w oszczepy aby wykonywać marsz i strzał (z zasady harcowników).
Bogins czytaj zasady poprawnie. Javeliny nie maja ani za ruch ani za zasieg - quick to fire.
U mnie w rulebooku tego nie ma ...hmm : "Do not suffer the usual -1 to hit penalty for moving and shooting" - zapis w shootingu na str 40 na dole po prawej - moving and shooting -1 to hit. Bo przy long range brak zapisu że niby quick fire weapons pomijają ją?Ziemko pisze:Bogins czytaj zasady poprawnie. Javeliny nie maja ani za ruch ani za zasieg - quick to fire.
Wczytalem sie i kurde jestem w szoku
Jestes pierwsza osoba, ktora zwrocila uwage, ze zasada quick to fire nie mowi, o brak minusow za zasieg - dlatego pewnie zwiekszyli javelinom do 12 cali, aby teraz kroic ich za niego. Cudownie
Jestes pierwsza osoba, ktora zwrocila uwage, ze zasada quick to fire nie mowi, o brak minusow za zasieg - dlatego pewnie zwiekszyli javelinom do 12 cali, aby teraz kroic ich za niego. Cudownie
W sumie nie jest tak źle.
Tzn cohorty trafiają normalnie na te 5+, nawet skirmish jest na 6+ wiec jest ok.
Dla mnie przerażenie to blowpipe. Właściwie nie ma poisona. Dlatego skirmisherków trzeba przerabiać na jaweliny - marsz 12+12jawelinki i daje to jakiś efekt.
Tzn cohorty trafiają normalnie na te 5+, nawet skirmish jest na 6+ wiec jest ok.
Dla mnie przerażenie to blowpipe. Właściwie nie ma poisona. Dlatego skirmisherków trzeba przerabiać na jaweliny - marsz 12+12jawelinki i daje to jakiś efekt.
Tylko pamietaj, ze skirmish z javelinem jest drozszy to raz, a z kohorta nie jest taak mobilna jak skirmish. Pipy najbardziej boli brak +1 za Ltki
Czuje sie troche zbity z tropu, ale... przeciez w 7 edycji bylo tak samo? Nic sie nie zmienilo, poza tym, ze mamy dalszy zasieg efektywny( strzelanie po marszu)BOGINS pisze:Przeliczyłem kwestię strzelania z blowpipe:
-1 to hit za ruch i strzał (brak zasady quik to fire),
-1 za zasięg,
-1 za podwójny (o ile walimy podwójnym)
co daje nam 7+hit...Tak więc shooting na 1strzałce i to pod warunkiem, że nie do skirmishu...
jaweliny z kolei mają tylko -1 za zasięg więc statystycznie trafiają na 5+ chyba że skirmish wtedy 6+ i poison działa.
Zaczęłem więc przezbrajać wszystkich harcowników w oszczepy aby wykonywać marsz i strzał (z zasady harcowników).
Bo jak rozumiem, to Cie zdziwilo w kwestii 8 edycji? Czy ogolnie?
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.
- JungleJack
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 187
- Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec
Mam czysto teoretyczne pytaniwe:
Saurus Oldblood
Glittering Scales Light armour Max 1+ save, -1 to hit in close combat
Aura of Quetzl -1 to hit bearer in CC
Fencer's Blades Weapon pair, bearer has weapon skill 10
Czy minusy do trafienia się sumują?(jeśli tak to wszystko trafia go 6 a to co ma Ws 4 albo mniej nie trafia go w ogóle np: WS 4 na 10 trafia na 5, przeciwnik wyrzucił 6 odejmujemy 2 zostało 4= nie trafiony. Tylko z magii ginie i z sztrzelania dość łatwo i sypie się z impactów i cr:D. Stompa się nie boi bo siedzi na coldone, poluje na skirmisch i jakieś hydry itp)
edit:Skasowałem 1 pytanie.
Saurus Oldblood
Glittering Scales Light armour Max 1+ save, -1 to hit in close combat
Aura of Quetzl -1 to hit bearer in CC
Fencer's Blades Weapon pair, bearer has weapon skill 10
Czy minusy do trafienia się sumują?(jeśli tak to wszystko trafia go 6 a to co ma Ws 4 albo mniej nie trafia go w ogóle np: WS 4 na 10 trafia na 5, przeciwnik wyrzucił 6 odejmujemy 2 zostało 4= nie trafiony. Tylko z magii ginie i z sztrzelania dość łatwo i sypie się z impactów i cr:D. Stompa się nie boi bo siedzi na coldone, poluje na skirmisch i jakieś hydry itp)
edit:Skasowałem 1 pytanie.
To, że wszystko trafia go na 6+ to prawda. Z tym nietrafianiem w ogóle to nie byłbym tego taki pewien. Wiesz, coś w stylu "niemodyfikowana 6 zawsze trafia"
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- JungleJack
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 187
- Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec
Masz rację właśnie doczytałem, ale pomysł chyba nie najgorszy a przynajmniej nie typowy.
Jest kara za zasieg, ale przynajmniej zwiekszyli im ten zasieg
-
- Warzywo
- Posty: 18
Witam, każda figurka Temple guarda posiada halabarde i tarcze, czy te jednostki mogą ich używać jednocześnie?
Edit: A tutaj podam taki cytat z armybooka.
Świątynna Straż miażdży wroga ciosami
swych wspaniałych halabard, rozcinając go na sztuki,
w czasie, gdy potężne uderzenia ostrych tarcz otwierają
mu klatkę piersiową.
Edit: A tutaj podam taki cytat z armybooka.
Świątynna Straż miażdży wroga ciosami
swych wspaniałych halabard, rozcinając go na sztuki,
w czasie, gdy potężne uderzenia ostrych tarcz otwierają
mu klatkę piersiową.