Krasnale w dzisiejszych czasach... 8 ed.

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
michal
Chuck Norris
Posty: 554
Lokalizacja: Wroclaw/Krakow

Re: Krasnale w dzisiejszych czasach... 8 ed.

Post autor: michal »

Rakso_The_Slayer pisze: Chociaz pewnie na większości turniejów uciekanie gyrem będzie dopuszczone (mam nadzieję).
Na wroclawskich lokach uciekanie jak i gonienie zyrkiem jest na razie zabronione i przypuszczam, że na wiekszości turów tak będzie, bo pewnie nikomu nie będzie sie chciało wsadzać do regulaminu pojedyńczego zapisku akurat do naszej armii, a jak przyjdzie do rozstrzygania tej kwestii przy stole, to sedzia zawsze orzeknie na naszą niekorzyść, bo będzie musiał odwoływać się go głównych "zasad". Coraz bardziej jestem skłonny odstawić żyrki na pólke dopóki gw sie tym nie zajmie.

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Mongrim pisze:Dlatego napisałem minimum :)
Ostatnio używam 30 hamców i 30 longów, zastanawiam się nad czterdziestkami - po bitwach koniecznie daj znać jak to się sprawdza :)
Howg!
Użyłem parę razy 40 chłopa. Taki klocek ma swoje zalety(jest nas dużo i można spokojnie na klatę brać jakieś 2d6 s4) pierdyknięcie też cacy tylko... z manewrowaniem to już jest spooory kłopot, a przy ustawieniu 10 chłopków w rance to możemy zapomnieć o wszelkich skrętach. Koszt też w sumie, przynajmniej jak dla mnie, jest o dużo za duży. Imho 30 ludków jest ok. W takim klocku znajduje się dość sporo krasnali, a z manewrowaniem jeszcze to jakoś daje radę.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

ostatnio sprawdzałem klocek 30 warków z hw, shield, bohaterem puszką i oathstonem. sprawdza się znakomicie do brania na klatę. tylko zwiększę ich do 35.
przyjęli wart 1000pts klocek grali i trzymali go przez całkiem długi okres czasu.

teraz będę testował na turnieju klocek 36 hamów, 40 warków z GW i 30 warków z GW

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

A jaki macie pomysl na 1,6k pkt? Taki format bedzie prawdopodobnie mial Kohortex i zapewne bedzie bez lordow... Ja rozpatruje 35 warriorsow HW+sh (tak mam zlozonych), 20 longow z GW, 10kusz z GW, gole dzialo, dzialo z forgem i burningiem, katapa obruniona, general puszka, BSB i RS z balancem. To oczywiscie tak po krotce i dopiero przed testami, ale mam nadzieje, ze na te punkty to sie sprawdzi. Nie chce wiecej strzelania, a jestem tez gotow z kusz zrezygnowac na rzecz czego innego. Jeszcze testuje, zobaczymy jak to wyjdzie.

Pewnie wiele nie zmienie, bo na Kohortexie chce koniecznie zagrac, a takie mniej wiecej wojo mam zlozone i pomalowane... ale pewnie jeszcze jakies drobne przerobki sie pojawia. Wszytko zalezy od testowych gier.

pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

Grazbird pisze:ostatnio sprawdzałem klocek 30 warków z hw, shield, bohaterem puszką i oathstonem. sprawdza się znakomicie do brania na klatę. tylko zwiększę ich do 35.
przyjęli wart 1000pts klocek grali i trzymali go przez całkiem długi okres czasu.

teraz będę testował na turnieju klocek 36 hamów, 40 warków z GW i 30 warków z GW
jednej tak a dwoch? mi poszedl w pizdu z 2 lancami, lepsze hamki albo longi. a decyduje tylko runda szarzy i tam ci sie tarcze nie przydaja bo zchodzi save wiec chyba lepiej dw by cos zadac nie? i potem zreszta tez przy pancernych. tak tylko stoisz i nic nie robisz

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Trochę a propo żyrosa - wiem, że artykuły podawane na stronie GW często są wątpliwej treści, jeśli chodzi o zasady, ale ten fragment jest zapisany w takim stylu, że trudno stwierdzić, że autor popełnił błąd:
- Templates: Note that generally there are no more 'partials' anymore - you are either hit or not. However, this isn't a blanket rule, so if an army book says that models partially under a template are hit on a 4+, then that is the rule that applies.
Czyli jednak GW chce żeby żyrosek był słabym wyborem i nie jest to błędem lub ominięciem w poprawce.
EDIT:
Żeby nie było szukania, podam linka do artykułu:
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =12400021a
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2010, o 23:32 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

dupki

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

dlatego też na turniej zabieram trzy masywne krasioklocki, każdy z dwurakiem

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

To że żyrek mógł strzelać tylko po ruchu na 10 cali było do przeżycia, ale to ucięcie templejtki w jego wypadku automatycznie skreśla go z mojej rozpiski.
A już widziałem miejsce na dwa takie w mojej rozpisce, nawet gdyby nie mógł uciekać :(

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Niekonsekwentni debile z GW :evil:
Tym sposobem jedynym w miarę sensownym wyborem Rare są organki które w tej ed. i tak są IMO słabą opcją :roll:
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
michal
Chuck Norris
Posty: 554
Lokalizacja: Wroclaw/Krakow

Post autor: michal »

W moich dwóch najnowszych rozpiskach, które teraz testuje wogóle nie mam rarów. Organki w zestawieniu ze zwyklym cannonem czy klopą w tej edycji raczej wymiekają chyba, że jako ochrona przed skirmishem

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Arbiter Elegancji pisze:Niekonsekwentni debile z GW :evil:
Tym sposobem jedynym w miarę sensownym wyborem Rare są organki które w tej ed. i tak są IMO słabą opcją :roll:
No to jest fakt. Organki sa nadal niezle, ale to juz nie to co kiedys, a to i tak jedyny sensowny wybor w r-kach dla nas. Gyro stal sie kompletnie bezuzyteczny (nie ucina marszu, nie ucieka, nie strzela po pelnym ruchu), dzialo ogniowe bylo ch... a teraz jest jeszcze gorsze, bo GW nie zapomnialo o pogorszeniu go, oba powyzsze za 140pkt to kpina...

Ehhh... no nic, trzeba sie skupic na specialach i corach. Cale szczescie, ze mamy fajne rzeczy do wyboru w obu powyzszych... :wink:
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

Rary mamy zjebane dokumentnie.
jedyne wyjście, to czekać na nowy kodeks.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Chyba tak jak ktoś powiedział wcześniej. Czas inwestować w klocki core/special i tyle.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

moja ostatnia rozpa na 3k

bohaterowie
lord tarczownik [301]
AS 1+ z przerzutem, ward 4+
dwurak, +1A, plonace ataki

runelord [365]
kowadlo, 2 scrole

bsb [165]
AS 1+ z przerzutem
plonace ataki

core
40x warriorow [425]
fcg, 2h

40x longow [595]
fcg, 2h
runa grungiego na sztandarze

20x thundow [305]
fcg

specjale
27x hammerersow [307]
fcg
runa bitwy

cannon [145]
inzynier
runa kucia i ognia

cannon [140]
inzynier
runa kucia

katapulta [170]
inzynier
2x runa +1S i przerzuty scaterki.

w sumie: 2918 pkt

powiem tak. fajnie sie gralo takimi klockami :) gralem przeciwko WoChowi wiec 4 szeregi sie przydawaly :P
wprawdzie 20 warriorow od razu padlo od strzalow z helki ale i tak warto bylo wydac tyle punktow.
katapa wspaniale rozstrzelala marauderow by pozniej spasc od warriorow chaosu.
mimo zastraszajacej liby atakow warriorow, longowie dzielnie stawili opor 30. gdyby nie regenka od nurgla wynik bylby zupelnie inny :P
hammererami unikalem chosenow ktorzy gonili mnie po calym polu bitwy. tak wiec popychanie sie z kowadla, szarze i gonitwy sie udaly. ogolnie to hammererzy z krolem i bsbkiem wybili prawie wszystko ze stolu poza wspomnianym klocem chosenow. to gowno jest nie do ruszenia, juz nie raz probowalem. do tego jest w nim prawie 1k punktow :/ staralem sie to pozniej rozstrzelac od dzial jednak tylko niewielka liczba padla.
kowadlo fajnie sie spisywalo. majac tak mala liczbe klockow piechoty nie mam problemow z wyborem co popchnac :) nieststy w ostatniej turze wybuchlo :/

mnie zostal tylko tarczownik z bsb'kiem i jedno dzialo. przeciwnikowi kloc chosenow i jedna helka. ogolnie zrobilismy sobie nawzajem sieczke. bardzo dobra mamy w tej edycji antymagie. kowadelko dodajace 3 kosci jest imba. do tego +2 do dispela. przeciwnikowi weszly tylko dwa czary. jedna regenka na IF'ce i obnizenie sily po tym jak wybuchlo mi kowadlo. w koncu czuje, ze krasnoludy sa faktycznie uodpornione na magie :)
wynik byl na pograniczy remisu. jednak to kumpel wygral. mimo przegranej, gralo mi sie bardzo przyjemnie.
czekaja mnie kolejne testy tej rozpy z bretka i VC. zobaczymy jak sie spisze na cos co nie ma wiadra atakow.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

Morsereg pisze: to gowno jest nie do ruszenia, juz nie raz probowalem. do tego jest w nim prawie 1k punktow :/ staralem sie to pozniej rozstrzelac od dzial jednak tylko niewielka liczba padla.
Heheheh znam to doskonale... Są straszni, jakiś potworny WS, ilość ataków, boskie dary i w ogóle.. Ni to zbić ni rozstrzelać. Jedyny sposób to kanapki i takie tam... coś się w końcu poradzi :| Choć co do reszty Woch to nasze kloce spisują się świetnie, longi, a już zwłaszcza w liczbie 30+ z dwuraksonami biorą spokojnie na klatę wszystko może poza tymi chosenami. Wreszcie te bitewki to rzeź, krew i flaki, a nie strach, panika i ucieczka :)
Ale bitwa musiała być fajna. Jak się spisywała taka ilość thundererów? Dawali radę czy raczej dupy?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Mongrim pisze:
Morsereg pisze:raczej dupy
dobili warshrine i umarli. wykosili kilku warriorów chyba też

--->Morsereg: co tu wywlekasz na forum przebieg prywatnej bitwy, i to bez WYRAŹNEGO podkreślenia że krasnoludki zostały wyrzezane :twisted:

ale rozpa fajna
+1

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

nawet nie wiesz ile ja sie zastanawialem co to za cytat jest :P

co do samych thundow.
wcale nie byli tacy z dupy. spacili sie i nawet troche na siebie zarobili ;)
rozstrzelali marauderow, poskladali w walce wrecz warshrine'a i wystrzelali w s&s paru czy parunastu wojownikow chalasu.
a ze byli bez shieldow to w/w warriorzy po prostu sie po nich przebiegli ;)

mimo, ze kusznicy tansi i mozna im dac dwuraki to imho thundzi dzieki +1 do hita i z armor penem sa od nich lepsi.
a juz na bank sa lepsi na ciezkie, opancerzone jednostki ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mongrim
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mongrim »

Panowie doradźcie mi coś..
Problem polega na tym, że cóż...no dostaję ciężki wpierdol. :?
Nie mogę sobie poradzić z czym... no właśnie.. Z Wojownikami Chaosu.
Jak w rozpie przeciwnika siłą uderzeniową byli sami rycerze było znośnie. Doszli choseni i zrobiło się śmierdząco. Zawsze tam sie giganta ubiło, odstrzeliło i ok. Na dwie przegrane wygrywałem jedną. Ale teraz nie ma giganta, a jest ta potworna helenka.
Rozpa Chaosu wygląda mniej więcej tak:

Generałem jest slaneszowiec na cyckorobalu, biegający w konnych maruderach(kolo 6/7)
Drugim herosem jest bsb
1/2 oddziały rycerzy (po 5) - najczęściej khorne i slaanesh
warriorzy (18)w których jest bsb
choseni (12)
warshrine
helena
2/3 oddzialy pieskow

Czasem jakiś mag dla odmiany. I choler nie mogę nic na to wymyślić. Dużo strzelania? Było - save'y, wardy i zawsze dużo dochodziło. Kloce do walki? Pewnie, że były. 30 longów z GW i 30 hamków/ironów. czasem trzymają, ale helenka swoje robi.
Ostatni pomysł to jakieś tam oddziały rangerów, może coś dadzą.
Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Zależy jeszcze jak te oddziały są złożone - czy mają GW czy tarcze? Jak przeciwniki nimi gra? Ogólnie WoCH jest teraz bardzo mocny przeciwko krasiom.

Jeśli jest Helena, to jest to priorytet Twoich maszyn by ją wyeliminować. Można też spróbować triku trzymania bohaterów za oddziałami, ale poza zasięgiem magów. Helena, która chce wyeliminować Twojego bohatera kładzie placek na nim, znacznie ograniczając obrażenia na samych oddziałach, a do tego jest 4+LoS!, który przenosi tylko jedno trafienie na oddział, a nie cały template.

Twój przeciwnik wystawia mało chosenów - mi akurat na nich strzelanie sprawdzało się na tyle dobrze by wyeliminować 6-12. Wiem jednak, że jest to ciężki orzech do zgryzienia z warshrinem, więc staraj się ich omijać lub wyprowadzać w pole.

Knightów rozwalaj tak jak w 7ed. - thundererzy, organki lub też bierz na klatę, ale pojedynczo.

Z warriorami postępuj tak samo jak z chosenami, albo bierz na klatę i kontratakuj z flanki.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ