Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Post autor: Morsereg »

w 8 edycji kawalerie to sie zjada na sniadanie.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Porzuć FC na rzecz organek i cannona.
Dają większy zasięg i pewnośc, że strzelisz sobie z nich więcej razy niż ten jeden.
Nie porzucę. Moje uwielbienie dla najinfantylniejszej maszyny WFB ever (rozmawiamy o tradycyjnej konstrukcji bazującej na beczce) sprawi, że w bitwach na 8 ed wróg będzie mial po prostu 140 pkt handicapu (w porywach 280).
Zresztą.. Krasnoludzcy woje (pamiętający czasy 4 i 5 ed) są dość twardzi, by takie ułatwienie dla przeciwnika nie zmieniało wyniku bitew w jakimkolwiek stopniu. I tak wszelkie gobliny/myszy/chaos/reszta hołoty trafią do piachu, tam gdzie ich miejsce, jeżeli tylko zbliżą się do krasnoludzkich twierdz.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

a ja wam udowodnię, że flame cannon jest przekozacki.
właśnie wstawiłem jeden do rozpiski. obok dwóch klop i 2 armat.
w sumie na 3k wchodzą mi 2 pakerne klocki (po 40 krasoludka), 5 maszyn, klocek 20 warków i bohowie.
w chwili obecnej kombinuję nad wystawieniem 2 lordów combatowych, 2 runiarzy, BSB-ka.
z play testów wychodzi dobrze.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Witam kolegę nonkonformistę.

Przyznam jednak ze Twój pomysł jest dość odważny - dla mnie FC to raczej maskotka armii, jak coś zrobi to mam fun, jak nie, to niczego innego się nie spodziewam. Ale opieranie na nim jakichś błyskotliwych zagrań?
Jak widzisz użycie ze średnim zasięgiem 14''? A przecież placek na wrogim klocku chcemy położyć.. Więc będziesz strzelać do oddziałów oddalonych o te 10''..
W tej sytuacji to się już raczej szarżuje.
Może liczysz ze zastawisz się FC i na maszynie ze stubbornem kogoś zatrzymasz, ale tego to już całkiem nie widzę.
Chyba ze z kowadłem - zmiękczamy ostrzałem a na koniec shootingu biegniemy z popychaczki.. Ale kowadło jak widzę tez wypadło.

No nic, z zainteresowaniem będę śledził wyniki.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

Morsereg pisze:w 8 edycji kawalerie to sie zjada na sniadanie.
tsaaa... 15x rycerzy khorna + szefo... ciezko to bylo zatrzymac... zwlaszcza jak dobiegli do nich wojownicy khorna...

nad FC sie zastanawiam by nim przywitac chaosnikow jak przybeda pod bramy ;P
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

nie opieram cwanych taktyk na flame cannonie.
po prostu widzę w nim straszny potencjał do mordowania hordowych klocków- nawet z tym mikrym zasięgiem. do tego, jest płonący, czyli zdejmuje regenkę z klocków gwardii itp ścierw.
nie mówiąc o panice- która zawsze się przyda.
przyzwyczaiłem się, że reszta "ogółu" traktuje moje rozpiski jak dzieła szaleńca :D

a w tajemnicy-poważnie myślę nad dwoma demoniarzami :D

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Ja tam czasem po tajniacku uzywam Grazbita rozpisek i sprawdzaja sie niezle (wiem, ze lamie prawa autorskie, ale to w ramach testow ;p). W ogole rozpiski niestatndardowe, nie opierajace sie na zalozeniu kowadlo+"to samo co zwykle z malymi zmianami" sprawdzaja sie calkiem nielze. Co prawda dzialo ogniowe testowalem i na razie sie nie sprawdzilo, ale moze ktos wymysli jakas dobra na nie taktyke.

Z fajnych rozpisek polecam jedna z forum bugmana, czekajcie zaraz dam link...


http://www.bugmansbrewery.com/topic/310 ... arag-khaz/

Tu jest zdjecie jego armii i link do rozpiski. Ciekawa jest moim zdaniem i tez ja chce przetestowac.

To taki offtop troche byl, ale co tam!

Pozdrawiam brodata brac!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Czemu offtop? Rozpa ciekawa i jak mozna przeczytac - skuteczna (w innym dziale byl o niej temat "Why Is This List Good? Im still a dwarf noob..." :D ).
Obecnie tez sklanialbym sie ku czemus podobnemu, tylko brakuje mi modeli i nadmiar punktow pojdzie w maszyny ;)
Bohaterow skladam praktycznie tak samo - bez kowadla i Lorda, Runelord na 3 scrollach i mocno chroniony, BSB pancerny.

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Po prawie półrocznej przerwie od batla naszło mnie żeby posklejać wreszcie walające się po szafie moje małe kochane pijanice i zmierzyć się na poważnie z 8ed w przerwach między potyczkami w 40 stuleciu :wink: :mrgreen: Po przejrzeniu rulebooka i stanu posiadania figsiorów wyszła mi taka banda na 2500ptk:

1 Runelord @ 438.0 Pts General Shield

Rune of Spellbreaking (x3)
Rune of Preservation
Rune of Resistance
Rune of Stone

1 BSB @ 165.0 Pts


Master Rune of Challenge
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance

31 Warriors @ 325.0 Pts
Great Weapon; Standard; Musician

30 Longbeards @ 415.0 Pts
Great Weapon; FCG

20 Rangers @ 295.0 Pts
Standard; Musician

19 Quarrellers @ 262.0 Pts
Great Weapon; Standard; Musician

1 Cannon @ 140.0 Pts
Engineer
Rune of Forging

1 Cannon @ 145.0 Pts
Engineer
Rune of Burning
Rune of Forging

1 Grudge Thrower @ 145.0 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating

1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)


Models in Army: 118


Myślę jeszcze nad zamianą rangersów na 2x10/20 thundów lub na klocek minersów. Czy 4 klocki na 2500ptk to mało/srednio czy za duzo? :wink: Jak wyglada teraz kwestia slayerów? Bo rudzielce z AoW kuszą :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Na BSB challenge imo niepotrzebny, wręcz zbędny. On powinien sobie stać gdzieś z tyłu i dawać przerzuty liderki, bo jak padnie to +100pts dla przeciwnika i można powiedzieć, że jest nędznie.

Nie wiem czy w Rangerach, uwzględniłeś GW... bo taki jest wymóg, coby krasie na scoutach mieli ciężki sprzęt, z którym o wiele łatwiej jest się skradać...

IMO przydałby się jeszcze jeden bohater - zostałby Generałem (kowajdło podobno lubi często wybuchać <moje nie lubi :twisted: >) a strata punktów za runiarza + 100 za generała jest bolesna...
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

nie mozesz zamienic tych rangerow na 2x10 bo mozesz miec tylko jednych w grze.
no chyba, ze grasz na bugmanie ;)
do tego potrzebujesz 2h weapon na rangerach

osobiscie zrazilem sie do strazakow w tej edycji wiec ich nie wystawiam ;)
zamienilbym ich na jakiegos demoniarza ktory bedzie oslanial maszynki przed lataczami/fastami.

dodalbym jeszcze jednego kusznika, do pelnej liczby 20.

--- edit ---
@cahir
ten runelord jest bez kowadla.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Na 3ciego herosa troche ptk nie styka, a nie chcę odchudzać na razie za bardzo maszynek 8)

Rangerzy mają dwuraki, chyba samo się to rozumie, zresztą widać po koszcie :wink:

Wiem ze leśniki są 0-1, miałem na mysli wymianę na thundererów w kombinacji 20 lub 2x10 :wink: Wtedy zostaje 15ptk na brakujacego dwudziestego kusznika :mrgreen:

Pytanie do tych co się nie zrazili do rangerów :wink: : jak się Wam oni spisują aktualnie, w jakiej ilości ich wstawiacie i jakie przydzielacie im zadania na stole?
Obrazek

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

antonio pisze: w jakiej ilości ich wstawiacie i jakie przydzielacie im zadania na stole?
30stu z toporkami i wsparciem kowadła, przeciwnik dostaje w pierwszej turze 30 hitów na 4+ z S5 + S&S. Bartys wygrał u nas lokala takim oddziałem.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

I się sprawdza. Grałem tym w koncówce 7 edycji, juz wtedy było niezłe. Teraz wymiata.
Problemem potrafi byc to, ze jak dobrze nie pokombinujesz to masz jeden drogi oddział vs najbardziej przejebany Deathstar przeciwnika.. I marne szanse przetrwac szarzę.

Pozdrawiam

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

nie sprawdza sie az tak bardzo bo teraz toporki sa slabe i zasadniczo w duzej ilosci to co najwyzej frontem do ich oddzialu. jesli przeciwnik mysli to zrobi nam kanapke jesli ma z czego. wiec trzeba albo szybkim wsparciem albo wytrzymac. jednostka jest dobra ale bez przesady i duzo kosztuje

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

kauczuk pisze:bo teraz toporki sa slabe
rozwiń proszę.

Awatar użytkownika
Irek_Dwarf
Chuck Norris
Posty: 418
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Irek_Dwarf »

Ja gram na 20 longbeardów w scoucie dwuraki fcg i własnie na deathstar działają swietnie omiatam nimi śmiecie głowny klocek zajmuje sie nimi bo wiadomo ze jak wpadną z boku to bedzie troche kiepsko w tym czasie dochodzi armia i jest pozamiatane bo Helficki kloc dostaje MEGAkanapke :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Arbiter Elegancji pisze:
kauczuk pisze:bo teraz toporki sa slabe
rozwiń proszę.
chodzi pewnie o to, ze:
- po marszu nie moga strzelac,
- maja minusy na daleki zasieg (daleki zasieg 6"-12" trafiaja na 5+ czyli prawie zawsze; do tego dochodza soft/hard cover, skirmisze),
- na LT nie strzelaja wszyscy, tylko pierwsze dwa szeregi.

przy jednostkach 20-30+ to mamy (IMHO) 20-30+ punktow zmarnowanych. bo nawet S5 nie rekompensuje trafianie 10 longow na 5+. bo statystycznie trafi mniej niz polowa, czyli lipa.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Morsereg pisze:
chodzi pewnie o to, ze:
- po marszu nie moga strzelac,
- maja minusy na daleki zasieg (daleki zasieg 6"-12" trafiaja na 5+ czyli prawie zawsze; do tego dochodza soft/hard cover, skirmisze),
- na LT nie strzelaja wszyscy, tylko pierwsze dwa szeregi.

przy jednostkach 20-30+ to mamy (IMHO) 20-30+ punktow zmarnowanych. bo nawet S5 nie rekompensuje trafianie 10 longow na 5+. bo statystycznie trafi mniej niz polowa, czyli lipa.
Zgadzam sie z wszytkimi powyzszymi. Najwiekszymi dwiema zaletami w 7mej, jesli chodzi o toporki, to wlasnie rzucanie po ruchu i brak minusow za zasieg. No i sila. Teraz jest tylko sila, a przy takiej malej ilosci trafien (przy S&S dodatkowe -1 jeszcze) to moim zdaniem szkoda punktow. O ile sami rangersi imho na edycji zyskali, o tyle toporki stracily. Szkoda, bo to cholernie klimatyczna zabawka...

pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Filup pisze:
Morsereg pisze:
chodzi pewnie o to, ze:
- po marszu nie moga strzelac,
- maja minusy na daleki zasieg (daleki zasieg 6"-12" trafiaja na 5+ czyli prawie zawsze; do tego dochodza soft/hard cover, skirmisze),
- na LT nie strzelaja wszyscy, tylko pierwsze dwa szeregi.

przy jednostkach 20-30+ to mamy (IMHO) 20-30+ punktow zmarnowanych. bo nawet S5 nie rekompensuje trafianie 10 longow na 5+. bo statystycznie trafi mniej niz polowa, czyli lipa.
Zgadzam sie z wszytkimi powyzszymi. Najwiekszymi dwiema zaletami w 7mej, jesli chodzi o toporki, to wlasnie rzucanie po ruchu i brak minusow za zasieg. No i sila. Teraz jest tylko sila, a przy takiej malej ilosci trafien (przy S&S dodatkowe -1 jeszcze) to moim zdaniem szkoda punktow. O ile sami rangersi imho na edycji zyskali, o tyle toporki stracily. Szkoda, bo to cholernie klimatyczna zabawka...

pzdr!
Skoro jest taka klimatyczna, to czemu z niej nie korzystać?? Może czas na porzucenie powergamingu na rzecz fluffu?
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

ODPOWIEDZ