
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
nNo bo właśnie słyszałem pare razy np. "tylko żeby ograniczyć do 12 ani kości więcej", a ja myślałem, że to standard. No ale tak to se mogę DE pobawić. 

Nieprawda - mówilismy o czymś innym. Rozmawialiśmy o tym, kiedy magiczne przedmioty generują kościJak rozmawiałem o tym z Jankielem, to uznaliśmy że się liczy. Czyli jak rzucisz 12, to nie masz dodatkowych kości. Jak rzucisz 10, to masz dwie dodatkowe.

Jeżeli masz w puli 12 PD to przy pierwszym czarze nie możesz użyć dodatkowej kości. Ale przy następnych już tak - tak jest w FAQ
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
ja w swoim podreczniku widze taka ladna ramke z naglowkiem fly i w owej ramce znajduje sie akapit /flee and pursue/, wiec nie wiem czemy flee mialo by byc wykluczone z zasady fly.bigpasiak pisze: Podczas ucieczki nie korzystasz z zasady fly...
Proste.MeanGreen pisze:Dokładnie tak jest, jak zabijesz mu rydwan albo potwora to już zaczyna działać.
Ja nie rozumiem tego poruszenia z jednego powodu tak naprawdę:
Wszyscy akceptują stan rzeczy w którym killing blow nie działa na monstrous cavalry (np demony na juggerach) bo modele są duże, mimo ze jeźdźiec jest human sized. Natomiast jak na juggera wskoczy już dużo potęzniejszy przecież heros wojowników chaosu to killing blow powinien nagle zacząć działać (???).
Po prostu są dwa rodzaje killing blowa, jeden tnie tylko to co jest małym modelem a drugi tnie wszystko (heroic). Facet na smoku jest dużym modelem więc potrzeba dużego killing blowa, tylko dlatego, że walisz po jeźdźcu, nie znaczy wcale, że nie ma znaczenia na czym on siedzi. To wszystko to jest tylko przecież abstrakcyjny model mający na celu przeniesienie mocy danych jednostek. Fluffowo to ci wojownicy walczą z tym smokiem, wspinają sie po jego skrzydłach, odpadają od niego, aby w końcu któryś na przykład miał szanse uderzyć jeźdźca.
W kolesia na smoku możesz directować ataki jak i jego mounta a jugera już nie.
Jeśli coś ma 1 profil to zmienia się jego type a jak masz monstera i infantry w jednym to jest jedna część modelu zwykłym ludkiem a druga potworem. Chyba że dzięki HKB za jedną 6 spada i smok i jeździec? Wtedy dochodzą jeszcze takie pierdy jak rozważanie który ws używamy, jakie as i inne protekcje.
Masz pomysła?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Jankiel pisze:Nieprawda - mówilismy o czymś innym. Rozmawialiśmy o tym, kiedy magiczne przedmioty generują kościJak rozmawiałem o tym z Jankielem, to uznaliśmy że się liczy. Czyli jak rzucisz 12, to nie masz dodatkowych kości. Jak rzucisz 10, to masz dwie dodatkowe.![]()
Jeżeli masz w puli 12 PD to przy pierwszym czarze nie możesz użyć dodatkowej kości. Ale przy następnych już tak - tak jest w FAQ
No właśnie.
I dlatego nie kumałem problemu Zembola.
Wg RB w momencie rzucania czaru Slann, razem z dodatkową kostką, nie może mieć ich więcej niż 12.
I już.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami

No to rzeczywiście go ograniczyli. Nie chodzi o masakryczną ilość jego PD, tylko że napisali faq-a specjalnie po to, żeby ktoś nie miał tej jednej kostki
Sorry Jankiel, widać źle Cię zrozumiałem.

Sorry Jankiel, widać źle Cię zrozumiałem.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
-
- Mudżahedin
- Posty: 231
"If a character has ridden monster, the whole model is treated as having the troop type monster". Różna alokacja ataków nie ma nic do rzeczy - nie zmienia typu jednostki jeźdźca-nie ma w RB takiego zapisu!!!!!. Jedyne co z tego wynika, że można celować w różne części modelu. Jeśliby tak było, że w CC jeździec byłby piechotą a smok smokiem, to ogr mógłby deptać gościa na smoku - co byłoby jeszcze większym absurdem: troop type jest jeden także w CC. Tu RB jest jasny, a inne interpretacje wynikają z tego jak było w VII ed.
Oraz z logiki, bo na logikę to nie wiem czemu typowi jadącemu na koniu głowę uciąć można a jadącemu na smoku nie. Jeśli by było tak że dlatego że nie można się do niego dostać to powinien siedzieć on zawysoko i nie walczyć wręcz. Ale flufy flufem, a zasady zasadami. Nie pierszy i nie ostatni to raz kiedy zasada nijak się ma do logiki.
Chcialbym zadac dosyc oczywiste pytanie dla wiekszosci ale ja nie jestem pewien a nie chce wałkowac...
Przy Power Familiarze pisze "+1 Power Dice per turn" czy to oznacza, ze co ture mam jedna kostke wiecej itd. (kolejna tura kolejna kostka), czy ogolowo mam +1 kostke na cala gre? To pierwsze wydaje mi sie mniej prawdopodobne ale chce miec pewnosc
Przy Power Familiarze pisze "+1 Power Dice per turn" czy to oznacza, ze co ture mam jedna kostke wiecej itd. (kolejna tura kolejna kostka), czy ogolowo mam +1 kostke na cala gre? To pierwsze wydaje mi sie mniej prawdopodobne ale chce miec pewnosc
Każdej tury dostajesz jedną kostkę (nie mogą one przechodzić na kolejną turę, tzn są generowane na początku fazy magii i jeśli nie zostaną wykorzystane to przepadają), czyli odpowiedź nr 1.Hanabishi pisze:Chcialbym zadac dosyc oczywiste pytanie dla wiekszosci ale ja nie jestem pewien a nie chce wałkowac...
Przy Power Familiarze pisze "+1 Power Dice per turn" czy to oznacza, ze co ture mam jedna kostke wiecej itd. (kolejna tura kolejna kostka), czy ogolowo mam +1 kostke na cala gre? To pierwsze wydaje mi sie mniej prawdopodobne ale chce miec pewnosc
Mam taką niejasność, której nie udało mi się rozwikłać za pomocą RB. W momencie gdy była multiple charge na pojedyńczy oddział i ten oddział w efekcie oblania break test w którą stronę ma uciekać, jeżeli został zaatakowany np. ze wszystkich stron?
Jedyna myśl jaka mi przychodzi to przebiega przez któryś z oddziałów i dodatkowo musi rzucać na Dangerous Terrain skoro przebiega przez oddział opponenta. Ale kierunku ucieczki nie udało mi się wykminić poza tym, że jeżeli jest szarża z przodu to zawsze odwraca się i ucieka do tyłu... ale co jeżeli oddział dostał szarżę z kilku stron??
Jedyna myśl jaka mi przychodzi to przebiega przez któryś z oddziałów i dodatkowo musi rzucać na Dangerous Terrain skoro przebiega przez oddział opponenta. Ale kierunku ucieczki nie udało mi się wykminić poza tym, że jeżeli jest szarża z przodu to zawsze odwraca się i ucieka do tyłu... ale co jeżeli oddział dostał szarżę z kilku stron??
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart




mi sie wydaje ze od tego co ma najwiecej szeregowDaw pisze:Mam taką niejasność, której nie udało mi się rozwikłać za pomocą RB. W momencie gdy była multiple charge na pojedyńczy oddział i ten oddział w efekcie oblania break test w którą stronę ma uciekać, jeżeli został zaatakowany np. ze wszystkich stron?
Jedyna myśl jaka mi przychodzi to przebiega przez któryś z oddziałów i dodatkowo musi rzucać na Dangerous Terrain skoro przebiega przez oddział opponenta. Ale kierunku ucieczki nie udało mi się wykminić poza tym, że jeżeli jest szarża z przodu to zawsze odwraca się i ucieka do tyłu... ale co jeżeli oddział dostał szarżę z kilku stron??
@up uciekasz od jednostki posiadajacej najwiecej (pelnych)rank, w przypadku remisu - losujesz.
Się przypomnę po raz drugi.
4) Czy w podręczniku jest gdzieś fragment, że LoS mierzymy tylko w Front Arc? Czyli czy modele widzą dookoła. Bo jakoś nie mogę się tego doszukać. (d tej pory znalazłem tylko coś o patrzeniu z oczu figurki a to... sami wiecie)
Oraz kolejne pytanko:Hobbit pisze:Się przypomnę:
1) Strzelam z WLC. Co się dzieję jeżeli pocisk uderzy w murek/nie zabije monstera? Czy rozpatruję obrażenia pod templatką?
2) Losuję czary seerem i wypada mi między innymi Warp Lighting, czy losując w dalszej kolejności inżynierem wylosuję "2", mogę wybrać zamiast lightinga inny czar pomimo, że jest sygnaturą dla Warlocka? A jeżeli tak czy potem mogę drugi z wylosowanych czarów zamienić na sygnaturę?
3)I jeszcze jedno: Czy Grey Seer musi wybrać z którego lore-a będzie losował ile czarów na etapie tworzenia rozpiski? Jedyne fragmeny które znalazłem to te ze stron 490, 134 i 29 i sytuacja w której mag losuje z 2 lorów na raz nie jest tam opisana.
Co prawda już raz dostałem od Shina odpowiedź twierdzącą, ale za Chiny Ludowe nie mogę znaleźć potwierdzenia w podręczniku więc się z nią nie zgadzam. Więc jeżeli ktoś mógłby wskazać mi fragment który przeoczyłem będę wdzięczny.
4) Czy w podręczniku jest gdzieś fragment, że LoS mierzymy tylko w Front Arc? Czyli czy modele widzą dookoła. Bo jakoś nie mogę się tego doszukać. (d tej pory znalazłem tylko coś o patrzeniu z oczu figurki a to... sami wiecie)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"