Ok, w takim razie recast popychaczki daje radę ponieważ nic w faq nie jest napisane, że nie można
Pytania co do Vc
Moderator: misha
Re: Pytania co do Vc
Jeżeli chodzi o recast popychaczki to nie wiedziałem o tym, że tak można:) cały czas na 8ed grałem, że nie można... jeżeli chodzi o kości z Black Arts to faktycznie kwestia sporna ale byłbym bardziej po stronie tego, że mimo iż kości generują się tylko dla określonego vampa to i tak są w puli power i podlegają zasysaniu - tak gram żeby zbyt łatwo nie było 
Ok, w takim razie recast popychaczki daje radę ponieważ nic w faq nie jest napisane, że nie można
Ok, w takim razie recast popychaczki daje radę ponieważ nic w faq nie jest napisane, że nie można
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart




Co do trenera i Mastera:
2 kostki są tylko dla Vampira, ale jeżeli jest on w 6" od Coucha to są również poddane próbie zassania.
Co do limitu - niestety te kostki wchodzą do limitu 12 PD. Daje Ci to jedynie komfort tego że nawet przy słabym wylosowaniu pula PD masz te 2 kostki więcej.
Co do recasta - w 7 ed. też tak było że my sie sypiemy, a inne amie zdają LD.
Tyle że w tej edycji nie bardzo będzie tak bolało popchnięcie oddziału, jak danie mu ASF i re rolla to hit.
Bo generalnie VC z I=3 to możemy sobie popychać ile chcemy, a itak będą walić ostatnie.
2 kostki są tylko dla Vampira, ale jeżeli jest on w 6" od Coucha to są również poddane próbie zassania.
Co do limitu - niestety te kostki wchodzą do limitu 12 PD. Daje Ci to jedynie komfort tego że nawet przy słabym wylosowaniu pula PD masz te 2 kostki więcej.
Co do recasta - w 7 ed. też tak było że my sie sypiemy, a inne amie zdają LD.
Tyle że w tej edycji nie bardzo będzie tak bolało popchnięcie oddziału, jak danie mu ASF i re rolla to hit.
Bo generalnie VC z I=3 to możemy sobie popychać ile chcemy, a itak będą walić ostatnie.
No i jeszcze pytanie o moment w którym trener zasysa, rozumiem że byłaby to chwila w którym przeciwnik jest już po chanelingu, dostał już wszystkie bonusy z przedmiotów (np. Banner of Sorcery u HE) itp, tak? W sumie biorąc pod uwagę rozpiski porno HE to obecność coacha na polu bitwy wydaje się obowiązkowa
No ja też nie jestem przekonany do tego limitu 12PD, wydaje się że faq pozwala mieć ponad te 12 kości, dlatego pytam
No ja też nie jestem przekonany do tego limitu 12PD, wydaje się że faq pozwala mieć ponad te 12 kości, dlatego pytam
Wg. RB - nie możesz mieć w danej chwili więcej niż 12 PD. Black Arts dorzuca do puli 2 kości na początku więc przed albo po channelu - to bez różnicy.
Co do HE to zależy czy mają w opisie przedmiotu, że na początku fazy magii generują kości, czy w dowolnym momencie w fazie magii.
Zapisek dotyczący, że w 6" trener zasysa kości został całkowicie usunięty przez FAQ-a więc trener może wyssać kości tylko z puli. Więc kompilując zapisek o ilości PD, że wszystkie możliwe kości PD są liczone w danym momencie to kości, które generuje Black Arts również się do nich zaliczają - to nie podlega dyskusji stąd wniosek, że BC również je zasysa - Ja przynajmniej to tak interpretuję. Kości wygenerowane z Power Stone-a już się do tego nie wliczają lecz nie możesz ich użyć w momencie kiedy masz aktualnie w puli 12 PD... znaczy możesz ale je automatycznie tracisz... takie rozwiązanie uważam za właściwe i można tak grać - nie ma dramatu.
Co do HE to zależy czy mają w opisie przedmiotu, że na początku fazy magii generują kości, czy w dowolnym momencie w fazie magii.
Zapisek dotyczący, że w 6" trener zasysa kości został całkowicie usunięty przez FAQ-a więc trener może wyssać kości tylko z puli. Więc kompilując zapisek o ilości PD, że wszystkie możliwe kości PD są liczone w danym momencie to kości, które generuje Black Arts również się do nich zaliczają - to nie podlega dyskusji stąd wniosek, że BC również je zasysa - Ja przynajmniej to tak interpretuję. Kości wygenerowane z Power Stone-a już się do tego nie wliczają lecz nie możesz ich użyć w momencie kiedy masz aktualnie w puli 12 PD... znaczy możesz ale je automatycznie tracisz... takie rozwiązanie uważam za właściwe i można tak grać - nie ma dramatu.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart




Strona 30-ta - jak wół masz wszystko opisane w paragrafie "Power Limit"...to samo jest w przypadku DD.JarekK pisze:2.co ty walisz ze sie liczą do limitu? no pokaż mi zapisek że tak jest bo ja gram że max moge wycisnąć 14 PD z VCh
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart




Czyli FL dla Lorda oraz 2 małych vampów + necros z helsem i masz 4 razy popychaczkę.Daw pisze:Nie możesz powtarzać czarów jeżeli jeden mag już wylosował. Wyjątkiem są magowie którzy wykupują czary czyli Necrosi oraz bound spell.
EDIT: oczywiście wyjątkiem są signature spells.
Że niby co ma LS rozpatrzyć ??Smiechu pisze:Jeżeli masz recasta to niepotrzebny Ci wogóle necros, ale tak naprawde LS musi rozpatrzyć tą jakże od wieków fajną sytuacje w której VC może recastować Vanhala, pomimo iż RB mówi co innego.
Recastowanie ?? a co mówi RB? TK też nie powinny móc rzucać drugi raz tej samej inkantacji a jednak.
No tak, masz rację, jest limit 12. Ale o ile się nie mylę to AB>RB a faq jest częścią AB.
Zresztą w Master of Black Arts też nie jest napisane że te kostki generowane są na początku fazy magii (analogicznie do tego co mi napisałeś o HE), tylko że są generowane w fazie magii. Więc jeżeli Coach zasysa na początku każdej fazy magii to można te kości wygenerować później, dobrze to rozumiem? Tak samo nigdy w ten sposób nie przekroczysz tego limitu 12 kostek w każdym momencie. To tak samo jak można se dorobić kości z lore of death i ostatecznie rzucić więcej niż 12 w fazie magii
Zresztą w Master of Black Arts też nie jest napisane że te kostki generowane są na początku fazy magii (analogicznie do tego co mi napisałeś o HE), tylko że są generowane w fazie magii. Więc jeżeli Coach zasysa na początku każdej fazy magii to można te kości wygenerować później, dobrze to rozumiem? Tak samo nigdy w ten sposób nie przekroczysz tego limitu 12 kostek w każdym momencie. To tak samo jak można se dorobić kości z lore of death i ostatecznie rzucić więcej niż 12 w fazie magii
Aro pisze:
Że niby co ma LS rozpatrzyć ??
Recastowanie ?? a co mówi RB? TK też nie powinny móc rzucać drugi raz tej samej inkantacji a jednak.
Co do TK:
Nie możesz rzucić ponownie tego samego na tą samą jednostke - jest w zasadach.
A co do LS - RB mówi wiele rzeczy, ale gdyby był on w pełni zajebisty to nie było by nigdy errat do errat i faqów nad faqami :p
Dlategoż nasze LS ucina troszke rzeczy by nie było dominacji armii nad pozostałymi.
VC też nie mogą popchnąć 2 razy tego samego oddziału.Smiechu pisze:Aro pisze:
Że niby co ma LS rozpatrzyć ??
Recastowanie ?? a co mówi RB? TK też nie powinny móc rzucać drugi raz tej samej inkantacji a jednak.
Co do TK:
Nie możesz rzucić ponownie tego samego na tą samą jednostke - jest w zasadach.
Smiechowi zapewne chodzi a samego recasta.M.T. pisze:VC też nie mogą popchnąć 2 razy tego samego oddziału.Smiechu pisze:Aro pisze:
Że niby co ma LS rozpatrzyć ??
Recastowanie ?? a co mówi RB? TK też nie powinny móc rzucać drugi raz tej samej inkantacji a jednak.
Co do TK:
Nie możesz rzucić ponownie tego samego na tą samą jednostke - jest w zasadach.
Mamy 8ed i wiele rzeczy może się nam nie podobać ale nie popadajmy w panikę i nie prośmy się już o jakieś BP czy nie wiadomo co.
Ale nie jest napisane, że możesz wygenerować kostki w dowolnym momencie podczas fazy magii...Szaitis pisze:No tak, masz rację, jest limit 12. Ale o ile się nie mylę to AB>RB a faq jest częścią AB.
Zresztą w Master of Black Arts też nie jest napisane że te kostki generowane są na początku fazy magii (analogicznie do tego co mi napisałeś o HE), tylko że są generowane w fazie magii. Więc jeżeli Coach zasysa na początku każdej fazy magii to można te kości wygenerować później, dobrze to rozumiem? Tak samo nigdy w ten sposób nie przekroczysz tego limitu 12 kostek w każdym momencie. To tak samo jak można se dorobić kości z lore of death i ostatecznie rzucić więcej niż 12 w fazie magii
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart




IMO - zwyczajnie to kiepska opcja do grania... dając FL niestety marnujesz punkty bo już nie zrobisz dobrego fightera :/ ... a nie ma sensu w tej edycji pchać wszystkiego w magię - zagrałem turniej na 4-ech vampach i Necorsie... szczęśliwie w 4 turach podczas 3-ech bitew udało się rzucić 3/4 na PD - wtedy zmieniło to moje podejście do magii w tej edycji. Nie opłaca się z obłędem pchać w magię.Aro pisze:Czyli FL dla Lorda oraz 2 małych vampów + necros z helsem i masz 4 razy popychaczkę.Daw pisze:Nie możesz powtarzać czarów jeżeli jeden mag już wylosował. Wyjątkiem są magowie którzy wykupują czary czyli Necrosi oraz bound spell.
EDIT: oczywiście wyjątkiem są signature spells.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart




Tudzież wystarcza jeden czarujący Lord, a reszta to tylko przypakowane Vampiry do walki, chodz tak naprawde kombinacji jest wiele.Daw pisze:Nie opłaca się z obłędem pchać w magię.
Wracając do tego recasta.
Zarówno w TK jak i VC jest że nie możesz rzucić 2x popychaczki na ten sam oddział.
Z tym że Vanhal ma ten dodatkowy efekt który możesz sypnąć. Swego czasu LS zrobiło w BP że Lord nie mógł użyć popychaczki więcej niż raz, ale jako efektu popchnięcia, natomiast efekt ASF i re rolla mogłeś rzuć i recastować.
Później to zmienili, bo okazała sie to również przegięte
Bardzo możliwe że tym razem też tak będzie, gdyż mając Lorda 4 lev, rzucasz Vanhala na 2 kostkach, gdzie minimalny wynik (poza 1+1) to: 2+1 +4(lev) i popychaczka wchodzi. Problemem nie staje sie tutaj popchnięty oddział Ghuli, czy BK, ale Vampir LORD wymaxowany do walki, który będzie wstanie ściągnąć pierwszy szereg bez większych problemów. Obecne przedmioty pozwalają na złożenie Lorda w taki sposób by nie miał on problemów z innymi wojownikami.
Do tego VC jest jedyną chyba armią, która jest wstanie zrobić maga kamikadze który w pierwszej turze ma dużą szanse by zamienić sie w potworka którego ciężko jest zabić w kombacie.
Cieszmy sie ze wszytkiego co nam daje 8ed i nie zmieniony jeszcze Book VC, bo przyjdzie czas na ograniczenia które niestety mogą nas zaboleć.
ja tam jestem zdania, ze potęga VC w tej edycji to spam regonów z T4, a nie jacyś smieszni bohaterowie do walki. Jedyne co mnie przekonuje to 2 lordów na jakieś duże punkty, wtedy jeden ma 6A S5 ward4+ i jest boostowany lorem beast do 9A S8 + infinite hate i red fury 
edit:
mam dobre pytanko, czy gwardia z dwurakami z asf ( z czaru) walcząca z HE lub keeperem nadal bije ostatnia i przeciwnik ma nadal przerzut? nie mogę tego rozgryźć
edit:
mam dobre pytanko, czy gwardia z dwurakami z asf ( z czaru) walcząca z HE lub keeperem nadal bije ostatnia i przeciwnik ma nadal przerzut? nie mogę tego rozgryźć
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE
mam pewien sprytny plan ale nie wiem czy moge go zrealizować:
specjalnie na scenariusz B&G musze mieć Zombe czy moge do tego oddziału wsadzić nekromante na corps carcie? z D6+9 dowskrzeszania zombe
biore HE z white lionsami na klate 
specjalnie na scenariusz B&G musze mieć Zombe czy moge do tego oddziału wsadzić nekromante na corps carcie? z D6+9 dowskrzeszania zombe
Nie mają przerzutów.Madimiel pisze: HE zawsze maja ASF nawet z dworakami jakoe jedyne w grze czyli tak bija przed toba a ze maja wiecej inicjatywy to tak maja re roll
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.
MająMarys pisze:Nie mają przerzutów.Madimiel pisze: HE zawsze maja ASF nawet z dworakami jakoe jedyne w grze czyli tak bija przed toba a ze maja wiecej inicjatywy to tak maja re roll
JarekK pisze:specjalnie na scenariusz B&G musze mieć Zombe czy moge do tego oddziału wsadzić nekromante na corps carcie?
Nie
Jak już to 9+d3JarekK pisze:z D6+9 dowskrzeszania zombe
Poza tym skeptra działa tylko na RD nie na inwokacje.


