8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 8 edycja- pytania
Nie mają. Są jak to napisałeś kasowane.
To może spróbuj to rozrysować. Środek miałby zostać w tym samym miejscu, front też bo jest związany walką. Z tego wynika że tył oddziału też ponieważ przód i tył muszą być nadal w tej samej odległośći od środka. Skoro ani tył ani przód się nie rusza, a liczba modeli jest stała, to nie możnaby było zrobić żadnego reforma.Klops pisze:Istniały by każdym klockiem który ma takie same boki
Na ostatniej bitewce wyszła pewna nieścisłość a konkretnie dwie
Powiedzmy że mam klocek 20 krasi na początku bitwy. W 3 turze zostało ich 10 następuje walka i zostaje 4 nie zdaje testu i uciekam na ilu mogę się zebrać. Czy na dwóch jedynkach bo zostało mniej niż 25% stanu z początku bitwy czy na pełnych zdolnościach bo zostało 40% z początku walki??
I drugie pytanko
W przedniej strefie mojego oddziału ale lekko z boku stoi przeciwnik. Deklaruje szarże. Odległość mierzymy od najbliższych modeli powiedzmy że jest 10". Razem z 2k6 zasięg mojej szarży to 11" ale muszę zrobić lekki zwrot i mierząc razem ze zwrotem wychodzi 12". Czy mam spalona szarże jak to teraz mierzymy bo wg 7ed bym miał spaloną. A jak jest teraz czy ten zwrot jest darmowy i skoro od najbliższych modeli był zasięg to resztą się nie przejmuje i jest szarża udana.
Powiedzmy że mam klocek 20 krasi na początku bitwy. W 3 turze zostało ich 10 następuje walka i zostaje 4 nie zdaje testu i uciekam na ilu mogę się zebrać. Czy na dwóch jedynkach bo zostało mniej niż 25% stanu z początku bitwy czy na pełnych zdolnościach bo zostało 40% z początku walki??
I drugie pytanko
W przedniej strefie mojego oddziału ale lekko z boku stoi przeciwnik. Deklaruje szarże. Odległość mierzymy od najbliższych modeli powiedzmy że jest 10". Razem z 2k6 zasięg mojej szarży to 11" ale muszę zrobić lekki zwrot i mierząc razem ze zwrotem wychodzi 12". Czy mam spalona szarże jak to teraz mierzymy bo wg 7ed bym miał spaloną. A jak jest teraz czy ten zwrot jest darmowy i skoro od najbliższych modeli był zasięg to resztą się nie przejmuje i jest szarża udana.
Jeśli to zwykły las, to nie. Tylko kawaleria, kawaleria na potworach i rydwany muszą zdawać przy uciekaniu przez las (jak i przy maszerowaniu, szarżowaniu i gonieniu)
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Reform (small RB, str 14, kolumna prawa, czwarty akapit od góry)
- keeping the centre point of the unit the same, arrang the unit into a new formation with as many ranks as you please, facing whichever direction you wish.
- none of the models int the unit can move more than twice their movement rate. _______________________________________________________________________________________
Combat Reform (small RB, str 55, kolumna prawa, drugi akapit od góry)
- A Combat Reform is essentially a standard reform
- the most common usage of a Combat Reform is to allow a unit to turn to face its enemy
- it can also be used to bring more models into the fight by increasing unit`s frontage
_______________________________________________________________________________________
Nie wiem skąd wasze pomysły na jakiekolwiek przesunięcie oddziały w bok.
Ani podczas szarży, ani po wygranej rundzie walki ani po przegranej nie można przesuwać się w lewo lub prawo.
Dodatkowo jeśli jednostka ma 1 szereg tak jak na jednym z poprzednich postów to nie może wykonać reforma nie łamiąc powyższych ustaleń.
W 7edycji zdażali się graczy którzy próbowali przesuwać w bok oddziały ale raczej niewielu na szczęście.
Wynikało to z erraty do 7ed RB w której GW napisało że dla "spirit of the game" zamiast walczyć corner to corner można przesunąć oddziały w bok tak aby całe walczyły. Jednak od razu dopisali że nie jest to zasadą tylko możliwością dla graczy którzy chcą z tego skorzystać dla większej przyjemności z gry.
Tak więc jeśli ktoś tak chce zrobić w 8edycji to niech znajdzie nawet taki "miekki" zapis na podstawie którego może to zrobić
__________________________________________________________________________
p.s. Lasy a Dangerous Terrain Test:
(small RB, str 119, kolumna lewa, pierwszy akapit od góry):
If a cavalry, monstrous cavalry, or chariot model marches.......through a forest, it must take a Dangerous Terrain test.
Piechota nie jest tu wymieniona a więc...
przy każdym rodzaju terenu są wymienione typy jednostek dla których ten teren jest Dangerous Terrain.
- keeping the centre point of the unit the same, arrang the unit into a new formation with as many ranks as you please, facing whichever direction you wish.
- none of the models int the unit can move more than twice their movement rate. _______________________________________________________________________________________
Combat Reform (small RB, str 55, kolumna prawa, drugi akapit od góry)
- A Combat Reform is essentially a standard reform
- the most common usage of a Combat Reform is to allow a unit to turn to face its enemy
- it can also be used to bring more models into the fight by increasing unit`s frontage
_______________________________________________________________________________________
Nie wiem skąd wasze pomysły na jakiekolwiek przesunięcie oddziały w bok.
Ani podczas szarży, ani po wygranej rundzie walki ani po przegranej nie można przesuwać się w lewo lub prawo.
Dodatkowo jeśli jednostka ma 1 szereg tak jak na jednym z poprzednich postów to nie może wykonać reforma nie łamiąc powyższych ustaleń.
W 7edycji zdażali się graczy którzy próbowali przesuwać w bok oddziały ale raczej niewielu na szczęście.
Wynikało to z erraty do 7ed RB w której GW napisało że dla "spirit of the game" zamiast walczyć corner to corner można przesunąć oddziały w bok tak aby całe walczyły. Jednak od razu dopisali że nie jest to zasadą tylko możliwością dla graczy którzy chcą z tego skorzystać dla większej przyjemności z gry.
Tak więc jeśli ktoś tak chce zrobić w 8edycji to niech znajdzie nawet taki "miekki" zapis na podstawie którego może to zrobić
__________________________________________________________________________
p.s. Lasy a Dangerous Terrain Test:
(small RB, str 119, kolumna lewa, pierwszy akapit od góry):
If a cavalry, monstrous cavalry, or chariot model marches.......through a forest, it must take a Dangerous Terrain test.
Piechota nie jest tu wymieniona a więc...
przy każdym rodzaju terenu są wymienione typy jednostek dla których ten teren jest Dangerous Terrain.
Co jest pierwsze: testy wytrzymałości Censerów czy zasada Make Way?
Make Way pisze:(...)At the start of the combat (before Impact Hits are resolved).
Plague Canser pisze:At the beginning of any Close Combat phase all models (...)Wounds caused by the fog are resolved before Impact Hits, inssuing challenges, and revealing Assassins.
White Lion
piękny elaborat - ale poczytaj erratę:
Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A
combat reform is essentially a standard reform (page 14), save
for the fact that the centre point of the reformed unit does not
have to stay in the same place.”
piękny elaborat - ale poczytaj erratę:
Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A
combat reform is essentially a standard reform (page 14), save
for the fact that the centre point of the reformed unit does not
have to stay in the same place.”
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Skoro przed Impactami to Make Way najpierw...
Ale z drugiej strony jeśli Censerzy mają dopisek przed ujawnianiem assasinów to Censerzy najpierw...
...
IMHO ja bym wybrał że gracz którego tura decyduje chyba że preferujecie na 4+
i jest to kolejny klocuszek do uściślenia lub erraty.
__________________________________________________________________________
za pochwałę elaboratu dziękuję
tak przypuszczałem że powinienem jeszcze zajrzeć do erraty
Zasadniczo można by jeszcze dyskutować co autor miał na myśli.
Bo technicznie oddział mający 2 szeregi nie jest w stanie zreformować się do jednego w walce bez złamania tego że środek oddziału ma pozostać w swoim miejscu.
Tak wiec może ta errata ma tego dotyczyć.
Czy też naprawdę tak mam grać że jednoszeregowa "horda" walcząca corner to corner może się przesunąć w bok ?
i to dowolnie rozumiem czyli wystarczy że jedna podstawka zostanie na swoim miejscu a pozostałe 9 mogą przeskoczyć na drugą stronę jeśli zwiększy to ilość walczących modeli ?
czyli jeśli walczę:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
BBBBBBBBBBBBBBBB
to dzięki combat reform mogę zrobić ?
opcja 1:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________BBBBBBBBBBBBBBBB (jeden model pozostaje na swoim miejscu, reszta się przesuwa)
opcja 2:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB (liczba walczących się zwiększyła)
Czyli że oddziały mogą zacząć przypominać wojowników z Przyczajonego Tygrysa i Ukrytego Smoka ?
Ale z drugiej strony jeśli Censerzy mają dopisek przed ujawnianiem assasinów to Censerzy najpierw...
...
IMHO ja bym wybrał że gracz którego tura decyduje chyba że preferujecie na 4+
i jest to kolejny klocuszek do uściślenia lub erraty.
__________________________________________________________________________
za pochwałę elaboratu dziękuję
tak przypuszczałem że powinienem jeszcze zajrzeć do erraty
Zasadniczo można by jeszcze dyskutować co autor miał na myśli.
Bo technicznie oddział mający 2 szeregi nie jest w stanie zreformować się do jednego w walce bez złamania tego że środek oddziału ma pozostać w swoim miejscu.
Tak wiec może ta errata ma tego dotyczyć.
Czy też naprawdę tak mam grać że jednoszeregowa "horda" walcząca corner to corner może się przesunąć w bok ?
i to dowolnie rozumiem czyli wystarczy że jedna podstawka zostanie na swoim miejscu a pozostałe 9 mogą przeskoczyć na drugą stronę jeśli zwiększy to ilość walczących modeli ?
czyli jeśli walczę:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
BBBBBBBBBBBBBBBB
to dzięki combat reform mogę zrobić ?
opcja 1:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________BBBBBBBBBBBBBBBB (jeden model pozostaje na swoim miejscu, reszta się przesuwa)
opcja 2:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB (liczba walczących się zwiększyła)
Czyli że oddziały mogą zacząć przypominać wojowników z Przyczajonego Tygrysa i Ukrytego Smoka ?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, o 12:16 przez White Lion, łącznie zmieniany 5 razy.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
eh powtórzę na specjalne życzenie:
White Lion pisze:p.s. Lasy a Dangerous Terrain Test:
(small RB, str 119, kolumna lewa, pierwszy akapit od góry):
If a cavalry, monstrous cavalry, or chariot model marches.......through a forest, it must take a Dangerous Terrain test.
Piechota nie jest tu wymieniona a więc...
przy każdym rodzaju terenu są wymienione typy jednostek dla których ten teren jest Dangerous Terrain.
Imperialna piechota jest szkolona przez mistrzów Nipponu i KitajuWhite Lion pisze: Czyli że oddziały mogą zacząć przypominać wojowników z Przyczajonego Tygrysa i Ukrytego Smoka ?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
ok tylko próbuję się dowiedzieć czy zarówno moja opcja nr 1 jak i nr 2 są legalne.
Bo przy opcji nr 2 cały oddział przeskakuje w bok a w opcji 1 pojedynczy model zostaje na starym miejscu.
Bo przy opcji nr 2 cały oddział przeskakuje w bok a w opcji 1 pojedynczy model zostaje na starym miejscu.
Raamiel pisze:Ponawiam prośbę (bo zaraz moje pytanie zginie w gąszczu odpowiedzi na inne pytanie)
Zależy mi na podanie źródło gdzie jest napisane że piechota nie otrzymuje Dangerów Testów jeśli ucieka ?
Wklejam cały tekst ze strony 117 RB na temat Dangerous Terrain:
"DANGEROUS TERRAIN
Some areas of terrain are incredibly treacherous and present a very real risk to life and limb. When a model marches, charges, flees, overruns or pursues into or through an area of dangerous terrain, it is called upon to take a Dangerous Terrain test — roll a D6. On a 2-6, the model successfully negotiates the dangers of the terrain and reaches its destination safe and sound. If a 1 is rolled, however, the model has suffered a terrible mishap and suffers a wound with no armour saves allowed.
A mounted warrior has many advantages over his footslogging comrades, but does risk being thrown from the saddle when riding at speed. A galloping horse can trip on a tree root, hurling the rider into a boulder, or can duck low under a branch, but alas not quite low enough for the rider... As such, cavalry, monstrous cavalry and chariots treat all terrain other than open ground as being dangerous terrain, as described above. A chariot that fails a Dangerous Terrain test suffers D6 Wounds instead of 1. "
Tu masz jasno powiedziane, że te zasady tyczą się: cavalry, monstrous cavalry i chariots, nie ma tu piechoty.
Gracz, którego jest aktualnie rozgrywana tura wybiera.Voodoo pisze:Co jest pierwsze: testy wytrzymałości Censerów czy zasada Make Way?
Dopóki żaden model nie przekroczył odległości równiej 2x ruchu z profilu jednostki, każda z podanych opcji jest legalna.ok tylko próbuję się dowiedzieć czy zarówno moja opcja nr 1 jak i nr 2 są legalne.
Bo przy opcji nr 2 cały oddział przeskakuje w bok a w opcji 1 pojedynczy model zostaje na starym miejscu.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
cóż muszę zapytać po raz trzeci bo nie dowierzam.
w mojej opcji drugiej:
z takiego ustawienia:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
oddział B przeskakuje na:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB (liczba walczących się zwiększyła)
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
i naprawdę jedynym ograniczeniem ruch B jest podwojona wartość M ?
przecież ani jeden model nie zostaje w starym miejscu jednostki.
W takim rozumieniu Combat Reform nie jest żadnym reformem tylko ruchem szynowym w bok.
I to prawie dowolnym bo w tym wypadku jeśli gracz B woli żeby jego oddział został po lewej stronie stołu to go nie przesuwa, jeśli życzy sobie darmowego ruchu w bok o powiedzmy 10 cali to przesuwa się w prawo a jak ma fantazję stanąć na środku to przesuwa oddział na środek walczących oddziałów.
Naprawdę taka jest oficjalna interpretacja Combat Reforma i wszyscy tak grają ??
---
ok sorka za powtórzenie ale jakoś tak mi to ćwieka zabiło...
w mojej opcji drugiej:
z takiego ustawienia:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
oddział B przeskakuje na:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB (liczba walczących się zwiększyła)
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
i naprawdę jedynym ograniczeniem ruch B jest podwojona wartość M ?
przecież ani jeden model nie zostaje w starym miejscu jednostki.
W takim rozumieniu Combat Reform nie jest żadnym reformem tylko ruchem szynowym w bok.
I to prawie dowolnym bo w tym wypadku jeśli gracz B woli żeby jego oddział został po lewej stronie stołu to go nie przesuwa, jeśli życzy sobie darmowego ruchu w bok o powiedzmy 10 cali to przesuwa się w prawo a jak ma fantazję stanąć na środku to przesuwa oddział na środek walczących oddziałów.
Naprawdę taka jest oficjalna interpretacja Combat Reforma i wszyscy tak grają ??
---
ok sorka za powtórzenie ale jakoś tak mi to ćwieka zabiło...
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, o 18:27 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.