Jeżeli po każdej ze stron zginie po 3 to PG przegrywają cc o 2 lub o 3 jeżeli jest war banner. Lanca warta 265 trzyma kloc warty 470 (bez magów). Jeżeli wstawisz w to magów możesz spodziewać się straty przynajmniej jednego w turze szarży. Kolejna tura to szarża kolejnej lancy, która wcześniej uporała się z łucznikami. Myślę, że to koniec marzeń HE o potędze. Żeby nie było, bardzo lubię tą armię i zbieram ją jakieś 10 lat.tedzio pisze:Albo mam piłowane kostki, albo ci realmi wypadają blado przy pg. De fakto fear + asf + przerzuty i 5ws powoduje, że ginie 1-3 realma. A w odwrotną stronę tyle samo pg z powodu warda.TATA pisze: Przyznasz, że Realmy to żadna przegina ale dają radę.
HE - Kohortexowe
Re: HE - Kohortexowe
IMO trochę za dużo teoretyzowania, ale jak się bawimy to proszę:TATA pisze:Jeżeli po każdej ze stron zginie po 3 to PG przegrywają cc o 2 lub o 3 jeżeli jest war banner. Lanca warta 265 trzyma kloc warty 470 (bez magów). Jeżeli wstawisz w to magów możesz spodziewać się straty przynajmniej jednego w turze szarży. Kolejna tura to szarża kolejnej lancy, która wcześniej uporała się z łucznikami. Myślę, że to koniec marzeń HE o potędze. Żeby nie było, bardzo lubię tą armię i zbieram ją jakieś 10 lat.tedzio pisze:Albo mam piłowane kostki, albo ci realmi wypadają blado przy pg. De fakto fear + asf + przerzuty i 5ws powoduje, że ginie 1-3 realma. A w odwrotną stronę tyle samo pg z powodu warda.TATA pisze: Przyznasz, że Realmy to żadna przegina ale dają radę.
- w pierwszej turze CC PG breakują się o jakieś 1-2 (i stoją na steadfascie) - po każdej ze stron ginie ok 2 ludków
- w drugiej turze CC realmi z BSB (to chyba więcej jak 265 pkt?) breakują się o -1, zapewne ustoją, ale zostało już tylko 5 kawalerzystów
- jeśli uda się doprowadzić kolejna lance do CC to PG znów będą mieli brejka na steadfascie... tylko że wpuszczenie drugie lancy jest mało prawdopodobne - nawet jak pojedzie ona wcześniej łuczników to pewnie będzie tak ustawiona że nie będzie mogła w danej turze szarżować - mało kto ustawia swoje oddziały w linii tak by przeciwnik mógł się po nich bezkarnie przejechać
pozdrawiam
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
I szczerze mówiąc cięzko by było dojść tak do walki bez żadnych strat...
To akurat tyczy się obu stron, HE vs Bretonia.
Skaven pisze:Noł fakin łej To jest forum battlowe a nie o rozmiękczaniu karmelowego rycerza
Moja porada jest taka ze zwykle kackupa łatwiej leci więc wlej 0.5 spirolu do wc i powinno puscić
A co z darmowym reformem po wygranym cc? Wcale nie musisz stać w linii, żeby dostać szarżę w bok.jeśli uda się doprowadzić kolejna lance do CC to PG znów będą mieli brejka na steadfascie... tylko że wpuszczenie drugie lancy jest mało prawdopodobne - nawet jak pojedzie ona wcześniej łuczników to pewnie będzie tak ustawiona że nie będzie mogła w danej turze szarżować - mało kto ustawia swoje oddziały w linii tak by przeciwnik mógł się po nich bezkarnie przejechać
Jeżeli PG stoją w hordzie to nie mają steadfasta. Bo z 27 ginie 3 (26 PG + mag)w pierwszej turze CC PG breakują się o jakieś 1-2 (i stoją na steadfascie) - po każdej ze stron ginie ok 2 ludków
Tak, z bsb to około 390. Tylko, że mag he kosztuje 175/180. Czyli z PG to koszt 645/650.realmi z BSB (to chyba więcej jak 265 pkt?)
Masz sporo lanc do wyboru, żeby sobie postrzelać. Jak trafisz z bolca to rzeczywiście możesz narobić strat. Oczywiście jeżeli breta nie zda worda na 5+. Jak będziesz strzelał multi to wystawianie bolcy jest nieopłacalne, bo taniej wychodzą łucznicy i są bardziej mobilni. Od ich strzelania breta ma sava na 2+.I szczerze mówiąc cięzko by było dojść tak do walki bez żadnych strat...
Do lanc zawsze strzela się multi... I zawsze zaczynasz od dużych lanc, żeby je osłabić...
ale to wszystko to jest teoria... w trakcie gry są różne sytuacje, równie dobrze ten klocek może zostać przepchnięty przez 20 zombie, albo zjeść 30 grave'ów, nie raz takie rzeczy widziałem.
i tak odnosząc się do miękczenia jednostek- ogrowe bulle spokojnie są miękczone przez łuczników, dragoni/bretka przez bolce/łuczników.
Niestety w HE na ten format nie gra się zbyt prosto, ale też nie przesadzajmy.
ale to wszystko to jest teoria... w trakcie gry są różne sytuacje, równie dobrze ten klocek może zostać przepchnięty przez 20 zombie, albo zjeść 30 grave'ów, nie raz takie rzeczy widziałem.
i tak odnosząc się do miękczenia jednostek- ogrowe bulle spokojnie są miękczone przez łuczników, dragoni/bretka przez bolce/łuczników.
Niestety w HE na ten format nie gra się zbyt prosto, ale też nie przesadzajmy.
Ja nie liczyłem PG ustawionych w hordzie - IMO to błąd.
a co do tych łuczników - tak na prawdę to powinni oni dać flee a nie bić z szarżującą na nich lancą... i problem chyba się rozwiązuje - wtedy zależy to już od konkretnej sytuacji na stole.
a co do tych łuczników - tak na prawdę to powinni oni dać flee a nie bić z szarżującą na nich lancą... i problem chyba się rozwiązuje - wtedy zależy to już od konkretnej sytuacji na stole.
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Zalezy jaka byłaby to lanca i ilu miałbym łuczników w danym oddzialeAsassello pisze:Ja nie liczyłem PG ustawionych w hordzie - IMO to błąd.
a co do tych łuczników - tak na prawdę to powinni oni dać flee a nie bić z szarżującą na nich lancą... i problem chyba się rozwiązuje - wtedy zależy to już od konkretnej sytuacji na stole.
Ja pg nigdy nie wystawiam w hordzie... zazwyczaj 7 w szeregu.
@TATA Twoje przemyślenia etc. są takie trochę na siłe i bardzo teoretyczne.
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Cóż. Każdy ma swój styl gry. Skoro zagrałeś to może jakiś raporcik zapodasz co?
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Unnamed1600 Pts - High Elves Army
1 Mage @ 185.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Silver Wand [10.0]
Ring of Fury [40.0]
1 Mage @ 180.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Metal
Annulian Crystal [40.0]
Ironcurse Icon [5.0]
20 First Archers @ 266.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Captain @ [10.0] Pts
14 Archers @ 190.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts
24 Phoenix Guard @ 470.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Sorcery [50.0]
1 Keeper of the Flame @ [27.0] Pts
Heavy Armour
Amulet of Light [15.0]
1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 66
Total Army Cost: 1591.0
Ostateczna moja rozpiska na kohortexa. Zbytnio się nic nie zmieniło. Mam nadzieję, że nic mi nie wypadnie i przybędę do Bydgoszczy
pozdrawiam.
1 Mage @ 185.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Silver Wand [10.0]
Ring of Fury [40.0]
1 Mage @ 180.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Metal
Annulian Crystal [40.0]
Ironcurse Icon [5.0]
20 First Archers @ 266.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Captain @ [10.0] Pts
14 Archers @ 190.0 Pts
Longbow; Standard; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts
24 Phoenix Guard @ 470.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Sorcery [50.0]
1 Keeper of the Flame @ [27.0] Pts
Heavy Armour
Amulet of Light [15.0]
1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts
2 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 66
Total Army Cost: 1591.0
Ostateczna moja rozpiska na kohortexa. Zbytnio się nic nie zmieniło. Mam nadzieję, że nic mi nie wypadnie i przybędę do Bydgoszczy
pozdrawiam.
skoro masz parę punktów to wrzuć jeszcze jakąś zabawkę za 5 punktów na championa PG (ward od flamingów może się przyda, może nie).
ja bym jeszcze zamienił championa w małych łucznikach na kolejnego zwykłego elfa.
ja bym jeszcze zamienił championa w małych łucznikach na kolejnego zwykłego elfa.