8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Jankiel »

czar mnie zmusza do szarzy
Poza popychaczką z WE nie ma czarów zmuszających do szarży. Inkantacje lub nekromacja pozwalają wykonać dodatkowy ruch, ale szarży w pierwszej turze nie zrobisz (u VC to i tak wszystko jedno, bo chyba nie ma jednostek z vanguardem lub scoutem)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jankiel pisze:
czar mnie zmusza do szarzy
Poza popychaczką z WE nie ma czarów zmuszających do szarży. Inkantacje lub nekromacja pozwalają wykonać dodatkowy ruch, ale szarży w pierwszej turze nie zrobisz (u VC to i tak wszystko jedno, bo chyba nie ma jednostek z vanguardem lub scoutem)
Heros moze miec vampire powera, ktory daje scouta (Hunter in the Dark za 25pkt.).
Nie mowie, czy to sie oplaca, czy nie - ale mozna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@Jankiel,
ok, to mam jeszcze jedno pytanie. czy uzywajac Waaagh! mozna szarzowac w takiej sytacji? z uscislen 7. edycji wygrzebalem cos takiego:
Oddział kawalerii (itp.) pod wpływem czarów popychających z lore of beasts/ waagh mogą zaszarżować na bohatera z pike of remas
Skoro pika miala w zapisie ten ten i ten nie moze deklarowac szarzy na wlasciciela(jesli mialby sie zetknac z pika), podobny zapis jest przy vang i scout - nie moga szarzowac w tej turze. Czy mozna to jakos powiazac? jest roznica oczywicie bo w 1. przypadku nie mozesz szarzowac w konkretny cel a w 2. - wogole. Jednak w obu zasadach jest zapsiek "nie moze deklarowac szarz"
#-o

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Jankiel pisze:
czar mnie zmusza do szarzy
Poza popychaczką z WE nie ma czarów zmuszających do szarży. Inkantacje lub nekromacja pozwalają wykonać dodatkowy ruch, ale szarży w pierwszej turze nie zrobisz (u VC to i tak wszystko jedno, bo chyba nie ma jednostek z vanguardem lub scoutem)
Oi,
a Hand of Gork/Waaagh? Tam jest zapis, ze wykonujesz ruch w strone przeciwnika, jesli dotkniesz, to liczy sie jako szarza. Nie mozesz zdecydowac inaczej. Moim zdaniem wynika, ze z Waagh/Hand of Gork mozesz szarzowac w pierwszej rundzie na Fast Cavalry.


EDIT: paradoksalnie Lidder 'ninja'd' mnie!
Obrazek

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

A mi chodziło o kowadło vs rangers i ze scoutem :P
Imo zasada scout kompletnie blokuje dowolne szarże regimentu scautów - o ile ci są pierwsi.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Tak mnie naszło...
Jak traktować skirmishera tuż przed własnymi strzelcami?
Jak 7ed murek [ czyli hard cover ] przez który widać i strzela się bez minusów czy też obie strony mają minusy?
Bo chyba logiczne by było zrobić tak że powiedzmy do 1" nie ma oddział minusów i nic nie wpływa na niego negatywnie a ponad już normalnie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:Jak 7ed murek [ czyli hard cover ] przez który widać i strzela się bez minusów czy też obie strony mają minusy?
Bo chyba logiczne by było zrobić tak że powiedzmy do 1" nie ma oddział minusów i nic nie wpływa na niego negatywnie a ponad już normalnie...
A czy jest jakaś przesłanka w zasadach, to traktowania jednostek w ten sposób? Bo inaczej to po prostu wymyślanie sobie zasad i nadawałoby się bardziej do wiadra pomysłów Bastard Sword'a.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

To jak traktować skirmish?
Zasłaniają mój oddział i mojemu oddziałowi?
Pewna analogia do murku jest bo oddział zasłania samemu nie dając minusów okupującemu go unitowi...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

W zasadach nie ma nic, co by świadczyło o tym, że skirmish działa jak murek. Jest jedynie to:
We also count intervening
units as hard cover (if they obscure the line of
sight to the majority of the target, of course) as
their presence will play havoc with shooters'
accuracy.
Z racji swej formacji, przez oddział skirmishu widać, lecz stojąc przed oddziałem strzeleckim przesłania on LOS i podlega powyższej zasadzie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Moim zdaniem wynika, ze z Waagh/Hand of Gork mozesz szarzowac w pierwszej rundzie na Fast Cavalry.
Moim zdaniem też.
To jak traktować skirmish?
Zasłaniają mój oddział i mojemu oddziałowi?
Jest w uściśleniach - nie blokuje LoS (ani jednym, ani drugim) i daje hard cover (i jednym, i drugim). Tak więc nie ma strzelania bez minusów przez driady
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

katerek
Masakrator
Posty: 2983
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Mac pisze:W zasadach nie ma nic, co by świadczyło o tym, że skirmish działa jak murek. Jest jedynie to:
We also count intervening
units as hard cover (if they obscure the line of
sight to the majority of the target, of course) as
their presence will play havoc with shooters'
accuracy.
Z racji swej formacji, przez oddział skirmishu widać, lecz stojąc przed oddziałem strzeleckim przesłania on LOS i podlega powyższej zasadzie.
Jankiel pisze: Jest w uściśleniach - nie blokuje LoS (ani jednym, ani drugim) i daje hard cover (i jednym, i drugim). Tak więc nie ma strzelania bez minusów przez driady
No tak ale w "czystych" zasadach Skirmish daje HC tylko w przypadku gdy zasłania LoS do większej części celu do którego strzelamy. Bo osobiście to uściślenie mnie się średnio podoba np:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

H H

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

O - Cel, H - Skirmish, X - strzelcy

To z jakiej racji cel ma dostać HC skoro nawet 1/4 nie jest zasłonięta przez Skirmish? i o tym właśnie mówią zasady z RB. Tylko wiadomo że jest to temat do długich dyskusji podczas bitwy, więc uściślenia są jakimś tam kompromisem.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

To z jakiej racji cel ma dostać HC skoro nawet 1/4 nie jest zasłonięta przez Skirmish? i o tym właśnie mówią zasady z RB.
Nie chcieliśmy zmieniać tego zapisu z rulebooka i proszę nie interpretować VLOS w ten sposób, że jeden skirmisher daje covera 30 strzelcom. Cały czas co najmniej połowa celu musi być przesłonięta, by cover był
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

katerek
Masakrator
Posty: 2983
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Jankiel pisze:
To z jakiej racji cel ma dostać HC skoro nawet 1/4 nie jest zasłonięta przez Skirmish? i o tym właśnie mówią zasady z RB.
Nie chcieliśmy zmieniać tego zapisu z rulebooka i proszę nie interpretować VLOS w ten sposób, że jeden skirmisher daje covera 30 strzelcom. Cały czas co najmniej połowa celu musi być przesłonięta, by cover był
Czyli w sumie uściślenie nic nie zmienia w stosunku do RB w tej kwestii jedyne co to odnosi się do VLOS a nie LOS tak?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
ainuin
Chuck Norris
Posty: 473

Post autor: ainuin »

Kwestia modelowania podstawki.

Wg zasad 8 edycji podstawka do steam tanka powinna posiadać wymiary 50x100. Bydle jak wiadomo nie chce współpracować z takim rozmiarem podstawki. Jak taka kwestia w myśl zasad jest rozwiązywana ? Czy jeżeli użyję większej podstawki to powinienem zaznaczyć obszar 50x100 do którego będą brane miary, czy też w myśl GW bezmyślności mam pecha i mój Stank ma wymiar powiedzmy 90x150.

Zasada LOS str 10.

Model modelowi nierówny, przykładowo kładę plackiem na podstawce smoczysko HE tak, że tylko skrzydła wystają ponad zasłonę (mają archiwalnego zdaje się red dragona nawet za bardzo nie muszę się starać ponieważ smok leży plackiem). Za tą samą zasłoną staje smok chaosu lub WE w myśl zasady widzę znaczną część cielska i pysk. Jak zatem tę kwestię w myśl zasad turniejowych rozwiązać

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

sytuacja:


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

:mrgreen: :mrgreen:


:oops: :oops: :oops:

:evil: -mój oddział
:mrgreen: -oddział przeciwnika 1
:oops: -oddział przeciwnika 1

szarżuję na :mrgreen: , ale ucieka
przekierowuję na :oops: , ale i tak najpierw zahaczam o :mrgreen:
czy zjadam :mrgreen: i wbijam się w :oops: , czy jakoś inaczej to wygląda?

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Czy obrażenia zadane Feedback Scrollem to obrażenia magiczne oraz zasięgowe ??
Troszkę poszperałem ale nie znalazłem odpowiedzi.
Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Jak się ma TLOS i VLOS do modeli latających? Czy uznaje się je za normalnej wysokości modele piesze/kawaleryjskie itd?

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Czy jak mamy w niegłupim oddziale dwóch bohaterów z głupotą to czy musimy testować 2 razy głupotę na turę?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Zdawanie testow charakterystyk dla postaci na ridden monsters (smoki, mantysie, dzwon, furmana)
- kazda czesc modelu zdaje na swojej wartosci i jak nie zda to tylko niej sie tyczy efekt
CZY
-testuje sie na najwyzszej mozliwej wartosci CALEGO modelu raz i jak test bdzie nieudany, to caly model cierpi z powodu efektu?
(np. Crack's call, sloneczko, pitka, tudziez dwellersi vs smok i jezdziec jego)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jak się ma TLOS i VLOS do modeli latających? Czy uznaje się je za normalnej wysokości modele piesze/kawaleryjskie itd
Tak
testuje sie na najwyzszej mozliwej wartosci CALEGO modelu raz i jak test bdzie nieudany, to caly model cierpi z powodu efektu?
(np. Crack's call, sloneczko, pitka, tudziez dwellersi vs smok i jezdziec jego)
Tak
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Zablokowany