
Do dzieła więc - oto ostatnio wymyślona przeze mnie rozpiska:
1. Lordowie – Punkty: 562
Dwarf Lord – Punkty: 266
Shieldbearers (25pkt.), great weapon (6pkt.), Rune of Resistance (25pkt.), Rune of Preservation (15pkt.), Rune of Stone (5pkt.), Master Rune of Spite (45pkt.)
Dwarf Runelord – Punkty: 296
Great weapon (6pkt.), Master Rune of Spellbinding (50pkt.), Master Rune of Kragg the Grim (20pkt.), 2x Rune of Fury (50pkt.), 2xRune of Iron (30pkt.)
2. Herosi – Punkty: 165
Thane – Punkty: 165
BSB (25pkt.), Master Rune of Gromril (25pkt.), Rune of Resistance (25pkt.), Rune of Preservation (15pkt.), 2x Rune of Speed (10pkt.)
3. Core – Punkty: 857
30 Warriors + great weapon + FCG – 325pkt.
30 Warriors + great weapon + FCG – 325pkt.
14 Quarrelers + great weapon + FCG – 207pkt.
4. Special – Punkty: 915
20 Miners + FCG – 245pkt.
25 Hammerers + FCG + Rune of Battle – 355pkt.
Grudge Thrower + Engineer + 3x Rune of Penetrating – 170pkt.
Cannon + Engineer + Rune of Forging + Rune of Fire – 145pkt.
Punkty: 2499
Zaczynając od początku, a więc od samych bohaterów. Dylematem nowej edycji jest wybór między wzięciem 2 runesmithów, a jednym runelordem. Oczywiście nie jest to problemem, gdy rozpiskę układamy wokół kowadła, ale co robimy gdy chcemy wziąć krasnoludzkiego lorda? W powyższej rozpisce postanowiłem wziąć runelorda, gdyż:
1. Sumuje on efekt Rune Lore z dwóch Runesmithów,
2. Koszt jest taki sam jak za dwóch gołych runesmithów, lecz statystyki znacznie lepsze,
3. Dzięki ilości punktów na runy, dało się go upakować w runy zarówno antymagiczne, jak i te które usprawniłyby go w walce.
W efekcie sądzę, że uzyskujemy lepsze rozwiązanie niż 2 gołych runesmithów.
Z resztą bohaterów starałem się nie przesadzać i robić ich zarówno tanich jak i efektywnych. Lord to klepacz-generał z pożądną defensywą. BSB-ek jest zdecydowanie defensywny.
Co do oddziałów, zdecydowanie widać, że stawiam na piechotę i na jakość strzelania. Podstawą są tu duże klocki, które już wcześniej sprawdzały mi się bardzo dobrze. Górnicy dają ten ciekawy aspekt, jakim może być zagrożenie na flankach i tyłach wroga, a także porządne wsparcie tam gdzie go potrzeba. Armia nie cierpi również na braki w sztandarach, co w innym razie mogłoby być problemem w przypadku scenariusz B&G.
Katapulta jest wyposażona zupełnie w bonus do siły, by eliminować deathstary i duże oddziały, masowo nie dając szansy na porażkę przy ranieniu wroga i eliminując możliwości używania przez niego pancerz. Tracę przy tym na celności, lecz uważam że jest wartę to swojej ceny, szczególnie, że trafienie nie jest takim wielkim problemem. Działo jest zbudowane standardowo przeciwko potworom i bohaterom. Artyleria jest chroniona przez oddział kuszników, którzy zapewniają nie tylko wsparcie z dystansu, ale też radzą sobie bardzo dobrze w walce wręcz.
Jednostki z sekcji rare nie znalazły miejsca w rozpisce, gdyż z nową edycją utraciły one w dużej mierze na wartości. Już widziałem, że w akcji spisują się znacznie gorzej, dlatego postanowiłem je tym razem ominąć.