8th ed. STRIKES BACK-EUROKultowo 04.12.10!!!
Re: 8th ed. STRIKES BACK-EUROKultowo 2400pts Wawa
Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.
Jak zda lookouta a cały regiment z 13-tki pójdzie do piachu to żyje czy nie? Powstają clanraty? Jeśli powstają clanraty a heros żyję to są w combacie?
Jak zda lookouta a cały regiment z 13-tki pójdzie do piachu to żyje czy nie? Powstają clanraty? Jeśli powstają clanraty a heros żyję to są w combacie?

- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Jak zda lookouta, to żyje OFC
Zamiast niego jakiś szeregowy trooper umiera dwukrotnie.
W przeciwnym wypadku ten zapisek odnośnie skaveńskiej 13tki nie miałby jakiegokolwiek sensu.
Jak character przeżyje, jest traktowany tak, jakby był modelem, na który czar nie miał wpływu (np. konnym) w regimencie piechoty.
Co z tajnymi rozpami?

W przeciwnym wypadku ten zapisek odnośnie skaveńskiej 13tki nie miałby jakiegokolwiek sensu.
Jak character przeżyje, jest traktowany tak, jakby był modelem, na który czar nie miał wpływu (np. konnym) w regimencie piechoty.
Co z tajnymi rozpami?
A co z clanratami? Rozumiem, że jak magiczka zda lookouta to zostaje sama i zarzyna 19 clanratówBarbarossa pisze:Jak zda lookouta, to żyje OFCZamiast niego jakiś szeregowy trooper umiera dwukrotnie.
W przeciwnym wypadku ten zapisek odnośnie skaveńskiej 13tki nie miałby jakiegokolwiek sensu.
Jak character przeżyje, jest traktowany tak, jakby był modelem, na który czar nie miał wpływu (np. konnym) w regimencie piechoty.


- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
GW FAQ
Q. How are casualties from The Curse of the Horned Rat
distributed? What if there are characters that are not Infantry or who
are mounted on a steed or monster? (p79)
A. The casualties are distributed as hits from shooting.
Characters in the unit that are not infantry are not affected by
the spell. If the unit is destroyed by the spell, the player
controlling the characters must place them 1" away from the
newly formed Clanrats, facing in any direction.
Q. How are casualties from The Curse of the Horned Rat
distributed? What if there are characters that are not Infantry or who
are mounted on a steed or monster? (p79)
A. The casualties are distributed as hits from shooting.
Characters in the unit that are not infantry are not affected by
the spell. If the unit is destroyed by the spell, the player
controlling the characters must place them 1" away from the
newly formed Clanrats, facing in any direction.
Co to za przedmiot Shard and Cristal? Nie znajduje tego w AB HE...High Elves: Book of Hoeth counts as generating +2PD and +2 DD; Shard and Crystal as +1DD/phase
Czy goblinski Staff of Sneaky Stealing jest liczony jako generating PD/DD? Zakladam, że nie, ale wole sie upewnic.
Vortex Shard 75 pts - kończy automatycznie turę magii przeciwnika. One use only.bless pisze:Co to za przedmiot Shard and Cristal? Nie znajduje tego w AB HE...High Elves: Book of Hoeth counts as generating +2PD and +2 DD; Shard and Crystal as +1DD/phase
Czy goblinski Staff of Sneaky Stealing jest liczony jako generating PD/DD? Zakladam, że nie, ale wole sie upewnic.
Annulian Crystal 40 pts - kradzież jednej kostki z PD przeciwnika do DD HE.
O&G nie maja żadnych restrykcji poza tymi ogólnymi


Cóż za fatalne, niezrozumiałe i błedne załozenie.Czy goblinski Staff of Sneaky Stealing jest liczony jako generating PD/DD? Zakladam, że nie, ale wole sie upewnic.


Jest liczony bless, jak każdy przedmiot, który generuje kostkę ze zródła innego niz wiatry magii i channeling.
Niezła proba boostowania gówniaków, ale nie ma lekko.

Dębek pisze:Cóż za fatalne, niezrozumiałe i błedne załozenie.Czy goblinski Staff of Sneaky Stealing jest liczony jako generating PD/DD? Zakladam, że nie, ale wole sie upewnic.![]()
![]()
Jest liczony bless, jak każdy przedmiot, który generuje kostkę ze zródła innego niz wiatry magii i channeling.
Niezła proba boostowania gówniaków, ale nie ma lekko.
Alez Debku, sadze, ze tym razem nie masz racji.
Po pierwsze, Staff of sneaky stealing nie generuje kostki (nie sprawia, ze liczba kostek zwieksza sie ponad to, co wynika z rzutu na wiatry magii), ale zmienia wlasciciela kostki wygenerowanej. To zupelnie inny zapis niz przy takich przedmiotach, jak Mork's spirit Totem, Staff of Sorcery, kostka dispela ze spita w WE, czy przedmiotu w DE.
Co potwierdza slusznosc mojego wywodu to fakt, ze HElficki przedmiot - Annulian Crystal (który działa dokladnie jak Staff of Sneaky Stealing) został wymieniony w ograniczeniach dodatkowych przy armii HE. Nie wydaje mi sie, by przedmiot ten byl liczony do ograniczenia kosci podwójnie (z zasad ogolnych jako "generujący" kość DD i ograniczenia armijnego HE jako przedmiot). Zakladajac, ze autorzy AR wiedzieli co piszą, to ograniczenia ogolne nie dotycza przedmiotów ktore przenoszą kosci miedzy czarujacym a dispelujacym i dlatego przy helfickim przedmocie ograniczenie zostalo dodane. Natomiast najwrazniej gowniaki zostaly potraktowane ulgowo i ich przedmiot na kare nie zasługuje. To wynika RAW z zasad i tego sie zamierzam trzymać.

Moim zdaniem Dębek ma rację. Dowodem jest właśnie umieszczenie takiego samego przedmiotu u HE jako zabierającego kostkę. Wynika to dokładnie z tego co napisał Dębek, tak samo nie trzeba pisać przy Bistmenach, że ich obelisk zajmuje +XPD, zajmuje dokładnie tyle ile dodatkowych kostek wygeneruje do max 2, kolejne kostki się marnują. Rzuty na wiatry magii nie określają jednej wartości, tylko dwie PD i DD, staf zamieniając właściciela jednej z tych kości, zmienia wartość DD które masz.
Kalesoner pisze:Moim zdaniem Dębek ma rację. Dowodem jest właśnie umieszczenie takiego samego przedmiotu u HE jako zabierającego kostkę. .
To dlaczego przedmiot HE zostal wymieniony (i czy jest za niego podwójna kara?) a goblinski nie?Masz ją z witrów magii - nie.
IMHO Wy nie macie racji i nic Waszego stanowiska nie potwierdza. Staff nie generuje zadnej kości (tak, mam ja z wiatrów magii) i nie jest wymieniony (przynajmniej narazie) w ograniczeniach szczegolowych do armii O&G.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Wszystkie kostki dodane do poola za wyjątkiem channelingów się liczą, bez względu na to, czy są wygenerowane, przeniesione, ukradzione czy cokolwiek.
Crystal tą błąd Garda, w gruncie rzeczy nie powinno go tam być (bo zmniejsza ilość kości na zwykłych zasadach). Przypominam, że zasady ETC są w wersji "beta" - wszystkie te rzeczy będą dopisywane w kolejnych comiesięcznych odsłonach, następna planowana na 6 grudnia. Ruleslawyerowanie wskazane, ale w celach korekcyjnych, a nie przemycania sneaky staffa na turniej
Crystal tą błąd Garda, w gruncie rzeczy nie powinno go tam być (bo zmniejsza ilość kości na zwykłych zasadach). Przypominam, że zasady ETC są w wersji "beta" - wszystkie te rzeczy będą dopisywane w kolejnych comiesięcznych odsłonach, następna planowana na 6 grudnia. Ruleslawyerowanie wskazane, ale w celach korekcyjnych, a nie przemycania sneaky staffa na turniej

Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, o 10:59 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.
Mozesz wiec odpowiedziec na moj powyzszy post? Za przedmiot he dostaja podwójna karę? Dlaczego Staff nie został ujety w ograniczeniach armijnych?Barbarossa pisze:Wszystkie kostki dodane do poola za wyjątkiem channelingów się liczą, bez względu na to, czy są wygenerowane, przeniesione, ukradzione czy cokolwiek.
Crystal tą błąd Garda, w gruncie rzeczy nie powinno go tam być. Przypominam, że zasady ETC są w wersji "beta" - wszystkie te rzeczy będą dopisywane w kolejnych comiesięcznych odsłonach, następna planowana na 6 grudnia.
EDIT: Po Twoim editcie i mój edit. Rozumiem, błąd/nieprecyzyjnosc zasad. Jesli to zostanie doprecyzowane, to ok. Nie chodzi o przemycania. Byc moze taki byl zamsl autorów AR, zeby Staff nie byl ograncizony. Skad mam to wiedziec?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, o 11:00 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Spox, tłumaczę, a przy okazji zbieram rzeczy do korekty.
Jezu Chryste zajebe go.
Paru gosci mialo chwilę by na szybko przygotować wstepny draft. Na szybko przelecieć kilkanascie kodeksów, wypunktować przegiecia. Wymyslili zasade ogólną, że jest limit dodadkowych kostek. Tak samo było rok temu i dwa lata temu. 9PD/10DD - niezaleznie od zródła. Kazda kostka, którą trzymałes w lapce wliczała się do tego limitu. Niezależnie od jej zrodła.
Teraz zrobili limit 2DD/2PD bez wiatrów i chanelowania, który poza tym, ze kiedys kostki pochodziły z leveli magicznych - ich ilosc byla stala, działa dokładnie w identyczny sposób.
Nie wiem czemu wpisali przedmiot HE do ograniczeń tej armii, może chcieli podkreslic, ze nie zajmuje 2DD z limitu, bo jak się dobrze zastanowić takie jest realne działnie tego przedmiotu tzn nie dosć, ze mi dodaje to przeciwnikowi odejmuje. Nie można go zatem wprost porównać z Dark Elfickim Sealem czy WE Spitem.
Dlaczego nie uwzglednili tego przy orkach też nie wiem, ale to nie ma wiekszego znaczenia bo jest zasada ogólna z której jasno wynika ile możesz mieć dodatkowych kostek.
Czy takie uzasadnienie Cię satysfakcjonuje?
Mozesz mieć zatem jeszcze np. Dispel Scrolla i wszystko w tym temacie.
Paru gosci mialo chwilę by na szybko przygotować wstepny draft. Na szybko przelecieć kilkanascie kodeksów, wypunktować przegiecia. Wymyslili zasade ogólną, że jest limit dodadkowych kostek. Tak samo było rok temu i dwa lata temu. 9PD/10DD - niezaleznie od zródła. Kazda kostka, którą trzymałes w lapce wliczała się do tego limitu. Niezależnie od jej zrodła.
Teraz zrobili limit 2DD/2PD bez wiatrów i chanelowania, który poza tym, ze kiedys kostki pochodziły z leveli magicznych - ich ilosc byla stala, działa dokładnie w identyczny sposób.
Nie wiem czemu wpisali przedmiot HE do ograniczeń tej armii, może chcieli podkreslic, ze nie zajmuje 2DD z limitu, bo jak się dobrze zastanowić takie jest realne działnie tego przedmiotu tzn nie dosć, ze mi dodaje to przeciwnikowi odejmuje. Nie można go zatem wprost porównać z Dark Elfickim Sealem czy WE Spitem.
Dlaczego nie uwzglednili tego przy orkach też nie wiem, ale to nie ma wiekszego znaczenia bo jest zasada ogólna z której jasno wynika ile możesz mieć dodatkowych kostek.
Czy takie uzasadnienie Cię satysfakcjonuje?

Bo Ci tłumaczę jak komu dobremu. Przyjmij zatem, ze Sneaki Stealin zabiera kostke z limitu na zasadach ogólnych.Skad mam to wiedziec?
Mozesz mieć zatem jeszcze np. Dispel Scrolla i wszystko w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, o 11:08 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
