RiP

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

RiP

Post autor: Andrzej »

Rzucam RiP-a na oddział z herosem. W swojej turze heros wychodzi. Na kim zostaje czar?
To samo pytanie do czarów HEX/AUG USCNMP
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Rafał_Pękala
Mudżahedin
Posty: 236

Post autor: Rafał_Pękala »

to zależy od czaru jak czar idzie na unit to zostaje na unicie jak idzie we wszystkie modele w unicie to zostaje na obu IMO

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Na obu nie ma opcji bo nie widzę takiego przykładu opisanego...
Wg. mnie jest jak było, czyli rip zostaje na tym na czym chcesz czyli albo unit albo hero.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No właśnie, tylko nie znalazłem zapisu świadczącego o tym. Jest jedynie zapis, że RiP przechodzi na oddział/bohatera w momencie dołączania.
Czy działa to w drugą stronę? Może tak, może nie. Całe GW. Był czytelny i jasny zapis, to musieli go popsuć #-o
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Andrzej pisze:No właśnie, tylko nie znalazłem zapisu świadczącego o tym. Jest jedynie zapis, że RiP przechodzi na oddział/bohatera w momencie dołączania.
Czy działa to w drugą stronę? Może tak, może nie. Całe GW. Był czytelny i jasny zapis, to musieli go popsuć #-o
wydaje mi sie ze gdzies bylo o tym ze rip zostaje na oddziale, reki nie dam uciac, ale mozesz sprobowac poszukac :P

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Celem RiPa jest oddzial wiec nim pozostaje nie rozdwaja sie :wink:

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Wiem, że się nie rozdwaja. Pytanie, czy mogę przenieść go na bohatera, tak jak było to w 7.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

nawet jesli zostaje na oddziale to co z oddzialem skaldajacym sie z 2 herosow? :P jeden z nich stwierdzi, ze woli kariere solowa to ktory z nich zostaje z RiP? (gracz decyduje ze bohater A opuszcza oddzial wiec bohater B jako reszta oddzialu zostaje z RiP?)

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Pewnie decyduje o tym gracz, którego tura jest w danej chwili :lol2:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
pakerson
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109
Lokalizacja: Twierdza Alkarin Leszno

Post autor: pakerson »

odział nie może składać się z dwóch herosów:)
chetnie kupie katapulte dwarficką :) z 6 albo i jeszcze starszej edycji w rozsądnej cenie :)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Żebyś się nie zdziwił :D


@Lidder
To dla mnie już za wysoki poziom abstrakcji, niech ogarnie to ktoś bardziej kumaty w zasadach :)

Przypomnij mi tylko, na czym polegał my z robieniem oddziału z dwóch bohaterów? Chodzi o to, że nic tego nie zabrania, czy jest coś więcej?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Andrzej pisze:Przypomnij mi tylko, na czym polegał my z robieniem oddziału z dwóch bohaterów? Chodzi o to, że nic tego nie zabrania, czy jest coś więcej?
Tak samo jak uzywanie 2 siren songow na jeden oddzial jest glupie. Jednak rozptrzyli ten przypadek w uscisleniach :)
pakerson pisze:odział nie może składać się z dwóch herosów:)
#-o

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Odświeżę temat, bo nie doczekałem się jednoznacznej odpowiedzi.
Rzucam RiP-a na oddział z herosem. W swojej turze heros wychodzi. Na kim zostaje czar?
To samo pytanie do czarów HEX/AUG USCNMP
Rafał_Pękala pisze:to zależy od czaru jak czar idzie na unit to zostaje na unicie jak idzie we wszystkie modele w unicie to zostaje na obu IMO
bigpasiak pisze:Na obu nie ma opcji bo nie widzę takiego przykładu opisanego...
Wg. mnie jest jak było, czyli rip zostaje na tym na czym chcesz czyli albo unit albo hero.
jurak pisze: wydaje mi sie ze gdzies bylo o tym ze rip zostaje na oddziale, reki nie dam uciac, ale mozesz sprobowac poszukac :P
Na razie są trzy wersje. Która jest prawdziwa?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Str. 97, RB:
When a character joins a unit that is under the
effect of a spell that affects the entire unit, the
character only benefits or suffers from the effects
of the spell whilst he remains in the unit.
Similarly, if a character is the subject of a spell
that is capable of affecting a unit, the effect will
also apply to any unit he joins, for as long as he
remains part of it, and the spell lasts.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Czytałem ten zapis. Ale nie wyjaśnia on, czy opuszczając oddział czar zostaje na bohaterze czy na oddziale.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

"Whilst he remains in the unit" (dopóki pozostaje w oddziale) jest mało wyjaśniające? Może z przykładem - Dopóki zostaje w oddziale na który zostało rzucone The Withering, dopóty i na niego działa ten czar. Jeśli opuści oddział... czar przestaje na niego działać, lecz na oddział wciąż działa.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ok, dzięki.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

gorzej jest w momencie kiedy oddzial sklada sie tylko z dwoch bohaterow.
prawdopodobnie pozostaje na tym ktory w danym momencie "nie wychodzi z oddzialu". przynajmniej ja bym to tak rozpatrzyl.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:"Whilst he remains in the unit" (dopóki pozostaje w oddziale) jest mało wyjaśniające? Może z przykładem - Dopóki zostaje w oddziale na który zostało rzucone The Withering, dopóty i na niego działa ten czar. Jeśli opuści oddział... czar przestaje na niego działać, lecz na oddział wciąż działa.
Mac pisze:When a character joins a unit that is under the
effect of a spell that affects the entire unit,
A co jeśli hero nie dołącza do unitu na którym coś już jest a jest jego elementem w momencie rzucania czaru?
Sam hero też jest unitem.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:A co jeśli hero nie dołącza do unitu na którym coś już jest a jest jego elementem w momencie rzucania czaru?
Sam hero też jest unitem.
Nie mam na to wyjaśnienia popartego zapisem z RB czy Erraty+FAQ, ale...

Uważam, iż podstawą powyższej zasady jest, iż celem czaru jest oddział. W momencie gdy bohater do niego wchodzi, jest również poddawany działaniu czaru, bo staje się częścią oddziału. W przykładzie, który podajesz, również celem czaru jest oddział, a nie pojedynczo oddział i bohater - wszystko jest brane jako całość. Tym samym w momencie kiedy bohater opuszcza oddział, już nie jest jego częścią i nie jest poddawany efektom zaklęć.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ