THUNDERSTOMP - Wa-wa, 16 października, 2800pkt. - regulamin!

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5907
Lokalizacja: Cobra Kai

Re: THUNDERSTOMP - Wa-wa, 16 października, 2800pkt. - regula

Post autor: Manfred »

Grolshek pisze:Dawaj dawaj ! Mam niedrogo Lizaki do opchnięcia to można połączyć przyjemne z pożytecznym :D
jakie tam lizaki !
twarde wąpierze potrzebuję ;)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Krwiopijcy są słaaaabe, bierz Lizaki !!!

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

bierz TK, Shino sprzedaje!
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Dalmar pisze: Tak generalnie jeśli chodzi o zbalansowanie to moim zdaniem idziemy w dobrym kierunku tzn. wprowadziliśmy już pkt. za połowę i teraz moim zdaniem trzeba wprowadzić to żeby te najbardziej przegięte czary bohaterom zadawały jedną ranę - wtedy nie będzie sytuacji - jeden czar i 20-0, bo to chyba teraz najbardziej psuje tą grę. Co innego jak czar rzucasz na jeden model, który możesz uśmiercić, a co innego jak możesz komuś zabić 50%-66% klocka na 600pkt i np: 3 bohaterów w tym klocku za 700-800 pkt. co kończy de fakto grę maską i później zostają już wyrzynki 1-2 turowe.
A kto Ci każe wystawiać klocki elity za 600 pkt typu death star? Wiem, że każdy rozpiskowy gracz podnieca się jak ma w rozpie niezabijalny oddział z dużym pierdolnięciem, ale musi też zdawać sobie sprawę, że może je łatwo stracić czarami typu dwellers. To jest element ryzyka.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Kalesoner pisze:bierz TK, Shino sprzedaje!
chyba sie z wlasnym kutasem na lby pozamieniales

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5907
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

Shino przecież to niemożliwe !

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Shino pisze:
Kalesoner pisze:bierz TK, Shino sprzedaje!
chyba sie z wlasnym kutasem na lby pozamieniales
shinux dzisiaj widze poczucie humoru szwankuje :D
Obrazek

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Czary zabijające od razu były rónież w 7mej edycji.

Pit of Shades (który nie scaterował w przeciwieństwie do ówczesnego), The dreaded 13th (tu wprawdzie tylko na piechote) oraz Infernal na sile 11-12 -> Jakoś nie było wtedy przycięć oraz nerfów ras, które mogły używać tych czarów lub umożliwianie wardów/zadawania tylko jednej rany.

Czary typu dwellers sa teraz dostępne dla większej ilości armii, zatem wprowadzony jest swoisty balans.

Awatar użytkownika
Szwentas
Masakrator
Posty: 2200
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Szwentas »

Szino za przeklinanie jesteś u pani:P
Dzieki za turniej zagrałem najgłupsze bitwy ever w pierwszej rzuciłem dwalerców na kloc pg z dwoma arcy zostało 8 pg potem z Gąsiorem na 90% powinienem przegrać bo zagrałem mega głupio a tu smok bez lorda wbił sie w gwardie z regenką i 20 zjadł w turę
Obrazek

Awatar użytkownika
Dalmar
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Warszawa Inkwizytor

Post autor: Dalmar »

Pedros pisze:Czary zabijające od razu były rónież w 7mej edycji.
Pit of Shades (który nie scaterował w przeciwieństwie do ówczesnego), The dreaded 13th (tu wprawdzie tylko na piechote) oraz Infernal na sile 11-12 -> Jakoś nie było wtedy przycięć oraz nerfów ras, które mogły używać tych czarów lub umożliwianie wardów/zadawania tylko jednej rany.
Lipti i Pedros owszem ale:
-prawdopodobiństwo wyeliminowania jednostek przeciwnika np: infernalem jest niewspółmierne do np: dwalerwsów czy słoneczka?
-było dużo więcej anymagii patrz dispele i nie było przedmiotów typu power scroll
-czary w 7 nie mordowały tak masowo i nie występowały tak licznie i dodatowo były wyspecjalizowane np: pitka czy 13 skaveńska przez co dało się przed tym obronić np: wystawiając przy 13 herosów na koniach.

Jeśli będziesz grał z 10 latkiem który w pierwszej turze zabije ci 1000 pkt. słonkiem czy jakimś innym syfem, a ty nic nie możesz na to poradzić i będziejsz czuł się jak związany kruliczek na rożnie :) to może zmienisz zdanie że chyba nie o to chodzi w tej grze :? To jest gra strategiczna w której przedewszyskim myślenie ma decydować o wyniku?

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Poza tym jak nastawiałeś się na magię w 7 ed to miałeś 0 herosów do walki
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Barbarossa pisze:
bless pisze: A co ze scenariuszem Breakthrough? Warto do niego wracac na kolejnych turniejach?
IMO nie. Lepiej dać 3 objectivy do zajęcia na środku stołu. Przez jednostki piechoty nie skirmishującej lub kawalerii nie szybkiej.
"IMHO nie" - bo? Chetnie poznalbym bardziej konkretne powody. :)
W sumie nic nie stoi na przeszkodzie, by w przyszlosci zagrac trzy scenariusze: B&G, Breakthrough i Objectivy.
Widze jednak, ze poza Zbyszkiem, wiekszosci osob sie ten scenarisuz podobal. Cieszy mnie to, bo ja rowniez jestem z niego dość zadowolony. Po wynikach (wiele masakr) wnosze jednak, ze progi musza być wyższe. Np, co 200, a nie co 150 pkt jak teraz. To powinno dac wieksza roznorodnosc wyników.
Ponadto wciąż za cholerę nie rozumiem, dlaczego jedyny sposób, by zrobić 20-0 w Waszej wersji scenariusza B&G, to przyfarcić na oblanym lookout serze lub trafić na totalne warzywo.
Na Thunderstompie 13 bitew (65%) rozstrzygnelo sie w czasie 6 tur. Wyniki pozostalych zostaly okreslone na podstawie roznicy punktow odpornosci po zakonczeniu walki. Wyniki sa bardzo zroznicowane, co dobrze swiadczy o tym rozwiazaniu:
20
20
19
19
18
18
18
18
18
17
17
16
16
12
12
12
12
11
11
9
9
8
8
8
8
4
4
3
3
2
2
2
2
2
1
1
0
0

Dlatego też narazie, o ile to bedzie ode mnie zalezalo, bede sie trzymal tego sposobu rozstrzygania wyniku B&G. Ma on te zalete, ze zmusza do szybkiego dzialania i daje jasne cele: zniszczyc punkty odpornosci przeciwnika. Bez wzgledu na koszty. Szczegolnie to ostatnie, moim zdaniem, dodaje mu duzo smaczku do rozrywki, bo sprawia, ze mozna isc naprawde na wyniszczajace wymiany, poświecac bardzo drogie oddzialy, byle tylko dopaść sztandary.

Jeżeli chodzi o krainy, to szkoda, ze sam uzylem w ich kontekscie slowa "balans". Wystarczylo je traktowac jako "wyzwanie". Ale w sumie i tak nie zaluje, ze uzylismy tych zasad na turnieju. Faktycznie mialy wplyw na rozgrywke ale.... przeciez o to chodziło! :)
Po trzecie - zniszczył mnie trochę zarąbisty balansujący scenariusz Blessa, który polega na tym, że rzucasz przed bitwą kostką (bo 8 ed. jest zdecydowanie za mało losowa) i.... no właśnie. Trafiasz na armię DE z dwiema hydrami, smokiem i czarką. Dowiadujesz się, że nie masz recasta (mając 2 magów 2 i 3 poziomu, bez forbidden lore), nawet na wskrzeszenie. Natomiast DE mają jakby IF przez 4 tury małą czarką. Bo pomijając turę, kiedy użyjesz scrolla i może tę jedną, kiedy jakimś cudem dzięki channelingowi wyrównasz liczbę PDków z DDkami, DE biorą cały power pool, rzucają swój czar i - ssij. Oczywiście życzę szczęścia grając przeciw dwóm "zbalansowanym" hydrom bez "przegiętej" popychaczki + 4 DElifckie "ifki" bez konsekwencji.
Piszesz serio? W sensie - dostales baty bo nie miales recasta? :shock:
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Scenariusze z zamianą piczki na objectiwy zdecydowanie plus. 3 fajne scenariusze. Jak dla mnie jeszcze ban na powerscrolla i można grać. I format w sam raz. Krainy też mi pasują. Sam siebie nie poznaję.

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Ja po turnieju wiem co trzeba zacząć testować : Małe, 5-7 osobowe komanda Witchek i BG, bo niestety Egzeków nie da rady (ASL ;/)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

turniej bardzo dobry, scenariusze też ok, w pierwszym "Przełamanie" źle zagrałem co zemściło się później przy 3 kluczowych rzutach, które oblałem, skończyliśmy mocno przed czasem bo nie byłem w stanie przebić się na drugą połówkę i wynik 1:19 jak najbardziej zasłużony; progi powinny być ciut większe, tak aby przeciwnik również miał bardziej zróżnicowaną armię
dzięki wszystkim za bitwy i dobry turniej :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Dalmar pisze: Jeśli będziesz grał z 10 latkiem który w pierwszej turze zabije ci 1000 pkt. słonkiem czy jakimś innym syfem, a ty nic nie możesz na to poradzić i będziejsz czuł się jak związany kruliczek na rożnie :) to może zmienisz zdanie że chyba nie o to chodzi w tej grze :? To jest gra strategiczna w której przedewszyskim myślenie ma decydować o wyniku?
Powtórzę pytanie. Kto Ci każe wystawiać regimenty zapakowane herosami warte 1000 pkt.? Jedynym czarem, który za bardzo ingeruje na całą armie jest słońce. I tu rzeczywiście przydałoby się przycięcie. Reszta do przełknięcia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Moim zdaniem "ruchome" objectivy na turnieju Kultowców nie zdały egzaminu. Co do objectivów stacjonarnych to można potestować ale ja osobiście takich rzeczy nie lubie gdzie muszę stać i trzymać gdyż z reguły poświęca się na to drogie, duże oddziały a później nie ma kto walczyć.
Lipti pisze: Jedynym czarem, który za bardzo ingeruje na całą armie jest słońce. I tu rzeczywiście przydałoby się przycięcie.
Więc może następnym razem dać krainę pt. "Słonko tutaj nie daje cienia" :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Sill
Falubaz
Posty: 1296
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Sill »

fajny turniej
pytanie kiedy następny
Obrazek

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Mi się również turniej podobał. Nie zauważyłem wspomnianych przez Blessa zwałek organizacyjnych. Zagrałem przyjemne bitwy z Zembolem, Barbem i Darkiem. Scenariusze są naprawdę cool, "ziemie" Blessa... nie wiem, 3 razy rzuciliśmy 6 :D .

8ed mi się coraz bardziej podoba. Może i jest zbyt losowa i ma przegięcia ale jakoś tak się składa, że bawię się dużo lepiej niż pod koniec 7. Widać GW pisało ją pode mnie :wink: .

Maciek

ODPOWIEDZ