8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Remo
Falubaz
Posty: 1247

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Remo »

Myth pisze:@Remo, takie pytanie aż się prosi o odpowiedź: ok, jak nie ma, to możesz, ale później obowiązuje zasada, że jak tylko wchodzisz w cal od dowolnej jednostki, swojej czy wroga, to kończysz ruch - czyli dwa klocki stoją w miejscu do końca bitwy.
Dokładnie tak jak napisałeś: "jak tylko wchodzisz w cal" a jednostki które już są mniej niż cal od siebie nie mogą "wejść" no bo już są poprostu. Mogą się co najwyżej oddalić. Chyba nie ma reguły zabraniającej oddalenie się jednostki od innej na odpowiednią odległość?

p.s. I nigdzie nie jest napisane, że się kończy ruch tylko, że nie można do takiego stanu doprowadzić :wink:
Lidder pisze:mogłyby zrobić reform. Tak czy siak jest to niepoważne pytanie. Wystawiasz się cal od niemożliwego terenu(jednostek), na tej samej zasadzie jak nic na nim(nich) nie kładziesz.
No OK, czaję. Poprostu czytam RB i widzę taki a nie inny zapis mówiący jedynie o "przybliżaniu się podczas ruchu" i o niczym więcej więc pytam. Jedni zmieniają zasady RB a inni o nie dopytują - proste.
EOT

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Dokładnie tak jak napisałeś: "jak tylko wchodzisz w cal" a jednostki które już są mniej niż cal od siebie nie mogą "wejść" no bo już są poprostu. Mogą się co najwyżej oddalić. Chyba nie ma reguły zabraniającej oddalenie się jednostki od innej na odpowiednią odległość?
Z matematycznego punktu widzenia nie masz racji :) ruch jednostki jest ciągły, więc jakikolwiek manewr sprawiłby, że wejdziesz 1'' od (pomijając fakt, że już jesteś).

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

z matematycznego, czy fizycznego? :)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Są takie zagrania, które są ogólnie nieakceptowalne mimo ich nie znajdowania się w rulebooku. To że zasady nie opisują deploymentu niemal wcale nie znaczy że można w nim robić co się chce. Np. nie ma zasady że nie wolno jako wystawienie jednostki wystawić tej która już stoi, nie mniej jakoś tego nie robimy. Po za tym nie ma zasady "co jest zakazane, jest dozwolone", zasady muszą Ci na jakiś manewr pozwalać.

Na potrzeby grania przyjmuje się że jedyną metodą wejścia w cal jest szarża.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

jeżeli oddział rankowy walczy od boku z 2 oddziałami i w wyniku walki ginie w nim większość szeregów, tak że jeden z oddziałów nie styka się już z żadnym modelem to co się dzieje? odłącza się od walki(?), coś się przesuwa(?)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W ten sposób można być out of combat. Nie możesz gonić, nie dodajesz statica ale dodajesz rany do wyniku.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Przesuwamy tylko w momencie szarży na tył/bok i gdy zabijamy tyle modeli, że wypadamy z walki. Wtedy możliwe jest przesunięcie, oczywiście pod pewnymi warunkami. Wszystko jest na 61 stronie RB.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Chciałbym prosić o wyjaśnienie tematu "Other Trickster's Shard" (przerzuty wardów dla modeli w btb).

Jak sytuacja wygląda, gdy walą inne modele, które są w styku z noszącym ten przedmiot.
Czy zadanym przez nie ranom też przysługuje ta zasada?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

ta zasada przysluguje modelom ktore sa w btb z posiadaczem tego przedmiotu. Wiec to nie zalezy od zrodla atakow.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Relosu pisze:ta zasada przysluguje modelom ktore sa w btb z posiadaczem tego przedmiotu. Wiec to nie zalezy od zrodla atakow.
No super, ale modele w btb z nosicielem przedmiotu, a te które są w btb z modelem obok to nie dokładnie te same modele.
I tu się robi problem. Nie wiem czy można deklarować ataki w konkretne zwykłe modele.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Remo pisze:Chyba nie ma reguły zabraniającej oddalenie się jednostki od innej na odpowiednią odległość?
Będąc w styku nie zrobisz żadnego manewry, który pozwoli Ci na oddalenie się od drugiej jednostki. Jedyne co możesz zrobić wtedy to ruch do przodu oboma oddziałami lub tylko jednym i kiedy już ten oddział nie będzie przeszkadzał w obróceniu drugiego możesz się obrócić. To wszystko zakładając, że wystawienie oddziałów na początku gry mniej niż 1" jest dozwolone.
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Zrobisz manewr, przesunięcie w bok.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Jak rozumiem w tej edycji czołg nadal trafiamy automatycznie oraz automatycznie zdaje on wszystkie testy za wyjątkiem inicjatywy a także może już jeździć po lasach, bagnach itp. Jak czołg pali szarżę???

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

wszystko tak, pamiętaj, że jest rydwanem, więc na tereny reaguje jak rydwan.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Wrubel pisze:Jak czołg pali szarżę???
przesuwa się o najwyższa kostkę z 3D6.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

JaceK pisze:
Relosu pisze:ta zasada przysluguje modelom ktore sa w btb z posiadaczem tego przedmiotu. Wiec to nie zalezy od zrodla atakow.
No super, ale modele w btb z nosicielem przedmiotu, a te które są w btb z modelem obok to nie dokładnie te same modele.
I tu się robi problem. Nie wiem czy można deklarować ataki w konkretne zwykłe modele.
Można deklarować ataki w modele, patrz cygor w FAQ deklarujący w sztandar.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Lidder FTW!

Intuicujnie czołg powinien palić na pełny zasięg wynikający z punktów pary. Poparcia w zasadach to nie ma, ale każda inna wersja jest jeszcze bardziej bez sensu :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

jest chariotem, usunięto paragraf że jedzie pełny dystans więc jedyną odpowiedzią sensowną i zgodną z zasadami jest, że pali na wyższe z 3d6... mimo że nieco bez sensu
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

a czołg szarzuje na 3d6? bo skąd przy czołgu to 3d6 się wzięło?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

czolg szarzuje ile szarzowal. nie dodaje rzutu 2d6, co nie oznacza, ze go nie wykonuje :D opcje przy paleniu szarzy mamy dwie: albo stoi, albo wyzsze d6.

Zablokowany