8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Mac »

1. Używając Third Eye of Tzeentch, czy mag może używać mocy specjalnych lore'ów magicznych?

2. Jeśli tak i mag jest magiem posiadającym lore of shadow/fire/death i zamienia czary na inne, również należące do lore'ów podstawowych, to których mocy specjalnych używa? Np. Mag z lore of shadow, zamienia swoje czary na czary wroga z lore of heavens - jakiej mocy specjalnej, "smoke and mirrors" czy "roiling skies", używa mag?

*Pytanie 1 i 2 dotyczą również przedmiotów działających w podobny sposób jak Aldred's Casket of Sorcery albo Shield of Mirrored Pool.

3. Czy mag może użyć w ten sposób mocy specjalnej lore of life, która leczy?
Chodzi przede wszystkim o potwierdzenie, że teraz test Terroru jest testem Paniki?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

1. Tak
2. Uzywasz Death masz atrybut z Death. (ostatnie zdanie w "Lore Attributes", RB 491)
3. Tak

Tak

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Lidder pisze:2. Uzywasz Death masz atrybut z Death. (ostatnie zdanie w "Lore Attributes", RB 491)
Rozumiem również, że Aldred's Casket of Sorcery po wzięciu w bound spell jakiegoś czaru, również korzysta z atrybuty lore'u tego czaru (i tak czynią również wszystkie bound spelle)?

A także Shield of Mirrored Pool po odbiciu magic missle np.
1. Wind Blasta, w maga który jest na latającym mouncie również korzysta z atrybutu
2. Fireballa, w maga lub jego unit daje iż kolejne czary z tego lore'u mają bonus do casta +D3
?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:1. Używając Third Eye of Tzeentch, czy mag może używać mocy specjalnych lore'ów magicznych?

2. Jeśli tak i mag jest magiem posiadającym lore of shadow/fire/death i zamienia czary na inne, również należące do lore'ów podstawowych, to których mocy specjalnych używa? Np. Mag z lore of shadow, zamienia swoje czary na czary wroga z lore of heavens - jakiej mocy specjalnej, "smoke and mirrors" czy "roiling skies", używa mag?

*Pytanie 1 i 2 dotyczą również przedmiotów działających w podobny sposób jak Aldred's Casket of Sorcery albo Shield of Mirrored Pool.

3. Czy mag może użyć w ten sposób mocy specjalnej lore of life, która leczy?
1 Oczywiście.
2 Moc lora odnosi się do czarów samych w sobie. Jak ciskasz czar z fire to z automatu działa lore atrybut itp. Jak masz kilka czarów z różnych lorów to zależnie od tego jaki ciskasz taki atrybut się uruchamia.
3 wg mnie jak najbardziej tak

Mac pisze:Chodzi przede wszystkim o potwierdzenie, że teraz test Terroru jest testem Paniki?
Test terroru to test terroru wykorzystujący zasady testu na panikę [ wg mnie bo zapis jest niejednoznaczny ] i tyle.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Nie znam dokladnego wordingu SoMP, ale z tego co pamietam jest to rebound i nawet jest zaznaczone, ze nie mozna dispelowac. wiec tak

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:A także Shield of Mirrored Pool po odbiciu magic missle np.
1. Wind Blasta, w maga który jest na latającym mouncie również korzysta z atrybutu
2. Fireballa, w maga lub jego unit daje iż kolejne czary z tego lore'u mają bonus do casta +D3
Odbicie to nie cast czaru prawda?
Tak więc odpowiedź jest prosta.
Poza tym :

ad 2. Daje czarodziejowi rzucającemu ten czar i tylko jeśli ciska sam w siebie 8) bo bonus masz przeciw unitowi który dostaje z fajera.
Lidder pisze:Nie znam dokladnego wordingu SoMP, ale z tego co pamietam jest to rebound i nawet jest zaznaczone, ze nie mozna dispelowac. wiec tak
Efektu czaru jest "reflected" a nie "rebound".
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@bigpasiak

pamietasz moze dyskusje SoMP vs SoMP? skoro uznali, ze gracze na zmiane rzucaja koscia i ten kto pierszy wyrzuci 1 obrywa i w wordingu jest reflect spell casted at bearer to oznacza to, ze odbicie jest traktowane jako cast. jesli wtedy mieli racje to tarcza odbija wraz z atrybutem(bo jest to czar rzucany).

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:ad 2. Daje czarodziejowi rzucającemu ten czar i tylko jeśli ciska sam w siebie 8) bo bonus masz przeciw unitowi który dostaje z fajera.
Czemu ograniczasz bonus z Kindleflame tylko do czarodzieja, który rzucił udany czar z Lore of Fire, skoro w samym opisie atrybutu lore'a jest:
In addition, if a
direct damage or magic missle spell from the Lore of Fire is cast at a unit
that has already been hit by a direct damage or magic missle spell from the
Lore of Fire in the same Magic phase (even if the spell was cast by a
different Wizard
) the casting Wizard adds +D3 to his casting total.
Poza tym, podstawą otrzymania Kindleflame nie jest "wycastowanie czaru" jak twierdzisz lecz "uderzenie czaru".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:Czemu ograniczasz bonus z Kindleflame tylko do czarodzieja, który rzucił udany czar z Lore of Fire, skoro w samym opisie atrybutu lore'a jest:
Nie no jeśli jest więcej niż 1 mag z fire to pewnie że dotyczy to każdego maga z ogniem.
Lidder pisze: wordingu jest reflect spell casted at bearer to oznacza to, ze odbicie jest traktowane jako cast.
Nie.
Jest napisane:
"Any magic missle that strikes the bearer or any unit he is with is reflected..."

i

"If the spell is reflected , the result of the magic missle are resolved..."

Czyli chyba jednak jest jak ja mówię.
Nie rzucasz czaru a odbijasz.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

1. Kiedy przestają działać czary z Lore Light rzucane przez "6" Mysterious River?
2. W skład jednostki wchodziło 2 bohaterów. Modele R&F zostały wybite, a herosi zbrejkowani.
czy mogą się zebrać na swoim Ld czy na 2x1, zakładając, że jednostka w której byli liczy mniej niż 25% początkowej wielkości?
I czy zbierają się razem czy pojedynczo?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

gerald_tarrant pisze:1. Kiedy przestają działać czary z Lore Light rzucane przez "6" Mysterious River?
Q: When does the affect of an augment or hex spell end if it is ‘cast’
by a River of Light? And what happens if a spell cast by a River of
Light affects a unit’s ability to move? (p120)
A: Augment and hex spells last until the start of the Magic
phase in their sides next turn – the spell does not end in the
Magic phase immediately after the Movement phase when it
was triggered. Any movement effects will not apply until the
unit’s next Movement phase – they do not affect movement on
the turn they are triggered.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Wczoraj w czasie bitwy z kolegą mieliśmy następujący problem.

Szarżuje w tył jakiegoś oddziału moim monsterem (o podstawce 50mm). Monster wygrywa combat i chce zrobić reformę, aby być zwróconym w bok. Wygląda to tak:
Obrazek

Dyskusja dotyczyła wątpliwości, czy możliwa jest taka (absurdalna) reforma, aby oba oddziały stykały się np. plecami lub bokami. Ja w świetle zapisów z rulebooka o reformie nie widzę przeciwwskazań aby ja wykonać. Jeśli jest to legalne zagranie co z bonusami do następnej tury cc? W systuacji jak na rysunku: monster dostaje atak za tył (bo wciąć atakuje przeciwnika od tyłu), a szary oddział atak za bok?

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

^Ciekawe pytanie, również oczekuję odpowiedzi.

Czy coś oprócz Bretonii ma teraz heroic killing blowa?
Queek.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Kto mi wyjasni taki casus.
Grale i relmi stoją 10 cali od nocników.
Grale szarza w nocniki.
Nocniki FLEE.
Z rulebooka wynika, że przed kolejną deklaracją muszę wykonać reakcję na szarżę.
Przesówam nocniki 2d6 - wypadło 4, teraz znajdują się 14 cali od lanc.
Deklaruje relmów w te same nocniki. W faqu piszą, ze unit, ktory zadeklarował flee musi zadeklarowac flee i uciec od każdej kolejnej szarży. Więc jak, nocniki dostaja kolejne 2d6 ruchu?

Co do zadanego pytania o refome, to odpowiem tak. Bez jaj. Sam zresztą sobie odpowiedziałes używając słowa absurdalna. :roll:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Dębek pisze:Co do zadanego pytania o refome, to odpowiem tak. Bez jaj. Sam zresztą sobie odpowiedziałes używając słowa absurdalna. :roll:
Chyba jednak chciałbym jakieś poparcie tego co napisałeś z rulebooka. Zaznaczające, czemu to nie jest legalne.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

O nie mój drogi, skoro próbujesz udwodnić, ze dwa unity mogą walczyć ze soba stojąc do siebie bokiem, to moż Ty znajdz stosowny cytat.
Obrazek
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Skoro można wyprowadzać ataki w tył i w bok, to nie widzę przeciwskazań. Nie jest nigdzie napisane, że przynajmniej jeden oddział musi stykać się przodem. Jest to głupie, ale co zrobić.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

otóz, jak juz Shino napisał HKB działa na Lorda i smoka (zdejmując obu za jednym strzałem)... mają wspólne wardy? czy smok z automatu zdechnie po strzale z drwala i zabierze ze Soba Lorda sv1+ Invert+regenka (tak extremalny przykład puszki)?
Czy w skoro w kowadle uzywa się najlepszego Warda na cały model to ze smokami tez tak jest??
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Dmtrij pisze:otóz, jak juz Shino napisał HKB działa na Lorda i smoka (zdejmując obu za jednym strzałem)... mają wspólne wardy? czy smok z automatu zdechnie po strzale z drwala i zabierze ze Soba Lorda sv1+ Invert+regenka (tak extremalny przykład puszki)?
Czy w skoro w kowadle uzywa się najlepszego Warda na cały model to ze smokami tez tak jest??
Zapytaj Shino, to on tak gra :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

cos za cos.
tenze sam lord na smoku jest odporny na zwyklego KB...

heroica moze miec bretonnia (nawet 2 w armii na upartego) i chyba jakis monsterek bestyjek ma to samo.

Zablokowany