8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Młody Pajak »

Nie mają. Są jak to napisałeś kasowane.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Klops pisze:Istniały by każdym klockiem który ma takie same boki
To może spróbuj to rozrysować. Środek miałby zostać w tym samym miejscu, front też bo jest związany walką. Z tego wynika że tył oddziału też ponieważ przód i tył muszą być nadal w tej samej odległośći od środka. Skoro ani tył ani przód się nie rusza, a liczba modeli jest stała, to nie możnaby było zrobić żadnego reforma.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Młody Pajak pisze:Nie mają. Są jak to napisałeś kasowane.
dziękuję :)

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Na ostatniej bitewce wyszła pewna nieścisłość a konkretnie dwie
Powiedzmy że mam klocek 20 krasi na początku bitwy. W 3 turze zostało ich 10 następuje walka i zostaje 4 nie zdaje testu i uciekam na ilu mogę się zebrać. Czy na dwóch jedynkach bo zostało mniej niż 25% stanu z początku bitwy czy na pełnych zdolnościach bo zostało 40% z początku walki??
I drugie pytanko
W przedniej strefie mojego oddziału ale lekko z boku stoi przeciwnik. Deklaruje szarże. Odległość mierzymy od najbliższych modeli powiedzmy że jest 10". Razem z 2k6 zasięg mojej szarży to 11" ale muszę zrobić lekki zwrot i mierząc razem ze zwrotem wychodzi 12". Czy mam spalona szarże jak to teraz mierzymy bo wg 7ed bym miał spaloną. A jak jest teraz czy ten zwrot jest darmowy i skoro od najbliższych modeli był zasięg to resztą się nie przejmuje i jest szarża udana.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Ad 1
Zbierasz się na dwóch pałkach, bo liczy się stan początkowy.

Ad 2
Szarża udana. W 8 edycji wheel podczas szarży jest darmowy.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

X. Maćku, mi chodziło o reform jak stałbyś bokiem albo tyłem, zawsze możesz przemieścić bohaterów albo jak masz tylko 2 szeregi to tylny szereg(niepełny) tak by na przykład lać po magu.

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Czy piechota uciekająca przez Las w obecnej edycji otrzymuję Dangerus Testy ?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3789
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Jeśli to zwykły las, to nie. Tylko kawaleria, kawaleria na potworach i rydwany muszą zdawać przy uciekaniu przez las (jak i przy maszerowaniu, szarżowaniu i gonieniu)

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Zależy mi na podanie źródło gdzie jest napisane że piechota nie otrzymuje Dangerów Testów jeśli ucieka ?

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Reform (small RB, str 14, kolumna prawa, czwarty akapit od góry)
- keeping the centre point of the unit the same, arrang the unit into a new formation with as many ranks as you please, facing whichever direction you wish.
- none of the models int the unit can move more than twice their movement rate. _______________________________________________________________________________________
Combat Reform (small RB, str 55, kolumna prawa, drugi akapit od góry)
- A Combat Reform is essentially a standard reform
- the most common usage of a Combat Reform is to allow a unit to turn to face its enemy
- it can also be used to bring more models into the fight by increasing unit`s frontage

_______________________________________________________________________________________


Nie wiem skąd wasze pomysły na jakiekolwiek przesunięcie oddziały w bok.
Ani podczas szarży, ani po wygranej rundzie walki ani po przegranej nie można przesuwać się w lewo lub prawo.

Dodatkowo jeśli jednostka ma 1 szereg tak jak na jednym z poprzednich postów to nie może wykonać reforma nie łamiąc powyższych ustaleń.

W 7edycji zdażali się graczy którzy próbowali przesuwać w bok oddziały ale raczej niewielu na szczęście.
Wynikało to z erraty do 7ed RB w której GW napisało że dla "spirit of the game" zamiast walczyć corner to corner można przesunąć oddziały w bok tak aby całe walczyły. Jednak od razu dopisali że nie jest to zasadą tylko możliwością dla graczy którzy chcą z tego skorzystać dla większej przyjemności z gry.

Tak więc jeśli ktoś tak chce zrobić w 8edycji to niech znajdzie nawet taki "miekki" zapis na podstawie którego może to zrobić :)


__________________________________________________________________________
p.s. Lasy a Dangerous Terrain Test:
(small RB, str 119, kolumna lewa, pierwszy akapit od góry):
If a cavalry, monstrous cavalry, or chariot model marches.......through a forest, it must take a Dangerous Terrain test.

Piechota nie jest tu wymieniona a więc...

przy każdym rodzaju terenu są wymienione typy jednostek dla których ten teren jest Dangerous Terrain.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Co jest pierwsze: testy wytrzymałości Censerów czy zasada Make Way?

Make Way pisze:(...)At the start of the combat (before Impact Hits are resolved).
Plague Canser pisze:At the beginning of any Close Combat phase all models (...)Wounds caused by the fog are resolved before Impact Hits, inssuing challenges, and revealing Assassins.
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

White Lion
piękny elaborat - ale poczytaj erratę:
Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A
combat reform is essentially a standard reform (page 14), save
for the fact that the centre point of the reformed unit does not
have to stay in the same place.”
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Skoro przed Impactami to Make Way najpierw...

Ale z drugiej strony jeśli Censerzy mają dopisek przed ujawnianiem assasinów to Censerzy najpierw...

...:)

IMHO ja bym wybrał że gracz którego tura decyduje chyba że preferujecie na 4+


i jest to kolejny klocuszek do uściślenia lub erraty.
__________________________________________________________________________

za pochwałę elaboratu dziękuję :)

tak przypuszczałem że powinienem jeszcze zajrzeć do erraty :)


Zasadniczo można by jeszcze dyskutować co autor miał na myśli.
Bo technicznie oddział mający 2 szeregi nie jest w stanie zreformować się do jednego w walce bez złamania tego że środek oddziału ma pozostać w swoim miejscu.
Tak wiec może ta errata ma tego dotyczyć.

Czy też naprawdę tak mam grać że jednoszeregowa "horda" walcząca corner to corner może się przesunąć w bok ?
i to dowolnie rozumiem czyli wystarczy że jedna podstawka zostanie na swoim miejscu a pozostałe 9 mogą przeskoczyć na drugą stronę jeśli zwiększy to ilość walczących modeli ?


czyli jeśli walczę:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
BBBBBBBBBBBBBBBB

to dzięki combat reform mogę zrobić ?

opcja 1:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________BBBBBBBBBBBBBBBB (jeden model pozostaje na swoim miejscu, reszta się przesuwa)

opcja 2:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB (liczba walczących się zwiększyła)

Czyli że oddziały mogą zacząć przypominać wojowników z Przyczajonego Tygrysa i Ukrytego Smoka ?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, o 12:16 przez White Lion, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Ponawiam prośbę (bo zaraz moje pytanie zginie w gąszczu odpowiedzi na inne pytanie) :)

Zależy mi na podanie źródło gdzie jest napisane że piechota nie otrzymuje Dangerów Testów jeśli ucieka ?

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

eh powtórzę na specjalne życzenie:
White Lion pisze:p.s. Lasy a Dangerous Terrain Test:
(small RB, str 119, kolumna lewa, pierwszy akapit od góry):
If a cavalry, monstrous cavalry, or chariot model marches.......through a forest, it must take a Dangerous Terrain test.

Piechota nie jest tu wymieniona a więc...

przy każdym rodzaju terenu są wymienione typy jednostek dla których ten teren jest Dangerous Terrain.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

White Lion pisze: Czyli że oddziały mogą zacząć przypominać wojowników z Przyczajonego Tygrysa i Ukrytego Smoka ?
Imperialna piechota jest szkolona przez mistrzów Nipponu i Kitaju :D
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

ok tylko próbuję się dowiedzieć czy zarówno moja opcja nr 1 jak i nr 2 są legalne.

Bo przy opcji nr 2 cały oddział przeskakuje w bok a w opcji 1 pojedynczy model zostaje na starym miejscu.

Awatar użytkownika
Nadel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Nadel »

Raamiel pisze:Ponawiam prośbę (bo zaraz moje pytanie zginie w gąszczu odpowiedzi na inne pytanie) :)

Zależy mi na podanie źródło gdzie jest napisane że piechota nie otrzymuje Dangerów Testów jeśli ucieka ?

Wklejam cały tekst ze strony 117 RB na temat Dangerous Terrain:
"DANGEROUS TERRAIN
Some areas of terrain are incredibly treacherous and present a very real risk to life and limb. When a model marches, charges, flees, overruns or pursues into or through an area of dangerous terrain, it is called upon to take a Dangerous Terrain test — roll a D6. On a 2-6, the model successfully negotiates the dangers of the terrain and reaches its destination safe and sound. If a 1 is rolled, however, the model has suffered a terrible mishap and suffers a wound with no armour saves allowed.
A mounted warrior has many advantages over his footslogging comrades, but does risk being thrown from the saddle when riding at speed. A galloping horse can trip on a tree root, hurling the rider into a boulder, or can duck low under a branch, but alas not quite low enough for the rider... As such, cavalry, monstrous cavalry and chariots treat all terrain other than open ground as being dangerous terrain, as described above. A chariot that fails a Dangerous Terrain test suffers D6 Wounds instead of 1. "

Tu masz jasno powiedziane, że te zasady tyczą się: cavalry, monstrous cavalry i chariots, nie ma tu piechoty.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Voodoo pisze:Co jest pierwsze: testy wytrzymałości Censerów czy zasada Make Way?
Gracz, którego jest aktualnie rozgrywana tura wybiera.
ok tylko próbuję się dowiedzieć czy zarówno moja opcja nr 1 jak i nr 2 są legalne.

Bo przy opcji nr 2 cały oddział przeskakuje w bok a w opcji 1 pojedynczy model zostaje na starym miejscu.
Dopóki żaden model nie przekroczył odległości równiej 2x ruchu z profilu jednostki, każda z podanych opcji jest legalna.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

cóż muszę zapytać po raz trzeci bo nie dowierzam.

w mojej opcji drugiej:

z takiego ustawienia:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB
BBBBBBBBBBBBBBBB

oddział B przeskakuje na:
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________xxxxxxxxxxx
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB (liczba walczących się zwiększyła)
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB
_______________________BBBBBBBBBBBBBBBB

i naprawdę jedynym ograniczeniem ruch B jest podwojona wartość M ?
przecież ani jeden model nie zostaje w starym miejscu jednostki.
W takim rozumieniu Combat Reform nie jest żadnym reformem tylko ruchem szynowym w bok.
I to prawie dowolnym bo w tym wypadku jeśli gracz B woli żeby jego oddział został po lewej stronie stołu to go nie przesuwa, jeśli życzy sobie darmowego ruchu w bok o powiedzmy 10 cali to przesuwa się w prawo a jak ma fantazję stanąć na środku to przesuwa oddział na środek walczących oddziałów.


Naprawdę taka jest oficjalna interpretacja Combat Reforma i wszyscy tak grają ??

---
ok sorka za powtórzenie ale jakoś tak mi to ćwieka zabiło...
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, o 18:27 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany