Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Sędziowski Rynsztok
Okej, dzięki, mimo, że mam pewne wątpliwości, będę grał właśnie w ten sposób.
Panowie lekka przeginka jeśli przegłosujecie, że hero po odrzuceniu pojedynku pozostaje w pierwszym szeregu.
Opis w RB to nie jest żaden Fluff tylko normalne zasady. Jest jasno powiedziane, że gościu ma być cofnięty do tylnych szeregów (liczba mnoga jest tam użyta jako poprawna forma gramatyczna bo nie można dokładnie określić, który z szeregów to będzie na poziomie RB ) nie ma znaczenia czy będzie to 2 czy 5 byle nie był w btb z wrogiem.
Dodatkowo wasze uściślenie że może zostać w pierwszym ranku pierniczy dalszy akapit "Nowhere to run..."
A po co taki zapis? Ano po to żeby nie można było w niego bić chociażby. Dodatkowo żeby nie działały jakieś tam jego specjalne przedmioty i zasady, które robią coś tam w btb.
Wasze uściślenie to nie uściślenie tylko zmiana zasad.
Opis w RB to nie jest żaden Fluff tylko normalne zasady. Jest jasno powiedziane, że gościu ma być cofnięty do tylnych szeregów (liczba mnoga jest tam użyta jako poprawna forma gramatyczna bo nie można dokładnie określić, który z szeregów to będzie na poziomie RB ) nie ma znaczenia czy będzie to 2 czy 5 byle nie był w btb z wrogiem.
Dodatkowo wasze uściślenie że może zostać w pierwszym ranku pierniczy dalszy akapit "Nowhere to run..."
A po co taki zapis? Ano po to żeby nie można było w niego bić chociażby. Dodatkowo żeby nie działały jakieś tam jego specjalne przedmioty i zasady, które robią coś tam w btb.
Wasze uściślenie to nie uściślenie tylko zmiana zasad.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, o 11:52 przez katerek, łącznie zmieniany 2 razy.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Czytaj ze zrozumieniem, przesuwasz bohatera do szeregu, gdzie nie bedzie mial kontaktu z wrogiem.
Mówisz o RB czy o głosowaniu?swieta_barbara pisze:Czytaj ze zrozumieniem, przesuwasz bohatera do szeregu, gdzie nie bedzie mial kontaktu z wrogiem.
Bo w RB napisane jest "(...)base contact with enemy" (a to chyba jest BtB prawda?), a w głosowaniu w ogóle nic na ten temat nie ma...
Z moim rozumieniem jest wszystko w porządku.
EDIT: @swieta_barbara oczywiście żebyśmy się zrozumieli tak jak napisałeś ja też interpretuję zasady przy odmowie w pojedynku (dokładnie tak jak stoi to w RB). Mój lament dotyczy tego co LS chce przegłosować, że po odrzuceniu pojedynku hero może zostać w pierwszym szeregu.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
No to miło by było gdyby w uściśleniu był zapis że to dotyczy formacji jednoszeregowych, wtedy ktoś taki jak ja nie czepiałby się tego
. Pozatym po części o tym mówi zasada "nowhere to run..."

Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
uściślenie nie dotyczy formacji jednoszeregowych. uściślamy wyższość zdania "cofnij, aby nie był w kontakcie z wrogiem" nad zdaniem "cofnij do tylnych rank".
Bo?katerek pisze:Wszystko jasne ale i tak uważam że powinno tak się dziać tylko wtedy gdy nie można wycofać bohatera do tyłu.
Nigdzie w RB nie masz zapisane, że musi iść do tylnego szeregu. Jeśli w przednim szeregu jest miejsce, gdzie bohater nie będzie stał w btb, może równie dobrze tam uciec: "... move model into a rank where he's not in base contact with the enemy" - jest jedynym zapisem aktualnego działania na bohaterze. To, że nie może atakować i być atakowany wynika z samej zasady, więc nawet jak by jakimś dziwnym trafem, który nie może nastąpić w normalnej grze (wałkiem) znalazł się w btb z wrogiem to ani boahter, ani przeciwnik nie mogliby siebie atakować.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Żaden dziwny traf ani wałek, wystarczy że wybije się tyle modeli R&F, że herosa będzie trzeba przesunąć w bok do modeli przeciwnika.Mac pisze:To, że nie może atakować i być atakowany wynika z samej zasady, więc nawet jak by jakimś dziwnym trafem, który nie może nastąpić w normalnej grze (wałkiem) znalazł się w btb z wrogiem to ani boahter, ani przeciwnik nie mogliby siebie atakować.
Ale bić oczywiście nie może.

Mac pisze:Bo?
Nigdzie w RB nie masz zapisane, że musi iść do tylnego szeregu. Jeśli w przednim szeregu jest miejsce, gdzie bohater nie będzie stał w btb, może równie dobrze tam uciec: "... move model into a rank where he's not in base contact with the enemy" - jest jedynym zapisem aktualnego działania na bohaterze.

Już bardzie akceptowalne jest to co wspomniał wcześniej Lidder że jak jest jednoszeregowa horda to wtedy nie można cofnąć go do tyłu więc trzeba wystawić go z btb.
No wyobraź sobie że zasady przewidują taką sytuację choćby to taką jak opisał to @Asassello lub inne przypadki podlegające pod akapit "Nowhere to run..." i nie są żadnym wałkiem i występują nader często w normalnej grze.Mac pisze:To, że nie może atakować i być atakowany wynika z samej zasady, więc nawet jak by jakimś dziwnym trafem, który nie może nastąpić w normalnej grze (wałkiem) znalazł się w btb z wrogiem to ani boahter, ani przeciwnik nie mogliby siebie atakować.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
A czemu niby? Przecież według Ciebie potrzeba tylnych szeregów by zwiać z challenge'a - a więc konsekwentnie, konsekwentnie - jest jeden szereg, nie masz prawa odmówić challenge'a, choćby nie wiem ile miejsca wolnego od btb wrogów było. Albo tak, albo nie widzę powodu, dlaczego nie można by odstawiać bohatera z dala od wrogów, w tym samym szeregu.katerek pisze: że jak jest jednoszeregowa horda to wtedy nie można cofnąć go do tyłu więc trzeba wystawić go z btb.
Poza tym zapis z RB:
"The retiring character slinks
off th the back ranks and is not allowed to attack
that round - move the model into a rank where
he's not in base contact with the enemy."
Powiedz mi, która z podkreślonych części opisuje to co GRACZ ROBI z bohaterem?
No i wyobraziłem sobie... ale tylko to co powiedział Assasello, bo akurat Twój pomysł z przypadkami "Nowhere to run..." nie odnosi się do tego problemu. Bohater nie jest w challenge'u, a więc nie ma immunitetu na bycie zaatakowanym ani nie zabrania mu się atakowania.katerek pisze:No wyobraź sobie że zasady przewidują taką sytuację choćby to taką jak opisał to @Asassello lub inne przypadki podlegające pod akapit "Nowhere to run..." i nie są żadnym wałkiem i występują nader często w normalnej grze.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
obie. Wg. tego trzeba wycofac charactera do tylniej (tylnich) rank tak zeby nie byl w kontakcie z wrogiem.Mac pisze: Powiedz mi, która z podkreślonych części opisuje to co GRACZ ROBI z bohaterem?
Ty natomiast pokaze gdzie tam jest fragment, ze nie moze on byc atakowany
Nie jestem na tyle roztargniony by sobie zaprzeczać. Oczywiście, że w sytuacji opisanej przez Assassela, bohater może dostać w papę.Shino pisze: Ty natomiast pokaze gdzie tam jest fragment, ze nie moze on byc atakowany
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
I to jest poprawne tłumaczenie tego fragmentu, a nie tak jak @MAC sugerujesz że model przesuwasz dowolnie, zdanie trzeba brać całościowo.Shino pisze: obie. Wg. tego trzeba wycofac charactera do tylniej (tylnich) rank tak zeby nie byl w kontakcie z wrogiem.
Co do atakowania kolesia co odmówił pojedynku :
Masz unit ustawiony w kreskę atakujesz go od frontu i od flanki, z tym że na flance zaczynasz dopiero stykać się z 2 szeregiem kreski do samego jego końca-bohater nie ma możliwości wyjść z btb.
Unit 2 szeregowy atakowany od frontu i od tyłu (modele stykają się 1:1) bez szans wyjścia z btb.
Także możliwości są.
A zasada wycofywania do tylnych szeregów ma praktyczny wymiar, wyobraź sobie sytuację że odmówiłeś pojedynku wycofałeś bohatera np. do 2 szeregu ale i tak wygrałeś walkę. Pościg był nie udany i nie złapałeś go. To w następnej rundzie nie będziesz mógł zaszarżować samym bohaterem bo jest w 2 szeregu. Dodatkowo model ma zasłonięty LoS dopóki go nie przestawisz.
Co do konsekwencji ustawiania bohatera w bok to jest propozycja wasza czyli LS. Jest to zmiana zasad które teoretycznie nic na ten temat nie mówią, więc skoro chcecie je zmienić (uściślić) to już rozwiązanie proponowane przez @Liddera ma wymiar bliższy zapisom z RB. Dlatego że w pierwszej kolejności będą rozważane tylne szeregi jednostki, a nie tak jak pokaże to życie wszyscy będą po tym uściśleniu przesuwać bohaterów w bok bo później jest mniej kłopotów z całą jednostką.
I konsekwentność nie ma tutaj nic do rzeczy bo ja jako zwykły gracz moge sobie narzekać i nie zgadzać się z tym ale uściślenia wprowadza LS.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
niestety, uważam, że wystarczy spowodować, aby hero nie był w BtB. Nie trzeba przesuwać go do tylnych rank.rozwiązanie proponowane przez @Liddera ma wymiar bliższy zapisom z RB. Dlatego że w pierwszej kolejności będą rozważane tylne szeregi jednostki
Zapis w RB jest niejednoznaczny. Pierwszą część zdania uważam za fluff, a opis "nowhere to run" tylko to potwierdza. Już tłumaczę. Jeśli zapis w RB dotyczący wycofywania herosa jest dosłowny to musimy go przesunąć do tylnego szeregu i jednocześnie sprawić, aby nie był w BtB. Opis "nowhere to run" jasno mówi - wszystkie modele są w BtB z przeciwnikiem to musisz przyjąć challenge. Nie ma tam nic w stylu: "nie możesz wycofać do tylnych rank lub sprawić aby nie był w BtB". Sorry, ale wole traktować zdania z RB jak zdania logiczne.