Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego - zasady
No to nawet bijąc jednocześnie ściąga regenkę = mission accomplished! ;D
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
jesli bijesz thanem (z runa ognia) i zwyklymi wojownikami w tym samym momencie (powiedzmy bo masz wszedzie GW). to tylko broniac sie przed atakami thana przeciwnik nie bedzie mial rzutow na regenke, przy wojownikach juz ma.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
No ale jak - każdy ognisty atak ściąga regenkę z danego oddziału/stworzenia na daną (całą) fazę strzelania/combatu... więc wszystkie ataki na skanapkowaną chociażby Gwardię omijają regenkę, o ile Thane/Lord walnie w niego wcześniej.
Przynajmniej ja tak miałem, że na Mackach walnąłem Hydrę z działa z burningiem, zadałem 4 rany, a potem mój kompan dokończył dzieła zadając jedną zwykłymi WE łucznikami (nie znam się na nich całkiem... za dużo pietruszki mieli na sobie).
Przynajmniej ja tak miałem, że na Mackach walnąłem Hydrę z działa z burningiem, zadałem 4 rany, a potem mój kompan dokończył dzieła zadając jedną zwykłymi WE łucznikami (nie znam się na nich całkiem... za dużo pietruszki mieli na sobie).
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
ściąga na całą fazę ale od momentu zadania płonącego wounda. skoro heros i oddział biję jednocześnie to płonący atak nie zadaje wounda zanim nastąpią ataki oddziału więc regena od oddziału jest a od herosa nie ma. gdyby hero nie miał GW to zaatakowałby pierwszy i jeśliby zadał wounda to ściągnął regenkę na ataki wykonywane przez oddział.
No ale to jest trochę naciągane wg mnie - skoro zadają w tym samym momencie ten atak ([pełna synchronizacja ^^], nawet jeśli rzuca się oddzielnie) to powinno zostać uznane, że regenka zostaje zdjęta i nie ma na nią rzutów, czy to od Herosa czy od oddziału.
Ale to są tylko moje spostrzeżenia - jeśli w zasadach jest inaczej to się zastosuję, bo wyjścia ni ma ;/
Ale to są tylko moje spostrzeżenia - jeśli w zasadach jest inaczej to się zastosuję, bo wyjścia ni ma ;/
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
to dopiero jest naciąganecahir pisze:No ale to jest trochę naciągane wg mnie - skoro zadają w tym samym momencie ten atak ([pełna synchronizacja ^^], nawet jeśli rzuca się oddzielnie) to powinno zostać uznane, że regenka zostaje zdjęta i nie ma na nią rzutów, czy to od Herosa czy od oddziału.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
no, dokładnie.gerald_tarrant pisze:to dopiero jest naciągane
Można się co najwyżej po wykłócać żeby było to uściślone tak jak w przypadku kipera z SS vs. ASF. Ale i tak nie warto bo nasz BSB tak czy inaczej nie może mieć GW, więc takie kłótnie z naszej strony byłby jałowe.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Tu się nie zgodzę. Myślę, że ironbreikerzy mogli by im stawić czoła w hordzie + BSB z płonącymi atakami. Ostatnio nawet coraz bardziej mnie kusi przetestować taki oddział.Kubcio pisze:I tak ta rozkmina jest bez sensu bo gwardia kroi każdy oddział dwarfów. Trafia na 2+, a dwarfy na 4+. Najpierw trzeba ją porządnie przerzedzić katapultami, a potem już z regenką czy bez i tak ma anal.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Grichalk, co w nich lepszego od długobrodych w walce z gwardią? pomysł z lamusa. na tę edycję są jeszcze słabsi, bez kitu.
Kubcio ma rację, trzeba ich (umarlaków) kasować ostrzałem, klocki do dożynki.
Uważamy na słowa i pamiętamy, że są tu jeszcze krótkobrodzi, którzy nie przekroczyli 18 (osiemnastu piw na stojąco jedno za drugim, zgodnie z krasnoludzkim obyczajem związanym z wejściem w dorosłość
)
Pozdrawiam
R.T.S.
Kubcio ma rację, trzeba ich (umarlaków) kasować ostrzałem, klocki do dożynki.
Uważamy na słowa i pamiętamy, że są tu jeszcze krótkobrodzi, którzy nie przekroczyli 18 (osiemnastu piw na stojąco jedno za drugim, zgodnie z krasnoludzkim obyczajem związanym z wejściem w dorosłość

Pozdrawiam
R.T.S.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2010, o 10:42 przez Aron_Banalny, łącznie zmieniany 1 raz.
Grichalk pisze:Tu się nie zgodzę. Myślę, że ironbreikerzy mogli by im stawić czoła w hordzie + BSB z płonącymi atakami. Ostatnio nawet coraz bardziej mnie kusi przetestować taki oddział.Kubcio pisze:I tak ta rozkmina jest bez sensu bo gwardia kroi każdy oddział dwarfów. Trafia na 2+, a dwarfy na 4+. Najpierw trzeba ją porządnie przerzedzić katapultami, a potem już z regenką czy bez i tak ma anal.


Odpuść stary. Widziałem twoją bitwę z manfredem na turnieju, uważasz że przegrałeś bo nie miałeś ironbreakerów? Bez żartów

Ale żeby nie było, że jestem mało konstruktywny i tylko wyśmiewam, już śpieszę wyjaśnić dlaczego ironbreakerzy ssą:
Najpierw uderzy BSB z płonącymi atakami wyłączając regenkę(oczywiście zakładamy, że on jest z ironami, a nie z rangerami z Master rune of challenge, prawda?). Trafia 1,5 raza, zabija 0,75, gwardzista ma save na 6+. Ale uznajmy, że jednego udało nam się zabić! Teraz oddaje BSB wampirów, ale uznajmy, że splewił i z 3 ataków na 3+ nic nie trafił, ok? Dajmy szansę naszym walecznym dwarfom! Teraz ironi w hordzie wypłacają 30 ataków(30 bo 1 jeden jest w 4 szeregu bo jego miejsce zajął BSB!). Trafiamy 15, ranimy 7,5, oni mają save na 6+ więc zabijamy 7 +1 za bsb czyli 8. Powiedzmy, że gwardzistów po ostrzale artylerii zostało 20 czyli już mamy tylko 12! Oni atakują 13 ataków na 2+, trafia 10 i ranią na 2+, ranią więc 8. Teraz mamy save na 6+, a potem ward na 6+ czyli naszych ginie 5. Liczymy combat: mamy 3 szeregi, szarżę, 2 sztandary i 8 w piachu czyli 14. oni mają 5 zabitych i 2 sztandary czyli przegrywają o 7 -1 za bsb sypie się więc 6. Zostaje tylko 6 i bsb! Sweet! i teraz zaczynają się dowskrzeszajki(a jakieś na pewno wejdą), a krasi więcej nie będzie. ironi topnieją z każdą fazą, a greacz wampirzy jak ma łeb na karku to atakuje w pierwszej kolejności naszego bsb żeby kb mu zasadzić i koniec zabawy.
Zauważ, że w liczeniu wszystkiego zawyżałem lekko statystykę na korzyść dwarfów i zaniżałem na niekorzyść gwardii. W dodatku to dwarfy u mnie szarżowały.
Ale nie sądzę żeby mój wywód cokolwiek ci uświadomił. Sprawdź, potestuj, zobaczysz.

@kubcio
w tych obliczeniach masz blad.
majac 30 ironow w hordzie i tracac 8 od gwardzistow to dwarfy nie beda mialy 3 szeregow. do combata doliczy im sie tylko jeden.
do tego sa to zwykle statystyki (nawet lekko zawyzone w strone dwarfow, jak sam powiedziales) ktore niekoniecznie musza odpowiadac temu co bedzie sie dzialo na stole.
nie raz bylem swiadkiem zdazen, ktore powinny udac sie w 99% a jednak sie nie udawalo czy wyrzucanie 6 na szesciu kostkach na warda.
jednym jedne jednostki 'sprawuja sie' lepiej, inni wstawiaja je dla klimatu czy wygladu.
statystyka w batlu mozesz wyliczyc, mniej wiecej, straty/zyski w najlepszych warunkach jednak niekoniecznie tak musi faktycznie to wygladac.
w tych obliczeniach masz blad.
majac 30 ironow w hordzie i tracac 8 od gwardzistow to dwarfy nie beda mialy 3 szeregow. do combata doliczy im sie tylko jeden.
do tego sa to zwykle statystyki (nawet lekko zawyzone w strone dwarfow, jak sam powiedziales) ktore niekoniecznie musza odpowiadac temu co bedzie sie dzialo na stole.
nie raz bylem swiadkiem zdazen, ktore powinny udac sie w 99% a jednak sie nie udawalo czy wyrzucanie 6 na szesciu kostkach na warda.
jednym jedne jednostki 'sprawuja sie' lepiej, inni wstawiaja je dla klimatu czy wygladu.
statystyka w batlu mozesz wyliczyc, mniej wiecej, straty/zyski w najlepszych warunkach jednak niekoniecznie tak musi faktycznie to wygladac.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
Morsereg pisze: czy wyrzucanie 6 na szesciu kostkach na warda.

polecam się

- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
na parówkach może byćKubcio pisze: a krasi więcej nie będzie

Niestety Kubcio ma rację, jak się nie ma farta lub jakimś cudem nie wytnie wszystkich herosów z dowskrzeszaniem to bez zmiękczenia gwardii ostrzałem to nie ma opcji żeby jakiś krasnoludzki oddział skroił ją w CC.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
alez jest
warunkiem jest to, by przeciwnik nas zaszarzowal
dzieki temu mamy dwie tury walki bez wskrzeszania. a to w sumie powinno wystarczyc by gwardzistow wysiekac.
chociaz dodatkowe oslabienie z cannonow badz tez klop zawsze sie przydaje.

warunkiem jest to, by przeciwnik nas zaszarzowal

chociaz dodatkowe oslabienie z cannonow badz tez klop zawsze sie przydaje.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
nie wiem o co ta kłótnia.
wiadomo jest wszystkim długobrodym, że mocny oddział przeciwnika do walki wręcz trzeba najpierw uszkodzić strzelaniem- klopy, cannony, i ( tak, tak !) flame cannony mile widziane.
Potem dobić klockiem np 45 hamków.
i po to się to wystawia.
Mamy najlepsze maszyny w grze i bardzo dobrą piechotę w stosunku cena/jakość. Korzystajmy z tego.
a w kategorii masowego morderstwa to flame cannon wygrywa.
wiadomo jest wszystkim długobrodym, że mocny oddział przeciwnika do walki wręcz trzeba najpierw uszkodzić strzelaniem- klopy, cannony, i ( tak, tak !) flame cannony mile widziane.
Potem dobić klockiem np 45 hamków.
i po to się to wystawia.
Mamy najlepsze maszyny w grze i bardzo dobrą piechotę w stosunku cena/jakość. Korzystajmy z tego.
a w kategorii masowego morderstwa to flame cannon wygrywa.
Taaa, mam nadzieję, że w naszym następnym AB poprawią trochę piechotę, bo jak się patrzy na DE albo WoCh to po prostu ręce opadają iloma oni kostkami rzucają w combacie... A jeden model ma koszt punktowy identyczny, no może trochę większy niż typowy Kraś.
Najlepsze maszyny w grze? A Imperium? Duża templatka i te sprawy... Ale super sprawdza się krasnoludzkie:
Najlepsze maszyny w grze? A Imperium? Duża templatka i te sprawy... Ale super sprawdza się krasnoludzkie:
To tak fluffowo ;]To co działało 300 lat temu i działa nadal nie wymaga ulepszeń
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."