Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: Kalesoner »

Okej, dzięki, mimo, że mam pewne wątpliwości, będę grał właśnie w ten sposób.
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Panowie lekka przeginka jeśli przegłosujecie, że hero po odrzuceniu pojedynku pozostaje w pierwszym szeregu.
Opis w RB to nie jest żaden Fluff tylko normalne zasady. Jest jasno powiedziane, że gościu ma być cofnięty do tylnych szeregów (liczba mnoga jest tam użyta jako poprawna forma gramatyczna bo nie można dokładnie określić, który z szeregów to będzie na poziomie RB ) nie ma znaczenia czy będzie to 2 czy 5 byle nie był w btb z wrogiem.
Dodatkowo wasze uściślenie że może zostać w pierwszym ranku pierniczy dalszy akapit "Nowhere to run..."
A po co taki zapis? Ano po to żeby nie można było w niego bić chociażby. Dodatkowo żeby nie działały jakieś tam jego specjalne przedmioty i zasady, które robią coś tam w btb.

Wasze uściślenie to nie uściślenie tylko zmiana zasad.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, o 11:52 przez katerek, łącznie zmieniany 2 razy.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Czytaj ze zrozumieniem, przesuwasz bohatera do szeregu, gdzie nie bedzie mial kontaktu z wrogiem.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

swieta_barbara pisze:Czytaj ze zrozumieniem, przesuwasz bohatera do szeregu, gdzie nie bedzie mial kontaktu z wrogiem.
Mówisz o RB czy o głosowaniu?
Bo w RB napisane jest "(...)base contact with enemy" (a to chyba jest BtB prawda?), a w głosowaniu w ogóle nic na ten temat nie ma...
Z moim rozumieniem jest wszystko w porządku.

EDIT: @swieta_barbara oczywiście żebyśmy się zrozumieli tak jak napisałeś ja też interpretuję zasady przy odmowie w pojedynku (dokładnie tak jak stoi to w RB). Mój lament dotyczy tego co LS chce przegłosować, że po odrzuceniu pojedynku hero może zostać w pierwszym szeregu.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Uściślenie powoduje tylko to że stojąc w umierającej jednoszeregowej hordzie można odmawiać chalange'a idąc na jej bok. Nadal nie można zostać w kontakcie z wrogiem.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

No to miło by było gdyby w uściśleniu był zapis że to dotyczy formacji jednoszeregowych, wtedy ktoś taki jak ja nie czepiałby się tego :P. Pozatym po części o tym mówi zasada "nowhere to run..."
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

uściślenie nie dotyczy formacji jednoszeregowych. uściślamy wyższość zdania "cofnij, aby nie był w kontakcie z wrogiem" nad zdaniem "cofnij do tylnych rank".

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Wszystko jasne ale i tak uważam że powinno tak się dziać tylko wtedy gdy nie można wycofać bohatera do tyłu.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

katerek pisze:Wszystko jasne ale i tak uważam że powinno tak się dziać tylko wtedy gdy nie można wycofać bohatera do tyłu.
Bo?

Nigdzie w RB nie masz zapisane, że musi iść do tylnego szeregu. Jeśli w przednim szeregu jest miejsce, gdzie bohater nie będzie stał w btb, może równie dobrze tam uciec: "... move model into a rank where he's not in base contact with the enemy" - jest jedynym zapisem aktualnego działania na bohaterze. To, że nie może atakować i być atakowany wynika z samej zasady, więc nawet jak by jakimś dziwnym trafem, który nie może nastąpić w normalnej grze (wałkiem) znalazł się w btb z wrogiem to ani boahter, ani przeciwnik nie mogliby siebie atakować.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Mac pisze:To, że nie może atakować i być atakowany wynika z samej zasady, więc nawet jak by jakimś dziwnym trafem, który nie może nastąpić w normalnej grze (wałkiem) znalazł się w btb z wrogiem to ani boahter, ani przeciwnik nie mogliby siebie atakować.
Żaden dziwny traf ani wałek, wystarczy że wybije się tyle modeli R&F, że herosa będzie trzeba przesunąć w bok do modeli przeciwnika.
Ale bić oczywiście nie może.
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Mac pisze:Bo?

Nigdzie w RB nie masz zapisane, że musi iść do tylnego szeregu. Jeśli w przednim szeregu jest miejsce, gdzie bohater nie będzie stał w btb, może równie dobrze tam uciec: "... move model into a rank where he's not in base contact with the enemy" - jest jedynym zapisem aktualnego działania na bohaterze.
=D> a teraz przeczytaj całe to zdanie w RB i nagle okazuje się, że jednak jest zapis o tym, że wycofuje się do tylnego szeregu. Poza tym fragment, który przytoczyłeś oznacza że ma być postawiony do szeregu gdzie nie będzie btb, a nie w ramach tego samego szeregu (into rank<>within rank). Akurat Twoje tłumaczenie ma się nijak do tej zasady.
Już bardzie akceptowalne jest to co wspomniał wcześniej Lidder że jak jest jednoszeregowa horda to wtedy nie można cofnąć go do tyłu więc trzeba wystawić go z btb.
Mac pisze:To, że nie może atakować i być atakowany wynika z samej zasady, więc nawet jak by jakimś dziwnym trafem, który nie może nastąpić w normalnej grze (wałkiem) znalazł się w btb z wrogiem to ani boahter, ani przeciwnik nie mogliby siebie atakować.
No wyobraź sobie że zasady przewidują taką sytuację choćby to taką jak opisał to @Asassello lub inne przypadki podlegające pod akapit "Nowhere to run..." i nie są żadnym wałkiem i występują nader często w normalnej grze.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

katerek pisze: że jak jest jednoszeregowa horda to wtedy nie można cofnąć go do tyłu więc trzeba wystawić go z btb.
A czemu niby? Przecież według Ciebie potrzeba tylnych szeregów by zwiać z challenge'a - a więc konsekwentnie, konsekwentnie - jest jeden szereg, nie masz prawa odmówić challenge'a, choćby nie wiem ile miejsca wolnego od btb wrogów było. Albo tak, albo nie widzę powodu, dlaczego nie można by odstawiać bohatera z dala od wrogów, w tym samym szeregu.

Poza tym zapis z RB:
"The retiring character slinks
off th the back ranks
and is not allowed to attack
that round - move the model into a rank where
he's not in base contact with the enemy.
"
Powiedz mi, która z podkreślonych części opisuje to co GRACZ ROBI z bohaterem?
katerek pisze:No wyobraź sobie że zasady przewidują taką sytuację choćby to taką jak opisał to @Asassello lub inne przypadki podlegające pod akapit "Nowhere to run..." i nie są żadnym wałkiem i występują nader często w normalnej grze.
No i wyobraziłem sobie... ale tylko to co powiedział Assasello, bo akurat Twój pomysł z przypadkami "Nowhere to run..." nie odnosi się do tego problemu. Bohater nie jest w challenge'u, a więc nie ma immunitetu na bycie zaatakowanym ani nie zabrania mu się atakowania.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Mac pisze: Powiedz mi, która z podkreślonych części opisuje to co GRACZ ROBI z bohaterem?
obie. Wg. tego trzeba wycofac charactera do tylniej (tylnich) rank tak zeby nie byl w kontakcie z wrogiem.

Ty natomiast pokaze gdzie tam jest fragment, ze nie moze on byc atakowany

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Zapis zabrania mu atakować i dawać LD, jak zabraknie pamprów to dostaje w baniak normalnie.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Shino pisze: Ty natomiast pokaze gdzie tam jest fragment, ze nie moze on byc atakowany
Nie jestem na tyle roztargniony by sobie zaprzeczać. Oczywiście, że w sytuacji opisanej przez Assassela, bohater może dostać w papę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Shino pisze: obie. Wg. tego trzeba wycofac charactera do tylniej (tylnich) rank tak zeby nie byl w kontakcie z wrogiem.
I to jest poprawne tłumaczenie tego fragmentu, a nie tak jak @MAC sugerujesz że model przesuwasz dowolnie, zdanie trzeba brać całościowo.

Co do atakowania kolesia co odmówił pojedynku :
Masz unit ustawiony w kreskę atakujesz go od frontu i od flanki, z tym że na flance zaczynasz dopiero stykać się z 2 szeregiem kreski do samego jego końca-bohater nie ma możliwości wyjść z btb.
Unit 2 szeregowy atakowany od frontu i od tyłu (modele stykają się 1:1) bez szans wyjścia z btb.
Także możliwości są.
A zasada wycofywania do tylnych szeregów ma praktyczny wymiar, wyobraź sobie sytuację że odmówiłeś pojedynku wycofałeś bohatera np. do 2 szeregu ale i tak wygrałeś walkę. Pościg był nie udany i nie złapałeś go. To w następnej rundzie nie będziesz mógł zaszarżować samym bohaterem bo jest w 2 szeregu. Dodatkowo model ma zasłonięty LoS dopóki go nie przestawisz.

Co do konsekwencji ustawiania bohatera w bok to jest propozycja wasza czyli LS. Jest to zmiana zasad które teoretycznie nic na ten temat nie mówią, więc skoro chcecie je zmienić (uściślić) to już rozwiązanie proponowane przez @Liddera ma wymiar bliższy zapisom z RB. Dlatego że w pierwszej kolejności będą rozważane tylne szeregi jednostki, a nie tak jak pokaże to życie wszyscy będą po tym uściśleniu przesuwać bohaterów w bok bo później jest mniej kłopotów z całą jednostką.
I konsekwentność nie ma tutaj nic do rzeczy bo ja jako zwykły gracz moge sobie narzekać i nie zgadzać się z tym ale uściślenia wprowadza LS.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

rozwiązanie proponowane przez @Liddera ma wymiar bliższy zapisom z RB. Dlatego że w pierwszej kolejności będą rozważane tylne szeregi jednostki
niestety, uważam, że wystarczy spowodować, aby hero nie był w BtB. Nie trzeba przesuwać go do tylnych rank.

Zapis w RB jest niejednoznaczny. Pierwszą część zdania uważam za fluff, a opis "nowhere to run" tylko to potwierdza. Już tłumaczę. Jeśli zapis w RB dotyczący wycofywania herosa jest dosłowny to musimy go przesunąć do tylnego szeregu i jednocześnie sprawić, aby nie był w BtB. Opis "nowhere to run" jasno mówi - wszystkie modele są w BtB z przeciwnikiem to musisz przyjąć challenge. Nie ma tam nic w stylu: "nie możesz wycofać do tylnych rank lub sprawić aby nie był w BtB". Sorry, ale wole traktować zdania z RB jak zdania logiczne.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Panowie z LS takie pytanie:
W którą stronę patrzy fanatyk gobliński?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

katerek pisze:Panowie z LS takie pytanie:
W którą stronę patrzy fanatyk gobliński?
Ale o co chodzi? Patrzy w tą stronę, w którą patrzy figurka. A front arc nie ma, ale i nie potrzebuje więc: o co chodzi?

Maciek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W lewo, ponieważ w tą stronę kręci się kula z łańcuchem. Co nie zmienia faktu że nie rozumiem co to zmienia, przecież ma random movement w losowym kierunku i nie może wejść w combat. Mógłbyś doprecyzować pytanie?

Zablokowany