Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
w 8 edycji kawalerie to sie zjada na sniadanie.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Nie porzucę. Moje uwielbienie dla najinfantylniejszej maszyny WFB ever (rozmawiamy o tradycyjnej konstrukcji bazującej na beczce) sprawi, że w bitwach na 8 ed wróg będzie mial po prostu 140 pkt handicapu (w porywach 280).Porzuć FC na rzecz organek i cannona.
Dają większy zasięg i pewnośc, że strzelisz sobie z nich więcej razy niż ten jeden.
Zresztą.. Krasnoludzcy woje (pamiętający czasy 4 i 5 ed) są dość twardzi, by takie ułatwienie dla przeciwnika nie zmieniało wyniku bitew w jakimkolwiek stopniu. I tak wszelkie gobliny/myszy/chaos/reszta hołoty trafią do piachu, tam gdzie ich miejsce, jeżeli tylko zbliżą się do krasnoludzkich twierdz.
Pozdrawiam
a ja wam udowodnię, że flame cannon jest przekozacki.
właśnie wstawiłem jeden do rozpiski. obok dwóch klop i 2 armat.
w sumie na 3k wchodzą mi 2 pakerne klocki (po 40 krasoludka), 5 maszyn, klocek 20 warków i bohowie.
w chwili obecnej kombinuję nad wystawieniem 2 lordów combatowych, 2 runiarzy, BSB-ka.
z play testów wychodzi dobrze.
właśnie wstawiłem jeden do rozpiski. obok dwóch klop i 2 armat.
w sumie na 3k wchodzą mi 2 pakerne klocki (po 40 krasoludka), 5 maszyn, klocek 20 warków i bohowie.
w chwili obecnej kombinuję nad wystawieniem 2 lordów combatowych, 2 runiarzy, BSB-ka.
z play testów wychodzi dobrze.
Witam kolegę nonkonformistę.
Przyznam jednak ze Twój pomysł jest dość odważny - dla mnie FC to raczej maskotka armii, jak coś zrobi to mam fun, jak nie, to niczego innego się nie spodziewam. Ale opieranie na nim jakichś błyskotliwych zagrań?
Jak widzisz użycie ze średnim zasięgiem 14''? A przecież placek na wrogim klocku chcemy położyć.. Więc będziesz strzelać do oddziałów oddalonych o te 10''..
W tej sytuacji to się już raczej szarżuje.
Może liczysz ze zastawisz się FC i na maszynie ze stubbornem kogoś zatrzymasz, ale tego to już całkiem nie widzę.
Chyba ze z kowadłem - zmiękczamy ostrzałem a na koniec shootingu biegniemy z popychaczki.. Ale kowadło jak widzę tez wypadło.
No nic, z zainteresowaniem będę śledził wyniki.
Pozdrawiam
Przyznam jednak ze Twój pomysł jest dość odważny - dla mnie FC to raczej maskotka armii, jak coś zrobi to mam fun, jak nie, to niczego innego się nie spodziewam. Ale opieranie na nim jakichś błyskotliwych zagrań?
Jak widzisz użycie ze średnim zasięgiem 14''? A przecież placek na wrogim klocku chcemy położyć.. Więc będziesz strzelać do oddziałów oddalonych o te 10''..
W tej sytuacji to się już raczej szarżuje.
Może liczysz ze zastawisz się FC i na maszynie ze stubbornem kogoś zatrzymasz, ale tego to już całkiem nie widzę.
Chyba ze z kowadłem - zmiękczamy ostrzałem a na koniec shootingu biegniemy z popychaczki.. Ale kowadło jak widzę tez wypadło.
No nic, z zainteresowaniem będę śledził wyniki.
Pozdrawiam
tsaaa... 15x rycerzy khorna + szefo... ciezko to bylo zatrzymac... zwlaszcza jak dobiegli do nich wojownicy khorna...Morsereg pisze:w 8 edycji kawalerie to sie zjada na sniadanie.
nad FC sie zastanawiam by nim przywitac chaosnikow jak przybeda pod bramy ;P
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
nie opieram cwanych taktyk na flame cannonie.
po prostu widzę w nim straszny potencjał do mordowania hordowych klocków- nawet z tym mikrym zasięgiem. do tego, jest płonący, czyli zdejmuje regenkę z klocków gwardii itp ścierw.
nie mówiąc o panice- która zawsze się przyda.
przyzwyczaiłem się, że reszta "ogółu" traktuje moje rozpiski jak dzieła szaleńca
a w tajemnicy-poważnie myślę nad dwoma demoniarzami
po prostu widzę w nim straszny potencjał do mordowania hordowych klocków- nawet z tym mikrym zasięgiem. do tego, jest płonący, czyli zdejmuje regenkę z klocków gwardii itp ścierw.
nie mówiąc o panice- która zawsze się przyda.
przyzwyczaiłem się, że reszta "ogółu" traktuje moje rozpiski jak dzieła szaleńca
a w tajemnicy-poważnie myślę nad dwoma demoniarzami
Ja tam czasem po tajniacku uzywam Grazbita rozpisek i sprawdzaja sie niezle (wiem, ze lamie prawa autorskie, ale to w ramach testow ;p). W ogole rozpiski niestatndardowe, nie opierajace sie na zalozeniu kowadlo+"to samo co zwykle z malymi zmianami" sprawdzaja sie calkiem nielze. Co prawda dzialo ogniowe testowalem i na razie sie nie sprawdzilo, ale moze ktos wymysli jakas dobra na nie taktyke.
Z fajnych rozpisek polecam jedna z forum bugmana, czekajcie zaraz dam link...
http://www.bugmansbrewery.com/topic/310 ... arag-khaz/
Tu jest zdjecie jego armii i link do rozpiski. Ciekawa jest moim zdaniem i tez ja chce przetestowac.
To taki offtop troche byl, ale co tam!
Pozdrawiam brodata brac!
Z fajnych rozpisek polecam jedna z forum bugmana, czekajcie zaraz dam link...
http://www.bugmansbrewery.com/topic/310 ... arag-khaz/
Tu jest zdjecie jego armii i link do rozpiski. Ciekawa jest moim zdaniem i tez ja chce przetestowac.
To taki offtop troche byl, ale co tam!
Pozdrawiam brodata brac!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta
Czemu offtop? Rozpa ciekawa i jak mozna przeczytac - skuteczna (w innym dziale byl o niej temat "Why Is This List Good? Im still a dwarf noob..." ).
Obecnie tez sklanialbym sie ku czemus podobnemu, tylko brakuje mi modeli i nadmiar punktow pojdzie w maszyny
Bohaterow skladam praktycznie tak samo - bez kowadla i Lorda, Runelord na 3 scrollach i mocno chroniony, BSB pancerny.
Obecnie tez sklanialbym sie ku czemus podobnemu, tylko brakuje mi modeli i nadmiar punktow pojdzie w maszyny
Bohaterow skladam praktycznie tak samo - bez kowadla i Lorda, Runelord na 3 scrollach i mocno chroniony, BSB pancerny.
Po prawie półrocznej przerwie od batla naszło mnie żeby posklejać wreszcie walające się po szafie moje małe kochane pijanice i zmierzyć się na poważnie z 8ed w przerwach między potyczkami w 40 stuleciu Po przejrzeniu rulebooka i stanu posiadania figsiorów wyszła mi taka banda na 2500ptk:
1 Runelord @ 438.0 Pts General Shield
Rune of Spellbreaking (x3)
Rune of Preservation
Rune of Resistance
Rune of Stone
1 BSB @ 165.0 Pts
Master Rune of Challenge
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
31 Warriors @ 325.0 Pts
Great Weapon; Standard; Musician
30 Longbeards @ 415.0 Pts
Great Weapon; FCG
20 Rangers @ 295.0 Pts
Standard; Musician
19 Quarrellers @ 262.0 Pts
Great Weapon; Standard; Musician
1 Cannon @ 140.0 Pts
Engineer
Rune of Forging
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineer
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Grudge Thrower @ 145.0 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)
Models in Army: 118
Myślę jeszcze nad zamianą rangersów na 2x10/20 thundów lub na klocek minersów. Czy 4 klocki na 2500ptk to mało/srednio czy za duzo? Jak wyglada teraz kwestia slayerów? Bo rudzielce z AoW kuszą
1 Runelord @ 438.0 Pts General Shield
Rune of Spellbreaking (x3)
Rune of Preservation
Rune of Resistance
Rune of Stone
1 BSB @ 165.0 Pts
Master Rune of Challenge
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
31 Warriors @ 325.0 Pts
Great Weapon; Standard; Musician
30 Longbeards @ 415.0 Pts
Great Weapon; FCG
20 Rangers @ 295.0 Pts
Standard; Musician
19 Quarrellers @ 262.0 Pts
Great Weapon; Standard; Musician
1 Cannon @ 140.0 Pts
Engineer
Rune of Forging
1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineer
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Grudge Thrower @ 145.0 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)
Models in Army: 118
Myślę jeszcze nad zamianą rangersów na 2x10/20 thundów lub na klocek minersów. Czy 4 klocki na 2500ptk to mało/srednio czy za duzo? Jak wyglada teraz kwestia slayerów? Bo rudzielce z AoW kuszą
Na BSB challenge imo niepotrzebny, wręcz zbędny. On powinien sobie stać gdzieś z tyłu i dawać przerzuty liderki, bo jak padnie to +100pts dla przeciwnika i można powiedzieć, że jest nędznie.
Nie wiem czy w Rangerach, uwzględniłeś GW... bo taki jest wymóg, coby krasie na scoutach mieli ciężki sprzęt, z którym o wiele łatwiej jest się skradać...
IMO przydałby się jeszcze jeden bohater - zostałby Generałem (kowajdło podobno lubi często wybuchać <moje nie lubi >) a strata punktów za runiarza + 100 za generała jest bolesna...
Nie wiem czy w Rangerach, uwzględniłeś GW... bo taki jest wymóg, coby krasie na scoutach mieli ciężki sprzęt, z którym o wiele łatwiej jest się skradać...
IMO przydałby się jeszcze jeden bohater - zostałby Generałem (kowajdło podobno lubi często wybuchać <moje nie lubi >) a strata punktów za runiarza + 100 za generała jest bolesna...
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
nie mozesz zamienic tych rangerow na 2x10 bo mozesz miec tylko jednych w grze.
no chyba, ze grasz na bugmanie
do tego potrzebujesz 2h weapon na rangerach
osobiscie zrazilem sie do strazakow w tej edycji wiec ich nie wystawiam
zamienilbym ich na jakiegos demoniarza ktory bedzie oslanial maszynki przed lataczami/fastami.
dodalbym jeszcze jednego kusznika, do pelnej liczby 20.
--- edit ---
@cahir
ten runelord jest bez kowadla.
no chyba, ze grasz na bugmanie
do tego potrzebujesz 2h weapon na rangerach
osobiscie zrazilem sie do strazakow w tej edycji wiec ich nie wystawiam
zamienilbym ich na jakiegos demoniarza ktory bedzie oslanial maszynki przed lataczami/fastami.
dodalbym jeszcze jednego kusznika, do pelnej liczby 20.
--- edit ---
@cahir
ten runelord jest bez kowadla.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Na 3ciego herosa troche ptk nie styka, a nie chcę odchudzać na razie za bardzo maszynek
Rangerzy mają dwuraki, chyba samo się to rozumie, zresztą widać po koszcie
Wiem ze leśniki są 0-1, miałem na mysli wymianę na thundererów w kombinacji 20 lub 2x10 Wtedy zostaje 15ptk na brakujacego dwudziestego kusznika
Pytanie do tych co się nie zrazili do rangerów : jak się Wam oni spisują aktualnie, w jakiej ilości ich wstawiacie i jakie przydzielacie im zadania na stole?
Rangerzy mają dwuraki, chyba samo się to rozumie, zresztą widać po koszcie
Wiem ze leśniki są 0-1, miałem na mysli wymianę na thundererów w kombinacji 20 lub 2x10 Wtedy zostaje 15ptk na brakujacego dwudziestego kusznika
Pytanie do tych co się nie zrazili do rangerów : jak się Wam oni spisują aktualnie, w jakiej ilości ich wstawiacie i jakie przydzielacie im zadania na stole?
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
30stu z toporkami i wsparciem kowadła, przeciwnik dostaje w pierwszej turze 30 hitów na 4+ z S5 + S&S. Bartys wygrał u nas lokala takim oddziałem.antonio pisze: w jakiej ilości ich wstawiacie i jakie przydzielacie im zadania na stole?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
I się sprawdza. Grałem tym w koncówce 7 edycji, juz wtedy było niezłe. Teraz wymiata.
Problemem potrafi byc to, ze jak dobrze nie pokombinujesz to masz jeden drogi oddział vs najbardziej przejebany Deathstar przeciwnika.. I marne szanse przetrwac szarzę.
Pozdrawiam
Problemem potrafi byc to, ze jak dobrze nie pokombinujesz to masz jeden drogi oddział vs najbardziej przejebany Deathstar przeciwnika.. I marne szanse przetrwac szarzę.
Pozdrawiam
nie sprawdza sie az tak bardzo bo teraz toporki sa slabe i zasadniczo w duzej ilosci to co najwyzej frontem do ich oddzialu. jesli przeciwnik mysli to zrobi nam kanapke jesli ma z czego. wiec trzeba albo szybkim wsparciem albo wytrzymac. jednostka jest dobra ale bez przesady i duzo kosztuje
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
rozwiń proszę.kauczuk pisze:bo teraz toporki sa slabe
- Irek_Dwarf
- Chuck Norris
- Posty: 418
- Lokalizacja: Zabrze
Ja gram na 20 longbeardów w scoucie dwuraki fcg i własnie na deathstar działają swietnie omiatam nimi śmiecie głowny klocek zajmuje sie nimi bo wiadomo ze jak wpadną z boku to bedzie troche kiepsko w tym czasie dochodzi armia i jest pozamiatane bo Helficki kloc dostaje MEGAkanapke
chodzi pewnie o to, ze:Arbiter Elegancji pisze:rozwiń proszę.kauczuk pisze:bo teraz toporki sa slabe
- po marszu nie moga strzelac,
- maja minusy na daleki zasieg (daleki zasieg 6"-12" trafiaja na 5+ czyli prawie zawsze; do tego dochodza soft/hard cover, skirmisze),
- na LT nie strzelaja wszyscy, tylko pierwsze dwa szeregi.
przy jednostkach 20-30+ to mamy (IMHO) 20-30+ punktow zmarnowanych. bo nawet S5 nie rekompensuje trafianie 10 longow na 5+. bo statystycznie trafi mniej niz polowa, czyli lipa.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Zgadzam sie z wszytkimi powyzszymi. Najwiekszymi dwiema zaletami w 7mej, jesli chodzi o toporki, to wlasnie rzucanie po ruchu i brak minusow za zasieg. No i sila. Teraz jest tylko sila, a przy takiej malej ilosci trafien (przy S&S dodatkowe -1 jeszcze) to moim zdaniem szkoda punktow. O ile sami rangersi imho na edycji zyskali, o tyle toporki stracily. Szkoda, bo to cholernie klimatyczna zabawka...Morsereg pisze:
chodzi pewnie o to, ze:
- po marszu nie moga strzelac,
- maja minusy na daleki zasieg (daleki zasieg 6"-12" trafiaja na 5+ czyli prawie zawsze; do tego dochodza soft/hard cover, skirmisze),
- na LT nie strzelaja wszyscy, tylko pierwsze dwa szeregi.
przy jednostkach 20-30+ to mamy (IMHO) 20-30+ punktow zmarnowanych. bo nawet S5 nie rekompensuje trafianie 10 longow na 5+. bo statystycznie trafi mniej niz polowa, czyli lipa.
pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta
Skoro jest taka klimatyczna, to czemu z niej nie korzystać?? Może czas na porzucenie powergamingu na rzecz fluffu?Filup pisze:Zgadzam sie z wszytkimi powyzszymi. Najwiekszymi dwiema zaletami w 7mej, jesli chodzi o toporki, to wlasnie rzucanie po ruchu i brak minusow za zasieg. No i sila. Teraz jest tylko sila, a przy takiej malej ilosci trafien (przy S&S dodatkowe -1 jeszcze) to moim zdaniem szkoda punktow. O ile sami rangersi imho na edycji zyskali, o tyle toporki stracily. Szkoda, bo to cholernie klimatyczna zabawka...Morsereg pisze:
chodzi pewnie o to, ze:
- po marszu nie moga strzelac,
- maja minusy na daleki zasieg (daleki zasieg 6"-12" trafiaja na 5+ czyli prawie zawsze; do tego dochodza soft/hard cover, skirmisze),
- na LT nie strzelaja wszyscy, tylko pierwsze dwa szeregi.
przy jednostkach 20-30+ to mamy (IMHO) 20-30+ punktow zmarnowanych. bo nawet S5 nie rekompensuje trafianie 10 longow na 5+. bo statystycznie trafi mniej niz polowa, czyli lipa.
pzdr!
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."