Czyli biorąc małego szamana NG zjadam grzybka i rzucam czar na jednej kostce tej dodatkowej nieważne jaki rzucam 1, na Miscasta 12 i dzięki temu efektowi mam IFkę trochę to śmieszne no ale cóż nie ma erraty nie ma sprawykudłaty pisze:Nie koniecznie jak np. dostaniesz miscasta z black tongue'a czy ring of hotec to jednak czar się uda wtedy, aczkolwiek są to mega rzadkie przypadki.Mac pisze:No a jakie są propozycje? Wszystko co by się w tym przypadku czyniło, podchodziłoby pod BP a nie wyjaśnianie wątpliwości. Jeśli FAQ lub errata tego nie wyjaśni/zmieni, to trudno cokolwiek z tym zrobić w ramach uściśleń. Na razie wychodzi na to, że:katerek pisze:Czy są jakieś plany do przychylenia się nad tabelą miscasta w armii OnG chodzi o wynik 12? Trochę to trąci bublem w tej edycji...
- czar jest rzucany z IF i takoż rozpatrywany
- rzut na miscast wychodzi 12
- czar już został rzucony z IF, a więc nie ma co rzucać - przechodzimy do następnego punktu
- rzuć na tabelkę jeszcze raz
Czyli aktualnie rzut 12 to jest po prostu przerzut lub rzuć jeszcze raz.
Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Sędziowski Rynsztok
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Zasada była, jak już Morrok zresztą wskazał. Tyle, że grało się na polski system rozpoczynania. System zaczynania z 7ed. był porzucony, z tego względu, że dwa pierwsze nieudane rzuty (na wybieranie strony i zaczynanie) mogły stanowić o wygranej bądź też przegranej rozgrywcebigpasiak pisze:Oj chyba trochę się zmieniły...
Nawet w 7ed scenariuszach nie było tej zasady [ +1 na zaczynanie ] więc problemu nie było. Kiedyś niektóre zasady całkiem ciekawie interpretowaliśmy... sam wiesz jak było.
Wiesz... dla mnie to brzmi zupełnie inaczej - skoro nie zostali wspomnieni (a wszystko inne - razem z maszynami i bohaterami - i owszem, zostało) to oznacza, że się nie liczą.bigpasiak pisze: Skoro nie wspomnieli że wystawienie skautów nie wpływa na to kto ma +1 to wg mnie wpływa.
Inaczej, czemu nie wspomnieli o nich, skoro już wzięli się za wszytko? Czemu to zapisali właśnie w takim kontekście, że:
bohaterowie kończą wystawianie -> jak skończysz wystawianie pierwszy, masz +1 do rzutu na zaczynanie?
Odnosząc się jeszcze do Twojego wcześniejszego postu:
Bo właśnie ten fragment, a nie opis zasady "scouts" dotyczy wystawiania jednostek i związanych z nim ewentualnych bonusów.bigpasiak pisze:Dlaczego wnosisz że jeden fragment jest ważniejszy od drugiego.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Za 3 dni startuje nowa LS i licze, ze kwestie scoutow - w ta czy inna strone jak najszybciej rozwiaze.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Owszem, spieprzyli sprawę z tym zapisem.
IMO jednak rozumując na zasadzie, że scouci nie są "wyjątkiem" możemy dojść do tego, że bohaterów wystawia się po scoutach, bo dokładnie ten sam akapit, stwierdza "all characters must be deployed last".
Zakładam jednak, że ponieważ zaraz po tekście o bohaterach mamy zasadę, że +1 ma ten gracz, który skończył wystawianie pierwszy, to scouci mimo wszystko nie są brani w tej układance pod uwagę. Może.
IMO jednak rozumując na zasadzie, że scouci nie są "wyjątkiem" możemy dojść do tego, że bohaterów wystawia się po scoutach, bo dokładnie ten sam akapit, stwierdza "all characters must be deployed last".
Zakładam jednak, że ponieważ zaraz po tekście o bohaterach mamy zasadę, że +1 ma ten gracz, który skończył wystawianie pierwszy, to scouci mimo wszystko nie są brani w tej układance pod uwagę. Może.
Zgadza się że to kiepski zapis ale zwróćcie uwagę że to Alternatywne zasady wystawiania do którego tylko część scenariuszy się odnosi.
I tu masz rację Zbyszku. Coby się nie działo bohaterowie ostatni się wystawiają.
Głupie, zgadzam się jednak nie mniej niż np. nie dawanie LD przez poganiaczy...
Ponadto zwróć uwagę na drobne różnice:
I tu masz rację Zbyszku. Coby się nie działo bohaterowie ostatni się wystawiają.
Głupie, zgadzam się jednak nie mniej niż np. nie dawanie LD przez poganiaczy...
Mac pisze:Zasada była, jak już Morrok zresztą wskazał.
Udowodnij błąd mojego zdania.bigpasiak pisze:Nawet w 7ed scenariuszach nie było tej zasady
Ponadto zwróć uwagę na drobne różnice:
All characters must be deployed last
Różnica chyba dość widoczna prawda?Scouts are set up after all other non-Scouts units from both armies have been deployed
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Piece of cake.Ziemko pisze:Za 3 dni startuje nowa LS i licze, ze kwestie scoutow - w ta czy inna strone jak najszybciej rozwiaze.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
bigpasiak pisze:To jest Alternatywny sposób wystawiania więc zastanów się jeszcze raz nad tym całym akapitem.
Mam wrażenie, że Alternating Units Deployment to raczej Naprzemienne Wystawianie jednostek, a nie Alternatywny sposób. Chyba że myślę o czymś innym, a nie mam RB tutaj, żeby sprawdzić.bigpasiak pisze:Zgadza się że to kiepski zapis ale zwróćcie uwagę że to Alternatywne zasady wystawiania do którego tylko część scenariuszy się odnosi.
Wiem.
Chciałem pokazać że jest inny podkreślając słowo Alternatywny...
Alternating -ALTERNACYJNY; KOLEJNY; ZMIENNY
Czyli wystawianie po kolei lub naprzemiennie ale inaczej niż w scenariuszach.
Chciałem pokazać że jest inny podkreślając słowo Alternatywny...
Alternating -ALTERNACYJNY; KOLEJNY; ZMIENNY
Czyli wystawianie po kolei lub naprzemiennie ale inaczej niż w scenariuszach.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Nie było błędu. Było po prostu zupełnie bez sensu wstawione, jako kolejny naciągany argument do poparcia wątpliwej tezy.bigpasiak pisze:Mac pisze:Zasada była, jak już Morrok zresztą wskazał.Udowodnij błąd mojego zdania.bigpasiak pisze:Nawet w 7ed scenariuszach nie było tej zasady
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Masz w zupełności rację.
Dyskusja którą zacząłem pytaniem "kto dostaje bonus w scenariuszu" i następnie w którymś z kolei poście odnoszę się do 7ed by wykazać podobieństwo gdy inna osoba [ Ty ] twierdzi, że praktycznie nie było różnic od 6ed w tej materii [ ni z gruchu ni z pietruchy próbując coś za argumentować, rozumiem ze znacznie większym sensem niż podkreślone przez Ciebie obecnie moje wypowiedzi ] których chyba jest kilka....
Skoro pytanie odnośnie scenariusza odnoszę do takowych z poprzedniej edycji i pokazuje że wtedy było tak a teraz tak to jest to dla Ciebie naciągany argument?
Ciekawe.
Swoją drogą gratuluje rzeczowych argumentów.
Dyskusja którą zacząłem pytaniem "kto dostaje bonus w scenariuszu" i następnie w którymś z kolei poście odnoszę się do 7ed by wykazać podobieństwo gdy inna osoba [ Ty ] twierdzi, że praktycznie nie było różnic od 6ed w tej materii [ ni z gruchu ni z pietruchy próbując coś za argumentować, rozumiem ze znacznie większym sensem niż podkreślone przez Ciebie obecnie moje wypowiedzi ] których chyba jest kilka....
Skoro pytanie odnośnie scenariusza odnoszę do takowych z poprzedniej edycji i pokazuje że wtedy było tak a teraz tak to jest to dla Ciebie naciągany argument?
Ciekawe.
Swoją drogą gratuluje rzeczowych argumentów.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Bo to jest czepianie się i tworzenie sztucznych problemów.
Najważniejsze pytanie - dlaczego armia ze skautami ma być na straconej pozycji, skoro jest to nieczym nieuzasadnione?
Po drugie, dlaczego z wyjątkowej zasady skautów wyciągasz wniosek, że ma wpływ na zaczynanie, skoro opisali to w zupełnie innym miejscu, gdzie przdstawiono schemat wystawiania (jednostki, na końcu herosi i kto pierwszy zakończy ten cykl ma +1)? Czy przy skautach napisano, że jak ich wystawiasz, to tracisz bonus +1?
Jesli miałaby wejść Twoja interpretacja, to jak sobie poradzisz z zapisem, że herosów wystawiasz na końcu (tym samym po skautach)? Będzie to ok?
Ja osobicie nie widzę celu w powtarzaniu argumentów Maca czy Barba, dlatego nie zamierzam tu merytorycznie dyskutować. Chcesz tu po raz kolejny walczyć z całym światem - proszę bardzo, ale nie ułatwię Ci tego wchodząc w dalszą polemikę
Najważniejsze pytanie - dlaczego armia ze skautami ma być na straconej pozycji, skoro jest to nieczym nieuzasadnione?
Po drugie, dlaczego z wyjątkowej zasady skautów wyciągasz wniosek, że ma wpływ na zaczynanie, skoro opisali to w zupełnie innym miejscu, gdzie przdstawiono schemat wystawiania (jednostki, na końcu herosi i kto pierwszy zakończy ten cykl ma +1)? Czy przy skautach napisano, że jak ich wystawiasz, to tracisz bonus +1?
Jesli miałaby wejść Twoja interpretacja, to jak sobie poradzisz z zapisem, że herosów wystawiasz na końcu (tym samym po skautach)? Będzie to ok?
Napisałem, że taka była praktyka od 6 edycji, a zasada się nie zmieniła (ale nie korzystaliśmy z niej). Czemu nie czerpać z rozwiązań z poprzednich edycji w zakresie zasad, które się nie zmieniły? Ty wymyśliłeś, że w 7 tego nie było (a potem zająłeś się jakimś idiotycznym tłumaczeniem, że przecież nie było tego w scenariuszach, tylko w innym miejscu podręcznika, a chodziło Ci o scenariusze).następnie w którymś z kolei poście odnoszę się do 7ed by wykazać podobieństwo gdy inna osoba [ Ty ] twierdzi, że praktycznie nie było różnic od 6ed w tej materii
Ja osobicie nie widzę celu w powtarzaniu argumentów Maca czy Barba, dlatego nie zamierzam tu merytorycznie dyskutować. Chcesz tu po raz kolejny walczyć z całym światem - proszę bardzo, ale nie ułatwię Ci tego wchodząc w dalszą polemikę
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
A jesteś pewien, że dobrze graliśmy [ nawet jeśli zapis jest taki sam ]? Z tego co pamiętam sporo było kwestii "bo tak się grało wcześniej" i zdolność do przestawienia się na normalne zasady [ zgodne z RB a nie intuicją kogośtam ] szła bardzo opornie.Jankiel pisze:Napisałem, że taka była praktyka od 6 edycji, a zasada się nie zmieniła (ale nie korzystaliśmy z niej). Czemu nie czerpać z rozwiązań z poprzednich edycji w zakresie zasad, które się nie zmieniły?
Jankiel pisze:Ty wymyśliłeś, że w 7 tego nie było (a potem zająłeś się jakimś idiotycznym tłumaczeniem, że przecież nie było tego w scenariuszach, tylko w innym miejscu podręcznika, a chodziło Ci o scenariusze).
Jakie qwa idiotyczne tłumaczenie??!!Bigpasiak pisze:Nawet w 7ed scenariuszach nie było tej zasady
Czego w tym zdaniu nie rozumiesz???
Zacytuj mi to co właśnie próbujesz mi wmówić.
A dlaczego ma w nie uzasadniony sposób zyskiwać?Jankiel pisze:Najważniejsze pytanie - dlaczego armia ze skautami ma być na straconej pozycji, skoro jest to nieczym nieuzasadnione?
Dlaczego dziurawe zasady mają promować kogokolwiek?
Masz skautów to kończysz wystawianie bo ostatni kładziesz swoje modele na stół i tyle.
A napisano że go nie tracisz? W scenariuszu wspomniano, że skauci nie wpływają na niego? Może w Waszych przykładach ze strony 142 o nich wspomnieli?Jankiel pisze:Czy przy skautach napisano, że jak ich wystawiasz, to tracisz bonus +1?
Nie?
No to najnormalniej w świecie jak wystawisz ich jako ostatnią jednostkę to przeciwnik ma +1.
Smutne i bolesne?
Nie wystawiaj szejdów.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
pandemonium z loru teczy, a mag w oddziale z BotWD - działa na niego czy nie?
Korzystając z 3 oka tęczy kradne czar 13 skavenow.... jesli zniszcze cały oddział to otrzymuje skavenow walczących dla mnie, nie otrzymuje nic po prostu giną, nie moge ukraść tego czaru, działa tylko jesli nie przekroczę liczebności oddziału?
Korzystając z 3 oka tęczy kradne czar 13 skavenow.... jesli zniszcze cały oddział to otrzymuje skavenow walczących dla mnie, nie otrzymuje nic po prostu giną, nie moge ukraść tego czaru, działa tylko jesli nie przekroczę liczebności oddziału?
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Czar działa w pełni, nie działają czary boostujące które dotyczą tylko określonych typów oddziałów np. greenskin, undead. Nie ma powodu dla którego nie mógłbyś postawić skavenów (za wyjątkiem upierdliwego sędziego który Ci powie że nie masz modeli).
chodziło mi o third eye of tzeetch w mortalach (woch)
w opisie przedmiotu jest że mogę uzywać czarów maga w los za wyjatkiem czarow leczacych i summonujacych.
13 czar w specjalnych przypadkach summonuje więc stad pytanie.
Ważniejsze dla mnie... co z pandemonium i BotWD
w opisie przedmiotu jest że mogę uzywać czarów maga w los za wyjatkiem czarow leczacych i summonujacych.
13 czar w specjalnych przypadkach summonuje więc stad pytanie.
Ważniejsze dla mnie... co z pandemonium i BotWD
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Spoko, ale nie widzę żadnych przesłanek za tym, żeby działało. W opisie BotWD jest wyszczególnione, że działa także na zaklęcia obszarowe.
Jedyny sposób, żeby magia zadziałała na oddział z BotWD, to rzucić na przykład sword of rhuin albo 4 z lifa na swoją jednostkę.
Jedyny sposób, żeby magia zadziałała na oddział z BotWD, to rzucić na przykład sword of rhuin albo 4 z lifa na swoją jednostkę.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.