Pytania co do Vc

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Pytania co do Vc

Post autor: Daw »

Jeżeli chodzi o recast popychaczki to nie wiedziałem o tym, że tak można:) cały czas na 8ed grałem, że nie można... jeżeli chodzi o kości z Black Arts to faktycznie kwestia sporna ale byłbym bardziej po stronie tego, że mimo iż kości generują się tylko dla określonego vampa to i tak są w puli power i podlegają zasysaniu - tak gram żeby zbyt łatwo nie było :D
Ok, w takim razie recast popychaczki daje radę ponieważ nic w faq nie jest napisane, że nie można :mrgreen:
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Co do trenera i Mastera:
2 kostki są tylko dla Vampira, ale jeżeli jest on w 6" od Coucha to są również poddane próbie zassania.

Co do limitu - niestety te kostki wchodzą do limitu 12 PD. Daje Ci to jedynie komfort tego że nawet przy słabym wylosowaniu pula PD masz te 2 kostki więcej.

Co do recasta - w 7 ed. też tak było że my sie sypiemy, a inne amie zdają LD.
Tyle że w tej edycji nie bardzo będzie tak bolało popchnięcie oddziału, jak danie mu ASF i re rolla to hit.
Bo generalnie VC z I=3 to możemy sobie popychać ile chcemy, a itak będą walić ostatnie.

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Te 6" na pewno nie obowiązuje, zauważ że faq każe również ignorować tą część podręcznika, więc pytanie chyba nadal jest nierozstrzygnięte.

Wiem że tak było, że się sypaliśmy, tyle że w 7ed nie było żadnego steadfasta.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

1.smiechu masz zapisek w erracie ze te 2PD nie są zasysane przz trenera bo ignoruje sie zasade ssania w 6"

2.co ty walisz ze sie liczą do limitu? no pokaż mi zapisek że tak jest bo ja gram że max moge wycisnąć 14 PD z VCh
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

No i jeszcze pytanie o moment w którym trener zasysa, rozumiem że byłaby to chwila w którym przeciwnik jest już po chanelingu, dostał już wszystkie bonusy z przedmiotów (np. Banner of Sorcery u HE) itp, tak? W sumie biorąc pod uwagę rozpiski porno HE to obecność coacha na polu bitwy wydaje się obowiązkowa

No ja też nie jestem przekonany do tego limitu 12PD, wydaje się że faq pozwala mieć ponad te 12 kości, dlatego pytam

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Wg. RB - nie możesz mieć w danej chwili więcej niż 12 PD. Black Arts dorzuca do puli 2 kości na początku więc przed albo po channelu - to bez różnicy.
Co do HE to zależy czy mają w opisie przedmiotu, że na początku fazy magii generują kości, czy w dowolnym momencie w fazie magii.
Zapisek dotyczący, że w 6" trener zasysa kości został całkowicie usunięty przez FAQ-a więc trener może wyssać kości tylko z puli. Więc kompilując zapisek o ilości PD, że wszystkie możliwe kości PD są liczone w danym momencie to kości, które generuje Black Arts również się do nich zaliczają - to nie podlega dyskusji stąd wniosek, że BC również je zasysa - Ja przynajmniej to tak interpretuję. Kości wygenerowane z Power Stone-a już się do tego nie wliczają lecz nie możesz ich użyć w momencie kiedy masz aktualnie w puli 12 PD... znaczy możesz ale je automatycznie tracisz... takie rozwiązanie uważam za właściwe i można tak grać - nie ma dramatu.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

JarekK pisze:2.co ty walisz ze sie liczą do limitu? no pokaż mi zapisek że tak jest bo ja gram że max moge wycisnąć 14 PD z VCh
Strona 30-ta - jak wół masz wszystko opisane w paragrafie "Power Limit"...to samo jest w przypadku DD.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Daw pisze:Nie możesz powtarzać czarów jeżeli jeden mag już wylosował. Wyjątkiem są magowie którzy wykupują czary czyli Necrosi oraz bound spell.

EDIT: oczywiście wyjątkiem są signature spells.
Czyli FL dla Lorda oraz 2 małych vampów + necros z helsem i masz 4 razy popychaczkę.
Smiechu pisze:Jeżeli masz recasta to niepotrzebny Ci wogóle necros, ale tak naprawde LS musi rozpatrzyć tą jakże od wieków fajną sytuacje w której VC może recastować Vanhala, pomimo iż RB mówi co innego.
Że niby co ma LS rozpatrzyć ??
Recastowanie ?? a co mówi RB? TK też nie powinny móc rzucać drugi raz tej samej inkantacji a jednak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

No tak, masz rację, jest limit 12. Ale o ile się nie mylę to AB>RB a faq jest częścią AB.

Zresztą w Master of Black Arts też nie jest napisane że te kostki generowane są na początku fazy magii (analogicznie do tego co mi napisałeś o HE), tylko że są generowane w fazie magii. Więc jeżeli Coach zasysa na początku każdej fazy magii to można te kości wygenerować później, dobrze to rozumiem? Tak samo nigdy w ten sposób nie przekroczysz tego limitu 12 kostek w każdym momencie. To tak samo jak można se dorobić kości z lore of death i ostatecznie rzucić więcej niż 12 w fazie magii

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Aro pisze:
Że niby co ma LS rozpatrzyć ??
Recastowanie ?? a co mówi RB? TK też nie powinny móc rzucać drugi raz tej samej inkantacji a jednak.

Co do TK:
Nie możesz rzucić ponownie tego samego na tą samą jednostke - jest w zasadach.

A co do LS - RB mówi wiele rzeczy, ale gdyby był on w pełni zajebisty to nie było by nigdy errat do errat i faqów nad faqami :p
Dlategoż nasze LS ucina troszke rzeczy by nie było dominacji armii nad pozostałymi.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Smiechu pisze:
Aro pisze:
Że niby co ma LS rozpatrzyć ??
Recastowanie ?? a co mówi RB? TK też nie powinny móc rzucać drugi raz tej samej inkantacji a jednak.

Co do TK:
Nie możesz rzucić ponownie tego samego na tą samą jednostke - jest w zasadach.
VC też nie mogą popchnąć 2 razy tego samego oddziału.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

M.T. pisze:
Smiechu pisze:
Aro pisze:
Że niby co ma LS rozpatrzyć ??
Recastowanie ?? a co mówi RB? TK też nie powinny móc rzucać drugi raz tej samej inkantacji a jednak.

Co do TK:
Nie możesz rzucić ponownie tego samego na tą samą jednostke - jest w zasadach.
VC też nie mogą popchnąć 2 razy tego samego oddziału.
Smiechowi zapewne chodzi a samego recasta.
Mamy 8ed i wiele rzeczy może się nam nie podobać ale nie popadajmy w panikę i nie prośmy się już o jakieś BP czy nie wiadomo co.
Obrazek

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Szaitis pisze:No tak, masz rację, jest limit 12. Ale o ile się nie mylę to AB>RB a faq jest częścią AB.

Zresztą w Master of Black Arts też nie jest napisane że te kostki generowane są na początku fazy magii (analogicznie do tego co mi napisałeś o HE), tylko że są generowane w fazie magii. Więc jeżeli Coach zasysa na początku każdej fazy magii to można te kości wygenerować później, dobrze to rozumiem? Tak samo nigdy w ten sposób nie przekroczysz tego limitu 12 kostek w każdym momencie. To tak samo jak można se dorobić kości z lore of death i ostatecznie rzucić więcej niż 12 w fazie magii
Ale nie jest napisane, że możesz wygenerować kostki w dowolnym momencie podczas fazy magii...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Aro pisze:
Daw pisze:Nie możesz powtarzać czarów jeżeli jeden mag już wylosował. Wyjątkiem są magowie którzy wykupują czary czyli Necrosi oraz bound spell.

EDIT: oczywiście wyjątkiem są signature spells.
Czyli FL dla Lorda oraz 2 małych vampów + necros z helsem i masz 4 razy popychaczkę.
IMO - zwyczajnie to kiepska opcja do grania... dając FL niestety marnujesz punkty bo już nie zrobisz dobrego fightera :/ ... a nie ma sensu w tej edycji pchać wszystkiego w magię - zagrałem turniej na 4-ech vampach i Necorsie... szczęśliwie w 4 turach podczas 3-ech bitew udało się rzucić 3/4 na PD - wtedy zmieniło to moje podejście do magii w tej edycji. Nie opłaca się z obłędem pchać w magię.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Daw pisze:Nie opłaca się z obłędem pchać w magię.
Tudzież wystarcza jeden czarujący Lord, a reszta to tylko przypakowane Vampiry do walki, chodz tak naprawde kombinacji jest wiele.

Wracając do tego recasta.
Zarówno w TK jak i VC jest że nie możesz rzucić 2x popychaczki na ten sam oddział.
Z tym że Vanhal ma ten dodatkowy efekt który możesz sypnąć. Swego czasu LS zrobiło w BP że Lord nie mógł użyć popychaczki więcej niż raz, ale jako efektu popchnięcia, natomiast efekt ASF i re rolla mogłeś rzuć i recastować.

Później to zmienili, bo okazała sie to również przegięte :)

Bardzo możliwe że tym razem też tak będzie, gdyż mając Lorda 4 lev, rzucasz Vanhala na 2 kostkach, gdzie minimalny wynik (poza 1+1) to: 2+1 +4(lev) i popychaczka wchodzi. Problemem nie staje sie tutaj popchnięty oddział Ghuli, czy BK, ale Vampir LORD wymaxowany do walki, który będzie wstanie ściągnąć pierwszy szereg bez większych problemów. Obecne przedmioty pozwalają na złożenie Lorda w taki sposób by nie miał on problemów z innymi wojownikami.

Do tego VC jest jedyną chyba armią, która jest wstanie zrobić maga kamikadze który w pierwszej turze ma dużą szanse by zamienić sie w potworka którego ciężko jest zabić w kombacie.

Cieszmy sie ze wszytkiego co nam daje 8ed i nie zmieniony jeszcze Book VC, bo przyjdzie czas na ograniczenia które niestety mogą nas zaboleć.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

ja tam jestem zdania, ze potęga VC w tej edycji to spam regonów z T4, a nie jacyś smieszni bohaterowie do walki. Jedyne co mnie przekonuje to 2 lordów na jakieś duże punkty, wtedy jeden ma 6A S5 ward4+ i jest boostowany lorem beast do 9A S8 + infinite hate i red fury :evil:

edit:
mam dobre pytanko, czy gwardia z dwurakami z asf ( z czaru) walcząca z HE lub keeperem nadal bije ostatnia i przeciwnik ma nadal przerzut? nie mogę tego rozgryźć :)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

ASF z czaru + ASL z dworakow = bijesz normalnie
HE zawsze maja ASF nawet z dworakami jakoe jedyne w grze czyli tak bija przed toba a ze maja wiecej inicjatywy to tak maja re roll #-o

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

mam pewien sprytny plan ale nie wiem czy moge go zrealizować:

specjalnie na scenariusz B&G musze mieć Zombe czy moge do tego oddziału wsadzić nekromante na corps carcie? z D6+9 dowskrzeszania zombe :D biore HE z white lionsami na klate :D
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Madimiel pisze: HE zawsze maja ASF nawet z dworakami jakoe jedyne w grze czyli tak bija przed toba a ze maja wiecej inicjatywy to tak maja re roll #-o
Nie mają przerzutów.
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Marys pisze:
Madimiel pisze: HE zawsze maja ASF nawet z dworakami jakoe jedyne w grze czyli tak bija przed toba a ze maja wiecej inicjatywy to tak maja re roll #-o
Nie mają przerzutów.
Mają
JarekK pisze:specjalnie na scenariusz B&G musze mieć Zombe czy moge do tego oddziału wsadzić nekromante na corps carcie?

Nie
JarekK pisze:z D6+9 dowskrzeszania zombe :D
Jak już to 9+d3
Poza tym skeptra działa tylko na RD nie na inwokacje.
Obrazek

Zablokowany