Beastamanki Euro - inna wizja niż Janeczka ;)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Beastamanki Euro - inna wizja niż Janeczka ;)

Post autor: Crusader »

1 Beastlord @ 254.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Ram Horn Helm [15.0] - dodatkowy atak za zdany save
Gnarled Hide [15.0] - 5+ scaly skin
Dawnstone [25.0] - reroll save
Crown of Command [35.0] - stubborn
Biting Blade [10.0] - "armour piercing"

1 Great Bray-Shaman @ 339.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 4; 2ndWeapon; Braystaff
Skull of Rarkos [60.0] - +1 do casta w szesciu calach
Chalice of Dark Rain [40.0] - one use only, - 1 to Hit strzelanie i na 4+ maszyny moga strzelac

1 Bray Shaman @ 125.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 1; Braystaff
Herdstone Shard [50.0] - obelisk+kazdy mag w 6" generuje PD
1 Bray Shaman @ 100.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 1; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]

1 Wargor @ 152.0 Pts
Shield; Battle Standard
Blackened Plate [20.0] - 2+ward na flame i 4+warda dla unitu
Ironcurse Icon [5.0] - 6+ ward od maszyn
Opal Amulet [15.0] - 4+ward na pierwsza rane

29+1 Gor Herd @ 265.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render @ [10.0] Pts
28+1 Gor Herd @ 257.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render @ [10.0] Pts

27+1 Ungor Herd @ 155.0 Pts
Shield; Standard; Musician
1Halfhorn @ [6.0] Pts
24+1 Ungor Herd @ 140.0 Pts
Shield; Standard; Musician
1 Halfhorn @ [6.0] Pts

29+1 Bestigor Herd @ 400.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Gouge-horn @ [12.0] Pts

5 Harpies @ 70.0 Pts
Scout
5 Harpies @ 70.0 Pts
Scout
5 Harpies @ 70.0 Pts
Scout

Models in Army: 157
Total Army Cost: 2397.0

1. Nie ukrywam, że głównym 'mykiem' rozpy jest liczenie na Razora, który w bestiach jest dobry dzieki primal fury, oraz boostowanie klocków +1S+1T z beastlora (T5na piechocie to miły boościk). Stąd +2 PDki od małych ziomków przy herdstonie i +5 do casta dla Lorda (może warto bardziej zmieścić book of ashur kosztem chalice, ale to wyjdzie w testach). 3 magów to też już realna szansa na channeling który według mnie jest bardzo istotny przy euro.
2. Dodatkowo bardzo się nastawiłem na armie defensywne które mogłyby mnie krążkami zasypać (2 ambushe, 3 latajace scouty, chalice). Mam 3 wystawienia więc +1 do zaczynania powinienem mieć w większości wypadków.
3. Dzięki beastlordowi +bsb paniki mniej bolą. 4. Ward na flame da na wybranym unicie zwiększenie żywotności na salki i płonące maszyny dwarfickie + zauważyłem, że flame banner czesto sie pojawia chocby ze wzgledu na GGuardów (sam go mam) i w walce z takimi klockami 4+ ward powinien przechylić szalę (mam nadzieję :) )
5. możliwe że przesadziłem z ilośćią harpii, ale tak naprawdę nie wiem co dać w zamian (2x ridersów? ), nie znam jeszcze metagamingu i nie wiem na jak dużą ilość armii harpie nic nie będą robiły
6. jak uważacie - pozmieniać jakieś proporcje w liczebności unitów?
7. Beastlord nie ma mega powera w ataku, ale jest dosyć puszkowy (chociaż boje się Deatha), ma tylko S5 ale tak jak pisałem liczę na razora i boosty z beasta. Trochę obawiam się, że bsb za łatwo będzie ginął, ale zobaczymy

Proszę o opinie. Jak już napisałem nie znam metagamingu, więc gdybyście mogli napisać jakie armie są według Was naprawdę dobre przeciwko tej rozpie.

Pozdro

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

O tu położyłem moją rospę! Dzięku Crus że ją wysłałeś : ]

wolałbym power scrolla od Skull of Rarkos


Reszta bdb i moge ci ungorów/gorów popożyczać jbc bo i tak jade na euro chaosem : ]
Obrazek
T

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

kurde coś was się już w samej wawie tych jadących chaosem zrobiło ładnych kilku :D :D

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Nie lubie powerscrolla. Poza tym jest zbanowany na szczęscie od dzisiaj.
Figsów mi niewiele brakuje, ale chętnie zgłosze się popozyczac jak na turniej bede potrzebował :)
Głównie harpie bo jeszcze zadnych nie mam :(
BTW jak ktos je sprzedaje to kupie :)

Co do rozpy to kombinuje jeszcze zeby bestigorki miały +1 Ld sztandar, żeby lord 10 rozdawał (też pod kątem deatha oraz paniki z klopy khemri i hellki na 8 z rerollem co jest ryzykowne)

pozdro

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

power scroll to już nie euro.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Strasznie to monotematyczne.
Zapewne skuteczne, jeżeli będzie/wejdzie Brzytwa (a będzie zwykle).

Ale nudne - klocek piechoty, klocek piechoty, klocek.... i magia.


Co do Harpii - przydadzą się. Notorycznie gram ostatnio na 3xFuriach i wciąż sa bardzo potrzebne do odginania szarż/blokowania kontr.
W praktyce zwykle się je traci, ale cóż - zwykle bardzo to się mimo wszystko opłaca.

Na pewno masz bardzo ciężko z piechotami z dużą siłą, które biją przed Tobą.
Bloodlettersi (30+Herald) czy White Lioni mielą Gory bez pudła.

Może czegoś nie widzę, ale w zasadzie nie zdobywasz punktów dopóki nie dojdziesz do wroga.
Co oznacza, że będziesz już dosyć daleko od Herstone'a zanim będziesz w walce.
A to oznacza wymóg rzucania Wildformów na 13+, co nie jest proste na 1lvl magach (trzeba brać aż 4 kości, żeby mieć pewność).
Dosyć bolą Cię też niszczarki czarów.

Tyle ode mnie. Na pewno dużo tu fajnych małych patentów na herosach i na deploy.
Ale trochę szkoda potencjału tego podręcznika. Ale to już wina jego autora.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

JaceK pisze: Może czegoś nie widzę, ale w zasadzie nie zdobywasz punktów dopóki nie dojdziesz do wroga.
Dobrze podsumowałeś Armię Beastmanów :D

Z magią to prawda, z takich małych udogodnień to mam jeszcze -1 do trudnosci czarów z Beasta jak rzucam na swoją armię.
Do tego +1 do casta może się uda zdobyć i zawsze będzie troszkę łatwiej. Nie grałem tym jeszcze i nie wiem jak bardzo skomplikowane będzie ustawienie tego w korzystny magicznie sposób.

pozdro

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Crusader pisze: Dobrze podsumowałeś Armię Beastmanów :D
W kontekście Herdstone'a mówiłem, więc się proszę nie śmiać :mrgreen:
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ja bym dał na dużego Book of Ashur + DS a na małego Chalice, a do tego zamiast bestigorów dał większy (40) klocek gorów - więcej ataków, bije wcześniej, a siła z brzytwy będzie ta sama. Problem z flamingiem - tu już kwestia pomachania w generale i BSBeku ale wtedy wychodzi już całkiem inna rozpa ^^ Powiem tylko, ze flaming na BSB daje o wiele więcej kombinacji, a jak coś ma zabić tego BSB to i tak go zabije

Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Post autor: Szmyt »

Qc-Rat pisze:Ja bym dał na dużego Book of Ashur + DS
Adaś, grasz na dwa arcany ?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Wiedziałem ze mój plan ma jakiś defekt ;S

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Hmmm na Harpie wydajesz 210 pkt. nie lepiej za to raidersów wystawić 3x10 i 1x5???
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

ja uważam że harpie mają potencjał tylko za łatwo w tej edycji schodzą, sam o wiele bardziej wolę razorgory.
w najbliższym czasie będę testował 2 7 minosków z gorbullem i doombullem,bo jak dla mnie to jest najlepszy oddział w bestyjkach jest.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Klops pisze:ja uważam że harpie mają potencjał tylko za łatwo w tej edycji schodzą, sam o wiele bardziej wolę razorgory.
w najbliższym czasie będę testował 2 7 minosków z gorbullem i doombullem,bo jak dla mnie to jest najlepszy oddział w bestyjkach jest.
na 2400 tego nie zmieścisz szczególnie z ograniczeniami euro ( 450pkt. max na oddział ) oki zmieścisz ( 385 + 28 AHW + 20 banner + 10 muzyk = 443 ) ale brak chepiona toszkę boli, bo na nich można fajne itemki dać ( stone of spinte albo blackened plate )

ale na 2800 często tak się wystawiam, chociaż ostatnio przekonałem się do bestigorów i innych małych krówek ( beastlord, centigory 5 )

harpie słabe w bestiach lepsze są razorgory zdecydowanie, te same pkt. ale twardsze i bardziej denerwujące bo można zdjąć magów takim jednym

edit:

troszkę brakuje BSB do tych gorów ( i większe oddziały ) z +1S ... puszczasz 0 z besti i masz gora 5S i 5T :twisted:

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

w teorii maga zdejmują ale popatrzmy jakie mamy opcje
he-harpie nie dają rady bo zostaną zabite
we,de-duża szansa na panikę ze s&s a jak jest mniej niż 5 to statystycznie nie zabijamy
wampiry- nie ma opcji by zabić wampira to samo mamy z Wariorami, DC, Ogrami
W krasiach nie ma magów
zostaje nam TK,Imperium, szczury, bretonia, lizardmeni(slana nieźle trzymają) i orki (raczej gobliny niż orki).
a jak sobie pomyśleć że łatwo schodzą to robi masakra szczególnie jeśli wykorzystujemy scouta, a zabiś 2 harpie dla paniki nie jest tak trudno.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Klops pisze:w teorii maga zdejmują ale popatrzmy jakie mamy opcje
he-harpie nie dają rady bo zostaną zabite
we,de-duża szansa na panikę ze s&s a jak jest mniej niż 5 to statystycznie nie zabijamy
wampiry- nie ma opcji by zabić wampira to samo mamy z Wariorami, DC, Ogrami
W krasiach nie ma magów
zostaje nam TK,Imperium, szczury, bretonia, lizardmeni(slana nieźle trzymają) i orki (raczej gobliny niż orki).
a jak sobie pomyśleć że łatwo schodzą to robi masakra szczególnie jeśli wykorzystujemy scouta, a zabiś 2 harpie dla paniki nie jest tak trudno.
"he-harpie nie dają rady bo zostaną zabite" - Wyjatkowo merytoryczny argument... Co je tak strasznie skarci? Lucznicy? Chyba nie jest jakas wielka filozofia skitrac je za unitem...

We/De - a co ty chcesz nimi szarzowac? Oprocz kamikadze w maga w lucznikach i ewentualnie szarzy w bolca, celow dla nich nie widze. Zreszta w ogole w pojedynkach z armiami opartymi na pestkach sa srednio grywalne.

"wampiry- nie ma opcji by zabić wampira to samo mamy z Wariorami, DC, Ogrami" - .......................... Odgiecie czegos to tez niewykonalna opcja?

Lataja, maja scout i skirmish. Sa niezastapione taktycznie, a jezeli wymagasz od nich, zeby zabijaly wampirzego generala, to coz...
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Ja bym wziął jednak raidersów oddział 5 kosztuje nędzne 30 pkt. bierzesz takie 2 - 3 oddziały i jak dobrze się ustawisz to odginasz nimi choosenów czy inne monstra (z GG może być gorzej bo można ją popychać). sami mają łuki więc mogą próbować coś zastrzelić.
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Rince pisze: "he-harpie nie dają rady bo zostaną zabite" - Wyjatkowo merytoryczny argument... Co je tak strasznie skarci? Lucznicy?
ASF na oddziale.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

a dokładniej ASF i/lub S&S

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Gadanie.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

ODPOWIEDZ