Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Morsereg »

w 8 edycji masz max 12 PD i DD dla wszystkich.
w 7 edycji ograniczen nie masz zadnych.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Ponieważ w 7.ed. nie było sojuszu, sędziowie improwizowali i wymyślali własne house rules. To oznacza, że możecie normalnie zaimplementować zasady sojuszów z 8, jeśli wam się chce, bądź wymyślić własne. Z tego co pamiętam, BP+R ograniczał PD do 12. Podejrzewam, że wszystkie takie informacje znajdziesz właśnie tam.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

A jak się liczy dodatkowe kostki np. u Dragon Mage'a? Dzięki temu można przekroczyć próg PD?
Obrazek

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Z tego co pamiętam, BP+R mówił, że ilość PD nigdy nie może przekroczyć 12, choćby nie wiem co. Ponadto na mniej niż 2000 pkt. było ograniczenie do 8 PD i DD. Power stone'y i Bound Spelle z przedmiotów, giftów i ikonek (za wyjątkiem jednorazówek i bound spelli wbudowanych w jednostki domyślnie) liczyły się jako 1 PD. Przedmioty dodające + ileś tam do dispella zużywały jedną DD. Jeden scroll natomiast zużywał 1 DD, a każde następne liczyły się już za 2 DD.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Z uściśleń sędziowskich:
Limit 12 kości w jednym momencie w fazie magii
Mag nie może rzucić czaru, jeśli tym samym przekroczyłby maksymalną ilość 12 kości (w jednym momencie fazy magii) dzięki zasadzie specjalnej pozwalającej dorzucać kości (np. „dorzucający” dodatkową kość do czaru Dragon Mage). W takiej sytuacji gracz musi albo uwolnić wpierw stosowne miejsce w puli rzucając inne czary, albo też nie skorzystać ze zdolności maga, jeśli jej użycie jest opcjonalne.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

czy jeśli kowadło to teraz maszyna mogę wykuć na nim runy? np przeładowania? :twisted:
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Nie
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

czy jesli z kowadla laduje w oddzial skladajacy sie z dwoch herosow, to wybieram kto dostaje hity czy te sa losowana?
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dostają po równo, jak jest nieparzysta liczba hitów, przeciwnik wybiera który dostaje więcej.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Andrzej pisze:Dostają po równo, jak jest nieparzysta liczba hitów, przeciwnik wybiera który dostaje więcej.
Jak jest nieparzysta liczba to się rozlosowuje rzucając kostką.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A w tej edycji nie jest tak, że to gracz kontrolujący trafioną jednostkę rozdziela hity? Tak mi zasędziowano na masterze i chyba nawet był jakiś akapit który jasno to stwierdzał.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Andrzej pisze:A w tej edycji nie jest tak, że to gracz kontrolujący trafioną jednostkę rozdziela hity? Tak mi zasędziowano na masterze i chyba nawet był jakiś akapit który jasno to stwierdzał.
Rzeczywiście jest na str.99
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Mam 2 pytanka do długobrodych ;D

Czy maszyny mogą strzelać, jak przed nimi stoi np. 10 modeli w linii?

U High elfów swordmasterzy z racji great weapon i always strike first biją po inicjatywie czy zawsze jako pierwsi? Czytałem coś w booku elfow, że niewazne jakiej broni uzywaja elfy i tak maja ASF, lecz coś słyszałem, ze jakas errata wyszla co likwiduje to.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

nie tak
HE uzywaja great weaponow i maja ASF. jak wiadomo ASF i ASL sie niweluje i bije sie po inicjatywie.
jednak wyszla errata mowiaca o tym, ze haje maja ultimate strike first. czyli bez znaczenia jakiej broni uzywaja (w tym rowniez dwurecznych) zawsze bija pierwsze. a dzieki wysokiej I maja przerzuty nietrafionych hitow.
jesli zas przeciwnik tez ma ASF to bija sie rownoczenie. w tym wypadku inicjatywa nie ma znaczenia.

jesli zaslaniasz sobie innymi modelami to:
- cannony nie moga strzelac bo linija wojownikow stojacych przed nimi nie widzi celu (jesli strzelaja do piechoty),
- cannony moga strzelac do wszystkiego innego co ma troop type wiekszy od piechoty,
- katapulty strzelaja indirect-hitem w jednostki przeciwnika ktore sa piechota,
- normalnym strzalem we wszystko co jest wieksze.
- bolce/FC/organki maja te same ograniczenia co cannony.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:jesli zaslaniasz sobie innymi modelami to:
- cannony nie moga strzelac bo linija wojownikow stojacych przed nimi nie widzi celu (jesli strzelaja do piechoty),
- cannony moga strzelac do wszystkiego innego co ma troop type wiekszy od piechoty,
- katapulty strzelaja indirect-hitem w jednostki przeciwnika ktore sa piechota,
- normalnym strzalem we wszystko co jest wieksze.
- bolce/FC/organki maja te same ograniczenia co cannony.
Poza tym, że stosuje się kategorię nie troop type, a poziomów jest wszystko ok. Tu masz poziomy wysokości jednostek:
0 - swarms - bez blokowania LoS i dawania covera
1 - Infantry, warbeast, war machines
2 - Kawaleria, monstrous cavalry, monstrous beast, monstrous infantry, chariots, unique bez zasady large target
3 - Monsters, modele z zasadą large target
Wszystko co ma taki sam poziom jak ty lub większy zasłania Ci LoS.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Kotar
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kotar »

Morsereg pisze:nie tak
a dzieki wysokiej I maja przerzuty nietrafionych hitow.
jesli zas przeciwnik tez ma ASF to bija sie rownoczenie. w tym wypadku inicjatywa nie ma znaczenia.
Dla mnie nie do końca jasne jeśli mogę być szczerym - poza dwarfami gram również DE - przypuścmy sytuację następująca - mam naprzeciwko ich swordwasterom Black Guardów ze sztandarem ASF - to będą bić Ci pierwsi ktorzy szarżowali? Bo wg mnie to dośćdziwan i niejasna sytuacja jak dwóch ludzi rzuca naraz kośćmi. A co do przerzutów to raczej są jak jest hate. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Lorens pisze: Dla mnie nie do końca jasne jeśli mogę być szczerym - poza dwarfami gram również DE - przypuścmy sytuację następująca - mam naprzeciwko ich swordwasterom Black Guardów ze sztandarem ASF - to będą bić Ci pierwsi ktorzy szarżowali? Bo wg mnie to dośćdziwan i niejasna sytuacja jak dwóch ludzi rzuca naraz kośćmi.
Takie są zasady - ASF vs ASF lub jeśli jest taka sama inicjatywa, a żadna jednostek nie posiada ASL/ASF lub jeśli obie jednostki mają ASL - obaj gracze rzucają kośćmi jednocześnie (lub jeden po drugim bez zdejmowania strat) i dopiero potem usuwają modele. Nie ma pierwszeństwa dla szarżujących, ani dla tych z wyższą inicjatywą.
Lorens pisze: A co do przerzutów to raczej są jak jest hate. Pozdrawiam.
Nie do końca, bo przy ASF i wyższej inicjatywie (i jeśli przeciwnik nie ma ASF) przerzuty nietrafień działają w każdej turze walki nie tylko w pierwszej.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

A jeśli obie strony są uprawnione do bicia jako pierwsze (czyli rozstrzygamy ciosy jednocześnie), to czy któraś ze stron (a bardziej interesuje mnie elfia) nadal posiada bonus do przerzucania trafień?

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Nie jeśli ten bonus miałby pochodzić z zasady ASF + równa wyższa inicjatywa.

Tak jeśli pochodzi z innych źródeł (Hate, przedmioty, zasady specjalne).

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

Czy mogę mieć w armii 2 lordów jeśli mieszczą się wo 25% bo właśnie rozkminiłem rozpe z kowadłem i lordem na tarczy?

ODPOWIEDZ