Dalej będzie eteryczny.Q: If a model is transformed, for example by the Transformation of
Kadon or Sivejir’s Hex Scroll, do their special rules stop working
along with their magic items and equipment?(Reference)
A: No
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Czy skaveńska 13 działa na monstrualną piechotę ( ogry, trole i tp. ) ?
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

a logiczne myslenie? mocniejszy czar trudniej go zdispelowac?Barbarossa pisze:Można argumentować zarówno, że minimum casting value to CV, kiedy czar jest rzucany, jak i minimum CV występujący w opisie czaru. Tym bardziej, że poświęciłem trochę czasu na problem i wszędzie, gdzie jest opis "rzucania" czaru, używa się określenia "casting value" a nie "minimum casting value".kauczuk pisze: z mojego punktu widzenia nie rozumiem czemu czar z 2 opcjami ls postrzega jako czar z jedna opcja w dispelu.
Nie jestem w stanie stwierdzić, co poeta miał na myśli, mogę więc rzucić monetą (obie argumentacje z dodatkowymi uzasadnieniami są równie przekonujące) albo podjąć decyzję z myślą o lepszej równowadze gry.
sorki ale jak sam uzasadniles, wydaje mi sie ze wasze glosowanie bylo polityczne, na zasadzie oslabmy magie jak sie da. zreszta jak chodza ploty do tego dazycie w przeciwienstwie do tworcow gry ktorzy jak widac po magii postanowili ja wzmocnic w tej edycji.
proponuje ze jak ktos z stad jest w eng to niech pojdzie do sklepu zagrac i rzuci slonce. zobaczymy na ile bedzie dispelowal przeciwnik. tak z ciekawosci.
Sądzę, że nie. Może to być niefortunne, ale określenie "infantry" użyte w opisie 13. uzyskało w 8ed. konkretne znaczenie. Tym samym, 13. wobec zasad 8ed. działa wyłącznie na "infantry" ale nie na "monstrous infantry".Infernal Puppet pisze:Czy skaveńska 13 działa na monstrualną piechotę ( ogry, trole i tp. ) ?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
To miło. Ale jeszcze kilka pytań się znajdzie - czy lore atribute havena działa tylko na bezpośredni cel czaru czy też na każdego na który czar odziałuje. Innymi słowy czy smok który dostanie się w obszar rażnienia komety obrywa dodatkowe hity ? Podobnie z rozszerzoną wersją klątwy północnego wiatru.
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

Działa na każdego, na którego czar oddziałuje - wszystko to co powiedziałeś jest prawdą: smok oberwie dodatkowe hity z komety, a jeśli trafiasz w kogoś z zasadą fly, klątwą północnego wiatru (czy to wersją na jeden cel, czy wersją obszarową), to ten oddział otrzymuje dodatkowe obrażenia.Infernal Puppet pisze:To miło. Ale jeszcze kilka pytań się znajdzie - czy lore atribute havena działa tylko na bezpośredni cel czaru czy też na każdego na który czar odziałuje. Innymi słowy czy smok który dostanie się w obszar rażnienia komety obrywa dodatkowe hity ? Podobnie z rozszerzoną wersją klątwy północnego wiatru.
(Wynika to z zapisu "when spell targets", a nie "when caster targets" - w przypadku tego drugiego celem efektów obszarowych jest nic. Natomiast celem czarów będzie zawsze wszystko na co czar oddziałuje. Oczywiście IMO.)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
No raczej nie.Mac pisze: (Wynika to z zapisu "when spell targets", a nie "when caster targets" - w przypadku tego drugiego celem efektów obszarowych jest nic. Natomiast celem czarów będzie zawsze wszystko na co czar oddziałuje. Oczywiście IMO.)
Spell targets to te które nominujesz i na które wcześniej [ 7ed ] działała MR.
Na obszarówki nie działała.
Kometa dla przykładu targetowała pkt a nie konkretny oddział tak więc tutaj raczej analogicznie będzie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
To są właśnie przykłady "caster targets" (a nie "spell targets") - czyli rzucający czar celuje; cele rzucającego czar. W tym przypadku, dla obszarówek, rzucający czar (mag) nie zakłada żadnego celu, lecz po prostu czaruje. Gdyby właśnie w atrybucie Lore of Heavens zostało użyte "caster targets", to atrybut nie działałby w przypadku obszarówek - np. Comet of Casandora, powiększony Curse of the Midnight Wind czy kolejne oddziały uderzone oddziały uderzone za pomocą Chain Lightening.bigpasiak pisze:Spell targets to te które nominujesz i na które wcześniej [ 7ed ] działała MR.
Przy "spell targets" - czyli celach czaru - nie ma tu aspektu wyboru celu przez maga. Celami czaru jest wszystko w co czar uderzy. Tym samym atrybut Lore of Heavens działa również na obszarówki, bo właśnie to wyrażenie zostało użyte w opisie atrybutu.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 18:57 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Tak, wciąż trzeba alokować ataki w championa i nie przechodzą one na resztę oddziału. Jednakże, obrażenia wycelowane w oddział mogą przejść na championa, ale musi on być ostatnim modelem jaki zostanie usunięty.Kozioł pisze:Jak jest teraz z alokacją ataków i championami ? Czy jeśli szarżuje kreską z czempionem na przedzie to tak jak w 7ed moge stracić tylko champa czy cały oddział?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Mam takie pytanie, jaka może być minimalna szansa na trafienie przeciwnika w walce wręcz (z uwzględnieniem magicznych przedmiotów itd.). Czy możliwa jest konieczność trafiania na 7+ jak przy strzelaniu, czy 6+ to maksymalna wartość? Nie mam niestety dostępu do podręcznika a jestem diablo ciekaw
.

kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
Trafienie w walce wręcz nigdy nie może być większe niż 6+.
6 na kostce trafienia oznacza zawsze udane trafienie niezależnie od modyfikatorów, tak samo jak 1 oznacza zawsze nieudane trafienie.
6 na kostce trafienia oznacza zawsze udane trafienie niezależnie od modyfikatorów, tak samo jak 1 oznacza zawsze nieudane trafienie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Hunter z Sabertuskami, według AB Ogre Kingdoms, jest to oddział (z 3 modelami) - i jest traktowany jak każdy inny oddział. Z racji ograniczeń narzucanych przez Arabyan Carpet, Hunter może wykupić ten przedmiot, ale nie może wtedy posiadać Sabertusków.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Nie sadzę, gdyż czarując The Purple Sun of Xereus, mag (gracz) nie wybiera specyficznie oddziału, przeciwko któremu go czaruje, lecz kierunek w który poleci template. To samo będzie dotyczyło prawdopodobnie wszystkich czarów używających template'y.tryton pisze:Czy używajac "rune maw banner" oddzial ogrów moze przekierowac "purple sun o Xereus" jesli dostanie sie w zasieg jego oddzialywania - na inny odzial?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
jak rozumiesz w takim wypadku tę część opisu sztandaru: "redirect the spell against any other friendly unit [...] regardless or whether it was originaly target or not
i przy okazji:
Przedmiot pytania: zachowanie armor piercing przy wykupionym iron fist u bull'ich
A.FAQ2007
IRON FIST - Can NOT be used at the same time as an ogre club.
B.FAQ2010
Q.When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
C.Dochodzi jeszcze zasada konieczności używania wykupionej broni (RB)
jak to naprawdę wygląda? ja widzę takie możliwości:
1.używają hand weapon i iron fist'a jako broni ( +1 At, bez armor piercing)
2.używają hand weapon i iron fist'a jako tarczy (+1 save TYLKO w CC, bez armor piercingu)
3.używają "retained" ogre club deklarując nie używanie fist'a (normalna ilość ataków , armor piercing) tak jak orki armed to da teeff
4.używają zestawu ogre club (jako hand weapon) (zachowują wszystkie bonusy wynikające z pkt 1. i pkt 2. plus:
armor piercing dla wszystkich ataków jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon), bez bonusu dla ataku fist'em jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon) przy użyciu fist'a jako tarczy w CC
i przy okazji:
Przedmiot pytania: zachowanie armor piercing przy wykupionym iron fist u bull'ich
A.FAQ2007
IRON FIST - Can NOT be used at the same time as an ogre club.
B.FAQ2010
Q.When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
C.Dochodzi jeszcze zasada konieczności używania wykupionej broni (RB)
jak to naprawdę wygląda? ja widzę takie możliwości:
1.używają hand weapon i iron fist'a jako broni ( +1 At, bez armor piercing)
2.używają hand weapon i iron fist'a jako tarczy (+1 save TYLKO w CC, bez armor piercingu)
3.używają "retained" ogre club deklarując nie używanie fist'a (normalna ilość ataków , armor piercing) tak jak orki armed to da teeff
4.używają zestawu ogre club (jako hand weapon) (zachowują wszystkie bonusy wynikające z pkt 1. i pkt 2. plus:
armor piercing dla wszystkich ataków jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon), bez bonusu dla ataku fist'em jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon) przy użyciu fist'a jako tarczy w CC
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 22:50 przez tryton, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie podałeś całego opisu czaru (i do tego z lekkim, lecz znaczącym błędem), lecz wyciagnąłeś ten zapis z kontekstu przez co zupełnie zmienia znaczenie:tryton pisze:jak rozumiesz w takim wypadku tę część opisu sztandaru: "redirect the spell against any other friendly unit [...] regardless or whether it was originaly target or not
Z tego zapisu wynika, że jeśli uda Ci się wyrzucić 2+, to możesz przerzucić efekt czaru (który wcześniej był bezpośrednio wycelowany w Twoją jednostkę) na inna jednostkę. W tą jednostkę może nie można było wcześniej celować tym czarem (bo jakaś zasada zabraniała), lecz i tak możesz na nią przerzucić ten czar.When a spell is successfully cast by an enemy spellcaster
against the unit bearing the Rune Maw, roll a D6. On the
roll of a 2+, the controlling player may redirect the spell
against any other friendly unit with 6" of the unit with
the standard regardless of whether it was originally a
valid target or not.
FAQ z 2007 roku jest nieaktualne - nie zwracaj na nie uwagi.A.FAQ2007
IRON FIST - Can NOT be used at the same time as an ogre club.
B.FAQ2010
Q.When a unit of Ogre Bulls is equipped with hand weapons and Ironfists, do they retain their Ogre Clubs? (p29)
A. Yes.
C.Dochodzi jeszcze zasada konieczności używania wykupionej broni (RB)
jak to naprawdę wygląda? ja widzę takie możliwości:
1.używają hand weapon i iron fist'a jako broni ( +1 At, bez armor piercing)
2.używają hand weapon i iron fist'a jako tarczy (+1 save TYLKO w CC, bez armor piercingu)
3.używają "retained" ogre club deklarując nie używanie fist'a (normalna ilość ataków , armor piercing) tak jak orki armed to da teeff
4.używają zestawu ogre club (jako hand weapon) (zachowują wszystkie bonusy wynikające z pkt 1. i pkt 2. plus:
armor piercing dla wszystkich ataków jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon), bez bonusu dla ataku fist'em jeśli pkt 1.;
armor piercing dla ataków wykonywanych ogre club (hand weapon) przy użyciu fist'a jako tarczy w CC
Ogrze byki mają w podstawowym ekwipunku Ogre Club, który działa jak hand weapon z dodatkowym modyfikatorem -1 do AS. Mogą wykupić do tego additional hand weapon (czyli +1A), albo hand weapon razem z ironfistami. Ironfisty mogą działać jak tarcza lub jak additional hand weapon. Niestety z racji tego, że mogą działać jak additional hand weapon (special close combat weapon), nigdy nie będą działały w połączeniu z hand weaponem jako tarcza, przez co ogry tak naprawdę nigdy nie mogą korzystać z +1 do AS i 6+WS w walce wręcz (jeśli jednak tu się mylę i ironfisty będą mogły w cc działać jako tarcza, to wtedy kupując hand weapon+ironfist dostajesz +1AS i AP, a poza tym możesz używać tego jeszcze w kombinacji additional hand weapon dostając +1A i AP)
Mogą za to dzięki FAQ korzystać z Ogre Clubów, czyli zestaw hand weapon+ironfists i ogre club daje +1A i Armour Piercing, ale takie samo złożenie otrzymują po prostu kupując additional hand weapon, które jest tańsze.
Oczywiście to moje wytłumaczenie, które wydaje mi się najlogiczniejsze wobec aktualnych zasad 8ed.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 23:10 przez Mac, łącznie zmieniany 4 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
z ta interpretacja: cytat:"przez co ogry tak naprawdę nigdy nie mogą korzystać z +1 do AS i 6+WS w walce wręcz." to mocny pojazd moim zdaniem
cytat :"jeśli jednak tu się mylę i ironfisty będą mogły w cc działać jako tarcza, to wtedy kupując hand weapon+ironfist dostajesz +1AS i AP, a poza tym możesz używać tego jeszcze w kombinacji additional hand weapon dostając +1A i AP"
"w odniesieniu do kolejnego pytania z faq:
Q. Can Ironfists be used as a shield against ranged attacks? (p29)
A. No.
ja rozumiem w swietle AB , i uscislenia powyzej ze jednak w CC moga jako tarczy uzywać fista
cytat:"W tą jednostkę może nie można było wcześniej celować tym czarem (bo jakaś zasada zabraniała), lecz i tak możesz na nią przerzucić ten czar". i taka interpretacja jest możliwa. Co jesli:
burning head z fire
final transmutation - jesli jestesmy zmuszeni testowac głupote odziałem z bannerem
hellsierck - slanesha
pandaemonim - tzeentcha
czar dotyczy np wszystkich jednostek ...nadal traktujemy mozliwość przezutu na inna zakładając ze czar był wycelowany "też" w jednostke mogąca przerzucać?
Zerknij jeszcze na pytanie o iron fisty w poprzednim poście.
I tak w ogóle to ktos mogłby sie zabrac za uscislenia do Ogrów, bo nadal twierdze , ze wszyscy maja je głeboko w ...przepastnych trzewiach

"w odniesieniu do kolejnego pytania z faq:
Q. Can Ironfists be used as a shield against ranged attacks? (p29)
A. No.
ja rozumiem w swietle AB , i uscislenia powyzej ze jednak w CC moga jako tarczy uzywać fista
cytat:"W tą jednostkę może nie można było wcześniej celować tym czarem (bo jakaś zasada zabraniała), lecz i tak możesz na nią przerzucić ten czar". i taka interpretacja jest możliwa. Co jesli:
burning head z fire
final transmutation - jesli jestesmy zmuszeni testowac głupote odziałem z bannerem
hellsierck - slanesha
pandaemonim - tzeentcha
czar dotyczy np wszystkich jednostek ...nadal traktujemy mozliwość przezutu na inna zakładając ze czar był wycelowany "też" w jednostke mogąca przerzucać?
Zerknij jeszcze na pytanie o iron fisty w poprzednim poście.
I tak w ogóle to ktos mogłby sie zabrac za uscislenia do Ogrów, bo nadal twierdze , ze wszyscy maja je głeboko w ...przepastnych trzewiach
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, o 23:16 przez tryton, łącznie zmieniany 1 raz.
Na Burning heada sztandar nie działa.burning head z fire
final transmutation - jesli jestesmy zmuszeni testowac głupote odziałem z bannerem
hellsierck - slanesha
pandaemonim - tzeentcha
Na Final Transmutation sztandar działa.
Na Hellshriek nie działa - mag rzucając czary obszarowe nie celuje konkretnie w któryś oddział.
Na Pandemonium nie działa - to samo co z Hellshriekiem.
Poprawiłem się, bo nie jestem tego pewien. Zaraz po tym napisałem w nawiasie, co jeśli jednak mogą używać Ironfistów jako tarczy.z ta interpretacja: "przez co ogry tak naprawdę nigdy nie mogą korzystać z +1 do AS i 6+WS w walce wręcz." to mocny pojazd moim zdaniem
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."