8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Mac »

Q: If a model is transformed, for example by the Transformation of
Kadon or Sivejir’s Hex Scroll, do their special rules stop working
along with their magic items and equipment?(Reference)
A: No
Dalej będzie eteryczny.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Czy skaveńska 13 działa na monstrualną piechotę ( ogry, trole i tp. ) ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

Barbarossa pisze:
kauczuk pisze: z mojego punktu widzenia nie rozumiem czemu czar z 2 opcjami ls postrzega jako czar z jedna opcja w dispelu.
Można argumentować zarówno, że minimum casting value to CV, kiedy czar jest rzucany, jak i minimum CV występujący w opisie czaru. Tym bardziej, że poświęciłem trochę czasu na problem i wszędzie, gdzie jest opis "rzucania" czaru, używa się określenia "casting value" a nie "minimum casting value".

Nie jestem w stanie stwierdzić, co poeta miał na myśli, mogę więc rzucić monetą (obie argumentacje z dodatkowymi uzasadnieniami są równie przekonujące) albo podjąć decyzję z myślą o lepszej równowadze gry.
a logiczne myslenie? mocniejszy czar trudniej go zdispelowac?
sorki ale jak sam uzasadniles, wydaje mi sie ze wasze glosowanie bylo polityczne, na zasadzie oslabmy magie jak sie da. zreszta jak chodza ploty do tego dazycie w przeciwienstwie do tworcow gry ktorzy jak widac po magii postanowili ja wzmocnic w tej edycji.
proponuje ze jak ktos z stad jest w eng to niech pojdzie do sklepu zagrac i rzuci slonce. zobaczymy na ile bedzie dispelowal przeciwnik. tak z ciekawosci.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Infernal Puppet pisze:Czy skaveńska 13 działa na monstrualną piechotę ( ogry, trole i tp. ) ?
Sądzę, że nie. Może to być niefortunne, ale określenie "infantry" użyte w opisie 13. uzyskało w 8ed. konkretne znaczenie. Tym samym, 13. wobec zasad 8ed. działa wyłącznie na "infantry" ale nie na "monstrous infantry".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

To miło. Ale jeszcze kilka pytań się znajdzie - czy lore atribute havena działa tylko na bezpośredni cel czaru czy też na każdego na który czar odziałuje. Innymi słowy czy smok który dostanie się w obszar rażnienia komety obrywa dodatkowe hity ? Podobnie z rozszerzoną wersją klątwy północnego wiatru.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Infernal Puppet pisze:To miło. Ale jeszcze kilka pytań się znajdzie - czy lore atribute havena działa tylko na bezpośredni cel czaru czy też na każdego na który czar odziałuje. Innymi słowy czy smok który dostanie się w obszar rażnienia komety obrywa dodatkowe hity ? Podobnie z rozszerzoną wersją klątwy północnego wiatru.
Działa na każdego, na którego czar oddziałuje - wszystko to co powiedziałeś jest prawdą: smok oberwie dodatkowe hity z komety, a jeśli trafiasz w kogoś z zasadą fly, klątwą północnego wiatru (czy to wersją na jeden cel, czy wersją obszarową), to ten oddział otrzymuje dodatkowe obrażenia.

(Wynika to z zapisu "when spell targets", a nie "when caster targets" - w przypadku tego drugiego celem efektów obszarowych jest nic. Natomiast celem czarów będzie zawsze wszystko na co czar oddziałuje. Oczywiście IMO.)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze: (Wynika to z zapisu "when spell targets", a nie "when caster targets" - w przypadku tego drugiego celem efektów obszarowych jest nic. Natomiast celem czarów będzie zawsze wszystko na co czar oddziałuje. Oczywiście IMO.)
No raczej nie.
Spell targets to te które nominujesz i na które wcześniej [ 7ed ] działała MR.
Na obszarówki nie działała.
Kometa dla przykładu targetowała pkt a nie konkretny oddział tak więc tutaj raczej analogicznie będzie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:Spell targets to te które nominujesz i na które wcześniej [ 7ed ] działała MR.
To są właśnie przykłady "caster targets" (a nie "spell targets") - czyli rzucający czar celuje; cele rzucającego czar. W tym przypadku, dla obszarówek, rzucający czar (mag) nie zakłada żadnego celu, lecz po prostu czaruje. Gdyby właśnie w atrybucie Lore of Heavens zostało użyte "caster targets", to atrybut nie działałby w przypadku obszarówek - np. Comet of Casandora, powiększony Curse of the Midnight Wind czy kolejne oddziały uderzone oddziały uderzone za pomocą Chain Lightening.

Przy "spell targets" - czyli celach czaru - nie ma tu aspektu wyboru celu przez maga. Celami czaru jest wszystko w co czar uderzy. Tym samym atrybut Lore of Heavens działa również na obszarówki, bo właśnie to wyrażenie zostało użyte w opisie atrybutu.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 18:57 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Jak jest teraz z alokacją ataków i championami ? Czy jeśli szarżuje kreską z czempionem na przedzie to tak jak w 7ed moge stracić tylko champa czy cały oddział?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Kozioł pisze:Jak jest teraz z alokacją ataków i championami ? Czy jeśli szarżuje kreską z czempionem na przedzie to tak jak w 7ed moge stracić tylko champa czy cały oddział?
Tak, wciąż trzeba alokować ataki w championa i nie przechodzą one na resztę oddziału. Jednakże, obrażenia wycelowane w oddział mogą przejść na championa, ale musi on być ostatnim modelem jaki zostanie usunięty.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Mam takie pytanie, jaka może być minimalna szansa na trafienie przeciwnika w walce wręcz (z uwzględnieniem magicznych przedmiotów itd.). Czy możliwa jest konieczność trafiania na 7+ jak przy strzelaniu, czy 6+ to maksymalna wartość? Nie mam niestety dostępu do podręcznika a jestem diablo ciekaw :).
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Trafienie w walce wręcz nigdy nie może być większe niż 6+.
6 na kostce trafienia oznacza zawsze udane trafienie niezależnie od modyfikatorów, tak samo jak 1 oznacza zawsze nieudane trafienie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

Czy Hunter z Ogre Kingdom moZe uZywac Arabian carpet jesli towarzyszą my sabretuski? Czy stanowią unit w sensie unit?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Hunter z Sabertuskami, według AB Ogre Kingdoms, jest to oddział (z 3 modelami) - i jest traktowany jak każdy inny oddział. Z racji ograniczeń narzucanych przez Arabyan Carpet, Hunter może wykupić ten przedmiot, ale nie może wtedy posiadać Sabertusków.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

Cholernieś rzeczowy i to się chwali. ;)

Dzięki

to jeszcze jedno:

Czy używajac "rune maw banner" oddzial ogrów moze przekierowac "purple sun o Xereus" jesli dostanie sie w zasieg jego oddzialywania - na inny odzial?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

tryton pisze:Czy używajac "rune maw banner" oddzial ogrów moze przekierowac "purple sun o Xereus" jesli dostanie sie w zasieg jego oddzialywania - na inny odzial?
Nie sadzę, gdyż czarując The Purple Sun of Xereus, mag (gracz) nie wybiera specyficznie oddziału, przeciwko któremu go czaruje, lecz kierunek w który poleci template. To samo będzie dotyczyło prawdopodobnie wszystkich czarów używających template'y.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

jak rozumiesz w takim wypadku tę część opisu sztandaru: "redirect the spell against any other friendly unit [...] regardless or whether it was originaly target or not

i przy okazji:

Przedmiot pytania: zachowanie armor piercing przy wykupionym iron fist u bull'ich

A.FAQ2007
IRON FIST - Can NOT be used at the same time as an ogre club.
B.FAQ2010
Q.When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
C.Dochodzi jeszcze zasada konieczności używania wykupionej broni (RB)

jak to naprawdę wygląda? ja widzę takie możliwości:

1.używają hand weapon i iron fist'a jako broni ( +1 At, bez armor piercing)
2.używają hand weapon i iron fist'a jako tarczy (+1 save TYLKO w CC, bez armor piercingu)
3.używają "retained" ogre club deklarując nie używanie fist'a (normalna ilość ataków , armor piercing) tak jak orki armed to da teeff
4.używają zestawu ogre club (jako hand weapon) (zachowują wszystkie bonusy wynikające z pkt 1. i pkt 2. plus:
armor piercing dla wszystkich ataków jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon), bez bonusu dla ataku fist'em jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon) przy użyciu fist'a jako tarczy w CC
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 22:50 przez tryton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

tryton pisze:jak rozumiesz w takim wypadku tę część opisu sztandaru: "redirect the spell against any other friendly unit [...] regardless or whether it was originaly target or not
Nie podałeś całego opisu czaru (i do tego z lekkim, lecz znaczącym błędem), lecz wyciagnąłeś ten zapis z kontekstu przez co zupełnie zmienia znaczenie:
When a spell is successfully cast by an enemy spellcaster
against the unit bearing the Rune Maw, roll a D6. On the
roll of a 2+, the controlling player may redirect the spell
against any other friendly unit with 6" of the unit with
the standard regardless of whether it was originally a
valid target or not.
Z tego zapisu wynika, że jeśli uda Ci się wyrzucić 2+, to możesz przerzucić efekt czaru (który wcześniej był bezpośrednio wycelowany w Twoją jednostkę) na inna jednostkę. W tą jednostkę może nie można było wcześniej celować tym czarem (bo jakaś zasada zabraniała), lecz i tak możesz na nią przerzucić ten czar.
A.FAQ2007
IRON FIST - Can NOT be used at the same time as an ogre club.
B.FAQ2010
Q.When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
C.Dochodzi jeszcze zasada konieczności używania wykupionej broni (RB)

jak to naprawdę wygląda? ja widzę takie możliwości:

1.używają hand weapon i iron fist'a jako broni ( +1 At, bez armor piercing)
2.używają hand weapon i iron fist'a jako tarczy (+1 save TYLKO w CC, bez armor piercingu)
3.używają "retained" ogre club deklarując nie używanie fist'a (normalna ilość ataków , armor piercing) tak jak orki armed to da teeff
4.używają zestawu ogre club (jako hand weapon) (zachowują wszystkie bonusy wynikające z pkt 1. i pkt 2. plus:
armor piercing dla wszystkich ataków jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon), bez bonusu dla ataku fist'em jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon) przy użyciu fist'a jako tarczy w CC
FAQ z 2007 roku jest nieaktualne - nie zwracaj na nie uwagi.

Ogrze byki mają w podstawowym ekwipunku Ogre Club, który działa jak hand weapon z dodatkowym modyfikatorem -1 do AS. Mogą wykupić do tego additional hand weapon (czyli +1A), albo hand weapon razem z ironfistami. Ironfisty mogą działać jak tarcza lub jak additional hand weapon. Niestety z racji tego, że mogą działać jak additional hand weapon (special close combat weapon), nigdy nie będą działały w połączeniu z hand weaponem jako tarcza, przez co ogry tak naprawdę nigdy nie mogą korzystać z +1 do AS i 6+WS w walce wręcz (jeśli jednak tu się mylę i ironfisty będą mogły w cc działać jako tarcza, to wtedy kupując hand weapon+ironfist dostajesz +1AS i AP, a poza tym możesz używać tego jeszcze w kombinacji additional hand weapon dostając +1A i AP)

Mogą za to dzięki FAQ korzystać z Ogre Clubów, czyli zestaw hand weapon+ironfists i ogre club daje +1A i Armour Piercing, ale takie samo złożenie otrzymują po prostu kupując additional hand weapon, które jest tańsze.

Oczywiście to moje wytłumaczenie, które wydaje mi się najlogiczniejsze wobec aktualnych zasad 8ed.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 23:10 przez Mac, łącznie zmieniany 4 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tryton
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: tryton »

z ta interpretacja: cytat:"przez co ogry tak naprawdę nigdy nie mogą korzystać z +1 do AS i 6+WS w walce wręcz." to mocny pojazd moim zdaniem ;) cytat :"jeśli jednak tu się mylę i ironfisty będą mogły w cc działać jako tarcza, to wtedy kupując hand weapon+ironfist dostajesz +1AS i AP, a poza tym możesz używać tego jeszcze w kombinacji additional hand weapon dostając +1A i AP"
"w odniesieniu do kolejnego pytania z faq:
Q. Can Ironfists be used as a shield against ranged attacks? (p29)
A. No.

ja rozumiem w swietle AB , i uscislenia powyzej ze jednak w CC moga jako tarczy uzywać fista


cytat:"W tą jednostkę może nie można było wcześniej celować tym czarem (bo jakaś zasada zabraniała), lecz i tak możesz na nią przerzucić ten czar". i taka interpretacja jest możliwa. Co jesli:
burning head z fire
final transmutation - jesli jestesmy zmuszeni testowac głupote odziałem z bannerem
hellsierck - slanesha
pandaemonim - tzeentcha
czar dotyczy np wszystkich jednostek ...nadal traktujemy mozliwość przezutu na inna zakładając ze czar był wycelowany "też" w jednostke mogąca przerzucać?
Zerknij jeszcze na pytanie o iron fisty w poprzednim poście.

I tak w ogóle to ktos mogłby sie zabrac za uscislenia do Ogrów, bo nadal twierdze , ze wszyscy maja je głeboko w ...przepastnych trzewiach
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 23:16 przez tryton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

burning head z fire
final transmutation - jesli jestesmy zmuszeni testowac głupote odziałem z bannerem
hellsierck - slanesha
pandaemonim - tzeentcha
Na Burning heada sztandar nie działa.
Na Final Transmutation sztandar działa.
Na Hellshriek nie działa - mag rzucając czary obszarowe nie celuje konkretnie w któryś oddział.
Na Pandemonium nie działa - to samo co z Hellshriekiem.
z ta interpretacja: "przez co ogry tak naprawdę nigdy nie mogą korzystać z +1 do AS i 6+WS w walce wręcz." to mocny pojazd moim zdaniem
Poprawiłem się, bo nie jestem tego pewien. Zaraz po tym napisałem w nawiasie, co jeśli jednak mogą używać Ironfistów jako tarczy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Zablokowany