Poza popychaczką z WE nie ma czarów zmuszających do szarży. Inkantacje lub nekromacja pozwalają wykonać dodatkowy ruch, ale szarży w pierwszej turze nie zrobisz (u VC to i tak wszystko jedno, bo chyba nie ma jednostek z vanguardem lub scoutem)czar mnie zmusza do szarzy
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Heros moze miec vampire powera, ktory daje scouta (Hunter in the Dark za 25pkt.).Jankiel pisze:Poza popychaczką z WE nie ma czarów zmuszających do szarży. Inkantacje lub nekromacja pozwalają wykonać dodatkowy ruch, ale szarży w pierwszej turze nie zrobisz (u VC to i tak wszystko jedno, bo chyba nie ma jednostek z vanguardem lub scoutem)czar mnie zmusza do szarzy
Nie mowie, czy to sie oplaca, czy nie - ale mozna.
@Jankiel,
ok, to mam jeszcze jedno pytanie. czy uzywajac Waaagh! mozna szarzowac w takiej sytacji? z uscislen 7. edycji wygrzebalem cos takiego:
ok, to mam jeszcze jedno pytanie. czy uzywajac Waaagh! mozna szarzowac w takiej sytacji? z uscislen 7. edycji wygrzebalem cos takiego:
Skoro pika miala w zapisie ten ten i ten nie moze deklarowac szarzy na wlasciciela(jesli mialby sie zetknac z pika), podobny zapis jest przy vang i scout - nie moga szarzowac w tej turze. Czy mozna to jakos powiazac? jest roznica oczywicie bo w 1. przypadku nie mozesz szarzowac w konkretny cel a w 2. - wogole. Jednak w obu zasadach jest zapsiek "nie moze deklarowac szarz"Oddział kawalerii (itp.) pod wpływem czarów popychających z lore of beasts/ waagh mogą zaszarżować na bohatera z pike of remas
Oi,Jankiel pisze:Poza popychaczką z WE nie ma czarów zmuszających do szarży. Inkantacje lub nekromacja pozwalają wykonać dodatkowy ruch, ale szarży w pierwszej turze nie zrobisz (u VC to i tak wszystko jedno, bo chyba nie ma jednostek z vanguardem lub scoutem)czar mnie zmusza do szarzy
a Hand of Gork/Waaagh? Tam jest zapis, ze wykonujesz ruch w strone przeciwnika, jesli dotkniesz, to liczy sie jako szarza. Nie mozesz zdecydowac inaczej. Moim zdaniem wynika, ze z Waagh/Hand of Gork mozesz szarzowac w pierwszej rundzie na Fast Cavalry.
EDIT: paradoksalnie Lidder 'ninja'd' mnie!
Tak mnie naszło...
Jak traktować skirmishera tuż przed własnymi strzelcami?
Jak 7ed murek [ czyli hard cover ] przez który widać i strzela się bez minusów czy też obie strony mają minusy?
Bo chyba logiczne by było zrobić tak że powiedzmy do 1" nie ma oddział minusów i nic nie wpływa na niego negatywnie a ponad już normalnie...
Jak traktować skirmishera tuż przed własnymi strzelcami?
Jak 7ed murek [ czyli hard cover ] przez który widać i strzela się bez minusów czy też obie strony mają minusy?
Bo chyba logiczne by było zrobić tak że powiedzmy do 1" nie ma oddział minusów i nic nie wpływa na niego negatywnie a ponad już normalnie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
A czy jest jakaś przesłanka w zasadach, to traktowania jednostek w ten sposób? Bo inaczej to po prostu wymyślanie sobie zasad i nadawałoby się bardziej do wiadra pomysłów Bastard Sword'a.bigpasiak pisze:Jak 7ed murek [ czyli hard cover ] przez który widać i strzela się bez minusów czy też obie strony mają minusy?
Bo chyba logiczne by było zrobić tak że powiedzmy do 1" nie ma oddział minusów i nic nie wpływa na niego negatywnie a ponad już normalnie...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
To jak traktować skirmish?
Zasłaniają mój oddział i mojemu oddziałowi?
Pewna analogia do murku jest bo oddział zasłania samemu nie dając minusów okupującemu go unitowi...
Zasłaniają mój oddział i mojemu oddziałowi?
Pewna analogia do murku jest bo oddział zasłania samemu nie dając minusów okupującemu go unitowi...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
W zasadach nie ma nic, co by świadczyło o tym, że skirmish działa jak murek. Jest jedynie to:
Z racji swej formacji, przez oddział skirmishu widać, lecz stojąc przed oddziałem strzeleckim przesłania on LOS i podlega powyższej zasadzie.We also count intervening
units as hard cover (if they obscure the line of
sight to the majority of the target, of course) as
their presence will play havoc with shooters'
accuracy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Moim zdaniem też.Moim zdaniem wynika, ze z Waagh/Hand of Gork mozesz szarzowac w pierwszej rundzie na Fast Cavalry.
Jest w uściśleniach - nie blokuje LoS (ani jednym, ani drugim) i daje hard cover (i jednym, i drugim). Tak więc nie ma strzelania bez minusów przez driadyTo jak traktować skirmish?
Zasłaniają mój oddział i mojemu oddziałowi?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Mac pisze:W zasadach nie ma nic, co by świadczyło o tym, że skirmish działa jak murek. Jest jedynie to:Z racji swej formacji, przez oddział skirmishu widać, lecz stojąc przed oddziałem strzeleckim przesłania on LOS i podlega powyższej zasadzie.We also count intervening
units as hard cover (if they obscure the line of
sight to the majority of the target, of course) as
their presence will play havoc with shooters'
accuracy.
No tak ale w "czystych" zasadach Skirmish daje HC tylko w przypadku gdy zasłania LoS do większej części celu do którego strzelamy. Bo osobiście to uściślenie mnie się średnio podoba np:Jankiel pisze: Jest w uściśleniach - nie blokuje LoS (ani jednym, ani drugim) i daje hard cover (i jednym, i drugim). Tak więc nie ma strzelania bez minusów przez driady
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
H H
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
O - Cel, H - Skirmish, X - strzelcy
To z jakiej racji cel ma dostać HC skoro nawet 1/4 nie jest zasłonięta przez Skirmish? i o tym właśnie mówią zasady z RB. Tylko wiadomo że jest to temat do długich dyskusji podczas bitwy, więc uściślenia są jakimś tam kompromisem.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Nie chcieliśmy zmieniać tego zapisu z rulebooka i proszę nie interpretować VLOS w ten sposób, że jeden skirmisher daje covera 30 strzelcom. Cały czas co najmniej połowa celu musi być przesłonięta, by cover byłTo z jakiej racji cel ma dostać HC skoro nawet 1/4 nie jest zasłonięta przez Skirmish? i o tym właśnie mówią zasady z RB.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Czyli w sumie uściślenie nic nie zmienia w stosunku do RB w tej kwestii jedyne co to odnosi się do VLOS a nie LOS tak?Jankiel pisze:Nie chcieliśmy zmieniać tego zapisu z rulebooka i proszę nie interpretować VLOS w ten sposób, że jeden skirmisher daje covera 30 strzelcom. Cały czas co najmniej połowa celu musi być przesłonięta, by cover byłTo z jakiej racji cel ma dostać HC skoro nawet 1/4 nie jest zasłonięta przez Skirmish? i o tym właśnie mówią zasady z RB.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Kwestia modelowania podstawki.
Wg zasad 8 edycji podstawka do steam tanka powinna posiadać wymiary 50x100. Bydle jak wiadomo nie chce współpracować z takim rozmiarem podstawki. Jak taka kwestia w myśl zasad jest rozwiązywana ? Czy jeżeli użyję większej podstawki to powinienem zaznaczyć obszar 50x100 do którego będą brane miary, czy też w myśl GW bezmyślności mam pecha i mój Stank ma wymiar powiedzmy 90x150.
Zasada LOS str 10.
Model modelowi nierówny, przykładowo kładę plackiem na podstawce smoczysko HE tak, że tylko skrzydła wystają ponad zasłonę (mają archiwalnego zdaje się red dragona nawet za bardzo nie muszę się starać ponieważ smok leży plackiem). Za tą samą zasłoną staje smok chaosu lub WE w myśl zasady widzę znaczną część cielska i pysk. Jak zatem tę kwestię w myśl zasad turniejowych rozwiązać
Wg zasad 8 edycji podstawka do steam tanka powinna posiadać wymiary 50x100. Bydle jak wiadomo nie chce współpracować z takim rozmiarem podstawki. Jak taka kwestia w myśl zasad jest rozwiązywana ? Czy jeżeli użyję większej podstawki to powinienem zaznaczyć obszar 50x100 do którego będą brane miary, czy też w myśl GW bezmyślności mam pecha i mój Stank ma wymiar powiedzmy 90x150.
Zasada LOS str 10.
Model modelowi nierówny, przykładowo kładę plackiem na podstawce smoczysko HE tak, że tylko skrzydła wystają ponad zasłonę (mają archiwalnego zdaje się red dragona nawet za bardzo nie muszę się starać ponieważ smok leży plackiem). Za tą samą zasłoną staje smok chaosu lub WE w myśl zasady widzę znaczną część cielska i pysk. Jak zatem tę kwestię w myśl zasad turniejowych rozwiązać
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
sytuacja:
-mój oddział
-oddział przeciwnika 1
-oddział przeciwnika 1
szarżuję na , ale ucieka
przekierowuję na , ale i tak najpierw zahaczam o
czy zjadam i wbijam się w , czy jakoś inaczej to wygląda?
-mój oddział
-oddział przeciwnika 1
-oddział przeciwnika 1
szarżuję na , ale ucieka
przekierowuję na , ale i tak najpierw zahaczam o
czy zjadam i wbijam się w , czy jakoś inaczej to wygląda?
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Czy jak mamy w niegłupim oddziale dwóch bohaterów z głupotą to czy musimy testować 2 razy głupotę na turę?
Zdawanie testow charakterystyk dla postaci na ridden monsters (smoki, mantysie, dzwon, furmana)
- kazda czesc modelu zdaje na swojej wartosci i jak nie zda to tylko niej sie tyczy efekt
CZY
-testuje sie na najwyzszej mozliwej wartosci CALEGO modelu raz i jak test bdzie nieudany, to caly model cierpi z powodu efektu?
(np. Crack's call, sloneczko, pitka, tudziez dwellersi vs smok i jezdziec jego)
- kazda czesc modelu zdaje na swojej wartosci i jak nie zda to tylko niej sie tyczy efekt
CZY
-testuje sie na najwyzszej mozliwej wartosci CALEGO modelu raz i jak test bdzie nieudany, to caly model cierpi z powodu efektu?
(np. Crack's call, sloneczko, pitka, tudziez dwellersi vs smok i jezdziec jego)
TakJak się ma TLOS i VLOS do modeli latających? Czy uznaje się je za normalnej wysokości modele piesze/kawaleryjskie itd
Taktestuje sie na najwyzszej mozliwej wartosci CALEGO modelu raz i jak test bdzie nieudany, to caly model cierpi z powodu efektu?
(np. Crack's call, sloneczko, pitka, tudziez dwellersi vs smok i jezdziec jego)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.