HE - Kohortexowe

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TATA
Pseudoklimaciarz
Posty: 25

Re: HE - Kohortexowe

Post autor: TATA »

tedzio pisze:
TATA pisze: Przyznasz, że Realmy to żadna przegina ale dają radę.
Albo mam piłowane kostki, albo ci realmi wypadają blado przy pg. De fakto fear + asf + przerzuty i 5ws powoduje, że ginie 1-3 realma. A w odwrotną stronę tyle samo pg z powodu warda.
Jeżeli po każdej ze stron zginie po 3 to PG przegrywają cc o 2 lub o 3 jeżeli jest war banner. Lanca warta 265 trzyma kloc warty 470 (bez magów). Jeżeli wstawisz w to magów możesz spodziewać się straty przynajmniej jednego w turze szarży.=D> Kolejna tura to szarża kolejnej lancy, która wcześniej uporała się z łucznikami. Myślę, że to koniec marzeń HE o potędze. Żeby nie było, bardzo lubię tą armię i zbieram ją jakieś 10 lat.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

TATA pisze:
tedzio pisze:
TATA pisze: Przyznasz, że Realmy to żadna przegina ale dają radę.
Albo mam piłowane kostki, albo ci realmi wypadają blado przy pg. De fakto fear + asf + przerzuty i 5ws powoduje, że ginie 1-3 realma. A w odwrotną stronę tyle samo pg z powodu warda.
Jeżeli po każdej ze stron zginie po 3 to PG przegrywają cc o 2 lub o 3 jeżeli jest war banner. Lanca warta 265 trzyma kloc warty 470 (bez magów). Jeżeli wstawisz w to magów możesz spodziewać się straty przynajmniej jednego w turze szarży.=D> Kolejna tura to szarża kolejnej lancy, która wcześniej uporała się z łucznikami. Myślę, że to koniec marzeń HE o potędze. Żeby nie było, bardzo lubię tą armię i zbieram ją jakieś 10 lat.
IMO trochę za dużo teoretyzowania, ale jak się bawimy to proszę:
- w pierwszej turze CC PG breakują się o jakieś 1-2 (i stoją na steadfascie) - po każdej ze stron ginie ok 2 ludków
- w drugiej turze CC realmi z BSB (to chyba więcej jak 265 pkt?) breakują się o -1, zapewne ustoją, ale zostało już tylko 5 kawalerzystów
- jeśli uda się doprowadzić kolejna lance do CC to PG znów będą mieli brejka na steadfascie... tylko że wpuszczenie drugie lancy jest mało prawdopodobne - nawet jak pojedzie ona wcześniej łuczników to pewnie będzie tak ustawiona że nie będzie mogła w danej turze szarżować - mało kto ustawia swoje oddziały w linii tak by przeciwnik mógł się po nich bezkarnie przejechać :)

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Wisnia
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Battleground - Chodzież

Post autor: Wisnia »

Taką lancę można też odgiąc orzełkiem, w razie potrzeby. Realmi to kiepski przykład, bardziej hordowa lekka piechota tych PG rozwala, typu 30stki maruderów itd.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

I szczerze mówiąc cięzko by było dojść tak do walki bez żadnych strat... :-k

Awatar użytkownika
Wisnia
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Battleground - Chodzież

Post autor: Wisnia »

To akurat tyczy się obu stron, HE vs Bretonia.
Skaven pisze:Noł fakin łej :D To jest forum battlowe a nie o rozmiękczaniu karmelowego rycerza :D
Moja porada jest taka ze zwykle kackupa łatwiej leci więc wlej 0.5 spirolu do wc i powinno puscić

Awatar użytkownika
TATA
Pseudoklimaciarz
Posty: 25

Post autor: TATA »

jeśli uda się doprowadzić kolejna lance do CC to PG znów będą mieli brejka na steadfascie... tylko że wpuszczenie drugie lancy jest mało prawdopodobne - nawet jak pojedzie ona wcześniej łuczników to pewnie będzie tak ustawiona że nie będzie mogła w danej turze szarżować - mało kto ustawia swoje oddziały w linii tak by przeciwnik mógł się po nich bezkarnie przejechać :)
A co z darmowym reformem po wygranym cc? Wcale nie musisz stać w linii, żeby dostać szarżę w bok.
w pierwszej turze CC PG breakują się o jakieś 1-2 (i stoją na steadfascie) - po każdej ze stron ginie ok 2 ludków
Jeżeli PG stoją w hordzie to nie mają steadfasta. Bo z 27 ginie 3 (26 PG + mag)
realmi z BSB (to chyba więcej jak 265 pkt?)
Tak, z bsb to około 390. Tylko, że mag he kosztuje 175/180. Czyli z PG to koszt 645/650.
I szczerze mówiąc cięzko by było dojść tak do walki bez żadnych strat...
Masz sporo lanc do wyboru, żeby sobie postrzelać. Jak trafisz z bolca to rzeczywiście możesz narobić strat. Oczywiście jeżeli breta nie zda worda na 5+. Jak będziesz strzelał multi to wystawianie bolcy jest nieopłacalne, bo taniej wychodzą łucznicy i są bardziej mobilni. Od ich strzelania breta ma sava na 2+.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Do lanc zawsze strzela się multi... I zawsze zaczynasz od dużych lanc, żeby je osłabić...

ale to wszystko to jest teoria... w trakcie gry są różne sytuacje, równie dobrze ten klocek może zostać przepchnięty przez 20 zombie, albo zjeść 30 grave'ów, nie raz takie rzeczy widziałem.

i tak odnosząc się do miękczenia jednostek- ogrowe bulle spokojnie są miękczone przez łuczników, dragoni/bretka przez bolce/łuczników.

Niestety w HE na ten format nie gra się zbyt prosto, ale też nie przesadzajmy.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Ja nie liczyłem PG ustawionych w hordzie - IMO to błąd.

a co do tych łuczników - tak na prawdę to powinni oni dać flee a nie bić z szarżującą na nich lancą... i problem chyba się rozwiązuje - wtedy zależy to już od konkretnej sytuacji na stole.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Jestem przekonany, że staliby w rzędach po 5 :wink:

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Asassello pisze:Ja nie liczyłem PG ustawionych w hordzie - IMO to błąd.

a co do tych łuczników - tak na prawdę to powinni oni dać flee a nie bić z szarżującą na nich lancą... i problem chyba się rozwiązuje - wtedy zależy to już od konkretnej sytuacji na stole.
Zalezy jaka byłaby to lanca i ilu miałbym łuczników w danym oddziale :P

Ja pg nigdy nie wystawiam w hordzie... zazwyczaj 7 w szeregu.

@TATA Twoje przemyślenia etc. są takie trochę na siłe i bardzo teoretyczne.

Awatar użytkownika
TATA
Pseudoklimaciarz
Posty: 25

Post autor: TATA »

@TATA Twoje przemyślenia etc. są takie trochę na siłe i bardzo teoretyczne.
Kumpel grający bretą siedzi obok mnie i ma straszny ubaw, bo zagraliśmy bitewkę, a ja grałem twoją rozpą. Sytuacje z wcześniejszych postów są zaczerpnięte ze stołu.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Cóż. Każdy ma swój styl gry. Skoro zagrałeś to może jakiś raporcik zapodasz co?

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Unnamed1600 Pts - High Elves Army

1 Mage @ 185.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Silver Wand [10.0]
Ring of Fury [40.0]

1 Mage @ 180.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Metal
Annulian Crystal [40.0]
Ironcurse Icon [5.0]

20 First Archers @ 266.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Captain @ [10.0] Pts

14 Archers @ 190.0 Pts
Longbow; Standard; Musician

1 Captain @ [10.0] Pts

24 Phoenix Guard @ 470.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Sorcery [50.0]

1 Keeper of the Flame @ [27.0] Pts
Heavy Armour
Amulet of Light [15.0]

1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts

2 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts

2 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 66


Total Army Cost: 1591.0

Ostateczna moja rozpiska na kohortexa. Zbytnio się nic nie zmieniło. Mam nadzieję, że nic mi nie wypadnie i przybędę do Bydgoszczy :D

pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

skoro masz parę punktów to wrzuć jeszcze jakąś zabawkę za 5 punktów na championa PG (ward od flamingów może się przyda, może nie).

ja bym jeszcze zamienił championa w małych łucznikach na kolejnego zwykłego elfa.
Obrazek

ODPOWIEDZ